Вчителі:
Олексієнко Т.О. (учитель математики)
Рябець С.І. (учитель історії)
Наумівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Корюківський р-н
ТЕМА: РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ВПРАВ
Тип уроку: Узагальнення і систематизація знань з теми: "Десяткові дроби.
Додавання і віднімання дробів".
Мета уроку:
Дидактична: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми: "Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів"; повторити порівняння десяткових дробів, округлення.
Розвиваюча: розвиток міжпредметних зв'язків (математика і історія).
Виховна: естетичне виховання учнів; виховання пізнавального інтересу до
вивчення математики та історії.
Обладнання: картинки — 7 чудес світу; математичні картки – завдання, відеоматеріал про сім чудес світу.
І. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні, діти, ми проведемо з вами урок-мандрівку до 7 чудес світу.
Разом з нами хочуть подорожувати Світлана Іванівна – учитель історії нашої школи.
Візьмемо з собою ваші знання та працьовитість. Бо, якщо ви будете добре працювати, то ми встигнемо побувати у всіх 7 чудесах світу і розв'язати вправи на тему: "Десяткові дроби".
П. Актуалізація опорних знань.
Число «Сім» вважається священним у багатьох народів. Стародавні греки теж налічували сім найпрекрасніших і найграндіозніших пам'ятників; перші згадки про Сім чудес світа ми знаходимо у старогрецьких авторів.
1. Піраміда Хеопса
Є найдавнішою з 7 чудес світу і єдиною, що збереглася до наших днів. Висота
піраміди досягає 147 м, довжина сторони підстави — 232 м, а площа основи-55000 м.кв.
Піраміда Хеопса —будувалася 40 років для фараона Хеопса.
І ми з вами сходинка за сходинкою повторимо матеріал вивченої теми. 3 учні з карточками працюють біля дошки, 3 консультанти перевіряють їх.
I карточка
1. Обчислити:
8,27+3,42= 16,39+4,2= 35,26-17,43= 19-0,826=
2. Порівняти вирази
5,894 і 6,1; 3,20і 3,02; 0,34 і 0,340; 0,023і 0,23
II карточка
1. Обчислити:
0,56+0,002= 96-0,562= 95,438-31,8=
2.Округлити:
498,157 до а) одиниць, б) десятих, в) сотень, г) сотих
III карточка
У трьох ящиках було 148,5 кг яблук. Скільки кілограмів яблук було у кожному ящику, якщо в І і II разом було 94,8 кг, а в II і III – 95,8 кг.
Усні вправи:
1. Відшукай чи є правильна відповідь:
5,368<5,38; 0,052=0,52; 204,202< 204,2
1,05>105
Сформулюйте правило порівняння десяткових дробів.
2. До якого розряду округлено числа?
4,758*4.8 485,78*500
386,25*390 479,029*479,03
Сформулюйте правило округлення.
З.В якому з прикладів запис вірний?
3,86 3,86 18,7
25.9 25.9 3.56
Як додавати або віднімати дроби?
ІІІ.Узагальнення та систематизація знань.
2.Храм Зевса в Олімпії
У самому серці Греції, на священній Олімпійській замлі архітектором Лібеном був зведений храм. Скульптор Фідій створив статую Зевса, що вражає своєю величністю. Одяг Зевса виготовлено із чистого золота, трон - з кедрового дерева. Здається, що Зевс встає з трону, наскільки майстерно виготовлена споруда.
З.Храм Артемідн в Ефесі
Донькою Бога Зевса була Артеміда, саме на її честь в Ефесі був зведений храм із чистого мармуру. Складається храм із 120 колон висотою 20м. У головній залі стоїть статуя заввишки 15м, оздоблена дорогоцінним камінням-статуя Артеміда. Артеміда була сестрою Бога Аполлона і дуже полюбляла загадки.
А ми з вами любимо розв'язувати рівняння. Повторимо правила знаходження невідомих.
Розв'язати рівняння:
а) х+2,3=4,7 б) х-0,21=0,12 в)28-х=13,4 г)8,6-(х+3,75)=1,8
Далі продовжуємо нашу подорож до острова Родос.
4. Колос Родоський
У східній частині Середземного моря знаходиться острів, Родос, у центрі якого на торгівельній площі між морем і міськими воротами знаходиться статуя Бога сонця Геліоса. Висота скульптури – 36м, на її виготовлення витратили 12 років. Приблизно через 50 років землетрусом статуя була зруйнована. Щоб збудувати таку споруду потрібно було розв'язувати задачі практичного змісту. І ми з вами розв'яжемо задачу.
За перший день зорано 89,4 га поля, за другий — на 12,2 га більше, ніж за перший. Скільки га зорано за два дні?
1)89,4+12,2=101,6(га)
2)101,6+89,4=191(га)
5. Мавзолей у Галікарнасі
У Галікарнасі правив у ті часи цар Мавсол, який був одружений зі своєю сестрою Артемісією. Ще за життя Мавсол почав будувати собі гробницю, яка вражала людей своєю величністю і поєднувала в собі грецький храм, оточений 36 іонійськими колонами, на яких тримався дах у вигляді 24 ступінчастої піраміди. Гробниця була названа Мавзолеєм на честь царя Мавсола.
Тепер перевіримо ваші знання з теми самостійною роботою.
І в. II в.
10.Обчислити:
54+0,017= 58-0,013=
0,01840,24= 0,24+0,024=
23,03-19,04= 48,06-19,08=
2•.Розвязати рівняння:
а) х+12,01= 33,4 а) х-19=0,027
б) 17-х=0,014 б) х+13,202=38,7
в) (6,3-х)-2,1=0,8 в) (х-2,8)+5,4=7,9
3••.Знайти значення виразу:
81,33-( 16,2+41,02)+0,125= 0,308+(16,57-4,3)-3,807=
6.Олександрійський маяк
На острові Фарос вперше було збудовано маяк заввишки 118 км. Щоб кораблі обминали рифи на шляху до Олександрійської бухти, весь час на вершині будівлі підтримувалося полум'я, яке за рахунок бронзового покриття було видно більш, ніж на 50 км. Круглу терасу оточувала колонада, на якій була пірамідальна вежа, увінчана статуєю Посейдона. Простояв маяк 1500 років, а потім його було зруйновано.
7.Висячі сади Вавилона
Останньою зупинкою нашої подорожі є столиця країни, що знаходиться між річками Тигр і Єфрат. Це – Вавилон. З усіх Вавилонських чудес найвизначнішими вважають висячі сади Семіраміди. Сади розташовані на склепіннях, опертих на кам'яні брили, на які насипано товстий шар землі. Успіх садоводів полягав у досконалій системі поливу.
IV.Підбиття підсумків уроку
Повторили, систематизували і перевірили самостійною роботою знання з вивченою теми. А також побували в багатьох історичних місцях.
V.Домашнє завдання
Письмова самостійна робота № 8 II варіант:
1,2,3,4,5 завдання на 1—6 балів;
6,7,8,9 – на 7-12 балів.