Урок. "Чорне та Азовське море"

Про матеріал
Урок містить цікаву інформацію, цікаві завдання для роботи в групах та парах.
Перегляд файлу

Урок

Тема. Чорне та Азовське море. Значення морів.

 

Мета. Сформувати у дітей поняття про море. Ознайомлювати з морями України з тваринами, які живуть у морях. Розвивати поняття про значення морів. Сприяти вихованню бережливого ставлення до природи.

 

Очікуванні  навчальні результати: знає назви морів України, показує їх на карті, розповідає про рослинний та тваринний світ морів.

 

Обладнання: ілюстрації морів, морських тварин, карта України, завдання для груп, макет акваріума,  Природознавство: цікавий світ навколо нас ч.2,  Атлас  тварин і рослин України, Енциклопедія школяра, макет підводного човна, кольорові олівці, папір , ТЗН.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

Будемо  у світ знань мандрувати.

Будемо  моря України вивчати.

Перед нами нелегкі завдання.

Тож бажаємо собі удачі.

За знаннями в добрий час.

Відкриття чекають нас.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Бесіда  про зміни в природі, які відбулися з настанням весни.
  2. Доповідають синоптики

«ПОГОДА ДНЯ»

  1. Перевірка набутих знань на попередньому уроці.

Вправа «Мікрофон»

  • Які водойми на території України?
  • Яка найбільша річка протікає поблизу нашого села (міста) через м. Вінницю?
  • Які ріки ви знаєте?
  • Які озера знаходяться на території України?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми з вами продовжимо мандрівку, але вона буде незвичною. Ми помандруємо у підводний світ Чорного та Азовського морів, будемо знайомитися із тваринами, які живуть у морях.

Для нашої подорожі оберемо підводний човен, назву якого ви дізнаєтеся коли виконаєте завдання.

 

Кілька учнів виходять до дошки, записуючи на ній букви.

Гра «Морський бій»

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

А

у

о

д

п

т

р

с

м

к

З

Б

а

ї

й

ю

ц

ш

ч

х

ь

Л

В

ю

л

и

н

о

п

ф

р

с

Т

Г

ь

А

у

Б

в

р

О

м

н

К

г

Й

Ш

З

Ф

А

Л

О

є

с

Н

Д

Ц

Щ

Х

Е

П

Д

Р

Я

М

т

Е

У

І

ї

в

Р

Ж

и

Ч

И

Ь

 

А-3 (Д)     Д-4 (Е)      Б-10 (Л)

 Г-1(Ь)      В-7(Ф)      Е-2(І)       Г-10(Н)

 

ДЕЛЬФІН

  1. Скласти віршик, скориставшись цифровими підказками.

6 – диво-дивина                      1 – Потрапив

7 – до Дніпра                             4 - От

2 – дельфін                                5 – так

( Потрапив дельфін до Дніпра. От диво-дивина. )

  • Таке буває?
  • Ні!
  • Де живе дельфін?
  • У морі

Отже наша тема уроку Чорне та Азовське море.

Сіли дітки  тихо враз.

У підводний човен наш.

Попливемо по морях.

Здобувати нові знання.

 

IV. Вивчення нового матеріалу.  

 

  1. Розповідь учителя з використанням ілюстративного матеріалу та карти України.

Нашу країну омивають Чорне та Азовське моря.

Чорне море - середземне море Атлантичного океану. Воно з'єднується Керченською протокою із Азовським морем, протокою Босфор із Мармуровим морем і далі протокою Дарданели із Егейським та Середземним морями.

Площа моря - 422 тис кв.км.

Найбільша глибина - 2210 м.

Впадають річки - Дунай, Дністер, Південний Буг, Дніпро.

Температура води на поверхні у відкритому морі: взимку - 6-8 градусів С, влітку - 25 градусів С.

На заході та північному заході - береги низькі. На сході та півдні розташовані гори - Великий та Малий Кавказ.

Найбільші порти - Одеса, Іллічівськ, Миколаїв, Херсон, Севастополь, Ялта, Керч. На узбережжі розташовані багато чисельні курорти.

Азовське море - внутрішнє море в басейні Атлантичного океану. Воно з'єднується Керченською протокою із Чорним морем.

Площа моря - 39 тис кв км.

Найбільша глибина - 13 м.

Впадають річки - Дон та Кубань.

Температура води влітку - 20-30 градусів С, взимку - нижче 0 градусів С.

 Північні та південні береги - з пагорбами, східні та західні - більш низенні.

Головні порти: Маріуполь, Таганрог, Єйськ, Бердянськ. На узбережжі розташовані курорти.

Азовське та Чорне моря багаті на рослинний та тваринний світ ( використовувати можна довідковий матеріал).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Щось втомилися ми трішки.

Треба розім’яти ручки й ніжки.

Вправно вправи робим ми.

Фізкультхвилинку почали.

 

Море хвилюється раз.

Море хвилюється два.

Море хвилюється три.

Морська фігура замри.

 

  1. Робота з картою.
  2. Розповідь учителя з використанням ілюстративного матеріалу.

V.  Осмислення    учнями знань.

1. Робота з підручником с.92-93

2. Робота в групах

 Завдання 1: гра « Танграм»  із вирізаних геометричних фігур скласти морську тваринку.

Завдання  2 : знайти  матеріал про дану морську тваринку  в довідковій літературі . (допомога вчителя)

Виступи представників груп.

Завдання 3:  «В гостях у художника».  На аркуші паперу зобразити морський пейзаж.

За виконання завдань учні отримують смайлики «Морські тваринки».

VI. Узагальнення та систематизація знань учнів 

1.Бесіда.  Яке  значення морів?

2.Проблемна ситуація.

Море: це добре чи погано?

VI.Підсумок уроку  

  • Куди ми з вами сьогодні подорожували?
  • Що нового ви дізналися під час мандрівки?

За вашу активну працю я вам дарую ось цих морських тваринок.

 

 

 

 

docx
Додано
24 липня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку