Урок Дерево з бісеру. Добір інструментів (ножиці, дріт, матеріали для кріплення дерева) для роботи. Добір схеми для роботи.

Про матеріал
Об’єкт проектної діяльності: Дерево з бісеру. Основна технологія: Технологія виготовлення виробів з бісеру. Тема уроку: Добір інструментів (ножиці, дріт, матеріали для кріплення дерева) для роботи. Добір схеми для роботи.
Перегляд файлу

Заняття №2  Клас 6  Дата  ___________

Об’єкт  проектної діяльності: Дерево з бісеру.

Основна технологія: Технологія виготовлення виробів з бісеру.

Тема уроку: Добір інструментів (ножиці, дріт, матеріали для кріплення дерева) для роботи. Добір схеми для роботи.

Практична робота: Добір інструментів та матеріалів. Створення візерунків та бісерних схем.

Мета уроку:

- навчальна: забезпечити: засвоєння учнями знань про з’єднання деталей виробу; закріплення застібки; графічні схеми для плетення бісером; створення візерунків та бісерних схем; матеріали, інструменти та пристосування для роботи з бісером; добір виду робочої нитки залежно від виду виробу.

- розвиваюча: сприяти розвитку пізнавальних інтересів, фантазію, творчу уяву.

- виховна: сприяти вихованню естетичних смаків учнів, дружелюбність, повагу, пріоритет творчості.

Очікуванні   результати: учні знають етапи проектування, правила техніки безпеки під час роботи, дотримуються  послідовності  етапів  проектної діяльності, здійснюють добір інструментів (ножиці, дріт, матеріали для кріплення дерева) для роботи, а також здійснюють добір схеми для роботи.

Формування ключових компетентностей :

  • спілкування державною мовою: обґрунтовувати технології проектування та виготовлення виробу,  висловлювання власних думок;
  • основні компетентності  у природничих науках і технологіях: економне використання матеріалів ;
  • уміння вчитися впродовж життя: створення візерунків, схем та виготовлення деталей виробу.
  • ініціативність  і підприємливість: фантазування  оздоблення виробу;
  • соціальна та громадянська компетентності: праця в групах та самостійна робота над виробом.

Тип заняття: комбіноване.

Наочність: підручник, зразки виробів, ілюстрації з журналів, книжок;

Міжпредметні зв’язки: креслення, образотворче мистецтво.

 

Структура заняття

 

І. Організаційна частина – 1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду – 5 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів – 3 хв.

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку – 1 хв.

V. Вивчення нового матеріалу – 20 хв.

VІ. Практична робота – 56 хв.

VIІ. Підведення підсумків уроку – 4 хв.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ведення учнів у кабінет до дзвінка вдягнутих у спецодяг;

Перевірка присутності учнів за рапортом  чергового;

Перевірка підготовки учнів до заняття та організації їх робочого місця (наявність зошита, підручника, олівця, ручки, лінійки та наявність спецодягу).

ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду

Фронтальне опитування

  1. Що таке бісероплетіння?
  2. Розкажіть історію виникнення бісеру?
  3. Назвіть види виробів плетених і бісеру?
  4. Назвіть види бісеру?
  5. Назвіть бісер який розрізняють за матеріалом виготовлення?
  6. Яку роль відіграє кольорова гама у плетених виробів бісером?
  7. Назвіть техніки виконання бісерних прикрас?
  8. Що таке бісерне ткацтво?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Бісер – це світ, в якому переплітаються найрізноманітніші грані людського таланту, від майстрів, які його створили, до майстрів, які творять з нього. Мініатюрні намистинки, поєднуючись разом, створюють таємничий, чарівний світ. Бісер дарує можливість творити всім без виключення, незалежно від віку, професії, національності, й отримувати від цього радість і задоволення. Сьогодні, здавалося б, померле мистецтво виготовлення бісерних виробів знову стало популярним. Тому сьогодні на уроці ми і надалі знайомимося з цією прекрасною технікою.

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Оголошую записану на дошці тему уроку. Залучаю учнів до спільного визначення очікуваних результатів уроку.

       З н а т и: правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час виконання практичної роботи, як зֺ’єднувавти деталі виробу, інструменти, матеріали та пристосування для роботи з бісером;

У м і т и: читати схему, володіти різними способами плетіння, плести вироби.

V. Вивчення нового матеріалу

1. З’єднання деталей виробу

Деталі можна з'єднувати один з одним по ходу плетіння. У виробах з великою кількістю рядів для жорсткості ряди скріплюються між собою або нової дротом, або дротом, що залишилася від плетіння (зазвичай це робиться при подплетінні до основної деталі додаткових: хвости, весла і т.д.).

1

Цей спосіб з’єднання деталей застосовують при плетенні складних листочків або квітів. При з’єднанні другої деталі до першої, під час плетіння рядів, одним кінцем дроту приплітаємо деталь бічними сторонами

2

При приєднані деталей пласких фігурок потрібно два шматки дроту: один – для з’єднання з основою, інший-для плетіння дрібної частини. Кінці дроту з дрібних частин пропустіть через ряди бісеру на основній деталі, як вказано на схемі,  обріжте впритул до бісеру, на іншому шматку дроту набираєте бісер згідно схеми.

2. Закріплення застібки

1

Застібка кріпиться за допомогою одного кримпа, кінець нитки чи дроту протягується через кілька бісеринок і обрізується

2

Застібка кріпиться за допомогою двох крипів, які розташовують після кільця застібки і після першої бісерини , кінець нитки чи дроту протягується через кілька бісеринок і обрізується.

3.

бисероплетение схемы для детей поделки из бисера

бисероплетение схемы для детей поделки из бисера

Пройдіть по двом рядам і кінці обріжте.

3. Графічні схеми для плетення бісером.

Початок плетіння в схемах позначено стрілкою (поруч може бути вказана довжина дроту). При роботі на декількох дротах, як наприклад, при плетінні вкруговую, початок кожного відрізка дроту, при цьому можу бути введені колір і порядковий номер (цифрою в кружечку). Закінчення плетіння в схемах позначено також як і початок.

Якщо до основної деталі подплетаются додаткові деталі, то місце кріплення відзначається зірочкою на обох деталях. При з'єднанні вони повинні збігатися. Іноді для більшої ясності деталі однієї фігурки, які плетуться разом, на схемах зображуються окремо.

Кількість бісерин в ряду вказано цифрами, якщо їх більше шести. У більшості випадках на схемах дві перехресні дроту показані як одна. Щоб схеми були зрозумілі, бісеріни зображені віддалені один від одного. У виробах ж і ряди і бісеріни в рядах повинні щільно прилягати одне до одного, для чого зволікання потрібно після кожного ряду натягувати в різні боки. Тоді іграшка буде щільною і добре тримати форму.        

4. Створення візерунків та бісерних схем.

Складання схем малюнків для бісероплетіння - це невід'ємна частина творчого процесу роботи над авторським виробом. Особливо це необхідно при складанні орнаментів для обплітання об'ємних сувенірів, крашанок, вишивки картинок і плетіння цегляним стібком.

У програмі «Excel» - в ній дуже зручно малювати і плести, виділяючи потрібний ряд мишкою. Можете скласти свій шаблон, змінюючи розмір клітин, враховуючи, що товщина бісеринок становить приблизно 1/3 від діаметру.

Найпростіша програма «Ледачі візерунки». Це російська програма. Вона створена спочатку для в'язання, але цілком підходить і для бісероплетіння. Можна брати з неї основи та ідеї малюнків і розвивати їх у своїй інтерпретації. Програма генерує двоколірні візерунки, подібно калейдоскопу складаючи випадкові поєднання.

Програми «PCStitch» призначені для створення малюнків тільки в схемі клітин. Це програми з великими можливостями, і хоча вони нескладні у користуванні, але більше підходять для професійного користувача, так як забезпечені великим пакетом властивостей функцій, які не потрібні любителю в такому обсязі. Довгий шлях імпорту малюнків, розкладання на велику кількість відтінків, відсутність попереднього перегляду картинки перед вибором, лише один варіант скасування дії - такі деталі я б віднесла до незручностей для бісероплетіння, але, якщо немає альтернативи, то пристосуватися можна.

Ще одна програма - «Pattern Maker» - вона також існує для створення візерунків у клітинному полотні, але при бісероплетіння підійде для малювання або розкладання картинок для вишивки або гобеленового плетіння, ткацтва. Радує можливість розмноження елемента поворотом і дзеркальним відображенням

А от програма «BeadsWicker» - програма для створення візерунків і для бісероплетіння, і для в'язання та вишивки. Це єдина програма, призначена для нас, бісероплетельщіков. Програма дозволяє створювати схеми з готових картинок формату BMP, JPEG, GIF, а так само має стандартний набір інструментів графічного редактора. Можна створювати схеми в стилі ткацтво, мозаїчне плетіння і ажурні схеми. Схему можна відображати, залежно від матеріалу, прямокутниками або еліпсами (кружками). Готову схему можна роздрукувати, в тому числі з умовними позначеннями кольору або зберегти як малюнок. Правильне відображення схеми досягається шляхом завдання розмірів бісеру або петлі.

Програма «DB-BEAD» - незамінна при створенні малюнків для джгутів щільним плетінням - мозаїчним, гобеленовим, в'язаних джгутів. Для в'язання джгутів з малюнком користування цією програмою взагалі суцільне свято. Надзвичайно проста для користувача, має мінімальний набір найнеобхідніших функцій.

5. Матеріали, інструменти та пристосування для роботи з бісером.

Бісер - забарвлені в різні кольори скляні, металеві і пластмасові зерна. Зерна можуть бути сферичної, циліндрової, гранованої форми, прозорі або «глухі», блискучі або матові, мати круглі або квадратні отвори. 

Кусачки — гострі щипці для відкушу­вання дроту. За розташуванням ріжу­чої кромки розрізняють кусачки торцеві (ріжучі кромки розташовані перпенди­кулярно до осі інструмента), бокові (бо­корізи), діагональні (ріжучі кромки роз­ташовані збоку головки паралельно до осі інструмента або під невеликим кутом), кутові, кінцеві (ріжуча частина специ­фічної форми розташована під кутом).

Плоскогубці мають плоскі губки з на­січкою. Їх використовують, якщо по­трібно міцно тримати або втримувати затиснутою деталь. Також плоскогубці практичні в роботі з протягування дроту через вузлові бісеринки.

Шило потрібне, якщо ви виготовляєте брошку або кулон. Ним можна проколю­вати отвори у пластиковій або металевій основі. Для роботи з картоном необхідне шило невеликого діаметру. Його легко ви­готовити власноруч: насадити ковпачок від фломастера на голку, або машинну гол­ку закріпити в пробці від пляшки.

Дріт № 02, № 03, № 04 різного кольору використовують як основу бісерної скульптури, для стовбура дерев — від 0,5 мм — до 2 мм і більше.

Гіпс використовують для «висаджуван­ня» дерев у ґрунт.

Керамічні горщики або формочки вико­ристовують для висаджування дерев, кві­тів і декоративних композицій.

Клей (ПВА, момент та інші) необхідний для фіксації натуральних камінчиків, де­коративних елементів із бісеру в панно.

6. Добір виду робочої нитки залежно від виду виробу.

Для плетіння з бісеру для деяких виробів (прикраси, вироби на верстаті) необхідні спеціальні особливо міцні нитки для бісероплетіння.

Нитки для бісероплетіння бувають 2 видів - капрон і лавсан. Товщина, а значить і міцність нитки, позначається спеціальною цифрою - чим більше, тим товщі нитку.

Для виготовлення виробів з бісеру підходять міцні синтетичні нитки, особливо капрон. Годиться чи ні нитка для бісероплетіння - це легко перевірити. Спробуйте розірвати нитку руками. Якщо це у вас вийде - така нитка не підходить для роботи. Потім ваше виріб точно так само швидко розвалиться. Якщо ж нитка міцна, і її не можна порвати руками - значить і ваша робота буде служити роками. Такі нитки вважаються якісними.

Але і це ще не все. Тепер перевірте нитку по-іншому. Підпаліть її кінець. Якщо нитка оплавляється, утворюючи твердий кулька з оплавленого волокна, то все в порядку. Ви зможете закріпити вузлики в роботі. Деякі нитки згораючи обугливаются, кінець нитки розсипається. Ці нитки не для вас. Якщо вогонь дуже швидко поширюється по нитці, коли ви її підпалюєте, - ця нитка зовсім не підходить для бісероплетіння. Ви і озирнутися не встигнете, як все згорить. Зазвичай такий феєрверк виникає, коли в нитки присутні лавсанові волокна.

Працювати з капроновими нитками не так легко. Це нитка слизька, ну-ка спробуйте зловити вислизають бісеринки і скласти їх в потрібний орнамент. Майстрині користуються тільки такими нитками. І виріб у них виходить міцне і дуже довговічне.

VІ. Практична робота.

6.1. Вступний інструктаж

1.     Повідомляю тему та мету практичної роботи:

Тема:. Добір інструментів та матеріалів. Створення візерунків та бісерних схем.

Мета: Навчитися з’єднувати деталі виробу з бісеру, добирати інструменти та матеріали та створювати візерунки та бісерні схеми.

2. Повідомляю вказівки про підготовку до роботи, організацію робочого місця, дотримання правил безпеки праці.

За допомогою інструкційної картки «З’єднання деталей виробу» учні виконують практичну роботу. В робочих зошитах створюють схеми для плетіння бісером.

3. Повідомляю про норми часу на практичну роботу: 51 хв.

6.2. Заключний інструктаж

  1. Підведення підсумків роботи.
  2. Виношу на колективний розгляд найкращий звіт про виконану роботу, вказую на характерні помилки та способи їх уникнення.

VIІ. Підведення підсумків уроку.

7.1. Рефлексія

 Вправа "Незакінчене речення".

  • Прийшов час перевірити чи досягли ми очікуваних результатів:

Запис на дошці:   На сьогоднішньому  уроці  я :

  • дізналася – …
  • зрозумів – …
  • навчився  
  • було цікаво…
  • було важко…
  • тепер я можу…
  • мені захотілось…
  • я спробую…

7.2. Заключна частина:

• домашнє завдання: закінчити практичну роботу.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
2364
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку