Урок "Дієслова, що означають завершену і незавершену дію. Редагування тексту"

Про матеріал
Конспект уроку з тестуванням для учнів 3 класу за підручником М. С. Вашуленка
Перегляд файлу

 

Українська мова

3 клас

 

Тема. Дієслова, що означають незавершену і завершену дію.

           Редагування тексту

Мета. Повторити і поглибити знання учнів за темою «Дієслово»; ознайомити з новою граматичною ознакою дієслова (незавершена і завершена дія);  на основі практичних завдань спостерігати за виражальними властивостями дієслів, що означають незавершену і завершену дію, їх істотними ознаками; розвивати уяву та  мислення школярів, творчі здібності, спостережливість, увагу учнів, зв язне мовлення;  удосконалювати  словниковий запас дітей, навички каліграфічного, грамотного письма; виховувати інтерес до вивчення рідної мови.

Хід уроку

I. Організація класу. Рефлексія учнів

II. Актуалізація опорних знань

1.Хвилинка каліграфії

Нн нн на аз за назад

Дерево зрубаєш — назад не поставиш.

— Як ви розумієте зміст прислів’я?

— Назвіть дієслова, вжиті у ньому.

— У якому часі вжиті ці  дієслова?

— Зробіть звуко-буквений аналіз слова зрубаєш (один учень працює біля дошки).

— Доберіть антонім до слова назад (вперед).

— Запам’ятайте написання цього слова.

IІІ. Мотивація  навчальної  діяльності.  Повідомлення теми, мети уроку

Тест

1.Дієслово означає…

    А. Дію предмета

    Б. Назву предмета

    В. Ознаку предмета

2.На які питання відповідають дієслова?

    А. Хто? Що?

    Б. Який? Яка? Яке? Які?

    В. Що робить? Що зробив? Що буде робити?

 

 

 

3.У реченні дієслово буває…

    А. Другорядним членом речення

    Б. Присудком

    В. Підметом

4.Дієслова мають…

    А. 2 часи

     Б. 3 часи

     В. 4 часи

5.З якою частиною мови звязані дієслова в реченні?

     А. З іменником

     Б. З прикметником

     В. З дієсловом

6.Дієслова минулого часу описують дію, яка…

     А. Зараз відбувається

     Б. Буде відбуватися

     В. Уже відбулася

7.Дієслова теперішнього часу описують дію, яка…

     А. Зараз відбувається

      Б. Уже відбулася

      В. Буде відбуватися

8.Дієслова майбутнього часу описують дію, яка…

     А. Уже відбулася

     Б. Буде відбуватися

     В. Зараз відбувається

9.Дієслова змінюються за часами?

     А. Так

     Б. Ні

     В. Не знаю

10.Виберіть рядок, у якому записані всі дієслова

     А. Сніг, морозний, засніжило

     Б. Зимовий, мороз, зимуватиме

     В. Грає, співав, буде сміятися

(Взаємоперевірка тесту за дошкою)

-На сьогоднішньому уроці ми поглибимо свої знання про дієслова, дізнаємося, яку дію означають вони (завершену і незавершену); будемо збагачувати словниковий запас, редагуючи текст.

 

 

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Працюємо разом (с. 170, вправа 427)

— Прочитайте текст. Про що в ньому йдеться?

— Назвіть дієслова. Поставте до них питання. Яку дію означають ці дієслова: завершену чи незавершену (таку, що ще тривала)?

— Перебудуйте текст, замінивши в ньому дієслова такими, що відповідають на питання що зробили?. Як змінився текст?

Готувалися — приготувалися;

розучували — розучили;

майстрували — змайстрували;

виготовляли — виготовили.

2. Слухаємо і розуміємо (с. 170,вправа 428)

— Послухайте текст. Про що в ньому йдеться?

— Випишіть з тексту виділені слова в такій послідовності: спочатку ті, що означають завершену дію, а потім — ті, що означають незавершену дію.

(Кілька учнів виконують завдання біля дошки)

Самоперевірка за дошкою:

Пішли, зійшло, дихнув, заспівали. Співало, співала, співав, слухали.

Фізкультхилинка

3. Поміркуймо! (с. 171,вправа 429)

— Вилучіть «зайве» слово. Відповідь обґрунтуйте.

Шуміли — незавершена дія;

зеленіє — теперішній час.

4. Робота в парі ( с. 171,вправа 430)

— Від поданих дієслів, що означають незавершену дію, утворіть такі, що означають завершену дію. Використовуйте префікси: по-, до-, від-, за-, з-,  ви-, пере- та інші.

V. Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу

1. Творче завдання «Добирайлик» (коментовано)

— Від дієслів незавершеної дії утворіть і запишіть дієслова завершеної дії.

Жартувати (пожартувати), буде вмикати (ввімкне), диміти (задиміти), телефонував (зателефонував), панікувати (запанікувати).

— Прочитайте записані дієслова.

— Яку ситуацію вони вам нагадують?

2.Розвиток звязного мовлення учнів.  Бесіда про правила поведінки з газо та електроприладами (з використанням ілюстрацій)

Пам’ятка

Правильно наберіть номер служби.

Чітко вкажіть адресу.

Повідомте своє ім’я та прізвище.

Укажіть, що сталося.

Основне правило під час надзвичайних ситуацій: не панікувати, швидко, обдумано діяти.

3. Робота в парах

Кожна пара учнів отримує картки з дієсловами, що означають незавершену дію, і парними дієсловами, що означають завершену дію. За командою вчителя діти складають дієслова-пари. Перемагає пара, яка швидше і правильно виконає завдання.

Пари дієслів:

їхав — з’їхав;

бігти — пробігти;

катався — прокатався;

веселились — розвеселились;

сміялася — засміялася;

одягатися — вдягнутися;

холодало — похолодало;

вітатися — привітатися.

(Перевірка роботи в парах)

VI. Підсумок уроку. Рефлексія

— Що на уроці було цікавим?

— Що — головним?

— Чого навчилися?

VIІ. Домашнє завдання

С. 171, вправа 431 (1,2 завдання усно, 3-письмово: записати використані дієслова, визначити їх час)

 

docx
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
7493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку