Урок. "Діагностувальна робота за тематичним блоком "Рідна природа"

Про матеріал
Діагностувальна робота з української літератури 5 клас НУШ за тематичним блоком "Рідна природа" містить чотири рівні завдань. Відповідає змісту модельної програми "Українська література. 5-6 класи" для закладів загальної середньої освіти (автори Яценко Т.О., Качак Т.П. та ін.). Для п'ятикласників/п'ятикласниць закладів загальної середньої освіти та педагогів у якості підготовки до діагностувальної роботи або її проведення.
Перегляд файлу

Діагностувальна  робота №3

Тема: Рідна природа

Початковий рівень (1 бал за три правильні відповіді) Виконати тестові завдання:

1.   Що (за Оленою Пчілкою) на дитячих обличчях найбільше щемить з морозу: а) щічки;

б)носик;

в) підборіддя.

2.   "Яблуневоцвітним" генієм України називають:

а)П. Тичину;

б)М. Вінграновського;

в) А. Качана.

3.   "Хай по полю, Золотому полю, Ляже тінь". Яким художнім тропом є виділене словосполучення:

а)епітетом;

б)порівнянням;

в) персоніфікацією.

4.   "Чіт-чіт-перечіт! Чи почули мій привіт? На дубі сиділа весела, не відома малечі пташка ..." Це була:

а)сорока;

б)синичка;

в) чечітка.

5.   Як Цві опинилася у барлозі ведмедихи:

а)її ненароком над барлогом впустив шуліка;

б)сама залетіла, а назад не могла вибратися;

в) ведмедиха загребла її разом із сухим листям.

6.   "Серед гусячого табуна не було жодного діді-гусака або баби", тому що:

а)їх винищували мисливці;

б)коротким є вік гусей;

в) не можуть вони долати таких довгих перельотів.

7.   Батько-гусак був проти того, щоб гусенятко сполоснулося, тому що:

а)у воді соми, щуки, судаки;

б)видри і ондатри;

в) можуть підстрелити мисливці.

8.   Хатіко відразу ж полюбив свого господаря, як тільки той:

а)погладив його;

б)взяв на руки;

в) ніжно озвався до нього.

9.   Скільки часу прожили душа в душу Хатіко та Хідесабуро Уено: а) 10 р.;

б)7,5 р.;

в)1,5 р.

           

Середній рівень (1 бал за чотири  правильні відповіді) Складіть відповідність:

1.   Між фактом біографії та ім'ям поета/письменника:

з/п

Факт біографії

Варіант відповіді

Ім'я поета/письменника

1

Закінчила пансіон шляхетних дівчат у Києві; збирала пісні, вишиванки, тканини, описувала народні звичаї.

а

Марія Морозенко

2

У її творчому доробку є історичні повісті, віршики і колискові для дітей, казки, оповідання. Але найбільше хвилюють зворушливі історії про дружбу, героїчну відданість собак.

б

Оксана Іваненко

3

У дитинстві мріяла стати вчителькою. Працювала вихователькою в дитячому будинку. Була редактором у видавництві та журналах для дітей. Стала письменницею, присвятила свої твори живій природі.

в

Олена Пчілка

4

Збірка "Сонячні кларнети" принесла автору літературну славу та визнання як майстра пейзажної лірики. Образи його віршів світлі, як ранкова роса.

г

Павло Тичина

2.   Між цитатою та її автором:

з/п

Цитата

Варіант відповіді

Автор

1

"А на кручі біля хати

Дві тополі височенні

Хочуть вітер упіймати В паруси свої зелені".

а

Оксана Іваненко

2

"Він так і стоїть на пероні дотепер ... Здається, що, вдивляючись у далечінь, усе ще сподівається угледіти наближення рідної людини".

б

Анатолій Качан

3

"Ондатра почула це і пірнула додому. Та ненадовго. За хвилину ондатр з'явилося двоє і, малюючи вусами воду, вони стали наближатися ..."

в

Марія Морозенко

4

"А знав про те тільки старий дуб. Він чув, як вистрілив мисливець, що полював на диких качок, і зачепив крило шуліки."

г

Микола

Вінграновський

 

           

3.   В якому з творів мова йде про ..:

з/п

Тема твору

Варіант відповіді

Назва твору

1

... пташок та інших лісових мешканців, про приклади взаємодопомоги, доброзичливості всіх, хто населяє ліс.

а

"Хор лісових дзвіночків"

2

... динамічну картину зимових дитячих розваг.

б

"З гринджолятами"

3

... гармонійний, сонячний і наповнений голосами природи день.

в

"Гусенятко"

4

... осуд жорстокого ставлення людини до природи (птахів), звеличення родинної турботи пернатих, їхньої вірності та здатності прийти на допомогу в найскрутніших ситуаціях.

г

"Цвітарінь"

Достатній рівень (1 бал за одне питання)

Дати стислу відповідь на поставлене питання: 

1.   Закінчіть думку. "Гусенятко" М. Вінграновського - це оповідання, тому що  . . . 

2.   Поясніть значення виразу "Пташки несуть весну на крилах".

3.   Запишіть фразеологізми, які використані у вірші А. Качана "Море грає".

Високий рівень (3 бали в разі надання повної відповіді).

1.   Створіть сенкан (вільний вірш із п'яти рядків, що узагальнює інформацію) з ключовим словом Хатіко.

2.   Дайте розгорнуту відповідь (5 - 6 речень) на питання:

Чого ми, люди, можемо повчитися у птахів (за прочитаними творами "Цвітарінь" О. Іваненко та "Гусенятко" М. Вінграновського)?

pdf
Додано
19 квітня 2023
Переглядів
1595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку