Урок "Дії населення під чає надзвичайних ситуацій"

Про матеріал
Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин виникнення. Ознайомити з правилами поводження під час надзвичайних ситуацій та способами захисту . Вчити на практиці застосовувати знання та вміння рятуватися під час надзвичайних ситуацій. Розвивати логічне мислення, образну уяву. Виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.
Перегляд файлу

 

Тема:  Дії населення під чає надзвичайних ситуацій.

Мета: Поглибити знання учнів щодо надзвичайних ситуацій, їх типів, причин виникнення. Ознайомити з правилами поводження під час надзвичайних ситуацій та способами захисту . Вчити на практиці застосовувати знання та вміння рятуватися під час надзвичайних ситуацій.

Розвивати логічне мислення, образну уяву. Виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.

Обладнання: таблиці «Надзвичайні ситуації»; комп ютерні презентації,  засоби захисту людини ( ватно-марлева пов’язка).

Хід заняття

І. Організаційний момент

Актуалізація опорних знань.

Звучить музика

1 слайд.   Дії  населення під час  надзвичайних ситуацій». 

2 слайд.  «Хто здоровий, той сміється».

- Здоровенькі були, любі діти і всі присутні!

Доброго Вам здоров'я! Правда, чудові ці фрази! Вони зближують людей, дають нам добрий настрій.

А хороший настрій - це запорука чого?

- Здоров'я!

- Отже з хорошим настроєм, бадьорістю, завзяттям розпочнемо наше  заняття.

1 -й учень   Хто здоровий, той сміється

                            Все йому в житті вдається.                                                                            

                            Він долає всі вершини.                                                

                            Це ж чудово для людини.

 

2-й учень    Хто здоровий, той не плаче.

                             Жде його в житті удача.                                                    

                             Він уміє працювати                                                                         

                             Вчитись і відпочивати

 

3-й учень      Хто здоровий, не сумує

                               Над загадками мудрує                                            

                               Він сміливо в світ іде                                                             

                               Й за собою всіх веде.

 

4-й учень     Здоров'я бережіть доки малі.

                               Мудрими ідіть по цій Землі                                                            

                               Хай кожен з нас в житті запам'ятає,                                          

                               Що без здоров'я щастя не буває.

 

  • Увага на екран!

3 слайд. «Закон України про цивільний захист України» від 03.02.1993р.

«Кожен громадянин має право на захист свого життя і здоров я від наслідків аварій, катастроф, пожарів, стихійного лиха та гарантування забезпечення реалізації цього права».

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку; актуалізація опорних знань.

- Сьогодні ми ознайомимось з правилами поводження під час надзвичайних ситуацій та способами  їхзахисту . 

                   

- Що таке надзвичайна ситуація? (слайд 4)

(Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків).

 

- Які надзвичайні ситуації ви знаєте?

(Стихійні лиха, катастрофи, епідемії, пожежі, аварії, озброєний напад, війна).

 

- (слайд 5)Надзвичайні ситуації можуть бути : природні, техногенні,воєні, соціально-політичні

- (слайд 6) Надзвичайні ситуації техногенного походження пов'язані з виробничою діяльністю людини і можуть протікати із забрудненням або без забруднення навколишнього середовища, з людськими жертвами або без них, але завжди - з нанесенням матеріальної шкоди,( транспортні аварії товарних і пасажирських поїздів, пожежі, вибухи,аварії на електроенергетичних системах.

- (слайд7 )До небезпек воєнного характеру відносять збройні конфлікти, війни.

- ( слайд 8 )Надзвичайні ситуації  соціально-політичного характеру — це ситуації, пов’язані з протиправними діями терористичного та антиконституційного спрямування: (збройний напад, , встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях, викрадення чи знищення суден,

 

Природні надзвичайні ситуації? (їх ще називають стихійне лихо)

(Це катастрофічні процеси і явища природи, що носять надзвичайний характер, призводять до порушення нормальної діяльності людини, загибелі; пошкодженню та знищенню матеріальних цінностей).

- Які стихійні лиха ви знаєте?

(Землетрус, пожежа, підтоплення, ураган, зсуви, сніжні заноси, селеві потоки, обвали, засуха).

 

VІ. Природні надзвичайні ситуації

9слайд.  « Береженного і Бог береже, необережного й лихо стереже».   

  Вчитель: Діти, що може означати цей сигнал? (Звучить)

(Для звернення уваги населення в екстрених випадках (надзвичайних ситуаціях) для передачі інформації включаються сирени, а також інші сигнальні засоби (гудки фабрик, заводів, кораблів), які тривають 5 хвилин. Цей сигнал означає: «Увага всім!»

-    Увага,  вам необхідно впізнати надзвичайну ситуацію

«Тремтить земля під ногами, у будинках руйнуються стелі, тріскаються стіни, падають предмети, розгойдуються світильники. На поверхні землі утворюються тріщини.» «Землетрус».( слайд10)

 

-Як же поводити себе під час землетрусу ?

  • Вас землетрус застав в будинку . Ваші дії (Негайно залишити приміщення,
    спускатися сходами, а не ліфтом)
  • На яку відстань треба відійти від багатоповерхового будинку? (На відстань
    яка дорівнює його висоті)

-Чи варто втрачати час на рятування речей та іграшок? (Ні)

-Де безпечне місце, якщо залишився в квартирі ? (Отвір дверей)

Як будете діяти, якщо землетрус застав вас у громадському транспорті?
(Транспорт не можно залишати на ходу, потрібно дочекатися повної
зупинки і виходити спокійно)

  • Де безпечне місце під час землетрусу ? (Широка вулиця, стадіон,
    спортивний майданчик)

 

-Розлилася річка, розтанув сніг, лід, ідуть тривалі дощі, зливи, вода піднялась

на значну висоту, вийшли з берегів річки. --  «Повінь». (слайд11)

  1. Будинок потрапляє під затоплення? Що робити? (Треба вимкнути струм,
    газ, воду, погасити вогонь)
  2. Що будете робити, якщо вас захопила раптова повінь? (Слід перебратися в
    безпечне місце)
  3. Якщо ти опинився у воді, що будеш робити? (Треба пливти за течією до
    найближчої незатопленої ділянки)
  4. Що можна використати для вимушеного плавання (Човни, плоти, діжки,
    колоди, двері, шини)

-Подивіться уважно на ваші монітори і з'ясуйте, що це за

стихійне лихо. «Снігопад» ( Сайд 12)

-як будемо рятуватись?

  1. Якщо снігопад застав в дорозі в автомобілі? (Зупинитись, щільно зачинити
    двері і вікна машини, прогрівати двигун)
  2. Можна залишати автомобіль і іти пішки? (Ні, машину треба очищати від
    снігу, щоб її легше булу відшукати пошуковій групі)

 

 

(13 слайд). «Буря».

Як можна підготуватись до бурі?

Щільно закрити вікна, двері, віконне скло,

Двері та ворота міцно зачинити.

Пам 'ятайте! Метушня і паніка недопустимі.

Чому? (Треба діяти швидко і організовано, а паніка і метушня  приводить до неорганізованих дій).

(14слайд). «Гроза». 

Як поводитись під час грози.

Все залежить від того, де вона вас застала.

Вдома. Закрити всі вікна і двері.

Вимкни всі електроприлади.

Надворі. Негайно йди додому або в приміщення.

У лісі. Не ховайся під високим або поодиноким деревом. Найкраща схованка - кущі.

У полі. Не лягай на мокру землю. Не заривайся у скирту.

Знайди улоговину, стань на коліна і нахили голову.

У воді. Негайно вийди на берег

 

-Молодці діти, ви дуже добре  знаєте правила поводження під час надзвичайних ситуацій .Послухайте будь ласка, казочку і  скажіть яка біда  сталося у кози.

15 слайд. Казка "Козенята і вогонь"

Вогонь працював у Кози у печі —

Варив їй куліш, випікав калачі.

 Вона ж годувала щоранку малят —

Трійко біленьких своїх козенят.

Ось мамі вже з дому рушати пора.

Лишається в хаті сама дітвора.

 Ми будемо слухняні, — синок запевняє.

Куди ж це найменше спішить козеня?

Воно потихеньку взяло сірники

І вогник маленький пускає між тріски:

  • Ану, як у мами моєї, гори! —

І ось уже дим потягнувсь догори                                                                                    

 — Сердитий вогонь розходивсь, гоготить!

Сестричка з найменшим сховались умить.

А брат не злякавсь:

—Сто  один подзвоню!

Врятують пожежники нас від вогню!

—Алло! Загорілася хата в Кози!

Адреса: Діброва, провулок Лози,

А номер в нас другий,

Швидше сюди! Мерщій порятуйте од злої біди!

Спішили сусіди  Лисиця й Ведмідь,

І Заєць — відомий усім скорохід.

І мчались в машині ген-ген із гори.

Пожежники вмілі і мужні — Бобри.

16слайд. «Пожежа».

1 7 слайд -  А зараз  -  мультфільм.  Продивіться уважно і скажіть, яка його головна думка? Які правила безпечної поведінки повинен знати кожен учень?

1. Якщо пожежа невелика, її можна загасити самому — залити вогонь водою чи накинути на нього ковдру.

 2. Якщо вогонь відразу не загас, потрібно вибігти з квартири і покликати дорослих.

3. Якщо в квартирі багато диму, потрібно лягти на підлогу, зав’язати ніс шарфом і повзти до дверей. Головне — не панікувати!

4. Закрий ніс і рот тканиною, якщо можливо, вологою.

5 Пересувайся присідом, біля підлоги менше диму.

6. Подзвонити 101 — у пожежну службу. Правильно набрати номер «101». Чітко сказати; «У нас пожежа. Адреса (вулиця, дім, квартира)», Не викликайте пожежників даремно!.

Правила пожежної безпеки.

Забороняється:

- розводити багаття в лісах, заростях очерету, поблизу хлібних полів;

- не можна палити сірники та кидати їх, не загасивши в полі, лісі.

18 слайд. Тест  «Не запали сірничок»

Якщо відповідь неправильна, сірничок вмить спалахує

  1.                                                                         За яким телефоном викликають пожежників?

 а)101    б)10 2   в)103

  1.              Якщо через велике задимлення під час пожежі вийти з квартири не можливо ти:

а) заховаєшся під стіл ;

б) вийдеш на балкон і покличеш на допомогу ;

в) заховаєшся у ванну і закриєш щільно двері.

3. Якщо загорівся електроприлад, ти ...

а) заллєш вогонь водою,

б) будеш намагатися задути вогонь;

в) пробуєш відключити електроприлад від мережі.

4. Якщо ви вирушили з батьками до лісу, то розведете багаття:
а) поряд з наметом;

б) на відкритій місцині;

в) під деревами.

5. Діти можуть запалювати сірники :

а) біля Новорічної ялинки;

б) біля скирти з сіном чи соломою;

              в) біля легкозаймистих речовин.

Гра «Хто правильніше?»  Викликати службу «101»

VІІ. Узагальнення і систематизація знань.

19 слайд. « Розумники і розумниці».

 Закріплення знань.

Вчитель: Як узнати, що сталася якась надзвичайна ситуація? (Звучить звуковий сигнал, який триває 5 хвилин «Увага всім!»).

- Як цей сигнал може звучати в школі? (Довгий дзвоник).

- Як дізнатися, яка надзвичайна ситуація сталася? (Увімкнути телевізор або радіоприймач).

- Які засоби гасіння пожежі ви знаєте?

20 слайд. Гра «Відгадай слово».

1). Огнеаскивгни (вогнегасники).

2). Відра з доовю (водою).

3). Сокіп, ямлзе (пісок, земля).

Вчитель: Які засоби захисту ви знаєте?

1). Овсхщаи (сховища).

2). Індивідуальні засоби:

- гапрозити (протигази).

- еспіраторра (респіратори).

- ватно-марлева в’язпоак (пов’язка).

- захисні юмкосит (костюми.)

А зараз  -  мультфільм.  Продивіться уважно і скажіть, яка його головна думка? Які правила безпечної поведінки повинен знати кожен учень?

21. слайд. Гра «Хто швидше?» (Учні надівають ватно-марлеві пов’язки).

VIII Підсумок  заняття. Тест.

- Як ти дізнаєшся про те, що сталася надзвичайна ситуація?

а) по книзі;

б) по телевізору;

в) почувши сирену;

г) з газети.

- У випадку надзвичайної ситуації ти будеш діяти згідно:

а) поради друзів;

б) вказівкам штабу ЦЗ;

в) нікого не буду слухати.

- У разі землетрусу ти:

а) будеш дивитися у вікно;

б) вийдеш на відкриту місцевість;

в) зайдеш у ліфт і спустишся вниз.

- У випадку пожежі ти:

а) залишиш приміщення;

б) сховаєшся у шафі.

- Які засоби захисту тобі відомі?

а) гарний одяг;

б) протигаз;

в) солодощі;

г) ватно-марлева пов’язка.

- Що необхідно взяти з собою у випадку надзвичайної ситуації?

а) іграшки;

б) документи;

в) одяг;

г) цукерки і печиво.

- Пригадаємо яких правил протипожежної безпеки треба дотримуватись.

  •      Не вмикай на кухні газ - раз!
  •      Не клади на піч дрова - два!
  •      В лісі сірників не три - три!
  •      Не лишай вогонь в квартирі це - чотири!
  •      Не лягай при свічці спати - п'ять!
  •      Іскра впала на підлогу - погасіть - шість!
  •      Зачиніть вікно, коли в небі грім - сім!

Скажіть, що найголовніше у надзвичайних ситуаціях?

  • Зберегти здоров я.
  • А здорові люди веселі. Вони сміються і співають

VІІІ. Підсумок

 Продовж речення: мікрофон

- На уроці я навчився…

- Тепер я знаю, що…

- Я вмію…

- Тепер я завжди буду…

- Тепер я ніколи …

- Молодшим учням я розповім …

 

 

 

 

 

 


 

1

 

docx
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку