Створити святковий мікроклімат у класі для знайомства дітей, формувати в учнів поняття про Батьківщину, як спільний дім українського народу; розширювати знання про рідний край.
Тема. Я люблю свою Україну
Мета. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму. Виховувати любов до людей, до України.
Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, презентація «Краєвиди мого краю», віночок із різнокольорових паперових квітів, фігурки українця та україночки.
Хід уроку
І. Привітання
Шановні батьки, любі діти! Я щиро вітаю вас зі святом – Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров’я та здійснення всіх бажань.
Вже пролунав дзвоник на перший урок в житті наших малят. Вони стали першокласниками.
Дорогі маленькі школярики! Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим уроком. Цей день обовязково буваз в житті кожної людини і тому він такий хвилюючий.
Сьогодні ми з вами влилися у нашу велику шкільну родину, ви стали першокласниками. З цього дня ми будемо мандрувати країною Знань, збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити, працювати – знання. Тепер ви не просто діти, ви – школярі!
Чотири роки ми з вами будемо нерозлучні у навчанні, протягом яких нас очікує багато цікавого. Від сьогодні у вас з'являться нові друзі. І для цього нам потрібно познайомитися.
А допоможе нам познайомитися український віночок. Це знак, що стверджує побажання «ясноно мирного неба» над головою. Це оберіг від усього поганого і недоброго. Це символ щастя і таланту. І кожна квіточка у ньому щось символізує.
Калина — символ України, символ краси та дівочої вроди. Це дерево нашого українського роду. Колись воно пов'язувалося з народженням Всесвіту і назву свою взяло від давньої назви Сонця — Коло.
Любисток і волошки. У народі існує легенда, що любисток і волошка колись були птахами і вчили людей любити одне одного, бути щирими і відвертими. А коли померли ці пташки, то проросли квітами, пахучими рослинками — любистком та волошкою. У них чудові лікувальні властивості: ними миють волосся, освіжають хату, купають маленьких дітей. Тому ці квіти у віночку є символом людської відданості, уміння бути корисними.
Ромашку у віночок не вплітали дуже довго, поки не дізнались, що вона не лише красива, а й сильна своїми лікувальними властивостями, дає людям здоров'я, доброту й ніжність.
Мак. Ніжна пелюстка маку несе в собі пам'ять роду. Це символ родучості, краси та молодості.
Соняшник символізує відданість.
ІІ.Знайомство.
Мене звати Ірина Адамівна.
– Візьміть квіточку, яка лежить у вас на парті, і назвіть своє прізвище, ім’я голосно і чітко, і «вплетіть» квіточку у наш віночок.
За допомогою вчителя діти прикріплюють квіти на дошку, заздалегідь оформлену у вигляді віночка.
ІІІ. Народження нової родини.
– Погляньте, діти, на цей чарівний віночок. Вони схожі своєю красотою , яле відрізняються формою пелюсточок, кольором. Такі ж як і ви красиві, але всі різні – маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас буде багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати міцну дружбу нашого класу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді і буде оберегом для нашої класної родини. Саме в цю хвилину народилася наша сім’я.
– Діти, а що таке сім’я? Де вона може проживати?
-А як називається спільний дім усіх нас. (Україна, Батьківщина)
Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народились, побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, - це найдорожча у світі Батьківщина.
Учитель вивішує на дошку карту України.
Послухайте пісню і скажіть, що ви дізналися про нашу Україну?
«Жила собі жінка. І мала вона трьох синів. Сини зростали чесними, сміливими, дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя.
Виросли сини і розійшлися по світах, прославляючи свою матір.
Найстаршому матір подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями. Корона зігрівала людей, вела вперед, показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім‟я Тризуб. Середньому сину мати дала в дорогу блакитно-жовтий одяг.
Сміливий та сильний був середній син, і прославив він свою матір добрими звитяжними (героїчними вчинками). Люди запам‟ятали його і прозвали Прапором.
А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був, усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів люди дали йому ім‟я Гімн.
Так і донині по всьому світу золотий тризуб, синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку – Україну. Вони стали державними символами України.»
Герб, Прапор і Гімн – три основні Державні символи України.
Число «три» завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько-Мати-Дитя. Вони символізують собою Силу- Мудрість-Любов.
Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу.
Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.
Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.
– Діти, ми живемо на своїй рідній землі, яка зветься Україна, а ми з вами – українці
– А зараз я прочитаю вірш з пропущеними словами, а ви спробуйте їх відгадати і хором назвати.
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила …(Україна).
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й …(талановиті).
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші … (складають).
Щоб жила й раділа кожна родина,
Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)!
– А тепер усі встаньте і візьміться за руки, щоб утворився віночок, який є у нашому класі. Віднині, діти, ми одна дружна сім’я. Тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями. (Діти стають у коло і беруться за руки. Говорять слова за вчителем.)
Ми усі – одна сім’я,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
У кожного з вас біля парти є кулька, вона непроста, а чарівна. І сьогодні вона виконує бажання хороших діток. Потрібно їй сказати своє бажання і тоді воно обов'язково здійсниться. Наприклад, я бажаю, щоб мої першокласники були здоровими і щасливими,розумними і кмітливими, до школи ішли з радістю,а зі школи з гордістю, щоб ними гордилися батьки і вчителі.