Урок
Тема. Чорне та Азовське море. Значення морів.
Мета. Сформувати у дітей поняття про море. Ознайомлювати з морями України з тваринами, які живуть у морях. Розвивати поняття про значення морів. Сприяти вихованню бережливого ставлення до природи.
Очікуванні навчальні результати: знає назви морів України, показує їх на карті, розповідає про рослинний та тваринний світ морів.
Обладнання: ілюстрації морів, морських тварин, карта України, завдання для груп, макет акваріума, Природознавство: цікавий світ навколо нас ч.2, Атлас тварин і рослин України, Енциклопедія школяра, макет підводного човна, кольорові олівці, папір , ТЗН.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
Будемо у світ знань мандрувати.
Будемо моря України вивчати.
Перед нами нелегкі завдання.
Тож бажаємо собі удачі.
За знаннями в добрий час.
Відкриття чекають нас.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
«ПОГОДА ДНЯ»
Вправа «Мікрофон»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми з вами продовжимо мандрівку, але вона буде незвичною. Ми помандруємо у підводний світ Чорного та Азовського морів, будемо знайомитися із тваринами, які живуть у морях.
Для нашої подорожі оберемо підводний човен, назву якого ви дізнаєтеся коли виконаєте завдання.
Кілька учнів виходять до дошки, записуючи на ній букви.
Гра «Морський бій»
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
А |
у |
о |
д |
п |
т |
р |
с |
м |
к |
З |
Б |
а |
ї |
й |
ю |
ц |
ш |
ч |
х |
ь |
Л |
В |
ю |
л |
и |
н |
о |
п |
ф |
р |
с |
Т |
Г |
ь |
А |
у |
Б |
в |
р |
О |
м |
н |
К |
г |
Й |
Ш |
З |
Ф |
А |
Л |
О |
є |
с |
Н |
Д |
Ц |
Щ |
Х |
Е |
П |
Д |
Р |
Я |
М |
т |
Е |
У |
І |
ї |
в |
Р |
Ж |
и |
Ч |
И |
Ь |
А-3 (Д) Д-4 (Е) Б-10 (Л)
Г-1(Ь) В-7(Ф) Е-2(І) Г-10(Н)
ДЕЛЬФІН
6 – диво-дивина 1 – Потрапив
7 – до Дніпра 4 - От
2 – дельфін 5 – так
( Потрапив дельфін до Дніпра. От диво-дивина. )
Отже наша тема уроку Чорне та Азовське море.
Сіли дітки тихо враз.
У підводний човен наш.
Попливемо по морях.
Здобувати нові знання.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Нашу країну омивають Чорне та Азовське моря.
Чорне море - середземне море Атлантичного океану. Воно з'єднується Керченською протокою із Азовським морем, протокою Босфор із Мармуровим морем і далі протокою Дарданели із Егейським та Середземним морями.
Площа моря - 422 тис кв.км.
Найбільша глибина - 2210 м.
Впадають річки - Дунай, Дністер, Південний Буг, Дніпро.
Температура води на поверхні у відкритому морі: взимку - 6-8 градусів С, влітку - 25 градусів С.
На заході та північному заході - береги низькі. На сході та півдні розташовані гори - Великий та Малий Кавказ.
Найбільші порти - Одеса, Іллічівськ, Миколаїв, Херсон, Севастополь, Ялта, Керч. На узбережжі розташовані багато чисельні курорти.
Азовське море - внутрішнє море в басейні Атлантичного океану. Воно з'єднується Керченською протокою із Чорним морем.
Площа моря - 39 тис кв км.
Найбільша глибина - 13 м.
Впадають річки - Дон та Кубань.
Температура води влітку - 20-30 градусів С, взимку - нижче 0 градусів С.
Північні та південні береги - з пагорбами, східні та західні - більш низенні.
Головні порти: Маріуполь, Таганрог, Єйськ, Бердянськ. На узбережжі розташовані курорти.
Азовське та Чорне моря багаті на рослинний та тваринний світ ( використовувати можна довідковий матеріал).
Щось втомилися ми трішки.
Треба розім’яти ручки й ніжки.
Вправно вправи робим ми.
Фізкультхвилинку почали.
Море хвилюється раз.
Море хвилюється два.
Море хвилюється три.
Морська фігура замри.
V. Осмислення учнями знань.
1. Робота з підручником с.92-93
2. Робота в групах
Завдання 1: гра « Танграм» із вирізаних геометричних фігур скласти морську тваринку.
Завдання 2 : знайти матеріал про дану морську тваринку в довідковій літературі . (допомога вчителя)
Виступи представників груп.
Завдання 3: «В гостях у художника». На аркуші паперу зобразити морський пейзаж.
За виконання завдань учні отримують смайлики «Морські тваринки».
VI. Узагальнення та систематизація знань учнів
1.Бесіда. Яке значення морів?
2.Проблемна ситуація.
Море: це добре чи погано?
VI.Підсумок уроку
За вашу активну працю я вам дарую ось цих морських тваринок.