Урок №35 5 клас Гончарук О.А.
Тема уроку: Ділення натуральних чисел.
Мета уроку: продовжувати формувати вміння учнів ділити натуральні числа, розв’язувати задачі і вправи на ділення та застосування властивостей ділення при розв’язуванні вправ. Розвивати увагу, самостійність, творчу активність, комунікативні компетентності, розвивати дослідницькі уміння, логічне мислення. Виховувати відповідальність, самоконтроль, інтерес до вивчення математики, любов до Батьківщини.
Обладнання: комп’ютер, презентація вчителя, роздатковий матеріал
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Сядьте, діти, всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
настрій на урок візьмемо,
й працювати розпочнемо.
Посміхніться, подаруйте посмішку один одному. От з таким настроєм ми й будемо працювати упродовж усього уроку.
Сьогодні буде незвичайний урок, урок-подорож. А який саме ми дізнаємося після того, як перевіримо домашнє завдання.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
№ 476: 40 грн.
№ 480: 972 664:3158=308; 157 875:421=375.
№ 482: 1)1год10с, 2)7діб2год:17=(7·24+2):17=170 : 17=10год. 3)10км100м:4=10100:4=2525м=2км 525м; 4) 4кг40г:8=4040:8=505г.
№ 499: ОВ=ОА+АВ=16+10=26см; 16-10=6 см.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Розв’яжіть усні приклади. До кожної відповіді запишіть відповідну
букву. Якщо ви із цих букв складете слово, то дізнаєтеся тему нашого уроку.
34123:34123=1(і)
4500:100=45(е)
69:3=23(д)
48:2=24(н)
0:179=0(я)
15:1=15(л)
72:3=24(н)
У зошитах записуємо число, класна робота.
Анаграма: ІЕДНЯЛН
Слово: ДІЛЕННЯ
Отже, діти, ми з вами продовжуємо вивчати ділення натуральних чисел. А як ви гадаєте чи потрібно нам вміти ділити? А чи зустрічаємося ми з вами в повсякденному житті з ситуаціями, коли доводиться ділити? Наведіть приклади. (Діти наводять приклади). Отож, щойно ми підтвердили, що наша тема є важливою, корисною та необхідною. Колись казали : «Хто вміє добре ділити, тому жодна справа не здаватиметься важкою». Тож сьогодні ми продовжимо її вивчення.
Епіграф уроку: Мало мати хороший розум,
Головне – вміти його застосувати. Рене Декарт (ф)
ІV. Формування мети і завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати працювати над темою «Ділення натуральних чисел», закріплювати знання властивостей ділення і вміння їх використовувати при розв’язуванні вправ. Виконуючи ділення ми відправимося у подорож мальовничими куточками Карпат.
Під час подорожі відвідаємо озеро незвичайної краси і дізнаємося цікаві факти і легенди про нього. Але кожен факт ви маєте право дізнатися тільки після виконання запланованих математичних завдань.
V. Актуалізація опорних знань.
1) Назву озера дізнаємося, розгадавши кросворд.
|
|
|
|
|
1. |
Ч |
А |
С |
Т |
К |
А |
|
|
|
2. |
Д |
І |
Л |
Ь |
Н |
И |
К |
|
|
|
|
|
|
3. |
Д |
І |
Л |
Е |
Н |
Е |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
С |
Т |
Е |
П |
І |
Н |
Ь |
5. |
П |
Е |
Р |
Е |
С |
Т |
А |
В |
Н |
А |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
О |
Д |
И |
Н |
|
|
|
|
|
|
7. |
К |
В |
А |
Д |
Р |
А |
Т |
|
|
Я бачу, що ви готові до подорожі. Молодці!
Синеви́р (інші назви — Синєви́р, Морське Око) — найбільше, найкрасивіше озеро Українських Карпат. Розташоване Закарпатської області. Шлях до озера дуже мальовничий, та не надто комфортний, адже озеро знаходиться високо в горах. А от на якій висоті над рівнем моря знаходиться озеро Синевир, ми дізнаємося, виконавши наступне завдання.
2) Дидактична гра «Закінчи речення»
Озеро «Синевир» розташоване на висоті майже 1 км над рівнем моря. Вся краса Українських Карпат, здається, сконцентрована в цьому місці. Яка максимальна глибина озера ми дізнаємося виконавши усні вправи.
Формування умінь і навичок.
Дидактична гра «Ланцюжок обчислень»
Найбільша глибина озера Синевир з різних джерел дорівнює 24 м.
За 25 днів планували пошити 300кост.
За один день шили на 3 кост. більше, ніж планували
За скільки днів виконали план?
Розв′язання
Відповідь: 20 днів.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
2) Площу озера дізнаємося розв’язавши задачу № 485.
№ 485.
І ? 1/3 всього шляху
ІІ ? на 4 км більше
ІІІ – ? у 4 рази менше 48км
ІV ?
1) 48:3=16 (км) - І дня
2) 16+4=20 (км) – ІІ дня
3) 20:4=5 (км) – ІІІ дня
4) 48-(16+20+5)=7 (км) – ІV дня
Озеро Синевир є невеликим, але все ж найбільшим за площею в Українських Карпатах, близько 7 га.
3) Яка риба водиться в озері ми дізнаємось розшифрувавши слово.
4) Виконання математичних досліджень. Робота в парах.
На основі виконання прикладів дослідити властивості ділення і скласти для них формули. Перевірити правильність формул практично.
(20 + 30) : 5 =
(16·8) : 4 =
100 : (5·4) =
Висновок (записати в конспект):
(a + b) : c = a : c + b : c
(ab) : c = a : c · b
a : (bc) = a : b : c.
Вчені дослідили, що озеро Синевир утворилося в результаті потужного зсуву, викликаного землетрусом, близько 10 тисяч років тому. Гірські кам’янисті породи виросли на шляху швидкого струмка, утворивши греблю і повністю перегородивши вузьку долину. Синевир оточують круті схили, вкриті ялиновими та буковими лісами. Завдяки їм береги озера виглядають надзвичайно мальовничо.
Перш ніж дізнатися чому озеро має таку назву
Вірю – не вірю
1. Частка від ділення нуля на будь-яке натуральне число дорівнює нулю; 0:а=0. (Так)
2. Частка від ділення будь-якого натурального числа саме на себе дорівнює нулю; (Ні, одиниці)
3. Частка від ділення будь-якого натурального числа на одиницю дорівнює нулю. (Ні, цьому числу)
4. За відомим добутком і одним із множників знаходять інший
множник; (Так)
5. При діленні дане число зменшується у вказану кількість разів; (Так)
6. Частка двох чисел показує у скільки разів ділене менше за дільник; (Ні, більше)
7. Частка двох чисел показує у скільки разів дільник менший за частку. (Так)
Існує декілька легенд про виникнення озера. Деякі з них ми зараз почуємо.
Легенда «Невіра сина». Жив у горах бідний чоловік із сином. Зібралися вони на базар. Йшли та йшли лісами, дорога далека. Знайшли якесь озерце і заночували на березі. Та син постійно просив батька купити йому рушницю, аби мав чим звірину стріляти. Батько пояснив, що грошей замало, але син наполягав на своєму, думаючи, що в батька є ще гроші.
- Сине, вір, то всі... - відказував старий.
Син не хотів вірити, даремно той благав: "Сине, вір!.. Сине, вір!.." Мажливо тому озеро назвали за словами "сине, вір" - Синевир.
Легенда «Сльози кохання». Колись у давні часи жив собі один багач. У нього була дуже вродлива донька, яку звали Синя, бо мала сині очі. Вона закохалася в сільського пастуха Вира. Але батько дівчини заборонив їй зустрічатися з бідним. Кохання закінчилося трагічно. Дівчина гірко лила сльози поки наплакала ціле озеро. Його й назвали Синевир від імен закоханих Сині й Вира.
Зараз на півострівці біля озера височить вирізана із червоного дерева скульптурна композиція «Синь і Вир» (скульптори Іван Бродин і Михайло Санич)
Естафета «Мозаїка»
VІІ. Підсумок уроку
VІІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати §13,
Виконати № 470(4,5), 484, 494,
Повторення № 498 (а).
ІХ. Рефлексія.
Виконання письмових вправ
1) У скільки разів більше за 48 число: а) 1248; б) 5232?
2) У скільки разів потрібно зменшити число 936, щоб дістати число: а) 12; б) 117?
3) Виконайте ділення:
а) 2346:23; б) 2856:14; в) 37875:125; г) 42042:7.
4) Знайдіть частку: а) 72240:112; б) 36 465:221.
5) Виконайте дії: а) 4484:76 + 65 379:93; б) 66 174:82 -5986:73.
Виконання письмових вправ
1) У скільки разів більше за 48 число: а) 1248; б) 5232?
2) У скільки разів потрібно зменшити число 936, щоб дістати число: а) 12; б) 117?
3) Виконайте ділення:
а) 2346:23; б) 2856:14; в) 37875:125; г) 42042:7.
4) Знайдіть частку: а) 72240:112; б) 36 465:221.
5) Виконайте дії: а) 4484:76 + 65 379:93; б) 66 174:82 -5986:73.
Виконання письмових вправ
1) У скільки разів більше за 48 число: а) 1248; б) 5232?
2) У скільки разів потрібно зменшити число 936, щоб дістати число: а) 12; б) 117?
3) Виконайте ділення:
а) 2346:23; б) 2856:14; в) 37875:125; г) 42042:7.
4) Знайдіть частку: а) 72240:112; б) 36 465:221.
5) Виконайте дії: а) 4484:76 + 65 379:93; б) 66 174:82 -5986:73.
Математичні дослідження. Робота в парах.
На основі виконання прикладів дослідити властивості ділення і скласти для них формули. Перевірити правильність формул практично.
Математичні дослідження. Робота в парах.
На основі виконання прикладів дослідити властивості ділення і скласти для них формули. Перевірити правильність формул практично.
Математичні дослідження. Робота в парах.
На основі виконання прикладів дослідити властивості ділення і скласти для них формули. Перевірити правильність формул практично.