Урок "Декоративна подушечка"

Про матеріал
Розробка уроку "Декоративна подушечка" щодо технології виготовлення в'язаних виробів гачком квадратними мотивами. Подана інструкційна карта, світлини, інформаційні картки стосовно історії виникнення подушки, роботи здобувачів освіти.
Перегляд файлу

 

                                             РОЗРОБКА  УРОКІВ

                                                        8 КЛАС

                       Об’єкт проєктно-технологічної діяльності:

                                            «ПОДУШЕЧКА»

                                                   (8 годин)

              Технологія виготовлення в’язаних виробів гачком

          

Тема. Виготовлення «Подушечки»

Мета:

*формування предметних компетентностей:

*проєктно-технологічної: забезпечити засвоєння знань про підходи до вибору й обґрунтування теми проєкту;

закріплення  практичних вмінь здобувачів освіти щодо вибору та втілення ідей, виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення; 

формувати вміння застосування знання, уміння та особистий досвід у предметно-перетворювальній діяльності методом комбінування та фантазування.

*формування ключових компетентностей:

*уміння вчитися: формувати вміння шукати, розуміти, аналізувати, висловлювати свою думку шляхом ефективного керування ресурсами та інформаційними потоками;

*соціально-громадська: усвідомлення цінності праці самостійно та в команді з іншими на результат.

*загальнокультурної: формування національної самосвідомості, загальної культури, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок;

залучати до творчості та розвивати здатність здобувачів освіти творчої уяви та розширення можливостей самовираження, формувати особисті смаки щодо мистецьких вподобань, а саме до декоративно-ужиткового мистецтва;

*комунікативної: розвивати навички товариської співпраці в команді, толерантність, при цьому здобувачі освіти виявляють активність і відповідальність у громадському і особистому житті, здатні до підприємливості та ініціативності;

*спілкування рідною мовою: розвиток умінь обговорювати послідовність поетапної роботи виконання виробу;

розвиток уміння оперувати  технологічними поняттями, фактами, обговорювати питання, пов’язані з реалізацією проєкту, ділитися думками та коментувати власну діяльність і діяльність інших здобувачів освіти.

*математична компетентність: застосовують  математичні розрахунки для виконання технологічних завдань (визначення необхідної кількості матеріалів, вартості виробу).

*компетентність у цифрових технологіях: уміння використовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення пошуку та обробки інформації;

*здоров’язбережувальної: формування здатності застосовувати знання й уміння в реальних життєвих ситуаціях, виконання практичних завдань наближених до життя;

формувати звичку дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей, а саме: дотримання санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці, організації робочого місця та усвідомлення необхідності саме такої навчально-пізнавальної та проєктної діяльності.

Очікувані результати:

*знаннєві: здобувачі освіти добирають необхідний матеріал та інструменти стосовно запланованого виробу в’язаного гачком;

розуміють сутність комбінаторики та використовують цей метод у створенні форми виробу;

пояснюють будову та принципи дії інструментів; розрізняють, вибирають інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів;

розуміють необхідність дотримання правил безпечної праці;

 *діяльнісні: здобувачі освіти добирають та застосовують методи проєктування для вирішення завдань;

дотримуються послідовності виконання проєктної діяльності;

використовують вироби – аналоги для аналізу та подальшого компонування об’єкта проєктування;

визначають необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу та виконують технологічні операції відповідно до обраного виробу;

вирізняють за характерними ознаками технології виготовлення та оздоблення виробів.

*ціннісні: висловлюють судження щодо вибору форми та оздоблення виробу;  роблять висновки щодо необхідності економного використання конструкційних матеріалів, цінності  конструкційних матеріалів природного походження; усвідомлює важливість дотримання безпечних прийомів праці; усвідомлюють важливість безвідходного виробництва.

Обладнання, матеріали та наочність: готові вироби-аналоги в’язані гачком.

Основні поняття: подушка, гачок, пряжа, опис схеми.

Тип уроку: комбінований.

                                                     ХІД  УРОКУ

 

                                         ВСТУПНА ЧАСТИНА

 

1.Організаційний момент

 

*Перевірка присутності учнів, підготовленості їх до уроку, наявність робочого одягу.

 

2.Актуалізація опорних знань

Бесіда

Бесіда щодо постільних речей

-Які постільні речі вам відомі?

-Назвіть матеріали з яких можна виготовляти постільні речі?

 

 

3.Вивчення нового матеріалу (з його подальшим закріпленням).

 

 

                                         ОСНОВНА ЧАСТИНА

               ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ПОНЯТЬ І СПОСОБІВ ДІЙ

 

 

-Ознайомлення з поняттям «декоративний посуд»

 

 Прийом «Інформаційний ланцюжок»

 

 Здобувачі освіти повідомляють інформацію висвітлену в картках

 

 

                                                      Картка №1

 

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 21-42-42-701.jpg

 

 

 

 

 

 

                                                    Картка №2

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 21-43-10-608.jpg

 

 

 

 

 

                                                       Картка №3

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 21-43-49-324.jpg

 

 

 

                                                       Картка №4

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 21-44-09-566.jpg

 

 

 

 

                                                       Картка №5

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 21-44-29-914.jpg

 

 

 

 

 

 

 

                                                       Картка №6

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 21-45-04-955.jpg

 

 

 

             Практична діяльність здобувачів освіти

 

-Перед початком роботи повторити правила техніки безпеки щодо використання гачка, голок, шпильок, ножиць.

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\Голки, шпильки.jpg

 

-Дібрати інструменти, матеріали

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-29 19-19-43-799.jpg

 

-Згадати, як правильно треба тримати руки при в’язанні гачком

 

        C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-10-29 19-21-03-004.jpg  

              Виготовлення декоративного посуду.

                                          «Ваза»

 

            C:\Users\User\Desktop\Подушечка Гачок 8 кл\Подушечка Фото\20210126_213803.jpg

 

                         Кінцевий результат виготовлення виробу

 

        

   C:\Users\User\Desktop\Подушечка Гачок 8 кл\Подушечка Фото\bandicam 2022-11-08 18-03-40-911.jpg

    

                                 Необхідні матеріали й інструменти

 

                                                Інструкційна карта

                      

                       Послідовність дій

         Ілюстрація

1.Дібрати необхідні інструменти та матеріали

C:\Users\User\Desktop\Подушечка Гачок 8 кл\Подушечка Фото\bandicam 2022-11-08 18-03-40-911.jpg

 

2.Вив’язування квадратного мотиву

 

Пров’язати ланцюжок з 4 повітряних петель.

(Додаток №1) 

 

 

3. З’єднати в кільце

 

4.Пров’язати 8 стовпчиків без накиду в серединку утвореного кільця.

 

5. *Три петлі підйому (замініть стовпчик з 1 накидом)

 

6. Два стовпчики з накидом в перший стовпчик без накиду нижнього ряду.

 

 

7. 3 стовпчики з накидом у наступний стовпчик попереднього ряду.

 

8. Пров’язати 3 повітряні петлі.* (5-8)

Поров’язку від *до* повторюємо ще 3 рази. В кінці рядук глуха петля в 3-тю петлю підйому.

 

!!! Значки *…* - рапорт узору (комбінація петель, яка утворює узор

 і повторюється у в’язанні ряду.

 

Утвориться маленький квадрат.

 

 

 

9.  3 петлі підйому, 2 стовпчики з накидом з’єднати однією вершиною.

 

 

 

10. *3 стовпчики з накидом із однією вершиною в наступні стовпчики нижнього ряду;

 

 

11. Далі дужка з 5 повітряних петель, яка фіксується 1-м стовпчиком без накиду під 3 повітряні петлі нижнього ряду; дужка з 5-ти повітряних петель;

 

 

14. Далі 3 стовпчики з накидом із однією вершиною у стовпчик нижнього ряду*  Закінчуємо ряд глухою петлею в 3-тю петлю підйому.

 

 

 

 

15. *Дужка з 6-ти повітряних петель фіксується 1 стовпчиком без накиду в 6-й стовпчик нижнього ряду;

 

 

 

16. 6 стовпчиків без накиду під арку з 5-ти повітряних петель нижнього ряду;

 

 

17. 6 стовпчиків без накиду під арку з 5-ти повітряних петель нижнього ряду*.

Від * до * пров’язати ще 3 рази. Закінчуємо ряд глухою петлею.

 

 

18. Відріжте ножицями робочу нитку від основи мотиву 2-3-см, протягніть крізь останню петлю, поверніть на виворітну сторону, кінець нитки сховайте в основу в’язання.

Таким чином зв’язати 8-м мотивів (4 на одну сторону, 4 на другу).

 

Якщо а процесі роботи руки почали боліти, виконайте гімнастику для рук (Додаток №6)

 

 

19.Зшити голкою. (Схема, як зшивати деталі)

 

20.Пройтися праскою.

 

21. Формування подушечки

Зшити напірник залишивши отвір для наповнювача. Наповнити синтепоном.

 

22. Швом «через край» зашити отвір.

 

 

23. Вставити готову подушечку в вив’язану наволочку та зашити отвір.

 

24. Подушечка готова!

 

 

4. Закріплення нових знань і умінь

Прийом «Запитання-відповідь»

Добувачі освіти придумують запитання щодо вивченого матеріалу. Один одному задають і відповідають.

-Що цікавого ви дізналися з історії виникнення подушки?

- З яких основних складових складається традиційно подушка?

-Які елементи в’язання використано при виготовленні наволочки з квадратних мотивів?

 

5.Підсумки уроків. Рефлексія

- Ци цікаво було працювати над цим виробом?

-Чи виникає бажання удосконалювати свої вміння щодо в’язання гачком?

 

6.Домашнє завданняе

Підготувати міні-доповідь щодо різновидів подушок (для ліжка, ортопедичні, декоративні)

 

 

 

                                                      Додаток №1

   

            Пров’язування першої повітряної петлі та ланцюжка

 

 

C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\перша петля, ланцюжок.png

 

 

 

 

                                                     Додаток №2

 

    Схема вив’язування стовпчиків без накиду в середину кільця

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

                                                    Додаток №3

 

                   Схема вив’язування стовпчиків без накиду

 

                          C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\Ст без Н.png

 

 

 

 

                                                    Додаток №4

 

                   Схема вив’язування стовпчиків з одним накидом

                                                         (1 зразок)

 

 

               C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\Ст з 1Н.jpg

 

 

 

 

 

                                                Ст з 1Н (2 зразок)

 

 

            

                 

 

 

 

 

 

                                                    Додаток №5

 

                           Схема вив’язування «Піко» (1зразок)

 

          C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\піко1.png

 

 

 

 

 

 

 

                                               «Піко» (2 зразок)

 

 

 

                          C:\Users\User\Desktop\М-клас.(16хв).Декоративна ваза (гачок) 8 клас\Декоративна ваза ФОТО\піко2.jpg

 

 

 

                                                     Додаток №6

 

                                              Гімнастика для рук

 

 

1.Уявивши, що ви піаніст, пограйте ніби на клавіатурі фортепіано усіма пальчиками обох рук по стільниці (ніби граєте гамму)

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_183725.jpg

 

2.Підніміть руки вгору, потягніться ніби хочете щось достати, що лежить височінь. Далі обома рука обертайте кисть руки так, ніби ви вкручуєте лампочку.

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_183836.jpg

 

3.Зігніть руки в ліктях. Притисніть долоні. По черзі опускайте та піднімайте зімкнені кисті (догори – вниз)

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_184034.jpg

 

4.Тримаючи в цьому ж положенні пальці, змикайте та розмикайте їх

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_184048.jpg

 

5.Розводьте по черзі окремі пальчики.

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_184108.jpg

 

6.З’єднайте пальці в замок. Потягніть руки в сторони.

C:\Users\User\Desktop\22 Фото м.т. сентябрь\20221029_184132.jpg

 

 

                            ГОТОВІ ВИРОБИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 19-58-54-505.jpg

 

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 19-59-11-468.jpg

 

 

 

C:\Users\User\Documents\Bandicam\bandicam 2022-11-08 19-59-34-066.jpg

               

 

 

                   

docx
Додано
9 листопада 2022
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку