Урок ділова-гра "У фермерському господарстві"

Про матеріал
Урок ділова-гра "У фермерському господарстві". Розв’язування вправ і задач на застосування вивчених таблиць множення і ділення на 2 – 4. Мета: формувати вміння учнів розв’язувати задачі на 1 – 2 арифметичні дії різних ступенів; закріплювати знання вивчених таблиць множення і ділення; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення на основі групової роботи – самоаналіз, самоконтроль, самооцінку; продовжити роботу над формуванням в учнів навичок критичного мислення; показати значення математики в житті; на прикладі фермерського господарства продемонструвати виникнення й розв'язання за допомогою відомих учням  арифметичних дій різних ситуацій, проблем і задач; викликати зацікавленість професією фермера; формувати комунікативну компетентність; виховувати любов до праці, повагу до працьовитих людей. Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу, відпрацювання умінь і навичок.
Перегляд файлу

У фермерському господарстві

Урок ділова-гра

Тема. Розв’язування вправ і задач на застосування вивчених таблиць множення і ділення на 2 – 4.

Мета: формувати вміння учнів розв’язувати задачі на 1 – 2 арифметичні дії різних ступенів; закріплювати знання вивчених таблиць множення і ділення; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення на основі групової роботи – самоаналіз, самоконтроль, самооцінку; продовжити роботу над формуванням в учнів навичок критичного мислення; показати значення математики в житті; на прикладі фермерського господарства продемонструвати виникнення й розв'язання за допомогою відомих учням  арифметичних дій різних ситуацій, проблем і задач; викликати зацікавленість професією фермера; формувати комунікативну компетентність; виховувати любов до праці, повагу до працьовитих людей.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу, відпрацювання умінь і навичок.

Обладнання: лист технологічної карти та жетони для кожної групи, зведена таблиця, картки для вправи "Карусель"; вбрання української фермерки.

Хід уроку

Ι. Організаційний момент

Розминка

Психологічна вправа " Все у твоїх руках"

Учитель. Добрий день, діти! У добрий час рада я вітати вас.

Давайте поглянемо один на одного, усміхнемося. Хай на нашому уроці панує атмосфера доброзичливості, взаєморозуміння пізнання та успіху. Пам’ятаймо:усе в наших руках. Тим більше, що урок у нас сьогодні буде незвичайним.

ΙΙ . Мотивація навчальної діяльності

Учитель. Сьогодні зранку я отримала ось цього листа. Це – лист-звернення фермерів нашого села (Читає лист.)

Учитель. Що ви знаєте про професію фермера? (Фермер – це людина, яка працює на землі, веде господарство.)

Вправа "Очікування"

Учитель. Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Як ви гадаєте, яким він буде?

(Цікавим, пізнавальним.)

Обґрунтування навчання

(Учитель одягає український фартушок, жилетку, пов'язує хустку,як у господині.)

Учитель. Вітаю вас на подвір'ї фермерші тітоньки Дарини. Я з радістю покажу вам своє господарство. Воно чималеньке, тому щодня виникає багато проблемі невідкладних справ, які потребують математичних обчислень. Вам доведеться не лише спостерігати за тим, що відбувається довкола, а й розв’язувати різні господарські задачі. Будьте уважні у виборі способу розв’язання та під час обчислень. Бажаю цікаво й з користю провести час!

Отже, фермерське господарство "Світанок" вітає вас!

Тема нашого уроку: "Розв'язування вправ і задач на застосування вивчених таблиць множення і ділення на 2 – 4".

ΙΙΙ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів

Учитель. Без знань математики фермеру не обійтися. Тому нам необхідно поуправлятися в усному рахунку.

Удосконалення обчислювальних навичок

Усний рахунок

Учитель. У результаті обчислень ви дізнаєтеся девіз нашого уроку.

 

16 : 2 + 34 = 42                               3 ∙ 4 + 8 = 20

12 + 80 = 92                                    25 + 36 = 61

36 – 12 = 24                                    4 : 2 + 29 =  31

6 – (12 : 2) = 0                                24 : 3 ∙ 4 =  32

 

42

92

24

 0 

20

61

31

32

Без

тр

 у

да

не

ма

пло

да

                      (Без труда нема плода. )

Учитель.  Діти, як ви розумієте зміст цього прислів’ я?

Учні. Без роботи не буде результату.

Інтерактивна вправа "Карусель"

Учитель. А зараз нам потрібно повторити вивчені таблиці множення та ділення, бо ми з кожним уроком математики впевнюємося в необхідності цих знань у житті. Зрозуміло, що професія фермера не є винятком. Пограємо в гру "Карусель".

(Діти стають у два кола: внутрішнє та зовнішнє. Внутрішнє коло нерухоме, учні в ньому стоять спиною до центру, у руках у них картки для повторення вивчених таблиць множення та ділення. Учні зовнішнього кола, рухаючись, дають іншим відповіді на запитання щодо прикладів. Потім учні міняються місцями.)

Організація роботи в групах

Учитель. Господарство моє велике: є поля, птахоферма та ще є сад. А щоб швидше ладилася робота, я пропоную вам об'єднатися в три групи-бригади:

(За допомогою жетонів із зображенням колоска, курочки, деревця діти об’єднуються в три групи та займають свої місця за окремими столами.)

Повторення правил роботи в групі, обрання керівника бригади

ΙV. Усвідомлення змісту уроку

Робота в групах

Учитель. Продовжуємо роботу. Фермер повинен точно знати обсяг свого господарства. Тож я прощу вашої допомоги, аби звести всі дані моєї ферми. Ви працюєте в бригадах, а потім ваші відповіді заносимо до загальної таблиці.

(Поки діти працюють у групах, учитель вивішує на дошку таблицю "Фермерське господарство", "Світанок".

На столі у кожної бригади лежать технологічні карти із завданнями. У ході роботи учні заповнюють картки).

Фізкультхвилинка

(Рухи дітей під музику, імітуючи збір яблук, підмітання, збір овочів на городі тощо.)

Фронтальна робота над задачею

Задача. фермер продав 10 кг яблук по 3 грн за кілограм та 9 кг вишень по 4 грн. скільки грошей отримав фермер за весь свій товар?

Учитель. Яке запитання задачі?

(Скільки всього гривень отримав фермер про товар?)

Учитель. Що потрібно знати, щоб дати відповідь на запитання?

(Скільки гривень фермер отримав за яблука, а скільки за вишні?)

Учитель. Як дізнатися, скільки він отримав грошей за яблука?

(Потрібно 3 ∙ 10 = 30 (грн).)

Учитель. А за вишні?

(4 ∙ 9 = 36 (грн).)

Учитель. Чи можемо ми тепер дати відповідь на головне запитання задачі: скільки всього гривень отримав фермер за товар? Як?

(30 + 36 = 66 (грн).)

Учитель. Запишіть самостійно рішення задачі до своїх технологічних карт.

Інтерактивна вправа "Мозковий штурм"

Учитель. У мене, як у власниці фермерського господарства, накопичилося чимало запитань, на які необхідно дати відповіді. Будьте уважні. Працюйте зосереджено. Ваші відповіді заносимо до загальної таблиці.

Задача 1. Скільки потрібно ящиків, щоб розкласти 20 кг вишень, якщо в один ящик поміщається 2 кг ягід?

Учні. 20 : 2 = 10 (ящ.)

Задача 2. Який периметр квадратної ділянки з суницями, якщо її сторона дорівнює 7?

Учні.  4 ∙ 7 = 28 (м)

Задача 3. Скільки яєць отримає господиня від 14 курей за 3 дні, за умови , що несеться кожна друга курка?

Учні. Спочатку дізнаємося, скільки курей несеться за 1 день:

14 : 2 = 7(к.), а значить кожного дня кури несуть по 7 яєць. Тепер дізнаємося, скільки яєць отримає господиня від курей за 3 дні : 3 ∙ 7 = 21 (яйце).

V. завершальна частина уроку

Рефлексія

Учитель. Діти, давайте пригадаємо девіз нашого уроку.

Учні. "Без труда нема плода".

Учитель. Як ви можете оцінити свою роботу на уроці? Чи плідно ви працювали?

Учні. Працювали дружно, старанно.

Учитель. Що нового дізналися про професію фермера?

Учні. Професія фермера хоч важка, але цікава.

Учитель. Як ви гадаєте, чи потрібно фермеру знання з математики?

Учні. Вони йому вкрай необхідні.

Учитель. Як ви гадаєте, яке значення мають фермерські господарства в нашій країні?

Учні. Фермерські господарства забезпечують всіх продуктами харчування.

Учитель. Пригадайте, на початку уроку ми отримали лист від фермерів нашого села з проханням ближче ознайомитися з їхньою професією? Чи впоралися ми?

Учні. Так, ми впоралися.

Учитель. А чим може займатися фермер у своєму господарстві?

Учні. Він може вирощувати курей, гусей, корів, свиней, доглядати за садом, обробляти землю тощо.

Учитель. Який можна зробити висновок про професію фермера? Чи потрібна вона?

Учні. Ця професія необхідна людям, тому важлива й почесна.

Інтерактивна вправа "Незавершені речення"

Учитель.  Завершіть, будь ласка, речення:

  • На уроці ми… (працювали, міркували, обчислювали).
  • На уроці я дізнався про… (професію фермера).
  • Знання з математики… (нам потрібні в житті).

Оцінювання роботи учнів на уроці

Домашнє завдання

Повторити вивчені таблиці множення і ділення чисел 2 – 4; розпитати про професію фермера в батьків.

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 грудня 2022
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку