Тема: У іграшок теж є своя історія (Слайд 1)
Матеріал до уроку. «Державний музей іграшки». За Людмилою Гладун.
(Слайд 2)
Мета.
Обладнання: ІКТ, картки для роботи в парах, картки-блискавки, підручники, довідкова література.
Групи компетентностей, що формуються: інформаційна, предметна, навчально-пізнавальна, комунікативна, компетенція вміння вчитись.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Слайд 3)
Доброго дня, ліси і поля!
Доброго дня, плането Земля!
Щастя й здоров’я всім людям бажаємо,
З радістю в школу до знань поспішаємо!
Мовна розминка
Накрутив Івась пружину –
Танцювала без упину.
І дзижчала, і крутилась.
Як стомилась – зупинилась. (Дзиґа) (Слайд 4)
Як не бий, він не заплаче,
Тільки сам завзято скаче. (М’яч ) (Слайд 4)
Замість справжньої дитини
Є у кожної дівчини.
Її пестять, одягають,
Спати ввечері вкладають.
І годують її смачно –
Дуже мамі вона вдячна! (Лялька) (Слайд 4)
Учитель: Є, діти, на світі щось дуже чудове
Вони разом з нами ще з колискових.
Ми граємось ними і раді завжди
Коли у дарунок приносять нові.
Бувають яскраві і навіть смішні,
Бувають веселі, пухнасті, м’які,
Великі, маленькі й усі чарівні.
Скажіть мені, діти, що ж це таке?
Здається мені, питання легке. (Іграшки). (Слайд 4)
Хвилинка-цікавинка.
Роз’єднай слова
– Де ви можете побачити іграшки? (У магазині, вдома, в дитячому садочку, в музеї ...)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Учитель: – Тож сьогодні ми з вами здійснимо віртуальну подорож у …
(Діти розшифровують назву на картках-блискавках, що прикріплені на дошці.
(Делржлавлнилй лмулзелй іглралшкли)
(Слайд 8)
Учитель: – Що таке музей? Що ви знаєте про музеї?
Методичний прийом «Знаю – хочу знати – дізнався».
Знаю |
хочу знати |
дізнався |
У нашому місті є музей, у нашій школі є музей. |
Які бувають музеї? |
|
По закінченню першого класу ми були в музеї у місті Нетішин. |
Чи буває музей іграшок? У якому місті він знаходиться? Чи багато їх? |
|
У музеях зберігаються старовинні, цінні, рідкісні речі. |
Які іграшки в ньому збереглися? |
|
|
|
|
(Діти читають, як пояснюється це слово у підручнику (стор. 126) мовчки)
Довідкове бюро (визначення у словнику)
(Слайд 8)
Музеї – гр. слово «храм муз». Науково-дослідні, науково-навчальні заклади, що збирають, вивчають, виставляють для огляду, зберігають та популяризують твори мистецтва, пам’ятки історії, матеріальної і духовної культури, природознавчі колекції тощо.
Учитель: – Які бувають музеї? (Слайд 9)
(Читання із слайда)
Історичні – розповідають про минуле нашого краю
Краєзнавчі – традиції, побут, культура України.
Літературно-меморіальні – музеї українських письменників.
Етнографічні – музеї архітектури і побуту українського народу.
Меморіальні – присвячені одній людині, та інші.
Учитель: – Які музеї ви відвідували? (Слайд 10)
Учитель: Щоб вирушити в подорож, спочатку пригадаємо, як треба поводитися в музеї? (Слайд 10)
Учитель коротко розповідає основні факти про Державний музей іграшки
(Додаток) (Слайди 11-13)
Перегляд фільму. (Слайд 14)
ІІІ. Опрацювання оповідання «Державний музей іграшки» (За Л. Глазун ) (Слайд 15)
Даний методичний прийом допомагає не просто усвідомити текст, а виділяти в відоме/невідоме/цікаве/нове таким чином «»відоме/невідоме/цікаве, таким чином «сортувати» інформацію. Провівши маркування, учні позначають, ,
• знаком «+» – що вже їм відомо;
• знаком «–» – що їм невідомо/або суперечить їхнім уявленням;
• знаком «!» – що їм цікаво/неочікувано;
• знаком «?» – що незрозуміло або про що б вони хотіли дізнатися більше.
(Слайд 15)
(заповнюється таблиця «Хочу знати»)
Прочитай правильно:
колекції, порцеляновим, хихички, брязкальця, торохтельця, дізнаються, трансформер, рідкісні.
Незрозумілі слова:
Порцелянове – зроблене з білої кераміки, з якої зазвичай виготовляють тонкий посуд.
Колекція – зібрання однорідних предметів, що становить певну цінність.
Обереги – чарівний предмет, призначення якого - захист свого носія або збільшення ефективності його чарівних можливостей.
Ровесники –
а) читання «буксиром»
– Скільки років колекції іграшок?
б) читання «дощиком»
– З яких матеріалів робили іграшки народні майстри?
Яку назву доберемо до цієї частини оповідання? («Іграшки виготовлені народними майстрами», «Українські народні іграшки-обереги»)
(Слайд 18)
в) читання «напівголосне» в парах
– Які рідкісні іграшки представлені у музеї?
Як назвемо кінцівку твору? («Гордість музею») (Слайд 17)
– Чому автор вважає, що кожна іграшка може розповісти безліч цікавого про себе і свій час?
а) Вибіркове читання
– Знайди і прочитай опис іграшок, які зробили народні майстри?
б) Робота в парах. «Утвори пару»
Варіант 1
народними |
школярів |
старовинні |
звуки |
фігурне |
іграшка |
«молодий» |
пір’я |
дивні гучні |
музей |
сільські |
печиво |
для сучасних |
іграшки |
сирні |
майстрами |
з курячого |
діти |
неповторна особлива |
коники |
Варіант 2
сучасні |
речі |
лялькові |
карусель |
в українських |
трансформер |
рідкісні |
людині |
допитливій |
віруваннями |
у національному |
іграшки |
дерев’яний |
костюмах |
музична |
красуні |
Державний |
вбранні |
давніми |
музей |
Мікрофон.
– Розкажіть що може розповісти твоя улюблена іграшка про себе.
Робота в групах
(Кожній групі дається іграшка. Діти складають розповідь про неї.)
Вправа «Сенкан».
Тема: Музеї.
Які музеї? Краєзнавчі, меморіальні.
Що роблять? Збирають, зберігають, вивчають.
Речення. Діти залюбки відвідують різні музеї України.
Синонім. Пам’ятка культури.
Творче завдання
IV. Підсумок уроку.
На уроці я дізнався …
Домашнє завдання
Здійсніть проект «улюблена іграшка»