Урок "Природні явища. Пори року"

Про матеріал
Для дитини найважливіша її мама, а для всіх людей — природа. Для кожної пори року характерні свої явища природи. Тож дізнаємось більше разом?
Перегляд файлу

 

Тема: Природні явища. Пори року

Мета: ознайомити учнів з поняттям «явища природи», «сезонні явища», навчити розрізняти за сезонними ознаками пори року; розвивати навички спостережливості, допитливості, уваги; виховувати вміння працювати в групі та любов до природи.

Обладнання: підручник, мультимедіа, роздатковий матеріал

Тип уроку: комбінований

Предмет: ЯДС

Клас: 2

Хід уроку

  1. Організація класу

Вправа «Кому за що?»

Діти передають по колу іграшку і промовляють, кому і за що її дають.

— Тарасику, я передаю тобі іграшку за те, що у тебе сьогодні день народження.

— А я хочу передати іграшку Маші за те, що вона пригостила мене цукеркою.

Вправа « Погода»

II. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності

1. Ознайомлення з підручником «ЯДС»

— Розгляньте підручник. Що зображено на обкладинці? Хто автори підручника? Де видано підручник?

— Прочитайте звернення авторів підручника до вас.

— Чим ви займалися на уроках ЯДС у 1-му класі? Що вас чекає у 2-му класі?

— Розгляньте умовні позначення.

2. Розповідь учителя

— Цікаво, яка наука виникла у світі найпершою? Виявляється, це було природознавство! І наш предмет ЯДС. Щоб вижити, давні люди мали добре знати природу. Адже природа дає все необхідне для життя: повітря, воду, їжу. Недарма природу з повагою називають Матінка-Природа. Для дитини найважливіша її мама, а для всіх людей — природа.

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Для того щоб ви змогли сформулювати тему нашого уроку, відгадайте загадки.

 Червоне коромисло

Через річку повисло. (Веселка)

 Спершу блиск,

За блиском тріск,

За тріском плеск. (Блискавка, грім, дощ)

 Щось на небі гуркотить,

Наче звір страшний летить.

Сильний дощ на землю ллється,

Звір у руки не дається.

Очі світяться яскраво —

Всі у дім тікайте жваво! (Грім та блискавка)

— Отже, про що ми з вами говоритимемо на уроці? (Про веселку, блискавку, дощ.)

— Як назвати це загальним поняттям? (Явища природи.)

— Тема нашого уроку «Явища природи».

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником

— Пригадайте, що належить до тіл живої та неживої природи. Чим вони відрізняються?

— Подивіться довкола. Все навкруги змінюється. Зацвітають сади. Згодом з квіту облітають пелюстки, і з’являються соковиті яблука і груші. Ще через деякий час листя змінить забарвлення. Його підбере вітерець і понесе у даль.

— Що називають явищами природи? Наведіть приклади явищ природи.

— Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено?

— Що характеризують явища природи? Скільки є пір року? Скільки місяців триває кожна пора року?

— Назвіть, які ви знаєте пори року.

— У якому місяці ви святкуєте свій день народження?

— Яка це пора року?

— Чи є у вас улюблена пора року? Яка? Поясніть чому.

— Для кожної пори року характерні свої явища природи. Навесні все розквітає. Улітку спекотно, бувають грози. Восени — жовкне та опадає листя. Узимку — снігопад.

Пори року змінюють одна одну: літо змінює весну, осінь — літо, зима настає після дощової осені, весна змінює холодну зиму.

— Розгляньте малюнок. Які явища природи зображені на малюнку?

Для якої пори року вони характерні?

— Відгадайте загадку.

Чотири кольори мають, раз у три місяці барви міняють. (Пори року.)

— Прочитайте вірш Олени Дишлюк «Прощай, осінь» і назвіть явища природи.

Перевір себе

— Поясни, що таке явища природи. Наведи приклади.

— За якими явищами природи тобі доводилося спостерігати?

Підсумок. Усі зміни, що відбуваються у природі, називаються явищами природи. Кожна пора року має свої відмінні явища природи: цвітіння навесні, гроза влітку, листопад восени і сніг узимку.

2. Робота в групах

-Які пори року вам відомі?

- Скільки їх:? Зараз ми об`єднаємось у 4 групи.(Діти обирають жетончик:жовтий,білий,зелений,червоний)

-Учні із жетончиками жовтого кольору мають виявити не менше 5 сезонних змін якої пори року? ( осінь) і т.д. з іншими жетончиками.

3. Фізкультхвилинка (пантоміма)

Учні зображують діями текст, який читає вчитель.

— Ви — сніжинки. Вас крутить вітер, він то підкидає вас угору, то знову опускає на землю.

Удень ви блищите від сонечка, а вночі, коли гуде заметіль, вам хочеться танцювати сніговий вальс.

V. Узагальнення й систематизація знань

Розглядання картини І.Левітана « Березень» та слухання п`єси П. Чайковського з циклу «Пори року»

Гра « Так чи ні»

Вправа « Розкажи товаришу»

VI. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Що нового дізналися на уроці? (Про явища природи.)

— Що таке явища природи? (Явища природи — це зміни, що відбуваються в природі.)

— З чим пов’язані явища природи? (З сезонними змінами.)

— Наведіть приклади осінніх змін? (Дощ, дні коротші, птахи відлітають.)

— Які явища природи бувають узимку? навесні? влітку?

— Яке найулюбленіше і яскравіше явище зимової природи ви знаєте?

— Розкажіть про сезонні явища в житті дерев, за якими вам вдалося постежити в минулому навчальному році.

  • Самооцінювання за допомогою цеглинок Lego
docx
Додав(-ла)
Попова Юлія
Додано
12 жовтня 2021
Переглядів
2011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку