Урок "Дикорослі та хвойні рослини" 1 клас

Про матеріал
Цікавий урок з використанням презентації на тему "Дикорослі та культурні рослини" для 1 класу.
Перегляд файлу

Тема. Дикорослі та культурні рослини

Мета: ознайомити учнів із видами дикорослих і культурних рослин,  зі значенням культурних рослин для людини; формувати інтерес до культурних рослин; учити групувати зображення дикорослих і культурних рослин, пояснюючи сутність групування; наводити приклади кожної групи; розвивати навички логічного мислення і мовлення учнів; виховувати дружелюбність, толерантність.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний момент (слайд №1)
Пролунав уже дзвінок.
Він покликав на урок!
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався,
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлопчатка

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок, урок-калейдоскоп з природознавства. Що ж таке калейдоскоп – це слово іншомовного походження і означає дитяча іграшка, яка складається із різноманітних різнокольорових скелець, які постійно змінюються і переливаються. Отож і наш урок буде теж яскравим і насичений великою кількістю ігор, цікавих завдань, проблем, які ми навчимося розв’язувати спільно, такі знання вам знадобляться у житті. Отож за кожну правильну та повну відповідь ви будете отримувати різнокольорові скельця, з яких в кінці уроку ви складете свій калейдоскоп.  Отож, як традиційно розпочнемо наш урок з «Хвилинки спостережень».

1. «Хвилинка спостережень». ( слайд 2)

- Розгортаємо зошити на сторінці природніх спостережень. Проведемо фенологічні спостереження і виконаємо вправу «Погода». Поки  нам доповідатиме  черговий синоптик, ми  відмічаємо погоду. Молодці, згорнули зошити.

2.Гра «Жива і нежива природа». (слайд №3)

- А зараз давайте пограємо в гру « Жива і нежива природа» і пригадаємо, які об’єкти  відносяться до живої природи, а які до неживої.

- Перевіримо ваші відповіді. Молодці!


3.Гра «Яка картинка зайва і чому?» ( слай №4)

- А зараз перевіримо чи уважні ви, і чи зможете визначити, яка картинка серед цих зайва.

Картинки: 1. Папороть, півень, сонце.

                   2. Машина, сосна, яблуня.

(Відповіді дітей)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. (слайд №5)

- Розгляньте зображення сосни та яблуні і подумайте:

- Чим подібні ці дві рослини?

— Чим вони відрізняються?

Відповіді дітей:

— Сосна — хвойне дерево, а яблуня — листяне.

— У сосни шишки, а у яблуні — яблука. ( Плоди)

— Сосна росте в лісі, а яблуня — в саду.( Де росте?)

IIІ. Повідомлення теми і мети уроку (слайд №6)

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся чим ще можуть відрізнятися рослини, а саме про дикорослі та культурні рослини.  Навчитеся їх розрізняти, знаходити спільне між ними та відмінне.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Гра «Що де росте?». (слайд №7)

- Подивіться уважно на дошку, тут зображено багато різних місць, де можуть рости рослини. Пограємо у гру « Що де росте?», я буду показувати малюнки різних рослин, ваше завдання розпізнати її та визначити де вона росте і прикріпити її до відповідної зони.

(Дошка поділена на зони: ліс, поле, город, сад, луки, вода. Діти отримують картки із зображеннями рослин. По черзі виходять до дошки, називають рослину і розповідають, де вона росте. Прикріплюють картку у відповідну зону.)

—Подивіться на рослини, які ростуть у полі, городі, саду . Що можна сказати про ці рослини, хто їх вирощує, хто доглядає? ( людина). Отже можемо сказати, що є рослини , які вирощує людина і вони називаються –культурними. Подивіться на рослини, які ростуть в лісі, луці, біля водойм. Що можна сказати про них, за ними хтось доглядає, чи вирощує їх? ( Ні) . Отже друга група — це рослини, які ніхто не саджає, вони ростуть самі по собі, ці рослини називають дикорослими.

Зорова гімнастика ( Лягли на парти-підняли голову і подивились на годинник…)

2. Постановка проблемного питання.

- Подивіться будь ласка на слайд і  подумайте, які з цих рослин можна назвати дикорослими, а які — культурними? Де вони ростуть? ( слайд № 8)

- Перевіримо ваші відповіді. Молодці. (слайд №9)

- Отже, дикорослі – це рослини, які ростуть без допомоги людини, а культурні – ті, які людина вирощує для своїх потреб. А які потреби можуть бути у людини? (слайд №10)

- Подумайте і скажіть, овочі відносяться до дикорослих рослин, чи до культурних? А де людина їх вирощує? ( на городі)

— Наведіть приклади відомих вам овочів.

3. Інформаційно-довідкове бюро. ( дитина) (слайд №11)

- А як з’явився перший у світі город, нам розкаже член інформаційно-довідкового бюро.

Перший у світі город починався з купи сміття біля куреня первісної людини. Сюди разом з недоїдками овочів потрапило стигле насіння. Воно зійшло. Людина переконалася, що зручніше і вигідніше збирати врожай просто біля оселі. Вона стала сіяти сама.Щоб ніхто не затолочив сходи, сівач почав огороджувати місце, де відбувалося чудесне перетворення диких рослин на культурні. Звідси й походить слово «город».

- Я сподіваюсь, що інформацію запам’ятаєте і обов’язково розповісте батькам, як з’явився перший город.

Фіхкультхвилинка

Якщо ти любиш природу – підніми руки.

Якщо тобі подобаються квіти – посміхнись.

Якщо ти не збираєш великих букетів квітів – плесни в долоні над головою.

Якщо ти не ламаєш гілок дерев – присядь і встань.

Якщо ти не обриваєш листочків на кущах і деревах – нахились вправо, вліво.

Якщо ти не топчеш траву – змахни руками.

Якщо ти переконаний, що кожній людині треба піклуватися про природу – простягни руки своїм сусідам, візьми їх за руки.

 

V.  Узагальнення та закріплення нових знань

1. Гра «Чарівний мішечок». (слайд №12)

- А зараз давайте закріпимо наші знання про культурні та дикорослі рослини і пограємо в гру «Чарівний мішечок». Ось у мене є такий мішечок, в якому є  багато різних рослин, ваше завдання навпомацки впізнати її , визначити , дикоросла чи культурна вона і назвати де людина її використовує.

2. Робота в парі. (слайд №13)

А зараз попрацюємо в парах з конвертами «Дослідника». На кожній парті є ось такий листочок, де зображені різні рослини, ваше завдання: досліднику, який сидить зліва – накрити червоними кружечками дикорослі рослини, а досліднику справа – синіми накрити культурні.

( Хожу перевіряю, допомагаю, корегую).

- Назвіть дикорослі, культурні.

3. Гра «Знайди пару» ( слайд №14)

- Нужбо пограємо ще в одну гру, яка називається «Знайди пару», увага на екран.

- Перевіримо. ( слайд №15)

VІ. Підсумок уроку. (слайд №16)

  • З якими видами рослин ви сьогодні познайомились?
  • Які рослини називаються культурними?
  • Які рослини називаються дикорослими?

 

- А про те, як потрібно ставитись до природи, ми розкажемо словами віршів, поки діти розповідають я пропоную вам скласти зі  скелець свій калейдоскоп.

(Кожен учень стає біля дошки і розказує вірш про природу).

 

Журавлі над лугом линуть рівним клином.

Будь природі другом, будь природі сином,

Знай-бо, — це не мода, це життя потреба.

Нас віта природа чистим синім небом.

 

Йтиму садом, полем, а чи лугом,

Буду я природі вірним другом.

Побажаю дереву і пташці,

Щоб віки жили в мирі й щасті

 

 

Метелика ловити я не хочу:

Він квітка неба, хай живе собі!

Хай крильцями барвистими тріпоче,

Щоб радісно було мені й тобі.

 

 

docx
Додано
16 травня 2020
Переглядів
1166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку