Косплей – шоу літературних героїв для учнів 4-х класів
Доброго дня усім присутнім!
Учитель. Шановні друзі! Сьогодні до вас у гості завітали герої літературних творів, які ви будете вивчати в п’ятому класі. Вони прийшли не просто так, а щоб зацікавити вас, спонукати до читання.
Тож починаймо!
(На інтерактивній дошці слова з презентації)
Книги – морська глибина!
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч труду мав досить,
Дивнії перли виносить!
(На інтерактивній дошці заставка: Китайська народна казка «Пензлик Маляна»)
Учень (хлопчик Малян):
Я - хлопчик Малян, герой китайської народної казки «Пензлик Маляна».
Друзі! А що вам відомо про Китай?
(учні відповідають)
Малян: Так, там є великий Китайський мур – одне з чудес світу. Багато речей, без яких неможливо уявити наше життя, створені саме в моїй країні: компас, папір, порцеляна, шовк. Китайці пишуть ієрогліфами.
Я - бідний хлопець. Ще змалечку мріяв про те, щоб навчитися малювати. Та от біда: не було за що купити пензлик. Тож учився малювати, де прийдеться: на піску, на воді.
Одного разу в моїх руках опинився чарівний пензлик. Усе, намальоване мною, оживало: навіть птах змахнув крилами і полетів. Цілісінькі дні я просиджував удома і малював бідним селянам усе, що потрібно: кому плуг, кому мотику. А от що трапилося далі, прочитаєте у казці «Пензлик Маляна».
(На інтерактивній дошці заставка: «Синдбад –Мореплавець»)
Учень:
Люди всього світу знають казки народів Сходу, у яких описано захопливі пригоди, фантастичні події, химерних чудовиськ і сміливих героїв. «Тисяча і одна ніч» - відома збірка народних казок, переважна частина яких є арабськими. Можливо, хтось чув про історію створення цієї книжки?
(Учні відповідають)
Так, ці 1000 казок розповіла жорстокому царю Шахріяру дівчина Шахразада, щоб урятувати своє життя і життя інших молодих жінок, яких цар убивав. Кожного разу вона зупинялася на найцікавішому епізоді, і цар, якому було цікаве продовження, щоразу скасовував свій наказ.
Учень:
Я - Синдбад-Мореплавець, герой однієї з арабських казок. Жага відкриттів кликала мене, тож я вирішив на власні очі побачити дива світу і здійснив 7 подорожей.
Одного разу я опинився на острові, що виявився величезною живою рибиною, іншого разу побував у країні, де мешкали величезні птахи Рухи. А от що трапилося під час інших подорожей, дізнайтеся самі, прочитавши збірку «1000 і одна ніч».
(На інтерактивній дошці фото братів Грімм)
Учень.
Імена німецьких письменників Якоба і Вільгельма Грімм відомі усім дітям. Вони були справжніми дослідниками, збирали фольклорні твори, обробляли їх, давали їм нове життя.
- Друзі! Які казки цих письменників ви читали?
(Діти відповідають).
- Молодці! Брати Грімм написали збірку «Казки для дітей і родини». До неї увійшла і казка «Пані Метелиця».
(На інтерактивній дошці заставка: Казка «Пані Метелиця» )
Учениця:
Я - героїня цієї казки, дівчинка-сирота, падчірка. Мачуха не любила мене. Я мусила виконувати усю хатню роботу, була попелюшкою в домі. Так сталося, що одного разу я потрапила до пані Метелиці. Служила їй, вибивала подушки, старалася, догоджала. Жилося мені у неї добре, яле я дуже сумувала за рідною домівкою.
І пані Метелиця відпустила мене, щедро нагородивши золотом. А ось яка повчальна історія трапилася з моєю зведеною сестрою, що позаздрила мені, і розповість вам казка.
(На інтерактивній дошці заставка - портрет О.С. Пушкіна)
Учениця:
Ім’я Олександра Сергійовича Пушкіна знають не тільки на його Батьківщині, а й за її межами. Пушкін свій не тільки для всіх народів, але й для всіх епох. Він писав поезії, казки, повісті, поеми і навіть роман у віршах «Євгеній Онєгін».
А які твори Олександра Пушкіна читали ви?
(Діти відповідають)
Молодці! « Казку про рибалку та рибку» Пушкін написав за розповідями своєї няні Орини Родіонівни.
(На інтерактивній дошці заставка: «Казка про рибалку та рибку»)
2 учні (він і вона, старий і золота рибка)
Ми - герої цієї повчальної казки, адже в ній - історія про надмірну жадібність.
Учень (старий):
Я – рибалка, жив на березі моря в старій хатині зі своєю старою. Жили ми бідно, я ловив рибу, стара поралась по господарству. Аж одного разу я впіймав золоту рибку.
Учениця (у костюмі золотої рибки):
Так, а я саме ця золота рибка, умію говорити людським голосом і виконувати бажання. Старий пожалів мене і відпустив.
Учень (старий):
Власних бажань у мене не було. А от у моєї старої їх було багато: то нові ночви, то нову хату, то цілий маєток, а ще стати володаркою морською, аби сама рибка догоджала їй.
Учениця (рибка):
Я виконувала ці бажання, було жаль старого рибалку. Але коли бажання старої перейшли межу, я покарала її. А як? Дізнаєтесь, прочитавши твір.
І обов’язково запам’ятайте уроки цієї казки.
Урок№1 (стара): Будьте обережні зі своїми бажаннями!
Урок№2 (старий): Правильно ставтеся до див!
Урок№3 (рибка): Будьте добрими та милосердними!
Учень :
(діти відповідають)
(На інтерактивній дошці - фото Андерсена)
Діти відповідають
(На інтерактивній дошці заставка: «Непохитний олов’яний солдатик»)
Учень: Я – герой казки Ганса Крістіана Андерсена «Непохитний олов’яний солдатик». Цю казку Андерсен присвятив своєму батькові. На створення вплинули і давні традиції Данії, де королівська варта охороняє резиденцію короля і королеви.
Я – один із 25 олов’яних солдатиків, яких отримав хлопчик на день народження.
Мене виливали останнім, олова не вистачило, тому у мене одна нога. А закохався я в маленьку даму, балерину. Вона стояла на одній нозі, і я подумав, що у неї така ж біда.
Через витівки чорного гнома я опинився на вулиці, пройшов безліч випробувань, про які ви прочитаєте в казці.
А ще я хочу, аби ви зрозуміли, що злі гноми іноді живуть не тільки в казках, а й
усередині людей. Тому частіше задумуйтесь, якими ми є, чи не поселилось зло в нас самих, як сталося з героєм наступного твору.
Учень:
Неподалік від Великої Британії, на одному з островів, розташована країна, яка завжди боролася за незалежність – Ірландія.
Там народився письменник Оскар Вайльд, автор казки «Хлопчик – Зірка».
(На інтерактивній дошці - фото Оскара Вайльда.)
Краса героя обернулася злом для нього. Друзі! А як ви вважаєте, що робить людей красивими або некрасивими?
(Діти відповідають)
Так, правильно! Красивою людину роблять її вчинки.
(На інтерактивній дошці заставка: «Хлопчик –Зірка».)
Учень:
Я – герой казки Оскара Вайльда. Мене знайшли лісоруби у зимовому лісі, коли з неба впала зірка. Один із лісорубів узяв мене у свою сім’ю, виховувув, як сина. Та я виріс гордовитим і жорстоким. Коли у нашому селі з’явилася жебрачка і сказала, що я її син, я відрікся від рідної мами. І в цей момент став схожим на жабу, став гидким і потворним. Я навіть не здогадувався, яке покарання чекає на мене. Вам про це розповість казка.
Учень: А від себе хочу сказати те, що любов до мами – одна з визначальних цінностей життя, а справжня формула краси - це (пише на дошці) душа+думки+вчинки+відповідальність і лише тоді зовнішність.
(На інтерактивній дошці - фото Марка Твена).
Учень:
В історію американської літератури письменник Самюель Клеменс увійшов під псевдонімом Марк Твен. Можливо, друзі, хтось знає, що це означає? (учні відповідають). Так, «мірка два» - це достатня глибина для безпечного плавання. Цей вислів часто використовували моряки.
«Пригоди Тома Сойєра» принесли Марку Твену світове визнання.
(На інтерактивній дошці заставка: «Пригоди Тома Сойєра»)
Том:
Ми – герої цієї повісті: Том і Гек.
Я хоч і сирота, але мене вважають хлопцем із порядної родини. Мене виховує тітка, я ходжу до школи і до церкви.
Гек:
А моє життя нелегке. Мій батько - п’яничка, мами немає. Тож контролювати мене нікому. Сплю, де доведеться, не ходжу ні до школи, ні до церкви.
Том:
Хоча ми з різних сімей, але це не заважає нашій дружбі. Одного разу ми навіть стали свідками вбивства і підлої зради.
Гек:
Багато пригод ми пережили з Томом, навчилися по - справжньому товаришувати, виручати один одгого з біди. Саме цього навчить і вас повість, яку варто прочитати.
(На інтерактивній дошці - фото Елеанор Портер.)
Учениця:
Це Елеанор Портер – відома американська письменниця, яка вбачала своє покликання в тому, щоб допомагати людям ставати кращими. В одному зі своїх листів Е. Портер писала: «Кожен несе в собі добре світло, і тільки треба вміти відкрити свою душу й подарувати його людям…»
Е. Портер – авторка книжки про дівчину Полліанну.
(На інтерактивній дошці заставка: «Полліанна».)
Тож давайте познайомимося з цією чудовою дівчиною й спробуємо разом із нею навчитися дарувати радість іншим.
Учениця:
Я - героїня роману американської письменниці Елеанор Портер – Полліанна, що навчила людей різних країн і національностей грати в радість, вселила віру в свої сили.
Насправді «грати в радість» навчив мене тато. Коли мені, дівчинці з бідної родини, яка мріяла про ляльку, подарували милиці, тато сказав: «Радій з того, що вони тобі не потрібні».
З тих пір я знаходила промінчики радості в найскладніших ситуаціях і вчила цьому інших. Про мої життєві випробування прочитаєте в романах «Полліанна» та «Юність Полліанни».
Радійте кожному дню, кожній хвилині, несіть у собі світло і даруйте його людям!
(На інтерактивній дошці - фото Льюїса Керролла.)
Учень: Англійці кажуть: «Якщо ви не знаєте Алісу й Чеширського Кота, Капелюшника й Шаленого Зайця, ви нічого не знаєте про Англію». Це герої відомої книжки Льюїса Керролла «Аліса в Країні Див», що є перлиною дитячої англійської літератури.
(На інтерактивній дошці заставка: «Аліса в Країні Див».)
Розмірковуючи про світ дітей та догослих, письменник створив казковий світ, де не було ніяких обмежень для вільного польоту фантазії, де можна було вигадувати казна-що, не підкорятися королю і королеві й узагалі нікого не боятися. Бути собою, вільною людиною, котра здатна змінювати все довкола силою своєї уяви!
Я – Аліса, героїня цієї фантастичної повісті-казки. Мені 10 років. І завдяки своїй творчій уяві я потрапила в Країну Див, де можна збільшуватися і зменшуватися, наплакати озеро сліз, зустріти кролика в одязі і з годинником, грати в крокет їжаками, чаювати з Шаленим Зайцем.
Я дівчинка розумна, допитлива, добра, хоча трішки балакуча. Та я вмію постояти за себе і за інших. Тож читайте твір і познайомимось ближче.
(На інтерактивній дошці - фото Роальда Дала.)
Учень: Друзі! Напевно, багато хто з вас із задоволенням переглянув кінофільм «Чарлі і шоколадна фабрика» за книгою сучасного англійського письменника, норвежця за походженням, Роальда Дала.
Ми всі дуже любимо солодощі і мріємо хоча б раз у житті побувати на шоколадній фабриці, дізнатися про нові, небачені ласощі. Цю можливість дає нам знайомство з героями твору Р. Дала.
(На інтерактивній дошці заставка: «Чарлі і шоколадна фабрика».)
Учень:
Я – Віллі Вонка – геніальний виробник цукерок - вирішив дозволити відвідати мою фабрику 5 дітям, які знайдуть 5 Золотих квитків, схованих під звичайнісінькими обгортками шоколадних батончиків.
Ці 5 щасливців не просто побачать фабричну таємницю та чари, а ще як спеціальний дарунок отримають стільки шоколадок і цукерок, що їм вистачить на все життя.
Учень:
А я один із цих щасливців - Чарлі Бакет. Моя родина бідна, і шоколадку я міг з’їсти лише один раз на рік, на мій день народження. Та мені пощастило. Я знайшов Золотий квиток і потрапив на фабрику Віллі Вонки. Все хотілось побачити, попробувати. Та я стримував себе і без дозволу нічого не робив. Саме тому Віллі Вонка і зробив мене співвласником фабрики, а моя родина стала щасливою. Обов’язково прочитайте про мою захоплюючу мандрівку!
Вчитель:
Ми не змогли познайомити вас із усіма творами для 5-го класу. У вас усе ще попереду!
А на прощання хочеться сказати: «Читайте! І нехай у вашому житті не буде жодного дня, коли б ви не прочитали хоча б однієї сторінки із нової або улюбленої книжки».
Адже книги – наші найкращі порадники та найвірніші друзі!
Учні говорять по черзі.
І мудрі поради, і жарти дотепні,
Думки, що летять крізь кордони та мури,-
Усе, чим приваблює світ цей безмежний,-
Разом: Усе подарує вам література.
Разом: «Спасибі за увагу! До нових зустрічей».
1