Урок:"Дім наш - рідна хата"

Про матеріал

вчити дотримуватися чистоти і порядку в хаті, на подвір'ї (мити посуд, виносити сміття, прибирати, підмітати підлогу); розвивати вміння дотримуватися порядку, виховувати в учнів елементарні знання про традиційні україн­ські будівлі.

Перегляд файлу

Тема. Дім наш - рідна хата

Мета: вчити дотримуватися чистоти і порядку в хаті, на подвір’ї

(мити посуд, виносити сміття, прибирати, підмітати підлогу); виховувати в учнів елементарні знання про традиційні україн­ські будівлі.

Обладнання: ілюстрації та картини із зображенням українських хат у різних регіонах та в різні часи.

Хід уроку

I. Організація класу.

II. Актуалізація опорних знань.

III.Основна частина.

Бесіда «Рідна хата»

Діти! Ми дуже часто говоримо:»мій рідний дім», «моя домівка», «моя хата». Як ви гадаєте, що ми розуміємо під цим? Коли людина виїзджає надовго з дому, про що вона завжди думає, кого згадує? Послухайте, будь ласка, як про це пише у своєму вірші Б. Лепкий.

Любіть свою хату.

Хоч і не багату.

Тут ви бігали до мами

Дрібними ногами.

Тут ви підростали.

Божий світ пізнали.

Звідси батько вас за руку

 Вів до школи на науку.

Гей, нема - то в світі краще,

Як та рідна стріха.

Тут є ваше щастя.

Радість і потіха.

-Як ви гадаєте, за що любить автор свою домівку?

-А за що любите ви свою хату, дім? Що вони значать для вас?

Розповіді дітей про свою домівку, про домівки своїх рідних.

Гра - інтерв’ю.

-Якою я запам’ятав свою домівку в 6 років? Порівняти зі спогадами своїх родичів?

-Як ви дотримуєтеся чистоти в хаті, на подвір’ї? Яку хатню роботу вмієте виконувати?

Продемонструвати і розповісти про вишиті рушники, серветки, подушечки, глечики, принесені з дому. Хто і коли це виготовив і де це все використовується?

Тематичне малювання «Бабусина хата»

Виставка малюнків.

Розучування української дитячої гри.

А зараз, діти, я хочу запропонувати вам веселу українську гру, що в иеї грали ще ваші прадідусі й прабабусі.

 Гра - «Ворота».

Станьте в коло, міцно візьміться за руки, а хтось один нехай вийде на середину, бо він має бути «козач­ком».

- Відступить «козачок» до будь - якої пари у колі й питає:

-А чиї це ворота?

Юрчикові й Богданчикові,

- відповідають йому.

Впустіть мене.

Ні, не впустимо.

Ходить «козачок» від «воріт» до «воріт» і все проситься, щоб його впустили. Ба, ні, не впускають. Тоді він з вигуком «Бий, товкачику, бий! Ворота розбий! Розганяється та всією вагою - геп на зчеплені руки. Хто не втримав «козачка», мусить наздогнати його. А хто наздогнав - сам стає «козачком».

IV.Підсумок уроку.

-Про яке дерево ви дізналися сьогодні на уроці?

-Чий малюнок найбільше сподобався? Чому?

-Чи сподобалась вам гра?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
1761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку