Урок "Чотири руді лисиці Ніна Бічуя." 4 клас

Про матеріал
Урок з літературного читання "Чотири руді лисиці" - для навчання онлайн в синхронномі режимі.
Перегляд файлу

ДОСЛІДЖУЄМО ТЕКСТ.

 ТВІР НІНИ БІЧУЯ «ЧОТИРИ РУДІ ЛИСИЦІ». ДІАЛОГ

 

Мета: ознайомити учнів із твором Ніни Бічуя «Чотири руді лисиці»; узагальнити знання про діалог; удоскона- лювати навички правильного виразного читання, читання за ролями; розвивати зв’язне мовлення, уяву, фантазію учнів; збагачувати словниковий запас; розширювати кругозір учнів; формувати компетентності (спілкування рідною мовою, соціальна, громадянська, мистецька, компетентність у природничих науках і технологіях); виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до тварин.

 

 

Хід уроку

І.   ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1. Організація класу.

Визначаємо настрій дітей з допомогою емоцій (діти надсилають в чаті смайлики відповідно до свого настрою)

  1. Відгадування загадок

Перейдіть за посиланням та відгадайте загадки і ви дізнаєтесь про яку тваринку ми будемо стогодні говорити.

https://learningapps.org/display?v=pmmcxfj9c22

 

3.       Бесіда

  • Що вам відомо про життя лисиці?
  •    Перейдемо за посиланням та дізнаємось цікаві факти про життя лисиць.

https://docs.google.com/presentation/d/16hhnU1phJpAEGK8YCZ8kP2zXpOTGxsCC7jz5km8Y-cg/edit#slide=id.g1971945afdc_0_27

Цікавинки про лисицю.

1. Лисиці взимку ведуть одиночний спосіб життя і тільки напередодні літа заводять сім’ї.

2. У лисячій сім’ї турботу про потомство беруть на себе обоє батьків. Батько ще до появи малят доглядає за своєю самкою і допомагає їй облаштовувати лігво.

3. Лисиці всеїдні. Переважно харчуються невеликими тваринами: дрібними гризунами, кроликами, зайцями і козулями.

4. Хвіст для лисиці — дуже важливий орган. Під час бігу він допомагає їй тримати рів- новагу, а взимку служить додатковим захистом від холоду.

5. Лисиці дуже обережні. У разі небезпеки або погоні вони заплутують сліди і перехову- ються в інших місцях, щоб увести переслідувача в оману. Саме через цю особливість лисиці присвоєно звання найхитрішого звіра.

                 6. Максимальна швидкість, з якою може бігти лисиця,— 50 км/год.

7. Лисиці часто оселяються поблизу великих міст або передмість. Де вони дуже добре пристосовуються й обживають міські околиці.

8. У дикій природі лисиці живуть близько 6–8 років, а в неволі можуть прожити від 20 до 25 років.

9. Найбільш розвиненими почуттями у лисиць є слух і нюх. З їх допомогою звір дізна- ється про навколишнє середовище.

10 Лисицю намагалися одомашнити. В результаті експерименту була одомашнена сріб- лясто-чорна лисиця, у якої з’явилися суттєві відмінності від її диких родичів у поведінці, будові тіла і фізіології.          


 

4.       Передбачення

  • Сьогодні на уроці ми прочитаємо твір Ніни Бічуя «Чотири руді лисиці». У тексті є такі слово- сполучення: колеса ковзали; тої ж миті шофер загальмував; чотири малі лисиці; не наполохати звірів.
  • Як гадаєте яка  історія буде  описуватись?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Слово вчителя. Інформація про автора твору
  • Ніна Леонідівна Бічуя народилася 24 серпня 1937 р. у Києві. Навчалась у середній школі № 5. Закінчила факультет  журналістики  Львівського  університету.  Була  на  журналістській  роботі. З 1975 по 1985 працювала у Львівському театрі юного глядача. У 1989–1997 працювала редак- торкою газети «Просвіта». Останні двадцять років Ніна Бічуя займається перекладами з польської. Вона читає лекції з театрознавчих дисциплін у Львівському Національному університеті ім. Івана Франка. Ніна Бічуя має честь носити Орден Усмішки. Це міжнародна нагорода, яку присуджують діти.(презентація)
  1. Читання тексту вчителем

3.       Робота за підручником (с. 69)

  1.    Словникова робота. Гостинець велика дорога. Придалася пригодилася.
  2. Бесіда за змістом твору.
  • Хто став головними героями цього твору?
  • Де відбулася подія?
  • Чи справдилися ваші передбачення щодо змісту тексту?
  1. Напівголосне читання тексту учнями.

4.       Фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=K0jKynRlAnU

  1. Вибіркове читання
  • Знайдіть і прочитайте, якою була погода в день пригоди, що сталося?
  • Чому шофер спинив автобус?
  • Чому Ярко з шофером перезирнулися?
  • Як пересувалися лисиці?
  • Знайдіть опис лисиць.
  • Відшукайте в тексті порівняння.

6.       Читання за ролями

  • Назвіть дійових осіб твору.
  • Що відбувається між пасажиром та водієм? (Розмова.)
  • Іншими словами це що? (Діалог.)

7.       Читання тексту за ролями

8.       Робота над прислів’ям

  • Складіть  прислів’я.
  •  Поясніть, як ви його розумієте.

Перший крок до добра не роби зла.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Бесіда
  • Яка головна думка цього твору?
  • Як треба ставитися до тварин, особливо взимку?

2.       Рефлексія. Прийом «Аргументація власної відповіді»

Запропонуйте учням закінчити речення.

  • На уроці я працював(ла) , бо    .
  • Своєї роботою на уроці я .
  • Урок здався мені  .
  • Протягом уроку я  .
  • Мій настрій   .
  • Матеріал уроку був для мене .
  • Здійснилися мої очікування щодо .

3.       Домашнє завдання

С. 69–70 виразно читати, відповідати на запитання. Намалювати лисичок.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гузенко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 листопада 2022
Переглядів
2137
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку