Урок №3
Вітаю! Сьогодні третя зустріч нашої співпраці. Тож розпочнімо.
Тема уроку: «Множення одночлена на многочлен».
__________________________________________________________________
Мета уроку: навчитися множити одночлен на многочлен; навчитися аналізувати умову завдання, розвивати просторове мислення.
_____________________________________________________________
Наприкінці цього уроку ти зможеш: множити одночлен на многочлен.
__________________________________________________________________На урок тобі знадобляться такі приладдя, як: зошит, ручка, лінійка, олівець, презентація до уроку №3, посилання: https://docs.google.com/presentation/d/1lqMiWWKXPVAPQHI4LxQ_D1f0J4p2Cu3c/edit?usp=sharing&ouid=103114776792665389522&rtpof=true&sd=true __________________________________________________________________Розпочинаємо урок.
******************************************************************
Записуємо дату та тему уроку до зошиту. За допомогою презентації №3 відтвори наступні поняття: одночлен, многочлен, добуток, розподільна властивість множення, переставна властивість множення. Помножемо одночлен 3х на многочлен 4y+3x-6d. Для цього запишемо добуток 3х* (4y+3x-6d). Розкриємо дужки, застосувавши розподільну властивість множення. Отримаємо: 3x*4y+3x*3x-3x*6d=12xy+9x2-18xd. Звідси: щоб помножити одночлен на многочлен, потрібно помножити цей одночлен на кожен член многочлена й отримані добутки додати. При множенні одночлена та многочлена використовується переставна властивість множення. Тому наведене правило дає змогу множити многочлен на одночлен.
Практичні завдання:
Приклад 1: Спрости вираз: 6x(5d-4)-5x(6-12d)
1) помножено одночлени на многочлени (врахуємо знаки!):
Щоб помножити одночлен на многочлен, потрібно помножити цей одночлен на кожен член многочлена й отримані добутки додати.
6x*5d-6x*4-5x*6-5x*(-12d)
2) обчислюємо добутки:
30xd-24x-30x+60xd
3) приводемо подібні доданки( за потреби):30xd-24x-30x+60xd
4) обчислюємо:
30xd+60xd=90xd
-24x-30x=-54x
5) відповідь:90xd-54x.
Приклад 2: Знайди корінь рівняння 0,4х(5х-6)+7,2=2х(х+0,6)
Коренем рівняння називають невідому змінну, а отже «х». Починаємо:
1) розкриваємо дужки (множемо одночлен на многочлен);
0,4х*5х-0,4х*6+7,2=2х*х+2х*0,6
2)обчислюємо добутки;
2х2-2,4х+7,2=2х2+1,2х
3)групуємо(невідомі змінні ліворуч, відомі праворуч):
2х2-2х2-2,4х-1,2х=-7,2
4) обчислюємо сторони:
-3,6х=-7,2
5) знаходимо «х»:
х=-7,2:(-3,6)
х=2
УВАГА! ПЕРЕВІРКУ ТА РІВНІСТЬ НЕ ВИКОНУЮ. Спробуй сам….
Відповідь: коренем рівняння є 2.
Трішки перепочинь. Переходь за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=2JThzmxwpag.
Відчуваю, що відпочинок пішов на користь, тому попрацюй з тестом №3, посилання: https://naurok.com.ua/test/mnozhennya-odnochlena-na-mnogochlen-1606982.html
УВАГА! ТРИВАЛІСТЬ ТЕСТУ №2 = 15 хвилин. Оцінка виставляється відразу після виконання з правильними варіантами відповідей. Розрахунки можна вести у зошиті. Ти молодець!
Відпрацьовуй навички за посиланням: https://pidruchnyk.com.ua/764-algebra-7-merzlyak-2015.html , завдання: №360, №362, №364.
За потреби, звертайся, QR-код додано.
Оціни свою роботу за допомогою відрізка, на одному кінці якого 0 (не зрозуміло), а на іншому 1 (все зрозуміло), постав позначку успішності своєї роботи. Подумай та запиши причину утруднень на поштову скриньку ivanovrr2020@gmail.com. Зустрінемося на 4-му уроці!
ЧЕРНЕТКА: