Урок ,,Ділення трицифрового числа на одноцифрове"

Про матеріал
Формувати обчислювальні навички ділення трицифрового числа на одноцифрове; закріплювати вміння учнів виконувати множення та ділення чисел;удосконалювати вміння розв’язувати задачі за поданим виразом та скороченим записом; виховувати увагу, активність; зацікавленість до математики і бажання вчитися; прищеплювати дітям любов та дбайливе ставлення до природи; виховувати почуття дружби, доброго ставлення один до одного; правил культури поведінки, спілкування у роботі у групах.
Перегляд файлу

                                                   Математика

Тема. Ділення трицифрового числа на одноцифрове.

           Розв’язування задачі за поданим виразом та скороченим записом.

           Розв’язування рівнянь, прикладів з буквеним значенням.

Мета. Формувати обчислювальні навички ділення трицифрового числа

            на одноцифрове; закріплювати вміння учнів виконувати 

            множення та ділення чисел;удосконалювати вміння розв’язувати

            задачі за поданим виразом та скороченим записом;

            виховувати увагу, активність; зацікавленість до математики і

            бажання вчитися;

            прищеплювати дітям любов та дбайливе ставлення  до природи;

            виховувати почуття дружби, доброго ставлення один до одного;

            правил культури поведінки, спілкування у роботі у групах.

Обладнання: ноутбук, презентація до уроку, картки з прикладами,                   

                         ілюстрації.

Тип уроку: підсумковий, удосконалення та застосування знань,умінь

                     і навичок.

                                                    Хід уроку

I. Організація класу

1. Привітання

-Любі,діти, підніміться!

Один одному всміхніться.

Успіхів всім побажайте.

Гостей наших привітайте!

2.Вступне слово вчителя

-Зійшли сніги, шумить вода,

 Земля вже квіти викида,

 Росте травичка молода,

 Все мертве знову оживає.

 Коли, діти, це буває?

-Дійсно, на дворі весна. Сьогодні у нас з вами незвичайний урок.

Ми будемо не тільки займатися математикою на уроці, а ще закінчимо прикрашати малюнок весняного лісу.

(На дошці висить малюнок весняного лісу)

-Але спочатку я пропоную вам обрати  ті види робіт, які вам найбільше подобаються:

-усний рахунок

-обчислювати приклади, буквені вирази

-розв’язувати задачі

-працювати над рівняннями

-На уроці ви будете також кожен себе самостійно оцінювати.

(Для самооцінки на парті у кожного малюнок яблучка і після кожного виду

роботи, за допомогою олівців треба заштрихувати одну з частин)

II. Контроль за корекцією знань учнів

1.Усна лічба

-Є квіточка. Дітям треба запам’ятати приклад, який записаний на звороті і швидко дати відповідь. Після відповіді квітку закріпити на дошці.

2.Гра «Обчислювальна машина»

   30*5-50*1+200*2:3+300-50+6=…

-А тепер, будь ласка, пригадайте все, що можна сказати про це число.

- це число трицифрове

- записане цифрами 4,5,6

- попереднє до нього 455

- наступне 457

- у цьому числі: 6 одиниць, 5 десятків, 4 сотні

- найбільше число, яке можна записати цими цифрами – це 654

- найменше – 456

III. Повідомлення теми і мети уроку

1.Робота у зошиті. Каліграфічна хвилинка

(записуємо число 456)

2.Обчислення прикладів

Треба взяти файл з жовтою смужечкою і із завданням (робота у групах)

       1 група          2 група            3 група            4 група

     200: 4=50      C

     480: 8=60      О 

     90  * 3=270   Ч

     355+10=365  К

     520-20=500   О

     43 *2 = 86     Н

     810: 9=90      Е 

-Після виконання цього завдання треба звернути увагу на дошку. Є таблиця,

біля кожної відповіді відповідна буква.

3.Розгадати ребус

-Діти, а чого сильно не вистачає взимку? (тепла, сонечка)

-А хто знає загадки про сонечко?

4.Складання загадок

(розставити слова у правильному порядку)      робота у групах

1 група     Гарне, добре, на всіх людей дивиться,

                  а людям на себе дивитися не дозволяє.

2 група     Синя хустина, червоний клубок

                   По хустині качається,

                   Людям усміхається.

3 група      За лісом – лісом

                   Золотий вогонь горить.

4 група      Що сходить без насіння?

(Грає спокійна музика).У кожній групі одна з деталей від сонечка.

Представники групи виходять,спілкуються і закріплюють на малюнку сонечко.

5.Загадка про тварин. Обчислення виразів з буквеним значенням.   

Довгий хвіст,короткі вуха,

А яка вона стрибуха!

По деревах стриб да стриб-

Ви догнать її змогли б?

Працьовита, наче бджілка,

І дбайлива дуже …(білка)

-Дійсно, так ось білочка нам пропонує завдання у конверті з синьою смужкою

Треба попрацювати над виразами з буквеним значенням.

1група            630: а, якщо  а = 7

2 група           540: в, якщо  в = 9

3 група           70 * с, якщо   с =7

4 група            60 * а, якщо  а = 6

-Після виконання завдання подивіться у файл, хто прокинувся від зимового сну і завітав до нашої галявини.

6.Фізкультхвилинка рухлива під музику

7.Загадка про птахів

-Без сокири і без рук,

а хатку будує. (Пташка)

- Довгі ноги, довгий ніс,

по болоті ходить скрізь. (Лелека)

-Пташки нам принесли завдання, треба розв’язати задачу.

Послухайте задачу на логічне мислення.

-Лелека важить 28 кг Скільки вона  буде важити, стоячи на одній нозі?

-А тепер треба дістати файл з червоною смужечкою.Завдання для кожної групи окреме на картках.

8. Робота над задачами 

1гупа          Скласти задачу за виразом

2 група       Є умова.Скласти вираз, записати відповідь.

3 група       Записана умова задачі. Розв’язати по діях з поясненням.

4 група       Записана умова задачі.Є підказка. Вставити числа і записати            

                     відповідь.

-Після виконання роботи представники груп виходять до дошки і пояснюють свої завдання.

-Після перевірки завдання, діти беруть з файла малюнки з птахом і прикрашають ліс (пташки, які прилетіли до нас з вирію).

9.Відпочинок . Закриваємо очі,уявляємо, що ми у лісі слухаємо спів птахів.

10.Загадка про квіти. Робота над рівняннями.

-Я найперша квітка в гаю,

Синім цвітом зацвітаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

-Квіти нам пропонують попрацювати над рівняннями.

Треба взяти файл з зеленою смужечкою.Для кожної групи своє рівняння

1 група            2 група              3 група                     4 група

240: в = 3        а * 4 = 88        250 – х = 240                610 + х = 660

 

Представники з кожної групи виходять до дошки і перевіряють виконане завдання.

-Після перевірки уважно подивіться на класну кімнату. Заховані конверти, на яких записані відповіді невідомого компонента. А у конверті квіточки, які прикрасять наш ліс і піднімуть нам настрій.

10.Вчитель зачитує вірш

Надійшла весна прекрасна,

многоцвітна, тепла, ясна,

 наче дівчина в вінку.

Зацвіли луки, діброви

повно гомону, розмови

і пісень в чагарнику.

IV. Підсумок

-Виходить дівчинка Весна.

-Вам сподобався урок?

-Чим ми сьогодні займалися на уроці?

-Ви сьогодні добре працювали. Молодці!

Слова Весни

-Добрий день вам, добрі люди!

Хай вам щастя й доля буде.

Усміхнемося сонечку:

Здрастуй золотаве!

Усміхнемось один одному

Поглянемо ласкаво!

Хай сьогодні в кожне серце

Весна додасть тепла!

А ми гостям усміхнемося,

Побажаємо добра!           

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 січня 2023
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку