Урок КВК. Позакласне читання "У світі казки чарівної"

Про матеріал

Урок проведений у цікавій формі, що сприяє активізації пізнавальноїї діяльності молодших школярі, виховує любов до своєї землі, почуття відповідальності, колективізму.

Перегляд файлу

Чернівецька спеціалізована школа І ступеня №23

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок КВК

з позакласного читання

«Народні казки про звірів»

 

1 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель: Сопрович Т. І.


Тема уроку: Народні казки про звірів

Мета: Розширити, узагальнити і закріпити знання учнів з теми «Народні казки». Викликати інтерес до читання за допомогою гри в КВК. Виховувати любов до своєї землі, людини, праці, естетичні і моральні почуття, а також почуття відповідальності, колективізму. Вчити відрізняти хороше від поганого, поважати добро і правду.

Обладнання: лялька «Чудовисько», емблеми команд, виставка книг (казки), вироби з пластиліну, глиняний виріб (глечик), український раціональний костюм, альбоми «Розвивайте розум дітей», індивідуальні книжки з розвитку читання, костюми казкових героїв.

Хід уроку:

У класі парти поставлені у 2 ряди, один проти одного. Команди розташовані одна напроти другої. Капітани попереду. В усіх учнів емблеми. На дошці девіз:

Якби не казка, хто б і знав,

Що стільки є чудес на світі.

І хто б завісу відкривав

У світ, - в якому грають діти?

 

Слово класовода: Дорогі друзі! Сьогодні ви, разом з нашими гостями побуваєте на підсумковому уроці «У світі казки чарівної». Закінчивши цей розділ, ви вже знаєте, що бувають різні казки. Які? (Про звірів, чарівні і побутові). І всі вони нас вчать відрізняти хороше від поганого, поважати добро, правду і боротися зі злом та кривдою.

Я знаю, що ви любите казки, захоплюєтеся їхнім щасливим кінцем і благородними вчинками казкових героїв.

Але зле, бридке, велетенське Чудовисько викрало щастя із країни казок. І тепер всі казки будуть закінчуватися погано, в них не буде щасливого кінця?..

Я не знаю, хто допоможе повернути щастя в казки.

Ми і Ми

Хто це ми?

Ми сильніші за усіх.

Маємо сили цілий міх

Не боїмося ми нікого

Навіть Чудовиська Страшного.

Ми в команді всі кмітливі,

Всі старанні, не ліниві,

Прийдемо в чарівний ліс,

Зловим Чудовиська за хвіст.

 

В нас в Казкограді визначилися дві команди: Це команда «Колобок» і команда «Буслик».

А також є журі, яке буде оцінювати відповіді команд і визначить переможця.

Перш ніж приступити до конкретної справи, пропоную командам привітати присутніх.

 

І конкурс «Привітання команд»

Команда «Колобок»

Ширше двері відчиняйте розуму й кмітливості,

«Колобок» наш зустрічайте, йдемо з сміливістю.

Це «Колобок» - команда наша смілива й завзята.

Саме нами «Колобками» читанка багата.

Тож будьмо знайомі дорогенькі друзі

Всі наші «Колобочки» в тісному союзі.

А зараз починаємо, настав жаданий час

Ну, а журі сьогодні хай чесно судить нас.

 

Команда «Буслик»

Хтось у класі облизався, бо згадав про бублики

Та він просто обізнався ми – команда «Буслики».

Безліч в читанці казок є цікавих

І «Буслик» прочитає їх як не буде ґава.

Хочем, щоб суперники друзями були для нас – Раз!

Болільників сім’я, щоб веселою була – Два!

Справедливості для журі! Це вже – Три!

Капітани прикладають хай сили і знання свої покажуть – це Чотири!

А гостям ми не дозволимо нудьгувать! Це вже – П’ять!

Зразу ж залізні брами зариплять

І вчитель скаже ввічливо: «Заходьте в Казкоград».

 

ІІ Конкурс «Розминка»

  1. Уважно розгляньте костюми ваших суперників .

З яких українських казок тут присутні герої?

  1. Спробуйте відгадати: Хто просить допомоги і в яких казках?

З яких українських казок тут присутні герої?

 


Котику-братику

Несе мене лиска

По каменю-мосту

На своєму хвосту

Порятуй мене!

(«Котик і Півник»)

Гуси-гуси лебедята,

Візьміть мене на крилята

Понесіть мене до батенька

А в батенька –їсти, пити

Хорошенько походити.

(«Івасик-Телесик»)


 

  1. Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок? (4 звірят: зайчик-лапайчик, вовчик-братик, ведмедик, лисичка).
  2. Скільки героїв-персонажів витягало ріпку? (6 героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка).
  3.  

ІІІ Конкурс «Домашнє завдання»

  1. Що таке казка?
  2. За якими ознаками ми розпізнаємо казку серед інших жанрів?
  3. А тепер назвіть казки, які починаються словами: «Були собі…», «Було це…», «Жили собі…».
  4. Пригадайте, хто докоряв козі, що вона своїм діткам не господиня? Доведіть це словами з тексту . (с. 7)
  5. В якій казці ми зустрічаємо іншу козу, турботливу, лагідну? Чим приваблює вас ця коза? Кого вона вам нагадує? Як коза називала своїх дітей?
  6. А така коза? Яка вона на вашу думку?

«Я коза-дереза за три копи куплена, півбока луплена

Тупу-тупу ногами, сколю тебе рогами, ніжками затопчу,

Хвостиком замету, тут тобі й смерть!»

(пихата, нероба).

 

IV «Музичний конкурс»

Ох і хто вже там стомився і наліво нахилився, треба, діти, всім нам встати фізкультпаузу розпочати.

Ми вивчили народні ігри і зараз покажнмл, як в них треба грати.

Команда «Колобок» покаже гру «Ой ходить Іванко».

Команда «Буслик» - покаже гру «Журавель».

  1. В якій казці ми зустрічаємо Журавля? Знайти у казці місця, де Лисичка і Журавель запрошують один одного на гостину. Сценка.
  2. Чи знайшли ви в поведінці Лисички і Журавля таке, що вам сподобалось?
  3. Хто з них двох був вихованим та ввічливим?
  4. Який заголовок міг би підійти до цієї казки?

V Конкурс «Вчимося римувати»

Журавель-щавель. (На болоті журавель, цілий день збирав щавель)

Зима-принесла .(Ой, весела в нас зима, подарунки принесла).

Глечик –песик. (На лавці стоїть глечик, побачив його песик.)

Зазирає-чекає. (У глечик заглядає , молочка чекає).

 

VІ Конкурс «Хто краще»

Відгадайте загадки-добавлянки і подумайте над питанням:

До якої казки підходять відгадки?

«Я руда низького росту, хитра я і довгохвоста. Вовку-брату, я сестриця, а зовуть мене…» (Лисиця)

«Гостроносий і малий, сірий, тихий і незлий. Весь із тонких голочок. Як він зветься?» (Їжачок)

 

VІІ Конкурс юних дикторів

Читання казки «Лисиця і Їжак».

VІІІ Конкурс «Впорядкуй ілюстрації до казки»

Переходимо до наступної казки. Герої цієї казки зашифровані. Вам потрібно відновити деформовані слова і виключити зайве слово.

(На дошці: кажаб-жабка, шками-мишка, кзайчи-зайчик, сичкали-лисичка, вичкакару-рукавичка)

Чому слово рукавичка зайве?

Перед вами 4 малюнки. Хоча ці малюнки пронумеровані, але розміщені не послідовно.

Завдання – правильно розмістити зображені епізоди і довести словами з тексту.

 

ІХ Конкурс «Розшифруй казку»

Перед вами уривок з казки «Хліб і золото». Треба його розшифрувати і зачитати правильну відповідь.

 

Х Конкурс капітанів

Завдання. Перевірка розуміння незнайомого тексту.

  1. До кого звертається дитина?

а) до бабусі б) до тата в)до мами

2. Куди впала тваринка?

     а) в ванну б) в корито   в) в діжку

3. Кого кинули в діжку?

     а) ведмедя б) собаку в) кота

4. Догадлива дитина – хто це?

     а) дівчинка б) хлопчик

ХІ Конкурс «Озвуч малюнок»

ХІІ Бліц-турнір «Хто швидше?»

Хто не хотів поцілуватися з лисичкою?

Хто заздрив псові маючи безтурботне життя?

Хто був гостинним  на словах, а не вмів бути справжнім приятелем?

Хто не взяв золота, але поділився хлібом з іншим?

Хто промовляє такі слова: «Ой ви діти-козеняточка»?

Як називається жабка в казці «Рукавичка»?

Хто загубив у лісі рукавичку?

Хто не зміг допомогти щуці і ракові?

Хто купається у воді?

Хто шарпнув назад, хвостом замелькав?

Кому краще голодувати і жити на волі?

З ким не хотів цілуватися їжачок?

Хто третій побачив у лісі рукавичку?

 

Гарно ви відповідали. А Чудовисько тим часом від ваших відповідей ось-ось зірветься і випустить щастя.

 

Підсумок уроку

Ось і полетіло щастя. Воно вже в наших душах. Це щастя – жити на своїй землі, на Україні, це щастя – кожного дня бачити лагідні і ласкаві очі матусі і відчувати турботливі руки батька, це щастя – вчитися.

 

А тепер я надаю слово журі:

Скінчився час випробувань, нам до душі ваш рівень знаньь.

Та ще багато треба знати й казки не забувати.

Ми врахували всі ваші старання.

Ви гідно пройшли всі випробування.

Не треба, друзі, вже переживати, настав вже час усіх вас привітати.

Вас всіх ми щиро вітаєм і цю казку на згадку вручаєм.

 

docx
Додано
11 жовтня 2018
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку