Урок "Чому восени добре ростуть гриби? Грибний сезон. Їстівні та отруйні гриби"

Про матеріал
Тема: Чому восени добре ростуть гриби? Грибний сезон. Їстівні та отруйні гриби Мета: дати уявлення про різноманітність грибів та їх значення; вчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; формувати здоров’язберігаючу та пізнавальну компетентності; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки. Обладнання: телевізор, ПК, наочність, ілюстрація, підручник «Природознавство», зошит друга природи, презентація до уроку, презентація з фізкультхвилинкою. Тип уроку: комбінований Хід уроку I. Організаційний момент
Перегляд файлу

 

Левківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Ізюмської районної ради

Харківської області

 

 

 

 

 

Природознавство

2 клас

 

Тема уроку: «Чому восени добре ростуть гриби? Грибний сезон. Їстівні та отруйні гриби»

 

 

 

Підготувала: вчитель початкових класів

Киценко Ольга Сергіївна

 

 

 

 

 

 

Тема: Чому восени добре ростуть гриби? Грибний сезон. Їстівні та отруйні гриби

Мета: дати уявлення про різноманітність грибів та їх значення; вчити розрізняти їстівні і неїстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; формувати здоров’язберігаючу та пізнавальну компетентності; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.

Обладнання: телевізор, ПК, наочність, ілюстрація, підручник «Природознавство», зошит друга природи, презентація до уроку, презентація з фізкультхвилинкою.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Зазирнуло ранком сонце

До школяриків у віконце,

У дзвіночок калатало,

Промінцями лоскотало:

Прокидайтесь, не баріться,

Не пустуйте, гарно вчіться!

Працюватим старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти — просто молодці!

2. Створення ситуації успіху.

 - Дайте відповідь на запитання «Якими ми хочемо бачити себе на уроці?» одним словом. Відповідь повинна починатися з букви, яку отримали.

(У – уважні, С – старанні, П – працьовиті, І – інформовані, Х - хороші)

 - Яке слово вийшло? УСПІХ.     (картки з буквами учні прикріплюють на дошці).

 - Що необхідно аби досягти успіхів? (Вчитися)

- Тож бажаю вам успіхів у навчальній діяльності!

- А як же буде побудована наша робота на уроці?

 - Спочатку зʼясуємо, що нам вже відомо, виявимо, що ми ще не знаємо, потім спробуємо самостійно відкрити нове знання.

II. Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності

  1. Перевірка домашнього завдання

- Яка пора року за вікном? Які ви знаєте осінні явища природи?

— Чим можуть розмножуватися рослини?

— Які пристосування для розповсюдження мають плоди?

— Плоди і насіння яких рослин розносяться вітром? Тваринами? А чим характерна осіння пора?(з’являються гриби)

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку

  • З  чим ви асоціюєте осінню пору? Що у вас пов’язане з осінню?Що  з’являється восени?

1.Робота над загадкою

  • Відгадайте загадку і дізнаєтесь, з яким царством живих організмів ми сьогодні будемо знайомитись.

І великі, і малі

Повдягалися в брилі,

І дощу ці одноніжки

Не бояться ані трішки.

Ліс — улюблений їх край.

А як звуться, відгадай! (Гриби)

— Які слова допомогли назвати відгадку?

Гриби мають дуже важливе значення для людей. Гриби використовують в їжу не тільки люди,  а і тварини, а ще  з них виготовляють ліки (пеніцилін). А  ми з вами  живемо в такому регіоні, де є ліси, а якщо є ліс, то, відповідно, є і гриби. Багато хто з вас збирають гриби, вживають в їжу, але для цього треба добре знати цих мешканців лісу, адже вони дуже підступні. Щороку багато людей страждають від вживання в їжу грибів. А чому? Бо вони не знали, які гриби можна вживати в їжу, а які ні. Саме тому на сьогоднішньому уроці ми будемо вчити, всі ці поняття. І тема нашого сьогоднішнього уроку «Чому восени добре ростуть гриби? Грибний сезон. Їстівні та отруйні гриби»

— Сьогодні ви розкажете, що вже знаєте про гриби, і дізнаєтесь чимало нового про них.

IV. Вивчення нового матеріалу

- Що ви знаєте про гриби? (Гриби ростуть у лісі, біля дерев та пеньків, є їстівні та отруйні гриби, гриби є їжею для деяких тварин, люди теж використовують гриби в їжу). (Фіксується на дошці у таблиці «Знаємо – дізнаємось - дізнались»)

Метод «Знаємо – дізнаємось - дізнались» (розвиток критичного мислення)

Що ми знаємо?

Про що дізнаємось?

Про що дізнались?

 - Ростуть у лісі, біля дерев.

 - Їжа для тварин та людей.

 - Бувають їстівними та отруйними.

 

 

 - Щоб відкрити нові знання ми повинні зʼясувати, чого ми ще не знаємо і не вміємо?

-  Гриби – це рослини чи тварини? Обгрунтуйте свою думку.

Саме на сьогоднішньому уроці ми і будемо вивчати царство грибів, а про що

 

дізнаємось, запишемо в таблицю:

Що ми знаємо?

Про що дізнаємось?

Про що дізнались?

 

 - Будова грибів;

 - Розмноження грибів;

 -Різноманітність грибів;

- Класифікація грибів (групи);

 - Значення грибів в природі;

 

 

  1. Робота з таблицею «Будова гриба»
  • Кожному з нас відомі гриби. Всі ми їх збираємо, вживаємо в їжу. А скажіть, як ви думаєте, гриб це рослина чи тварина?(рослина).Добре. А давайте згадаємо будову рослини. (Робота з м’якою іграшкою)
  • Квітка
  • Листок
  • Стебло
  • Корінь

-А де якщо риб це рослина, то де в гриба листочки?квітка? Немає.

Гриби – це не рослини і не тварини, а нове царство живих організмів.

Гриб складається з таких частин:

  •         шапинка
  •         ніжка
  •         плодове тіло
  •         грибниця
  •         спори

Головну роль в гриба відіграють спори, які знаходяться під шапинкою, і грибниця. Саме тому неможна виривати грибну ніжку разом з землею, бо ми руйнуємо грибницю і таким чином  знищуємо всі гриби. Як я вже казала, гриби розмножуються спорами.  Найсприятливіші умови для розвитку спор – це волога. Звідки в природі береться волога?Так, з дощів. А в яку пору року у нас найбільше дощів? Правильно, восени. Тепер зрозуміли, чому  саме восени добре ростуть гриби? Зараз ви подивитеся, яким чином це все відбувається в природі.

  1. Перегляд фільму «Розмноження грибів»
  2. Презентація «Їстівні та отруйні гриби»
  • А чи всі гриби можна вживати в їжу?Чому?
  1. Робота з підручником (с.54-55)

— Пригадайте, які гриби зростають у лісах вашої місцевості. Які з них їстівні? Які отруйні?

  • На с. 54 розглянте малюнок і порахуйте, скільки грибів назбирав казковий чоловічок?

— Перший місяць осені дарує нам багато грибів. Якщо осінь тепла і дощова, то їх у лісі сила-силенна: білі, підосичники, підберезники, рижики, хрящі, лисички.

— Розгляньте малюнки на с. 55. Які із цих грибів вам відомі?

— Як відрізнити отруйні гриби від їстівних? Наведіть приклади.

— Який гриб найнебезпечніший? Чому?

Перевір себе

— З яких частин складається гриб?

— Як розмножуються гриби?

— Які ти знаєш їстівні гриби? Які — отруйні?

— Чому люди так назвали гриби: рижик, підберезник, підосичник, лисичка, маслюк?

— Прочитайте і запам’ятайте пам’ятку грибнику.

— Дотримуйтеся цих правил, коли будете у лісі збирати гриби.

  1. Підсумок. Гриб складається з грибниці й плодового тіла. Грибниця — головна частина гриба. Існують їстівні та отруйні гриби. Запам’ятайте, гриби не належать ані до рослин, ані до тварин. Це окрема група організмів. Для багатьох грибів домівка — ліс. Грибів у лісі найбільше за теплої погоди, після того як пройшли рясні дощі. Саме в цей період – найбільш сприятливі умови для життя грибів.

V. Фізкультхвилинка

-Що восени найрозповсюдженіше? (Дощ)А що з’являється після дощу?(Райдуга)А тепер підвелися і зустріли на уроці Райдугу!

VI. Узагальнення й систематизація знань

1. Гра «Так чи ні?»

- Слухайте уважно  вірш і доповнюйте за  змістом словами «так» чи «ні».


Підберезовик назвався,

Загорів дивіться як.

У руденьку шапку вбрався,

Його можна брати?

  

На його червоній шапці

Білі цяточки ясні.

Він красивий, мов у казці.

Гриб цей візьмете собі?

 

Сироїжки кольорові

Розрослися гарно як!

І зелені, й пурпурові.

Ми у кошик їх візьмемо?

 

Ця родилась на світанку,

Доки трави росяні.                 Звуть цей гриб – бліда      поганка.Її візьмете собі?

 

Це- жовтесенькі сестрички,

Любить їх поїсти всяк.

Бо грибочки ці – лисички.

Назбираємо їх?

 

 

Білий гриб міцний і дужий,

Як справжнісінький козак.

І його всі хвалять дуже.

Справді він найкращий?

  

Хоч несправжні, теж опеньки,

І ростуть в ті самі дні.

Вони яскраві і гарненькі.

Ну, беріть їх швидше!  

 


2. Робота в зошиті

3. Гра «У ліс за грибами»

— Відгадайте загадки


Зі своїх найперших днів

Це найбіліший із грибів.

По властивостях він цінний,

Лікар від хвороб відмінний.

                               (Білий гриб)

**********************

Слизьку шапку одягнув,

І під деревом заснув...

З задоволенням збирають

І на зиму закривають. (Маслюк)

 

**********************

Під березою грибочок,

Поряд мама і синочок...

З деревом вони куми,

Добре знаємо їх ми! (Підберезники)

Обліпили всі пеньочки

Мами, тата, сини й дочки:

Наче нитки всі тоненькі,

Вишукані й чепурненькі. (Опеньки)

**********************

Ці грибочки невеличкі,

Із близнючок в них сестрички.

По лісах мандрують пішки,

Носять рижі босоніжки. (Лисички)

 

**********************

Добра людям помічниця:

Є їй чим в житті гордиться!

У теплицях місце має —

Йод в собі для нас тримає!           (Печериця)


4. Гра «Їстівне — неїстівне»

Учитель вимовляє назви грибів. Якщо гриб їстівний, діти плескають у долоні. Якщо гриб неїстівний — тупотять. (Маслюк, мухомор, опеньки, білий гриб, бліда поганка, несправжні опеньки, сироїжки, груздь, підосичник, підберезник)

VII. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Які бувають гриби?

— Назвіть їстівні гриби свого краю.

— Назвіть отруйні гриби свого краю.

Гра «Йдемо по гриби» (на підлозі лежать картинки зображення грибів. Одна команда збирає їстівні, інша - отруйні)

Що ми знаємо?

Про що дізнаємось?

Про що дізнались?

 

 

   1) Різноманітність: їстівні та отруйні

2) Будова: шапинка, ніжка,плодове тіло, грибниця.

3) Розмножуються  спорами.

5) Значення грибів: санітари довкілля, корм для тварин, продукт харчування, ліки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIII. Домашнє завдання

С. 54 – 55 у підручнику читати, намалювати гриб

docx
Додано
7 жовтня 2021
Переглядів
842
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку