Урок "Дидактичні ігри за мотивами казки "Колобок"

Про матеріал

Розробку можуть використовувати вихователі ГПД під час проведення дидактичних ігор у 1 класі, вчителі початкових класів на уроках навчання грамоти у 1 класі. Вправи спрямовані на розвиток творчих здібностей молодших школярів.

Перегляд файлу

Дидактичні ігри за мотивами казки «Колобок», 1 клас.

 

Мета. Розвивати творчі здібності дітей, увагу, уяву, мислення, вміння працювати в групах, виховувати інтерес до занять в ГПД, товариськість, бажання допомагати один одному.

 

Обладнання: ілюстрації, картки для роботи в групах, індивідуальні картки, фішки, планшети.

 

Хід заняття

- Діти, сьогодні у нас заняття не просте, а казкове. Щоб дізнатися, з якої казки до нас завітали герої, відгадайте загадку:

Він любив пісні співати,

Від звірят усіх тікати.

Скік! Тут був,

І вже – нема!

І шукать його – дарма!

Та лисичка його з’їла.

Ба! Таки перехитрила!             (Колобок)

1 учень. Знають всі дорослі й діти,

Жив та був на білім світі

В добрій казці Колобок,

Всіх малих дітей дружок.

2 учень. Він пробіг стежок багато,

Поспішав до нас на свято.

По лісочку він стрибав,

Пісеньку собі співав.

(Вибігає Колобок).

Колобок. Я веселий Колобок,

Я усіх дітей дружок.

Від бабусі я тікав,

Бо до всіх вас, любі друзі,

Я на свято поспішав.

Стриб з горбка на горбок,

На доріженьку казкову,

На галявину шовкову.

Я в гімназію спішу,

Від усіх тепер втечу.

Ведучий. Покотився Колобок далі без оглядки.

Бачить – грається в кущах біле Зайченятко.

(Виходить Зайчик)

Зайчик. Здрастуй, славний Колобок!

Ти куди біжиш, дружок?

Колобок. Поспішаю я на свято в школу

І несу в торбинці

Пісні, загадки, гостинці.

Зайчик. А я голодний тут сиджу,

І давно на тебе жду.

Колобок. Ой, не їж, не їж мене,

В гості я візьму тебе.

В класі тут сидять малята,

Ждуть завдання розв’язати.

Зайчик. Ну, гаразд, якщо розв’яжуть,

Відпущу тебе відразу.

- Діти, розв’яжемо завдання Зайчика?

Завдання від Зайчика

  1. Гімнастика:
  1. «написати» носиком букви у повітрі (за завданням вчителя);
  2. Дихальна:
  • Понюхати квітку, видихнути;
  • «погріти» руки;
  • Подмухати на пальчик:
  1. Мімічна: губи трубочкою, посміхнутися.
  1. Звукова зарядка. Вправа «Луна».

На горі цап – (цап),

Капусточку хап – (хап),

Борідкою трусь – (трусь),

Копитцями туп – (туп),

Капусточка хруп – (хруп).

  1. Чистомовки.
  1. Повторити:

На-на-на – в лісі виросла сосна.

Ка-ка-ка – і висока, і струнка.

Ять-ять-ять – шишки на сосні висять.

Ать-ать-ать – шишкарі до них летять.

  1. Доповнити.

Би-би-би – позбираю я …(гриби).

Су-су-су – і додому …(принесу).

  1. Скласти.

Са-са-са – … (на траві сидить оса)

Ва-ва-ва - … (у дворі росте трава)

За-за-за - … (на лугу стоїть коза)

Ко-ко-ко - … (пийте, діти, молоко)

- Ну, Зайчику, що скажеш?

Зайчик. Добре, Колобку, котись,

Диких звірів стережись.

Ведучий. Колобок так лісом біг,

Раптом Вовк його зустрів.

(Виходить Вовк)

Вовк. Здрастуй, славний Колобок.

Ти куди спішиш, дружок?

Колобок. На свято в школу я спішу,

Бо я з дітками дружу.

Вовк. Я ж не їв уже днів сім,

То ж тебе я зараз з’їм!

Колобок. Що ти, сірий, ні – не час,

Діти вже чекають нас.

- Розв’яжемо завдання, які приніс Вовк?

Завдання від Вовка

  1. Гра «Букви розсипалися»

Із розсипаних букв скласти слова

В                А                        М                         Н                       О

                             Л                           А

І                  К                        У                         М               И

  1. «Склади переплуталися»

ВУН  КА       СЛО   МА        ЛИ  КА  НА       ВА  СО      СО  КВА  НА  ЛИ

  1. «Складовий аукціон»

Склади «продаються». Доповнити склади і утворити слова.

МО…           ЛИ…         СА…         КА…          ВІ…           МУ…

  1. «Добери риму»

Дід Денис дрова рубав

І на купу їх …(складав).

Ми дрова в дворі складали,

Дідусеві …(помагали).

Усі вправно працювали,

Швидко дрова …(поскладали).

- Молодці!

Ведучий. Покотився Колобок знову по дорозі,

А назустріч Колобку сам Ведмідь з барлогу.

(Виходить Ведмідь)

Ведмідь. Здрастуй, славний Колобок,

Ти куди спішиш, дружок?

Стій! Прекрасний, запашний,

Буде сніданочок смачний.

Колобок. На свято в школу я спішу,

Бо я з дітками дружу.

Ото, який ти волохатий,

Та ще й незграбний, як гора.

Від тебе легко утікати,

Бувай здоров, мені пора!

Ведмідь. Може, з’їм тебе я тут?

Колобок. Та ж на мене друзі ждуть!

Ведмідь. Колобка я відпущу,

Тільки дам завдання.

- Ну що, розв’яжемо завдання від Ведмедика?

Завдання від Ведмедика

  1. Загадки-добавлянки.

Відгадати загадки, скласти звукові моделі слів-відгадок.

Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Все, як є , - жорстока лють,

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк,

Грізний звір цей, звісно, …(вовк).

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

А зовуть її …(лисиця).

Хоч у нього й шуба є,

Та як холод настає,

Він не їсть тоді, не п’є,

І не ходить, не гуляє,

У барлогу спать лягає,

Любить мед він на обід,

А зовуть його …(ведмідь).

  1. Робота в групах.

Дібрати до слів – назв предметів слова – ознаки, дії.

Музична фізкультпауза

Хтось постукав тихо в клас.

Так, перерві ще не час, -

Тут підказує Галинка, -

Це, звичайно, фізхвилинка.

  1. Скласти речення за малюнком. Скласти схеми цих речень.

- Що скажеш, Ведмедику?

Ведмідь. Гаразд, стрибай,

Нікому в лапи не попадай!

Ведучий. Покотився Колобок, присів спочити.

Аж тут назустріч йому іде Лисичка.

Та не проста Лисичка –

Вона у нас музична!

(Виходить Лисичка, грає і співає «Пісню Лисички»)

Лисичка (виходить, наспівуючи)

«Я Лисичка, я сестричка…»

Колобочку, мій дружок,

Сядь мені на язичок.

Я на тебе подмухаю,

Пісеньку твою послухаю.

Колобок. Знаю, знаю, ти хитрунка,

Хочеш мене з’їсти, ласунко.

Тут у класі у нас малята

Ждуть завдання розв’язати.

Лисичка. Ну, дивись, сам напросився…

Діти букви всі не знають,

Хай спробують, прочитають.

- Розв’яжете мої завдання?

Завдання від Лисички

  1. «Чарівні ноти»

 

             +                    =    ДОЛЯ     

 

 

 

             +                    +   НО   =    ДОМІНО

 

 

              

   ПО  +          +             +                    +    РИ     =    ПОМІДОРИ

 

  1. «Плутанка»

Лисичка знає назубок

Смачненьку казку «КолоСок»    («КолоБок»)

Ми з братом лісники від роду:

Пиляєм пАлкою колоду.  (пИлкою)

Котику Мурчику не повезло

бУлка від нього сховалась в дупло.  (бІлка)

Із сестричкою щоранку

Ми їмо солодку Банку     (Манку)

Пригріло сонечко, як слід,

І на Дніпрі розтанув Дід   (Лід).

  1. Прочитати речення.

Завдання на картках (диференційовано).

- Молодці, діти, справилися. Що скажеш, Лисичко?

Лисичка. Що ж робити? Ти правий!

Так і бути – йди, живи!

- Ось і казочці кінець,

А хто слухав – молодець!

Підведення підсумків заняття.

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 жовтня 2018
Переглядів
2402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку