15 квітня о 15:00Вебінар: Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами

Урок "Десяток. Утворення і назви чисел другого десятка. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць"

Про матеріал
Урок для 1 класу "Десяток. Утворення і назви чисел другого десятка. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць"
Перегляд файлу

Тема уроку. Десяток. Утворення і назви чисел другого десятка. Задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць

Мета уроку: 
закріплювати знання учнів з арифметичних дій в межах 10, ознайомити з числами другого десятка;  удосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, вміння аналізувати; пізнавальний інтерес ; виховувати організованість, сприяти правильній осанці при письмі, самоконтроль, активність в роботі, самостійність, старанність, бажання та інтерес до вивчення математики. 

Тип уроку – урок вивчення нового матерыалу, урок-подорож
Обладнання уроку: підручник, зображення ракети, малюнки для складання та розв'язування задач; дидактичний матеріал, зірочки
 

Хід уроку 

І. Організаційний момент.

Учитель. Пролунав уже дзвінок,
Починається урок,
Тож і ти часу не гай,
Урок з математики розпочинай.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 
Учитель. Олександре, а який у тебе зараз настрій ?
Учень. У мене гарний настрій тому, що я люблю математику.
Учитель. У мене сьогодні теж гарний настрій. А коли у людини гарний настрій, то хочеться робити щось добре на користь людям. А от твої добрі справи, то гарне навчання. Отже, давай почнемо наш урок з усмішки  і успішно виконаємо завдання.

 

IIІ. Повідомлення теми і мети уроку. 
Учитель. На сьогоднішньому уроці ти ознайомишся, як утворюються і називаються числа другого десятка, будемо розв’язувати задачі на збільшення (зменшення) числа на кілька одиниць. Але урок у нас незвичайний, і полинемо ми у космос. А вирушимо ми на…(ракеті). 
З яких геометричних фігур вона складається? 

Учень. Чотирикутник, трикутник, круг.

Учитель. Правильно. От перед тобою ці фігурки лежать, твоє завдання змайструвати власний зореліт.

 

ІV. Повторення вивченого матеріалу.
Учитель. Перша станція «Перевірна»
Вирушаємо з тобою
Космос підкоряти. 
Будь уважним і сміливим
Добре думай, поміркуй
І в польоті не сумуй. 

Учитель. Ти ж знаєш, що в польоті всі обов’язково мають дотримуватися дисципліни. До польоту готовий? За правилами відліку часу починаємо у зворотному порядку: 10,9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2,1 «Пуск»

Робота біля дошки.

Учитель. А ось і перша яскрава зірка. Але назва зашифрована, нам треба її відгадати, розв’язавши приклади.  
3+2+2=7 А 
8-4+1=5 л 
5+4-3=6 ь 
7-3-2=2 ф 
9-0+1=10 а 

Ф Л М А К А О Ь Р 
2  5  1  7  8 10  9 6 3 

Учень. Утворилося слово альфа.
Учитель. Давньогрецькою мовою це слово означає «початок». Отже тут, починаються випробування наших знань. У космосі живуть роботи, які керують усім, що відбувається у них на планеті, з комп’ютерів у головному центрі. Та якось дорослі роботи мали вирішити нагальні справи на сусідній планеті і на господарстві залишили малят – роботів. 

Малі порядкували самі й десь – таки схибили, бо в головному комп’ютері порушився числовий ряд. Давайте допоможемо виправити це, щоб числа стали на свої місця. 

6 9 2 4 5 7 1 3 8 10 

Учень. 1 2 3 4 5 6 7 8 10

Каліграфічна хвилинка 

Зошит свій я відкриваю 
Навкоси його кладу. 
Ручку я ось так тримаю, 
Сяду рівно, не зігнусь. 
Буду я писати вправно, 
До роботи я берусь. 

Учитель. Повторимо сьогодні циферку 7.
Учитель. Отже, з цим завданням ти впорався і тепер можемо рухатися далі. 
А ось на нашому шляху з’явилася хмаринка. Вона каже, що закриє Місяць, і ми не зможемо здійснити на нього посадку, якщо не виконаємо її завдання. 

Математичний диктант 
Записати число, яке слідує за числом 6; 
число, яке передує 8; 
найменше одноцифрове число; 
найменше двоцифрове число; 
найбільше одноцифрове число; 
4 збільшити на 4; 
від 8 відняти 5; 
на скільки 9 більше від 7; 
на скільки 3 менше від 5 


Учень. 8, 7, 1,10,9,8,3,2,2. 
Учитель. Усі завдання виконано і ми вирушаємо на Місяць. 
Ми на Місяць прилетіли 
Вдалою була посадка. 
А тепер щоб розім’ятись, 
Зробим місячну зарядку. 

Фізкультхвилинка «Ракета»

Ми в ракету дружно сіли (Імітація.)

І у космос полетіли. (Махи руками.)

Повз малі планети й зорі (Стрибки з обертанням руками.)

Летимо, як метеори. (Біг на місці.)

Обігнали ми комету — (Стрибки на місці.)

Повернулись на планету! (Повернення на місця.)


V. Робота над новим матеріалом. 
Учитель. Що ж, тепер вирушаємо на планету Знань. 
Робота з лічильним матеріалом

 —Виклади 9 паличок. Додайте ще одну.

 —Скільки стало паличок? Склади рівність.

Учень. 9 + 1 = 10.

 — Зв'яжи 10 паличок у пучок. 10 одиниць утворюють нову лічильну одиницю "десяток". Десять одиниць — це десяток.

—Які предмети ми лічимо десятками?

Учень. Яйця, ґудзики, пігулки.

Вистав тепер на парті 2 пучки паличок; 3 пучки;

— Скільки десятків паличок? (1)

— Скільки паличок лежить у десятку? (10)

— Скільки всього паличок? (20)

— Два десятки — це двадцять одиниць.

— Як ти думаєш, чому останнє число назвали двадцять? (Це значить 2 рази по десять, або 2 десятка)

— Які числа ідуть за числом 10; 11; 12; 13; 14; 15; 16; 17; 18; 19; 20?

  •            Повторимо ці числа у зворотньому порядку.


Учитель. На наш корабель надійшов сигнал «SOS» . На допомогу кличуть учні космічної школи. Вчитель математики дав їм завдання, а вони не можуть їх розв’язати. Допоможеш їм? 
Розв’язання космічної задачі

Землю огортає нічна пітьма і прохолода.  Небо вкрило 7 яскравих зірок, а потім ще 3. Скільки всього зірок вкрило нічне небо?

Учень. 10 зірок.
Пальчикова гімнастика .
Ось цей пальчик – мій дідусь!
Ось цей пальчик – наша баба !
Ось цей пальчик – мій татусь !
А цей пальчик – мама !
Ось цей пальчик буду я !
Ось і вся моя сім’я ! 
Розв’язування задачі в підручнику. 
Учитель. Засвітилася яскраво ще одна зірка. ЇЇ назва «Омега». Це означає грецькою мовою «кінець». Отже, час нам повертатися на Землю, в нашу школу. Починаємо відлік часу: 10,9…. 

VІ.Підбиття підсумків уроку. 

Учитель. Політ завершено. Ми повернулися додому. На нашу блакитну планету Земля. У польоті ми добре подолали всі труднощі і випробування. Важким був шлях, але  досягли кінцевої мети. Познайомилися з новим матеріалом, показали хороші знання, виявили над чим необхідно ще попрацювати. Але коли усі космонавти повертаються з подорожі, у них обовязково беруть інтерв’ю.

Вправа «Мікрофон»
Що нового ти дізнався? 
Що було важким у польоті? 
Чи хотів б ти ще здійснити політ у космос? 
Учитель. А нагадувати про подорож, про  твою  хорошу працю під час польоту, про твою дружбу з математикою буде зірочка. Ти сьогодні гарно працював, тому її отримуєш.

 

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку