Розробка даного уроку допоможе дати уявлення про людські здібності, сформувати позитивне ставлення до Святого Письма, збагатити словниковий запас учнів. У ній використані інноваційні вправи та ігри, що сприяють всебічному розвитку дитини.
Відділ Нікопольської райдержадміністрації
Капулівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Дари Божої мудрості.
Про таланти людини,
її творчі здібності
( урок християнської етикив 4 класі)
Підготувала
вчитель початкових класів
Щуренко Людмила Дмитрівна
Мета. Дати уявлення про людські здібності як дар Божий; сформувати позитивне ставлення до повчань Святого Письма; настанов мудрих людей щодо людських здібностей і талантів; розширювати кругозір, уміння аналізувати вчинки; розвивати мовлення; збагачувати словниковий запас; виховувати почуття вдячності і відповідальності за подаровані Богом таланти, прививати любов до праці.
Обладнання: підручник «Дорога мудрості» для 4 класу, робочий зошит, таблиця із зашифрованою темою уроку, відео записи.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
- Доброго дня, любі діти. Сідайте за парти тихенько та слухайте уважно, працюйте старанно.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
- Огляньтеся довкола, вигляньте у віконце. Чи все вам подобається?
Гра «Мікрофон»
- Що саме вам подобається? (Діти по черзі називають предмети, рослини, явища природи,……)
- А хто це все створив?
- Так. Це все створили люди та природа.
ІІ. Оголошення теми й мети.
- Початком створення цієї краси була Божа милість, бо саме Бог послав нам ці дари, а ми повинні їх уміло використовувати.
Дізнатись як саме звучить тема нашого уроку ви зможете, склавши пазл.
(Дари Божої мудрості)
Сьогодні ми спробуємо розібратися що таке талант людини, творчі здібності. Чи всі їх мають.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- А навіщо ми будемо говорити про це? (Відповіді дітей)
- Так. Ви, дійсно, праві, щоб уміло їх використовувати на користь ближнім, служити ними Богові.
- Чи можна сказати, що природа талановита?
- У чому це проявляється?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
- Людина – частина природи, а, значить теж талановита.
Перегляд та обговорення біблейської притчі про талант.
За сюжетом, якийсь багатий пан відправляється в далеку країну і залишає своїх рабів справлятися без нього. Перед від`їздом пан роздає рабам монети - таланти, причому ділить їх не порівну. Так, одному рабу дісталося цілих п`ять талантів, а другому - два, а третьому - всього один. Роздавши дари, пан велів рабам неодмінно пустити їх в хід і примножити. Потім він поїхав, а раби залишилися з грошима. Минуло багато часу, і пан повернувся з далекої країни. Насамперед він скликав усіх трьох рабів і зажадав з них строгий звіт: як і на що вони вжили дане їм стан. розпорядження талантами Перший раб, у якого було п`ять талантів, примножив їх удвічі - їх стало десять. Пан похвалив його. Другий, якому було дано два таланти, теж розпорядився ними мудро - тепер у нього стало їх в два рази більше. Цей раб теж удостоївся похвали від пана. Настала черга третього тримати відповідь. І приніс він з собою тільки один талант - той, що господар дав йому перед від`їздом. Раб пояснив це так: «Пане, я злякався твого гніву і вирішив зовсім нічого не робити. Замість цього зарив свій талант в землю, де він пролежав довгі роки, і тільки зараз я дістав його ». Почувши такі слова, пан страшно розгнівався: назвав раба ледачим і лукавим, забрав у нього єдиний талант і прогнав непридатного геть. Потім він віддав цю монету першому рабу - тому, який п`ять талантів перетворив в десять. Свій вибір господар пояснив тим, що має багато завжди отримає ще, а що не має втратить останній. Ось таку історію розповідає притча про таланти.
- Чого вчить нас ця притча?
- Так. Людина, яка не працює, ліниться, ніколи не стане заможною, відомою.
- Що ж це за дари Божої мудрості?
Гра «Шифрувальник»
(Об’єднати дітей у дві групи. Кожна повинна розшифрувати слово, виконавши математичні дії.)
Таня-ня+лама-ма+на-а+так-ак=
Зуб-уб+дід-д+бак-ак+ніс+ть=
Гра «Продовж речення»
І варіант
Талант – це –(високий рівень обдарованості, природний хист людини до певного виду діяльності; видатні природні здібності людини до діяльності в якійсь галузі та уміння, які розвиваються з набуттям навичок і досвіду).
ІІ варіант
Здібність – це -( індивідуально-психологічні особливості людини, що виявляються в діяльності і є умовою її успішного виконання).
V/Фізкультхвилинка "Україно, ми твоя надія"
Самопрезентація «Я – талановитий (талановита), бо……..» (розповіді дітей про власні таланти)
- Молодці. А хто вам допомагає розкривати свої таланти?
- Де ви це можете зробити?
Прослуховування вірша Надії Красоткіної «Талант — це здібності природні» у виконання автора.
Талант — це здібності природні
Талант — це здібності природні,
Обдарування, справжній хист.
Хоч ти не бачиш їх сьогодні,
Бо ще малий на вік і зріст,
Та є в тобі обдарування,
Вони у кожного з нас є.
Лише потрібне намагання
Знайти в своїй душі своє.
Ну, щось таке, що серцю миле,
Що ти робив би день і ніч.
І був від цього ти на крилах,
Й завжди б летів зорі навстріч.
Це може бути що завгодно:
Малюнок, пісня чи шиття.
Те, що для серденька природно,
На що поклав би ти життя.
Ти можеш гарно танцювати,
А чи ростити десь сади,
Плести гачком, вірші складати,
Але без діла не сиди.
Талант — це здатність те робити,
Чому тебе ніхто не вчив.
Талант, як сонце щиро світить,
Лише в собі б його відкрив.
Якщо відкриєш дар у себе,
Його відразу розвивай.
Не жди, що прийде манна з неба,
І від безділля не страждай,
А вчись, працюй, трудися в поті,
Щоб дар, талант свій зберегти.
І щогодини будь в роботі,
Щоб краще вміти і змогти.
Тоді талант розквітне щиро
І будеш ти на висоті.
З собою будеш жити в мирі,
Все буде добре у житті.
Талант — це дар, будь вдячний долі,
Якщо його знайдеш в собі.
Тому старанно вчися в школі,
Будь у постійній боротьбі.
VІ. Підсумок уроку.
Вдома ви опрацьовували текст «Найбільший талант» та підготували за ним сценку.
Сценка «Найбільший талант»
Оленка: Сьогодні на уроці вчителька розповіла нам про композитора Моцарта. Я давно граю його твори, а тільки сьогодні зрозуміла, який він геніальний. Зовсім маленьким, у три роки, він почав грати на клавесині, а згодом ще й на скрипці та органі. Моцарт писав музику та виступав з концертами перед королями та їх родинами. Хлопчик був такий маленький, що коли сидів за клавесином, його ніжки не діставали до підлоги. Його музика вражала своєю досконалістю. Ми на уроці слухали уривки з його симфоній. Вони прекрасні!
Тато: Я знайомий з творами Вольфганга Амадея Моцарта – геніального австрійського композитора. Він жив у ХУІІІ сторіччі в містечку Зальцбург. У дитинстві я теж учився у музичній школі й грав його сонати, прелюдії. На уроках ми слухали фрагменти із його опер «Чарівна флейта» та «Одруження Фігаро». Вони зачаровували нас своєю красою, віртуозністю, майстерністю. Обов’язково відвідаємо разом з тобою філармонію, щоб послухати музику Моцарта. І ти відчуєш, що таке симфонія у «живому» виконанні.
Оленка: Тату, а звідки у маленького хлопчика такі здібності? Вчителька сказала, що це – дар Божий. Це дійсно так? Чому не кожному дано бути композитором або художником? Я стільки часу віддаю музичним заняттям, мені інколи дуже важко, а результатів особливих не бачу. У мене, мабуть, немає таланту?
Тато: Ну, Оленко, кожна людина по-своєму талановита: одна гарно співає, друга малює, третя прекрасно танцює, а хтось пише чудові вірші. Дійсно, здібності, талант – це дарунок Божої мудрості, його ще називають «іскоркою Божою». Але й від людини багато чого залежить. Тільки праця над собою і терплячість дадуть можливість розвинути талант, щоб з маленької іскорки спалахнув вогонь, зігрів інших і дав їм світло. А без наполегливої праці талант не розквітне, згодом може й «загинути». Іскра Божа може згаснути.
Оленка: Мені здається, що у мене немає жодного таланту. Граю на фортепіано не дуже добре, не дуже гарно співаю, і з малюванням не складається. Ходила на фігурне катання – і теж не мала успіху. Невже щось у мені не так?
Мама: Оленко, не обов’язково, щоб здібності проявлялися у дитинстві, багато людей розкривають свої таланти протягом життя. Але найбільший талант – це бути доброю, милосердною, чесною людиною. Такий талант приносить усім людям добро і користь. А мені здається, що ти дівчинка добра, чемна, умієш співчувати, це і є найліпші твої таланти, і їх треба берегти та примножувати.
Тато: А щодо музики: вчись наполегливо – і будеш мати успіх.
- Чого вчить нас це оповітання?
- Який найголовніший талант?
VІІ. Домашнє завдання.
Намалювати листівку до Дня вчителя.