Урок дискусія з елементами застосування комп’ютерних технологій «Все можна подолати». Тема: роман Е. Портер «Полліанна», жанрові особливості твору, ідея радості життя і відкриття с

Про матеріал
Методична розробка уроку зарубіжної літератури у 5 класі Урок дискусія з елементами застосування комп’ютерних технологій «Все можна подолати». Тема: роман Е. Портер «Полліанна», жанрові особливості твору, ідея радості життя і відкриття світу в романі. Мета: Предметні компетентності: уміння давати визначення поняття «роман», визначати провідні ідеї твору. Ключові компетентності: уміння читати, використовувати різні види читання. Математична компетентність: уміння чітко формулювати визначення. Обізнаність та самовираження у сфері культури: вчити робити відкриття чогось нового у творі, виховувати вміння спілкуватися, розвивати монологічне і діалогічне мовлення, виховувати доброту, милосердя, позитивне ставлення до оточуючих. Очікувані результати: вміння визначати тему і ідею твору, давати визначення поняття «роман», вміти співчувати, висловлюватись про ідейний зміст роману і дівчинку Поліанну.
Перегляд файлу

Методична розробка уроку зарубіжної літератури у 5 класі

Урок дискусія з елементами застосування комп’ютерних технологій «Все можна подолати».

Тема: роман Е. Портер «Полліанна», жанрові особливості твору, ідея радості життя і відкриття світу в романі.

Мета:

Предметні компетентності: уміння давати визначення поняття «роман», визначати провідні ідеї твору.

Ключові компетентності: уміння читати, використовувати різні види читання.

Математична компетентність: уміння чітко формулювати визначення.

Обізнаність та самовираження у сфері культури: вчити робити відкриття чогось нового у творі, виховувати вміння спілкуватися, розвивати  монологічне і діалогічне мовлення, виховувати доброту, милосердя, позитивне ставлення до оточуючих.

 Очікувані результати: вміння визначати тему і ідею твору, давати визначення поняття «роман», вміти співчувати, висловлюватись про ідейний зміст роману і дівчинку Поліанну.

Обладнання: комп’ютерна презентація, фільм «Поліанна» (уривок),  карточки з планом рецензії відповіді товариша, ілюстрація (ідея твору у малюнку).

Епіграф: «Дощ закінчиться веселкою», Елеонор Портер.

Хід уроку

  1. Мотивація навчальної діяльності.  Опитування ланцюжком. З якою письменницею ми познайомились? З якої країни? Що знаємо про її життя? З якою цікавою героїнею познайомила нас авторка? Що в ній цікавого? (Сама собі створює гарний настрій)
  2. Випереджувальні завдання. Двоє учнів по черзі розказують про письменницю і головну героїню твору. На столі  - карточки з планом рецензії відповіді товариша. Діти вчаться мотивовано рецензувати відповіді товаришів. Учитель підсумовує та виставляє оцінки.
  3. Демонстрація комп’ютерної презентації з метою уроку та очікуваними результатами.

Вчитель: Отже, мета нашого уроку – перейнти секрети створення гарного настрою собі та оточуючим за будь –я яких обставин у головної героїні твору.

  1. Запис теми уроку та епіграфу у зошити.
  2. Вчитель: за жанром Е. Портер написала роман. Які ви знаєте особливості роману? (багато сторінок, багато героїв, великий об’єм, багато сюжетних ліній). Демонстрація схеми «Жанрові особливості роману» на мультимедійному екрані. Вчитель: отже, чим роман відрізняється від повісті, оповідання? Діти відповідають, визначення занотовують у зошити.
  3. Вчитель: наше завдання визначити тему і ідею твору, а для цього подивимось уривок з фільму «Поліанна».
  4. Мозковий штурм. Обговорення побаченого уривка. Діти діляться враженнями, відповідають на питання:

 яка біда спіткала головну героїню? Хто її виховував? Скільки їй років? Як їй жилось? Що допомоголо їй вижити? На кого вплинула головна героїня у творі? В яку гру вона грала?

  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ». Діти заплющують очі і під музику уявляють, що вони у саду Поліанни, бачать річку, гарні квіти з надписами. Які надписи вони бачать і в якому кольорі? («Все буде добре», «Дощ закінчується веселкою», «Не сумуй», «Посміхнись», «Витри сльози»…) Вчитель підсумовує: світла дівчинка, світлі кольори.
  2. Рольова гра «Радість». Хочу подивитись фільм, а треба гуляти з братом. Діти описують своє бачення ситуації, вчаться шукати позитивні моменти.  Обіцяли велосипед, а купили бойлер. Друг поїхав до бабусі і залишив мене. Мені не купили шоколадку.
  3. Інтрактивна вправа «Хмарка слів». Спираючись на опорні слова з хмарки слів обрати ті, що характеризують головну героїню. (Цікава, добра, жадбна, егоїстична, сила волі, балакуча, розсудлива, працелюбна, заздрісна, оптимістична, щедра, винахідлива, вдячна, позитивна).
  4. Вчитель: Чи змінювала вона світ на краще? На кого з вивчених героїв схожа?
  5.  Театралізований діалог. Зустріч Поліанни з Томом Сойєром.

Як тебе звати?  - Том. – А мене Поліанна. – Що ти робиш?  - Шукаю скарби. А ти? – А я граю в радість …

Вчитель: І Том Сойєр, і Поліанна – світлі позитивін герої, кі прагнуть щастя, радості, добра. Християнська мораль повчає: все змінюється на краще. То яка ж ідея твору? Ідея твору в назві нашого уроку. В епіграфі. Віра в краще, а це краще залежить від нас.

  1. Демонстрація ілюстрації (ідеї уроку в малюнку). На малюнку сонце виглядає з – за хмар. Діти пояснюють ілюстрацію, як вони зрозуміли ідею твору (монологічне мовлення).
  2.  Рефлексія. Вчитель: що нового я дізнався? Що відкрив для себе? Вчитель підводить підсумок. Повість вчить бути стійкими, вірити в добро, змінюватися на краще, все можна подолати.
  3.   Домашнє завдання: підібрати епітети і порівняння до образу, придумати віршокартинку до ідеї твору. Скласти кросворд за допомогою онлайн ресурсів.   

 

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку