Урок №4
Доброго дня, друже! Мені приємно знову бачити тебе на занятті.
Тема уроку: «Множення многочлена на многочлен».
__________________________________________________________________
Мета уроку: навчитися множити многочлен на многочлен; розвивати логічне мислення, уважність, упевненість у власних силах, виховувати активність, бажання здобувати знання.
__________________________________________________________________
Наприкінці цього уроку ти зможеш: множити многочлен на многочлен.
__________________________________________________________________
На урок тобі знадобляться такі приладдя, як: зошит, ручка, лінійка, олівець, презентація до уроку №4, посилання: https://docs.google.com/presentation/d/1zQqwKhIiUkxg743Zo3tbRpdEDQlYWqZa/edit?usp=sharing&ouid=103114776792665389522&rtpof=true&sd=true
__________________________________________________________________
Розпочинаємо урок.
******************************************************************
Записуємо дату та тему уроку до зошита.
Покажемо, як помножити многочлен на многочлен на прикладі добутку (a+c)(b+d-u). Позначимо другий множник літерою f. Отримаємо: (a+c)(b+d-u)= (a+c)f=af+cf. У вираз af+cf підставимо замість f многочлен b+d-u. Маємо: af+cf=a(b+d-u)+c(b+d-u)=ab+ad-au+cb+cd-cu. Отриманий многочлен і є шуканим добутком.
Цей самий результат, можна отримати, якщо кожен член одного многочлена помножити на кожний член другого й отримані добутки додати.
Схему переглянь на слайді №2:
Отже, при множенні многочлена на многочлен завжди отримуємо многочлен.
Приклад 1: Перетвори у многочлен вираз: (6b+8)(3b-4)
Якщо кожен член одного многочлена помножити на кожний член другого й отримані добутки додати, то отримаємо шуканий результат. Скористаємося запропонованим, отримаємо: 18b2-24b+24b-32, є можливість приведення подібних доданків? (так)слайд №3, приведемо 18b2-24b+24b-32, обчислемо: 18b2-32. Перевіримо, чи многочлен –це?слайд №3 (так). Отже, відповідь: : 18b2-32.
Приклад 2: Розв'яжи рівняння (-4х+1)(х-1)-х=(5-2х)(2х+3)-17
Впевнимось, що рівняння складається з добутку многочленів? (так, бо є добутки та многочлени).
Є пропозиції? Порівняй з моїми (1. Перемножити многочлени, позбутися дужок, 2. Звести подібні доданки шляхом групування (слайд №4). 3.Обчислити, знайти корінь рівння – це і є розв'язком. Сподіваюсь, думки у нас однакові. У випадку різниці користуємось моїми!
Розв'язання:
-4х2+4х+х-1-х=10х+15-4х2-6х-17
-4х2+4х+х –х-10х+4х2+6х=-17+15+1
ох=-1
х≠-1:0
Відповідь: рівняння розв'язку немає.
Приклад 3: Доведи тотожність: (а+1)(а2+5а+6)=(а2+3а+2)(а+3)
На попередніх уроках ми розглянули тотожності. Давай згадаємо, тотожність – це…?(рівні вирази). Тому необхідно показати рівність. Починаємо - …. Пропонуй алгоритм та порівнюй з моїм (1.Добутки перемножити, 2.Привести подібні доданки сторін, 3.Обчислити, 4. Побачити рівність).
Розв'язання:
а3+5а2+6а+ а2+5а+6=а3+3а2+2а+3а2+9а+6
а3+6а2+11а+6= а3+6а2+11а+6
Відповідь: тотожність доведено.
Відпочинь. Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=2JThzmxwpag .
Пропоную розпочати тестування. Переходь до тесту №4 за посиланням: https://naurok.com.ua/test/mnozhennya-mnogochlena-na-mnogochlen-1607156.html
УВАГА! ТРИВАЛІСТЬ ТЕСТУ = 15 хвилин. Оцінка виставляється відразу після виконання тесту з правильними варіантами відповідей. Розрахунки можна вести у зошиті. Ти знову впорався!
Відчуваєш, що є потреба практичних навичок, попрацюй за збіркою задач . Ось посилання: https://pidruchnyk.com.ua/764-algebra-7-merzlyak-2015.html, завдання: №393; №401.
Оціни свою роботу за допомогою смайликів, що виражають задоволення або негативні емоції. Подумай та запиши причину утруднень. Надсилай роботу на скриньку ivanovrr2020@gmail.com.
Із задоволенням надам відповіді на уточнюючі питання. Ось QR- код:
Чекаю тебе на 5-му уроці!
ЧЕРНЕТКА: