В наш час посилена увага до соціально-економічної освіти дітей. Вона пов’язана з економічною культурою, культурою споживання і дорослих, і дітей. Ці риси особистості маємо формувати в дітей з інвалідністю змалку, навчаючи їх вмінню користуватися послугами соціальної інфраструктури міста,формуючи навички використання реклами як елемента культури, способу донесення інформації для формування відповідних розумних потреб. Цим самим ми полегшимо дітям з особливими освітніми потребами їх активне включення в соціальне середовище, тобто допоможемо підготуватись до подальшого самостійного життя. ( Слайд 1).
Конспект заняття на тему
« Про рекламу школярам з особливими освітніми потребами».
Мета. Формувати у дітей елементарну економічну компетентність з найбільш доступними економічними поняттями. Дати уявлення про рекламу та її основні види, значення в житті суспільства.
Вчити рекламувати за допомогою прийомів ейдетики іграшковий магазин.
Виховувати у дітей позитивне і розумне ставлення до реклами.
Матеріал. Мультимедійна презентація, різновиди друкованої реклами, «чарівний мішечок» з набором різних іграшок (овочі,фрукти,посуд), іграшковий магазин «Будинок іграшок».
Хід заняття.
1.Віночок спілкування-привітання.
Тут у тебе друзі всі – подивись,
Всім,хто зліва,всім,хто справа – посміхнись!
Друга ти привітай,його ім’я називай. (Слайд 2).
2.Пропоную дітям розглянути різну друковану продукцію рекламного змісту: журнали,газети,буклети тощо. (Слайд 3).
- Що вам найбільше сподобалося в них? (Картинки,фотографії,малюнки тощо).
-Зверніть увагу на те, що в журналах та газетах друкуються не лише різні статті, повідомлення, а й інформація про різні товари та послуги, розповідається,чому саме той чи інший товар хороший,послуги якісні та де їх можна купити або отримати (показую сторінки з рекламою меблів,посуду,послуг перукарні тощо).
Так продавці,перукарі рекламують свій товар та послуги.
Реклама може бути надрукована не тільки на папері, а й на тканині, на металі, пластмасі тощо (демонструю дітям футболку, кепку,значок, ручку з різними рекламними логотипами). (Слайд 4).
3.Загадка.
Де купити,що придбати,
Товар гарний щоби мати,
Щоб і витрати, й доходи
Могли завжди дійти згоди,
Заощадила щоб мама,-
Допоможе нам…(реклама). (Слайд 5).
-То що ж означає слово РЕКЛАМА? (Слайд 6).
-Реклама - це інформація про товар, його ціну, якість, місце купівлі і продажу.
Найпростіші форми реклами виникли давно. З появою майстрів,які виробляли предмети домашнього вжитку або їх ремонтували,обслуговували, виникла необхідність якось оповістити оточуючих людей про рід діяльності, якою був зайнятий власник тієї чи іншої майстерні або торгової лавки,а також про вироблені і пропоновані до продажу товари,послуги.
Довго не роздумуючи,булочник на своїх дверях вивішував калач,швець-чобіток,а перукар зображував на вітрині свої знаряддя праці – гребінець і ножиці. І людям, які навіть вперше потрапили до тодішнього міста,було відразу зрозуміло,куди потрібно прямувати, якщо захотілося їсти або пора підстригтися тощо. (Слайд 7).
-Згадайте, а в наш час де можна зустріти рекламу? (На щитах біля магазину та уздовж дороги, на зупинках автобуса, на вітринах магазинів, на будинках, парканах, на автомобілях і т.д.). Реклама супроводжує нас повсюди.
(Слайди 8,9).
Дидактична гра «Розпізнай та назви» (діти за графічним малюнком-логотипом називають, що виготовляють чи роблять в рекламованому закладі: стрижуть,шиють та ремонтують взуття,одяг,готують їжу,ліки,печуть хліб,ловлять та продають рибу). (Слайд 10).
-Діти,ми також рекламу можемо бачити по телевізору, в інтернеті,чути по радіо.
(Слайд 11).
Фізкультхвилинка за вибором учителя.
- Діти, погляньте-но на вітрину нашого "Будинку іграшок". Тут розміщено різні іграшки, їм сумно на поличках і дуже хочеться бути купленими якнайшвидше. Що треба зробити, щоб якийсь товар захотіли купити якомога більше людей? Правильно, треба його розрекламувати. І я пропоную вам, використавши графічні символи та малюнки, які я підготувала, прорекламувати наш магазин «Будинок іграшок»: (Слайд 12).
*Гей,увага,всі довкола!
Новина у нас чудова!
Магазин відкрився новий! (Слайд 13).
*Тут і ляльки,і авто,
М’ячі,кубики,лото. (Слайд 14).
*Поспішайте,не минайте,
Дітям іграшки купляйте! (Слайд 15).
-Гадаю,справи у нас підуть на лад. Торгівля пожвавиться, і до нашого магазину прийдуть безліч покупців.
-Діти,а чи весь товар треба рекламувати? (Якісний , корисний, інакше це обман).
-Так це буде обман, і ми купуємо «кота в мішку». Зараз ми в таку гру пограємо.
Гра «Кіт у мішку» (дитина описує іграшковий товар - діти мають відгадати,що це).
-Діти, а хто пояснить, чому так часто дорослі говорять «купив кота в мішку»? (Слухаючи рекламу, люди купують товар. А коли починають їм користуватися – розуміють, що їх обманули).
-Щоб рекламувати товар, потрібно все про нього знати (з чого, як виготовляється,де росте, де використовується тощо). Реклама – це цілий бізнес (рекламний бізнес). І він зараз дуже процвітає, адже ми бачимо дуже багато реклами навколо і звідусіль,вона трапляється нам буквально на кожному кроці. Без реклами важко уявити сучасне життя.
4.Підсумок.
-Для чого потрібна реклама? (Відомості про товар, його якості, де можна придбати).
-Де можна зустріти рекламу? (На щитах біля магазину та уздовж дороги,на зупинках автобуса,на вітринах магазинів,на будинках, парканах, на автомобілях і т.д.)
Вірш «Хто підкаже, що купити». (Слайд 16).
Хто підкаже, що купити,
Де знайти потрібну річ?
Допоможе вам реклама,
Що не спить і день, і ніч.
На парканах, на машинах,
На екранах ,на вітринах,
На тролейбусі й метро
Нас запрошує бюро:
-Ідіть, ідіть, біжіть, летіть,
Наш товар хутчіш купіть,
Бо тепер, як не кажіть,
Без реклами важко жить.
Традиційне прощання. (Слайд 17).
Ось прийшов прощання час,
Було в нас усе гаразд,
Все зуміли, все змогли,
«До побачення», - пішли.