Урок "Дерева, кущі, трава"

Про матеріал
Розширює знання дітей про дерева, кущі, трави; допоможе навчити визначати породи дерев, спостерігати за рослинами, особливостями їх будови; виховувати любов до природи, бажання охороняти її .
Перегляд файлу

Тема:   ДЕРЕВА, КУЩІ, ТРАВ’ЯНИСТІ РОСЛИНИ

Мета. Розширити знання дітей про дерева, кущі, трави;

            вчити визначати породи дерев, спостерігати за рослинами,

            особливостями їх будови;

           виховувати любов до природи, бажання охороняти  її .

Обладнання: комп’ютер, диск з презентацією.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

      Групова робота. (Слайд № 3)

 І група

II група

 III група

IV група

      Корінь

стебло

      листки

квіти

 

 

 

(плоди з насінням) ннасіннямнасінням) ,

  •   Уявіть собі, що до нас у клас зайшли люди з іншої планети, де немає рослин. Що ви їм розповіли б про:
  • Чим розрізняються органи рослин різних видів?

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

     -  Ви вже знаєте, що серед рослин є дерева, кущі і

        трав’янисті рослини.  

        -  Чому  так поділили рослини, за якими ознаками?

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

   1. Бесіда.  .

  • Рослини поділяють на три групи. (Слайд № 4 )
  • C:\DOCUME~1\Admin\LOCALS~1\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg

    дерева кущі трави


     2. Практична робота. (Слайд № 5)

      Розглянемо клен, троянду і пирій .

  •       Які в них стебла? Одне, два, чи багато? Мінні стебла чи соковиті, м’які?

      Висновок. Рослина, яка має одне міцне стебло, це дерево.

 Як ви думаєте:

  • Які рослини назвемо кущами, а які — трав’янистими рослинами?
  • Я стверджую, що яблуня — це кущ. Доведіть, чи я права.
  • За якими ознаками розрізняють дерева, кущі, трави?

3. Розповідь учителя з елементами бесіди.

  • Як ви думаєте, скільки років може жити клен? калина? ромашка?
  • Дерева і кущі — це багаторічні рослини.
  • Поміркуйте, з яких слів утворилась назва “багаторічні”.
  •      Трав’янисті рослини можуть бути однорічними, багаторічними, дворіч­ними?

4. Складання таблиці.

  • Що вам підказує назва “однорічні”?
  •      До однорічних належать ті рослини, які протягом одного року проро­стають із насіння, квітують, дають плоди з насінням і відмирають.
  • Які ви знаєте однорічні рослини? Запишемо їх.  
  • Які рослини належать до дворічних?
  •       Рослини, які першого року проростають, але не квітують. На другий рік в них з’являється квітка і плід з насінням. До них належать морква, петрушка, буряк, капуста.
  • Що вам підказує назва “багаторічні”?
  • Розгляньте малюнки із зображенням часнику, картоплі, суниці.
  •         Багаторічні трав’янисті рослини мають довговічні підземні стебла: цибулини, бульби, кореневища. У них накопичуються поживні речовини. На них є бруньки, з яких виростають надземні стебла, які квітують, дають плоди з насінням і відмирають. А цибулини, бульби, кореневища зимують у грунті.

 

 

 

 

 

 

 

Однорічні

Дворічні

Багаторічні

Пшениця

Морква

Цибуля

Гречка

петрушка

Часник

Помідори

Буряк

Тюльпан

Огірки

Капуста

Кропива

Горох

 

Пирш

Соняшник

 

Пролісок

    5. Цікава вікторина.

  •   Які дерева (кущі) є символами України? (Слайд № 6)
  • З якими деревами і кущами порівнюють гарних дівчат? (Слайд № 7)
  • З яким деревом порівнюють сильних юнаків? (Слайд № 8)
  • Які місяці мають назву, що походить від назви дерев? (Слайд № 9)

V.Робота з підручником (с. 111-114).

  1. Читання статтей.
  2. Розгляд і порівняння ілюстрацій.
  3. Відповіді на запитання.
  4. Словникова робота.

Однорічна рослина, дворічна рослина, багаторічна рослина.

Фізкультхвилинка (Слайд № 10)

VI.Закріплення нового матеріалу.

   1.Творча робота.

Відгадайте загадки. Розподіліть рослини на однорічні, дворічні, багаторічні.

-На городі молода пишні коси розплела,

У зеленії хустинки золоті хова зернинки. (Кукурудза)

(Слайд №11)

  •                           -  Стоїть тичка, на тичці мазничка,

А в мазничці сто зернець —

Хто відгадає, той молодець. (Мак) (Слайд № 12)

  •   Довгий, зелений,

Добрий солений,

Добрий і сирий,

Хто він такий? (Огірок)    

  •          -Стоїть дід над водою, хитає сивою бородою. (Очерет)

                           (Слайд № 13)

                          -В земляній сиджу коморі,

а коса моя надворі. (Морква) (Слайд № 14)

-Я кругленька, червоненька,

З хвостиком тоненьким.

На городі мене рвуть

                   І до столу подають. (Редиска)  (Слайд № 15)

 2.  Впізнай дерево за формою листка (Слайд № 16 )

VII. Робота в зошиті (с. 25).

1.Розглянь зображені рослини. Що в них спільного? Чим вони відрізня­ються? (завд. 1).

  2.Розподіли назви рослин за групами (завд. 3).

  3.Творча робота (завд. 4).

VIII. Підсумок уроку.

  • З коренеплодів яких рослин можна приготувати салат?

IX. Домашнє завдання.

Опрацювати статтю “Якими бувають дерева, кущі, трав’янисті рослини”. Дізнайтеся, які дворічні й багаторічні рослини вирощують ваші батьки.

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
1900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку