Під час уроку учні ознайомились з історією виникнення цукерок у різних країнах світу; про міста України, де виготовляють цукерки та знаходження їх на карті; дослідили склад цукерок; вчилися самостійно за інструкцією створювати власні цукерки, працюючи в групах.
Я досліджую світ 4 клас
Тема місяця « Машина часу»
Тема уроку : Де з`явилися цукерки?
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення цукерок у різних країнах світу; про міста України, де виготовляють цукерки та знаходження їх на карті; дослідити склад цукерок; формувати життєві компетентності: вміння працювати у групах, спостерігати, порівнювати, робити висновки, аргументувати їх; розвивати усне мовлення, мислення, уяву, допитливість; виховувати різнобічно розвинену особистість; дружелюбність, організованість, доброзичливе ставлення до оточуючих, більше дізнаватися про професії .
Обладнання: 6 цеглинок LEGO, цукерки різного кольору ( 5 кольорів), карта України, фантики від цукерок, лупи, цукерки «M&M's”, сухофрукти ( чорнослив, курага, інжир, фініки), волоські горіхи, мед, мигдаль, насіння льону, кокосова стружка, харчова плівка.
І. Організаційний момент. Ранкове коло.
1. Вітання у колі.
Руку другу простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок! Добрий день!
Нашу зустріч розпочнемо!
2. Вправа «Чарівна скринька». Діти по черзі заглядають у скриньку, описуючи предмет, що там лежить не називаючи його. Інші учні намагаються відгадати . (Цукерки)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сучасне слово «цукерка» походить від слова цукор, що є зазвичай основним складником цього кондитерського виробу.
Слово "цукерка" на латині означало "приготоване зілля" і булочастиною лексикону фармацевтів! А все тому, що зацукровані фрукти, які і дістали цю назву, використовувалися з лікувальною метою. Згодом термін став означати ширше коло кондитерських виробів.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Згодом горіхи і фрукти почали перемелювати з цукром й ліпити з отриманої маси різноманітні фігурки. На свята в Каїрі влаштовували пишні паради, під час яких несли великі композиції, збудовані з цукерок та інших солодощів.
А)Діаграма в групі «Які цукерки мені більше до вподоби»
Висновок чергового учня : «В нашій групі більше полюбляють ….»
Б) Діаграма класу «Які цукерки нам більше до вподоби».
Висновок : « В нашому класі …»
Була собі цукерочка
З веселою начинкою.
Ось від неї фантик -
З веселою картинкою.
№ |
Назва міста |
Назва кондитерської фабрики |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
Презентація дослідницької роботи. (Відповіді дітей)
Херсонська кондитерська Фабрика заснована 92 роки тому. Підприємство випускає 200 найменувань кондитерських виробів і включає в себе три виробничі майданчики: з виробництва вафельної продукції, виробів з карамелі та цех для приготування цукерок. Також Підприємство виготовляє особливо цінні в наш час желейні цукерки, на основі пектину (натуральної желе утворюючої речовини, яку отримують внаслідок обробки яблук або цитрусових. Пектини покращують засвоєння їжі, стабілізує обмін речовин, знижує холестерин, знижує ризик раку.
Продукція нашої фабрики відома у всіх областях України та за її межами.
Питання до дітей
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Дослід 1 «Веселка з цукерок»
На сьогодні існує багато різноманітних цукерок з великим вмістом барвників. Звісно ж, вони можуть буди шкідливими.
Проведемо дослід . Покладіть на тарілку декілька цукерок різного кольору так, щоб між ними була відстань. Після цього, налийте трохи теплої води. Залишаємо їх у такому стані на деякий час.
Дослід 2 «Жувальні цукерки» (перегляд відео)
https://www.youtube.com/watch?v=PHTKW8Kdez4
Висновок: Жувальні цукерки у великій кількості можуть викликати біль у шлунку.
Повертаємось до першого досліду.
Висновок: Барвники не розчиняються і можуть нашкодити нашому здоров`ю.
3.Розповідь мами-фармацевта про шкідливість цукерок ( відео-виступ)
- Ні для кого не секрет, що більшість «магазинних» цукерок містять дуже мало корисних інгредієнтів, а ось рослинних і транс-жирів, а ще ароматизаторів, консервантів і подібних добавок у них більш ніж достатньо. Цукерки - високопоживний продукт, калорійність 1 кг становить приблизно 16—25 Мдж (3800—6000 ккал). Тому неправильне вживання цукерок є досить шкідливим для організму людини, особливо для дітей. Зазвичай всі шкідливі їх вплив виникають в наслідок надмірного споживання цукерок з дешевих ненатуральних складників.
Основні проблеми, викликані споживанням цукерок:
Карієс зубів,
болі у шлунку,
залежність від солодощів;
додають вагу.
Для уникнення усіх шкідливих якостей, цукерки рекомендується вживати переважно шоколадні і з натуральними складниками та споживати солодощі опісля споживання іншої їжі.
Питання я обговорення:
Висновок: (відповіді дітей)
V. Дослідницький практикум. Виготовлення корисних цукерок
Кожна група отримує свій рецепт . «Продавець» обирає набір продуктів за їх складовою, а «кондитер» виготовляє цукерку за рецептом.
Рецепт №1
Змішати фініки, родзинки, курагу. Залити суміш 1 столовою ложкою вичавленого соку. Перемішати.
На плівку насипати кокосову стружку, викласти зверху суміш, обваляйте її у кокосовій стружці і скрутіть ковбаскою.
Рецепт №2
Складові: фініки, інжир, курага, родзинки, чорнослив;пів склянки волоськихгоріхів.
Змішати фініки, інжир, курагу, родзинки, чорнослив. На плівку викласти подріблені горіхи.
Суміш викласти на горіхи і обваляти. Скрутити ковбаскою.
Рецепт №3
Складові:сухофрукти;пів банана;1/6 склянки горіхів;1 ст.л. насінняльону.
Змішати сухофрукти, пів банана, горіхи.
На плівку висипати насіння льону. Зверху викласти суміш і обваляти у насінні. Скрутити ковбаскою.
Рецепт №4
Складові:чорнослив, фініки, курага, ядра горіхів мигдалю, 1 ст.л. меду,кокосова стружка.
Змішати чорнослив, фініки, курагу, мигдаль, 1 ложку меду.
На плівку висипати кокосову стружку. Зверху викласти суміш і обваляти її. Скрутити ковбаскою.
Рецепт №5
Складові:курага,інжир, чорнослив,1 ч.л меду, насіння льону.
Змішати курагу, інжир, чорнослив, 1 ложку меду.
На плівку викласти насіння льону. Зверху викласти суміш і обваляти її. Скрутити ковбаскою.
3. Обчислення собівартості виготовлених цукерок. (Робота в групах)
- Поки наші цукерки охолоджуються у холодильнику, давайте дізнаємось їх собівартість (ціну). А «економісти» обчислять скільки грошей ми зекономили готуючи цукерки власноруч, ніж купуючи в магазині.
ДОСЛІДЖУЄМО СОБІВАРТІСТЬ ЦУКЕРКИ
1.Полічи, скільки буде коштувати твоя цукерка, якщо:
Чорнослив - 4 грн
Курага - 3 грн
Інжир - 2 грн
Горіхи – 2 грн
Мед – 1 грн
Кокосова стружка – 1 грн
Фініки – 3 грн
Насіння льону – 1 грн
Мигдаль – 2 грн
______________________________________________
______________________________
Висновок: цукерки корисні і економічно вигідні.
Скуштуємо їх під час сніданку.
VІ. Підсумок уроку.
Рефлексія. Незакінчене речення.
Сьогодні я дізнався…
Було цікаво …
Тепер я можу…
Мене здивувало…
ДОСЛІДЖУЄМО СОБІВАРТІСТЬ ЦУКЕРКИ
1.Полічи, скільки буде коштувати твоя цукерка, якщо:
Чорнослив - 3 грн
Курага - 3 грн
Інжир - 2 грн
Горіхи – 2 грн
Мед – 1 грн
Кокосова стружка – 1 грн
Фініки – 3 грн
Насіння льону – 1 грн
Мигдаль – 2 грн
______________________________________________
______________________________
Досліджуємо обгортки цукерок
№ |
Назва міста |
Назва кондитерської фабрики |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
Досліджуємо обгортки цукерок
№ |
Назва міста |
Назва кондитерської фабрики |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|