Тема уроку: Урок-дебати на уроці всесвітньої історії на тему: «Виправдати чи засудити «Холодну війну» між СРСР і його союзниками і США і країнами Західної Європи» (11 клас)
Мета уроку: навчитися аналізувати історичні події, явища та наслідки історичних подій; вчитися формулювати, висловлювати та доводити власну точку зору; вчитися працювати у команді; набуття комунікативних здібностей; виховна мета уроку – прививати любов до Батьківщини і рідної історії;
Тип уроку: урок – дискусія
Обладнання: зошити; ручки; таймер; дошка; маркери;
Міжпредметні зв’язки: історія України; географія; зарубіжна література; правознавство;
Структура уроку
1. Організаційний момент 1 хв.
2. Повідомлення теми та завдань уроку 2 хв.
3. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності 2 хв.
4. Повідомлення правил дебатів та поділ учнів на дві команди 5 хв.
5. Проведення дебатів 30 хв.
6. Підбиття підсумків дебатів 3 хв.
7. Повідомлення домашнього завдання 2 хв.
Хід уроку
Тема уроку: Урок-дебати на уроці всесвітньої історії на тему: «Виправдати чи засудити «Холодну війну» між СРСР і його союзниками і США і країнами Західної Європи»
Завдання уроку:
На уроці ми спробуємо виправдати чи засудити глобальну геополітичну, економічну та ідеологічну конфронтацію між Радянським Союзом і його союзниками, з одного боку, та США і країнами Західної Європи і їхніми союзниками — з іншого, що тривала з середини 1940-х до початку 1990-х років, яка призвела до розпаду СРСР та переросла в сучасне протистояння між Росією та Заходом.
Вчитель повідомляє правила (3 хв.):