Урок "Декоративний посуд. Ваза"

Про матеріал
Розробка уроку "Декоративний посуд. Ваза" щодо вивчення технології виготовлення в'язаних виробів гачком з використанням ланцюжка, стовпчика без накиду, стовпчика з накидом, "Піко". Подана інструкційна карта. Гімнастика для рук. Готові вироби здобувачів освіти.
Перегляд файлу

 

                                             РОЗРОБКА  УРОКІВ

                                                     8 КЛАС

                       Об’єкт проєктно-технологічної діяльності:

                                  Декоративний посуд «ВАЗА»

                                                   (8 годин)

              Технологія виготовлення в’язаних виробів гачком

          

Тема. Виготовлення декоративного посуду. «Ваза»

Мета:

*формування предметних компетентностей:

*проєктно-технологічної: забезпечити засвоєння знань про підходи до вибору й обґрунтування теми проєкту;

закріплення  практичних вмінь здобувачів освіти щодо вибору та втілення ідей, виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення; 

формувати вміння застосування знання, уміння та особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності методом комбінування.

*формування ключових компетентностей:

*уміння вчитися: формувати вміння шукати, розуміти, аналізувати, висловлювати свою думку шляхом ефективного керування ресурсами та інформаційними потоками;

*соціально-громадська: усвідомлення цінності праці самостійно та в команді з іншими на результат.

*загальнокультурної: формування національної самосвідомості, загальної культури, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок;

залучати до творчості та розвивати здатність здобувачів освіти творчої уяви та розширення можливостей самовираження, формувати особисті смаки щодо мистецьких вподобань, а саме до декоративно-ужиткового мистецтва;

*комунікативної: розвивати навички товариської співпраці в команді, толерантність, при цьому здобувачі освіти виявляють активність і відповідальність у громадському і особистому житті, здатні до підприємливості та ініціативності;

*спілкування рідною мовою: розвиток умінь обговорювати послідовність поетапної роботи виконання виробу;

розвиток уміння оперувати  технологічними поняттями, фактами, обговорювати питання, пов’язані з реалізацією проєкту, ділитися думками та коментувати власну діяльність і діяльність інших здобувачів освіти.

*математична компетентність: застосовують  математичні розрахунки для виконання технологічних завдань (визначення необхідної кількості матеріалів, вартості виробу);

використовують вимірювальні пристрої;

*компетентність у цифрових технологіях: уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення пошуку та обробки інформації;

*здоров’язбережувальної: формування здатності застосовувати знання й уміння в реальних життєвих ситуаціях, виконання практичних завдань наближених до життя;

формувати звичку дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей, а саме: дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці, організації робочого місця та усвідомлення необхідності саме такої навчально-пізнавальної та проєктної діяльності.

Очікувані результати:

*знаннєві: здобувачі освіти добирають необхідний матеріал та інструменти стосовно запланованого виробу в’язаного гачком;

розуміють сутність комбінаторики та використовують цей метод у створенні форми виробу;

пояснюють будову та принципи дії інструментів; розрізняють, вибирають інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів;

розуміють необхідність дотримання правил безпечної праці;

 *діяльнісні: здобувачі освіти добирають та застосовують методи проєктування для вирішення завдань;

дотримуються послідовності виконання проєктної діяльності;

використовують вироби – аналоги для аналізу та подальшого компонування об’єкта проєктування;

визначають необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу та виконують технологічні операції відповідно до обраного виробу;

вирізняють за характерними ознаками технології виготовлення та оздоблення виробів.

*ціннісні: висловлюють судження щодо вибору форми та оздоблення виробу;  роблять висновки щодо необхідності економного використання конструкційних матеріалів, цінності  конструкційних матеріалів природного походження; усвідомлює важливість дотримання безпечних прийомів праці; усвідомлюють важливість безвідходного виробництва.

Обладнання, матеріали та наочність: готові вироби-аналоги в’язані гачком.

Основні поняття: гачок, пряжа, опис схеми, декоративний посуд.

Тип уроку: комбінований.

                                                     ХІД  УРОКУ

 

                                         ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

1.Організаційний момент

 

*Перевірка присутності учнів, підготовленості їх до уроку, наявність робочого одягу.

 

2.Актуалізація опорних знань

Бесіда

Бесіда про нестандартні (для інтер’єрного декору) вироби в’язані гачком.

-Чи бачили ви декоративний посуд?

-Назвіть матеріали з якого можна виготовляти декоративний посуд?

-Чи подобається вам дизайнерське рішення впровадження таких предметів щодо інтер’єрного призначення (в’язані гачком)?

 

 

3.Вивчення нового матеріалу (з його подальшим закріпленням).

 

 

                                         ОСНОВНА ЧАСТИНА

               ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ПОНЯТЬ І СПОСОБІВ ДІЙ

 

 

-Ознайомлення з поняттям «декоративний посуд»

 Прийом «Інформаційний ланцюжок»

 Здобувачі освіти повідомляють інформацію висвітлену в картках

 

 

 

                                                      Картка №1

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 15-11-14-583.jpg

 

 

 

 

 

                                                    Картка №2

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 15-12-05-565.jpg

 

 

              

 

                                                       Картка №3

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 15-29-38-151.jpg

 

             Практична діяльність здобувачів освіти

 

-Перед початком роботи повторити правила техніки безпеки щодо використання гачка.

 

 

 

-Дібрати інструменти, матеріали

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-29 19-19-43-799.jpg

 

 

-Згадати, як правильно треба тримати руки при в’язанні гачком

        C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-29 19-21-03-004.jpg   

 

 

 

              Виготовлення декоративного посуду. «Ваза»

 

 

        C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\20210625_164932.jpg

 

                         Кінцевий результат виготовлення виробу

        

 

     C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\20210625_151725.jpg

 

 

                                 Необхідні матеріали й інструменти

 

       

 

                                                Інструкційна карта №1

                      

 

                       Послідовність дій

         Ілюстрація

1.Дібрати необхідні інструменти та матеріали

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\20210625_151725.jpg

 

2.Пров’язати 3 повітряні петлі

(Додаток №1) 

 

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\20210625_152906.jpg

 

3. З’єднати в кільце

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\3.jpg

 

4.В серединку утвореного кільця пров’язати 8 стовпчиків без накиду. (Додаток № 2)

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\20210625_154121.jpg

 

5. Далі по кругу в’язати стовпчиками без накиду (періодично добавляючи стовпчики, щоб денце вази було пласким). (Додаток № 3)

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\5.jpg

 

6.Повинно утворитися кругле полотно діаметром 8 см.

 

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\6.jpg

 

7.В’яжемо 3 петелі підйому з повітряних петель

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\7.jpg

 

8.Далі ще 1 повітряна петля, пропустити 1петлю попереднього ряду, *1 стовпчик з накидом, 1 повітряна петля*

!!! Значки *…* - рапорт узору (комбінація петель, яка утворює узор

 і повторюється у в’язанні ряду.

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\8.jpg

9. Завершуємо коло 3-ма стовпчиками без накиду

 

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\20210625_160302.jpg

 

10. Вив’язуємо 3 повітряні петлі підйому, 1 стовпчик з накидом під арку попереднього ряду, 2 повітряні петлі (2-гу арку пропустити), в 3-тю арку в’язати *2 стовпчики з накидом, 2 повітряні петлі* - далі пров’язуємо в шаховому порядку.

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\10.jpg

 

12. Завершуємо коло 3 стовпчиками без накиду.

 

 

Якщо а процесі роботи руки почали боліти, виконайте гімнастику для рук (Додаток №6)

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\11.jpg

 

12. 12 – 16 ряди (кола) в’язати , як 11 ряд.

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\12.jpg

 

13. Ланцюжок з 3-х повітряних петель (майбутній вузлик «Піко»)

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\13.jpg

 

14. *«Піко» з 3-х повітряних петель, 1 стовпчик без накиду*, 1 глуха петля (Додаток №5)

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\14.jpg

 

15.Готовий вигляд пров’язаного ряду «Піко»

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\15.jpg

 

16.В заварену мучну або крохмальну (холодну) суміш помістити в’язану основу. Потримати, щоб добре просочилась.

(як заварювати суміш дивитись інструкційні картки №2, №3)

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\20210625_164450.jpg

 

17.Натягуємо на літрову баночку просочену основу майбутнього виробу.

Дати час для висихання!!!

Акуратно (щоб не деформувати виріб) виймаємо баночку.

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\17.jpg

 

18.Вазочка готова!

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\18.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                                           Інструкційна карта №2

 

    Заварювання крохмалю та підготовка тканини для аплікації

                  При заварюванні рідин, дотримуйтесь ПТБ !!!

                      

                   Послідовність дій

           Ілюстрація

1.Необхідно взяти:

-каструлю;

-глибоку тарілку;

-ложку (чайну);

-крохмаль;

-ємність з водою

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-22-17-620.jpg

 

2.В глибоку тарілку покладіть дві чайних ложки крохмалю

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-22-34-273.jpg

 

3.Налийте третю частину склянки води й розмішайте до утворення однорідної суміші.

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-22-55-320.jpg

 

4. Решту води необхідно довести до кипіння (у каструльці). Тоненькою цівочкою влийте крохмальну суміш в кріп помішуючи ложечкою.

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-23-35-347.jpg

 

5.Утвориться  заварна основа (колір силікатного клею)

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-24-20-298.jpg

 

6.Помістити шматочок тканини й потримати, щоб вона добре просочилася.

Потім витягнути й зняти зайвий шар крохмальної заварки.

Дати час на висихання.

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-24-28-673.jpg

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-24-43-497.jpg

 

7.По сухій накрохмаленій тканині пройтися праскою.

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-25-31-800.jpg

 

 

                                           Інструкційна карта №3

 

                                              Заварювання муки

                    При заварюванні рідин, дотримуйтесь ПТБ !!!

 

 

                   Послідовність дій

            Ілюстрація

1.В каструлю вилийте  склянку води.

Доведіть до кипіння.

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-17-23-681.jpg

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-18-01-887.jpg

 

2.В глибоку тарілку покладіть столову ложку з гіркою муки

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-18-14-570.jpg

 

3.Влийте склянку води ретельно (щоб не було грудочок) перемішуючи.

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-18-34-751.jpg

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-19-21-182.jpg

 

4.Утворену однорідну масу цівочкою вливайте в кріп помішуючи ложкою.

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-19-42-456.jpg

 

5.В решті-решт утвориться густа молочно подібна суміш.

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-06 21-20-20-626.jpg

 

 

 

4. Закріплення нових знань і умінь

Прийом «Запитання-відповідь»

Добувачі освіти придумують запитання щодо вивченого матеріалу. Один одному задають і відповідають.

-Чи використовувалися при виготовлені вази прийоми: стовпчик без накиду, з1 накидом, «Піко» ?

- Що необхідно взяти, щоб заварити суміш для крохмалення?

 

5.Підсумки уроків. Рефлексія

- Наскільки цікаво мені було працювати над цим об’єктом?

-Чи виникає бажання удосконалювати свої вміння щодо в’язання гачком?

 

6.Домашнє завданняе

Підготувати міні-доповідь щодо виробів-аналогів в’язаних гачком (вазочки)

 

 

 

 

                                                      Додаток №1

   

            Пров’язування першої повітряної петлі та ланцюжка

 

 

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\перша петля, ланцюжок.png

 

 

 

 

 

 

                                                     Додаток №2

 

    Схема вив’язування стовпчиків без накиду в середину кільця

 

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    Додаток №3

 

                   Схема вив’язування стовпчиків без накиду

 

                          C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\Ст без Н.png

 

 

 

 

 

                                                    Додаток №4

 

                   Схема вив’язування стовпчиків з одним накидом

                                                         (1 зразок)

 

 

               C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\Ст з 1Н.jpg

 

 

 

 

 

                                                Ст з 1Н (2 зразок)

 

 

            

                 

 

 

 

 

 

                                                    Додаток №5

 

                           Схема вив’язування «Піко» (1зразок)

 

          C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\піко1.png

 

 

 

 

 

 

 

                                               «Піко» (2 зразок)

 

 

 

                          C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\піко2.jpg

 

 

 

                                                     Додаток №6

 

                                              Гімнастика для рук

 

 

1.Уявивши, що ви піаніст, пограйте ніби на клавіатурі фортепіано усіма пальчиками обох рук по стільниці (ніби граєте гамму)

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_183725.jpg

 

2.Підніміть руки вгору, потягніться ніби хочете щось достати, що лежить височінь. Далі обома рука обертайте кисть руки так, ніби ви вкручуєте лампочку.

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_183836.jpg

 

3.Зігніть руки в ліктях. Притисніть долоні. По черзі опускайте та піднімайте зімкнені кисті (догори – вниз)

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_184034.jpg

 

4.Тримаючи в цьому ж положенні пальці, змикайте та розмикайте їх

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_184048.jpg

 

5.Розводьте по черзі окремі пальчики.

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_184108.jpg

 

6.З’єднайте пальці в замок. Потягніть руки в сторони.

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_184132.jpg

 

 

                             ГОТОВІ ВИРОБИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 17-51-00-843.jpg

                C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 17-50-20-556.jpg

 

 C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 17-51-24-431.jpg

                   

docx
Додано
9 листопада 2022
Переглядів
429
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку