Урок стане набагато цікавішим , якщо в своїй роботі вчитель застосовує цікаві завдання та інтерактивні вправи. Працювати з дітьми , що мають інтелектуальні порушення складно. Допомогти їм якнайкраще засвоїти матеріал- ось головне завдання вчителя.
Клас:5
Тема уроку: Ділення нуля. Множення одиниці і ділення на одиницю.
Тип уроку: урок корекції та закріплення знань, вмінь, навичок.
Мета уроку: повторити та узагальнити знання з теми, формувати обчислювальні навички. Розвивати пам'ять, мислення, логіку, мовлення. Коригувати знання, вміння, навички, психічні процеси учнів. Виховувати наполегливість, самостійність, позитивне ставлення до вивчення математики.
Матеріали до уроку: дидактичний та довідковий матеріал.
Словникова робота: нуль, частка, добуток.
Хід уроку
І. Організаційний момент та психологічна підготовка
Слово вчителя. Урок наш сьогодні трохи незвичайний: у нас присутні гості і тому ви повинні працювати навіть краще, ніж завжди, показати гарні знання, вміння, навички.
ІІ. Повторення матеріалу
1). Учні повторюють назви компонентів при множенні і діленні, правила з довідкового матеріалу.
Вчитель читає вірш: «Цікавий нулик».
Якщо нуль множником стає,
То все поставить на своє.
Як не мудри, як не крути,
В добутку нуль одержиш ти.
На нуль ділити не охота?
Боюсь, наб’єте стільки гуль!
Даремна , друзі, та робота!
Ніщо не ділиться на нуль!
ІІІ. Усний рахунок
На дошці записане завдання.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
2). Поділи на нуль 1,2,3,4,5. Яким буде результат?
IV. Актуалізація опорних знань, вмінь, навичок учнів
Дидактична гра «Бліцтурнір»
Спосіб гри.
1.Всі учні поділені на дві команди, працюють в зошитах. Завдання для всіх однакове.
2.Проводиться взаємоперевірка в парах, звіряючись з дошкою, на якій вчитель записує правильні відповіді.
3.Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.
4.Підводиться підсумок. Перемагає команда, яка набрала більшу кількість балів.
Питання для гри.
1.знайди помилки і виправ результат.
34:1= 34 0:56= 56
0:1= 0 1:1 = 1
2.Обчисліть.
(234 + 571) ∙ 0 =
3.Порівняйте.
967 :1 ∙ 0 і 0 ∙ 967 :1
4.Мишко задумав число, помножив його на одиницю, потім поділив на одиницю та помножив на нуль. Який результат він отримав?
V. Фізкультхвилинка
Вчитель.
Для бадьорості і сили
Я вас встати запросила
Зробити ці фізичні вправи,
Щоб і лінь, і сон тікали.
Учні виконують вправи для розслаблення м’язів рук та зняття розумового напруження.
VІ. Корекція та закріплення матеріалу
1. Математичний диктант
Для виконання цього завдання вчитель викликає до дошки по декілька учнів і пропонує виконати під диктовку однакові вправи.
56:1 -0 = 123∙0:1 =
0∙1 +16= 89:1∙1=
(56761 – 345 +67) ∙0 =
2.Творче завдання
Учням пропонується скласти по шість прикладів з даної теми.
Далі ( за бажанням) двоє учнів презентують своє завдання з поясненням.
VІІ. Підсумок уроку
У вигляді фронтального опитування учні повторюють правила та разом з вчителем підводять підсумок уроку та отримують оцінки за роботу на уроці. VІІІ. Домашнє завдання
1.Вправа: «Мозковий штурм»
Впишіть числа, щоб рівності були правильними.
14: … = 14 0∙ … = 0
345∙ … = 0 67: … =67
… ∙ 25 = 25 238∙ … = 238