вчити дотримуватися чистоти і порядку в хаті, на подвір'ї (мити посуд, виносити сміття, прибирати, підмітати підлогу); розвивати вміння дотримуватися порядку, виховувати в учнів елементарні знання про традиційні українські будівлі.
Тема. Дім наш - рідна хата
Мета: вчити дотримуватися чистоти і порядку в хаті, на подвір’ї
(мити посуд, виносити сміття, прибирати, підмітати підлогу); виховувати в учнів елементарні знання про традиційні українські будівлі.
Обладнання: ілюстрації та картини із зображенням українських хат у різних регіонах та в різні часи.
Хід уроку
I. Організація класу.
II. Актуалізація опорних знань.
III.Основна частина.
Бесіда «Рідна хата»
Діти! Ми дуже часто говоримо:»мій рідний дім», «моя домівка», «моя хата». Як ви гадаєте, що ми розуміємо під цим? Коли людина виїзджає надовго з дому, про що вона завжди думає, кого згадує? Послухайте, будь ласка, як про це пише у своєму вірші Б. Лепкий.
Любіть свою хату.
Хоч і не багату.
Тут ви бігали до мами
Дрібними ногами.
Тут ви підростали.
Божий світ пізнали.
Звідси батько вас за руку
Вів до школи на науку.
Гей, нема - то в світі краще,
Як та рідна стріха.
Тут є ваше щастя.
Радість і потіха.
-Як ви гадаєте, за що любить автор свою домівку?
-А за що любите ви свою хату, дім? Що вони значать для вас?
Розповіді дітей про свою домівку, про домівки своїх рідних.
Гра - інтерв’ю.
-Якою я запам’ятав свою домівку в 6 років? Порівняти зі спогадами своїх родичів?
-Як ви дотримуєтеся чистоти в хаті, на подвір’ї? Яку хатню роботу вмієте виконувати?
Продемонструвати і розповісти про вишиті рушники, серветки, подушечки, глечики, принесені з дому. Хто і коли це виготовив і де це все використовується?
Тематичне малювання «Бабусина хата»
Виставка малюнків.
Розучування української дитячої гри.
А зараз, діти, я хочу запропонувати вам веселу українську гру, що в иеї грали ще ваші прадідусі й прабабусі.
Гра - «Ворота».
Станьте в коло, міцно візьміться за руки, а хтось один нехай вийде на середину, бо він має бути «козачком».
- Відступить «козачок» до будь - якої пари у колі й питає:
-А чиї це ворота?
Юрчикові й Богданчикові,
- відповідають йому.
Впустіть мене.
Ні, не впустимо.
Ходить «козачок» від «воріт» до «воріт» і все проситься, щоб його впустили. Ба, ні, не впускають. Тоді він з вигуком «Бий, товкачику, бий! Ворота розбий! Розганяється та всією вагою - геп на зчеплені руки. Хто не втримав «козачка», мусить наздогнати його. А хто наздогнав - сам стає «козачком».
IV.Підсумок уроку.
-Про яке дерево ви дізналися сьогодні на уроці?
-Чий малюнок найбільше сподобався? Чому?
-Чи сподобалась вам гра?