Урок "Діти об’єднують Україну"

Про матеріал
Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край. Розвивати почуття людяності, патріотизму, виховувати любов до людей, до України.
Перегляд файлу

 

Урок у 1 класі «Діти об’єднують Україну»

Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну  діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу. Створити святковий мікроклімат в класі для знайомства дітей, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край.

Розвивати почуття людяності, патріотизму. Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення.

Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість. Виховувати любов до людей, до України.

 

Звучить пісня Н. Май «Здрастуй,  школо!»

Вчитель:  Увага! Увага! Всім чути довкола?

Я вас вітаю, учні  НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ! 

 І. Діти стають у спільне коло для привітання і знайомства.

Хором: Ми всі – діти України

Йдемо в НОВУ ШКОЛУ.

Радо приймемо всі зміни,

Все буде чудово!

  Любі діти! Я щиро вітаю вас із сьогоднішнім святом  — Днем Знань у Новій українській школі.

-А чому це свято так називається ? Сьогодні для вас  пролунав дзвоник на перший урок в у вашому житті. Від усієї душі бажаю всім міцного здоров'я, успіхів у навчанні та здійснення всіх мрій.

-Сьогодні ви вперше сіли за парти на свій перший  в житті урок. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді,  це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!

- Адже саме сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на школярів. З цього дня ви учні 1 – Г класу.  Сьогодні  ви поповнили ряди нашої великої шкільної родини.

          Що я очікую від шкільного життя?

       - Діти, як ви вважаєте, навіщо діти йдуть до школи?

       - Чого б  ви хотіли навчитися у школі?

       - Школа – це місце, де дітей навчають писати, читати, рахувати, малювати,       спілкуватися, товаришувати.

Привітання оплесками у колі:

Сонце встало із-за гаю,

Промінцями росу сушить,

Я здоров̕ я тобі бажаю

І добра у твою душу.

 

  •              - Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності школярів.

- То ж запрошую вас на перший урок.

- А чи любите ви подорожувати ? А де ви подорожували ? Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо в уявну  подорож. Це буде уявна подорож Країною Знань і мрій.

- Відгадавши загадку, ви дізнаєтесь на чому ми будемо подорожувати.

Загадка:

Пасажирський чи товарний,

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

 І стає лиш на перонах.

 

-Так, ми будемо подорожувати на потязі. Тож поїхали.

  •  Ось перед нами Країна Знань. Вона дуже велика. Тут багато різних будівель, тому що ми будемо тут вивчати багато різних предметів, проводити багато цікавих заходів .
  •  А хто нас тут зустрічає?

Лісом в темряві літає,

«Ху-гу, ху-гу», — промовляє.

Велетенська голова.

Здогадались? Це …(Сова)

 

  • Так, це тітонька Сова.

Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Тітонька Сова буде постійно подорожувати з нами цією країною.


ІІІ. Перша зупинка «Знайомство»

- А для того, щоб нам було весело і добре подорожувати Країною Знань, Сова пропонує нам познайомитися.

- Почнемо знайомство з мене.  Я ваша вчителька. Мене звуть ... Я буду поряд з вами 4 роки подорожувати Країною Знань.

  - А тепер я хочу ближче познайомитися з вами. Нумо, всі разом скажіть, як вас звати.(Діти хором відповідають). Чи зрозуміли ви що –небудь? Я також не зрозуміла. То скажіть, як же потрібно відповідати в школі? (Піднімати руку та імітувати ліхтарик).

Діти пускають клубочок по колу і кожен промовляє своє ім̕ я. Утворюється спільна павутинка. (Вчитель наголошує на тому, що тепер ми – одна сім̕ я.)

- Чудово. Ось тепер ми по- справжньому познайомилися. 1  вересня стало —  днем народження нашого класу. У нашому класі 18 учнів. 6 хлопчиків та 12 дівчаток. Я сподіваюся, ми станемо дружною шкільною родиною. Ми разом буде­мо вчитися, співати, танцювати, веселитися, ходити на екскурсії, досліджувати і пізнавати світ.

- Тож їдемо далі.

Діти розсаджуються за групами  (обравши попередньо улюблений колір із запропонованих вчителем)

Друга зупинка .  Гра «Правила для учнів» та «Правила роботи в групі»

  • Країна Знань має свої закони та правила.  Мудра Сова хоче познайомити  вас з ними.

          Правила роботи в групі:

  • Принцип «тут і тепер».
  • Поважай виступаючих.
  • Слухай уважно співбесідників.
  • Будь щирим у спілкуванні.
  • У групі працюють всі!
  • Дотримуйся правила піднятої руки.
  • Будь терплячим. Всім властиво помилятися в своїх судженнях.

Правила для учнів складають всі разом з вчителем.

Приблизні:

 - приходь вчасно:

- ділися;

- поводься чемно;

- вчись слухати і чути;

- посміхайся, вір у свої сили, у тебе все вийде

ІV. Третя  зупинка   «Рідна школа, рідний край» .
-Ой, подивіться, Буратіно показує якісь букви … В країні Знань подув сильний вітер, букви розлетілися і мешканці цієї країни ніяк не можуть скласти слово з цих букв. Давайте їм допоможемо. Хто ж може прочитати це слово?  

(Діти, які вміють читати, складають слово «школа» у парах).
- А чи з радістю ви сьогодні йшли  до школи? А чим займаються діти в школі?
- У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх , відгадавши загадки , які підготував Буратіно .

 ·        Букви всі від А до Я живуть на сторінках…Букваря.

·        Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти?...Зошит!

·        Малювать в альбомі всім допоможуть…олівці!

·        Ручки й олівці, щоб знали, ми складемо… у пеналі.

·        В сумці зошит і буквар. Хто до школи йде?...школяр! 

Є чарівник у школі в нас,

Дітей запрошує він в клас.

Щоб не спізнились на урок,

Нам голос подає ... (дзвінок).

 Язика не має, а всіх грамоти навчає. (Книга)

 Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.

 Різні лінії, фігури... (Лінійка)

  • Молодці , загадки відгадали!

ІV. Четверта зупинка» Поетична»

 Наш потяг зупинився на наступній зупинці. 
- Як називається місто, у якому ми живемо?
-Маріуполь– це наш рідний край. Це місто, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та друзі.

- Наш край – це невеличка частинка країни, у якій ми живемо. А як  називається наша країна? (Україна)
А які ви вірші знаєте про Батьківщину?

Учні розповідають вірші.

1. У всьому світі – кожен знає –

Батьківщина лиш одна є.

І в нас вона одна – єдина.

Це наша славна Україна.

2.Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Звешся веселково Україною,

Нене зачарована моя.

3.Струмок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, малюють, квітують поля –

Добридень тобі, Україно моя!

4.Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!

V. П̕ ята  зупинка   «Галявина дружби»

    Наша Батьківщина квітуча, мальовнича, красива. Щоб вона і надалі залишалась такою – прикрасимо її віночком дружби. У кожного з вас на парті лежить квітка, у серединці якої надрукуйте ваше ім’я, а якщо не можете писати, тоді намалюйте щось.    Вийдіть до мене ті, у кого червоні квітки  і  вплетіть (прикріпіть) квітку у вінок  (на дошці паперовий вінок зі стрічками).

  Тепер вийдіть ті, у кого сині квіти...                                            

  • Подивіться, який гарний віночок у нас утворився! Він буде нам нагадувати про сьогоднішній день. А тепер давайте промовимо хором за мною:

 

  Ми прийшли у 1 клас

Школа радо стріла нас,

Наша школа просто клас!

 

VІІ. Ми наближаємося до наступної шостої зупинки «Книжкова».  

  - Нащастя, свято навчального року може тривати щодня. Адже у нас з вами попереду стільки цікавих уроків. На них ми будемо користуватися блокнотами.  Вони поведуть нас у цікаву мандрівку букв та цифр. А з  якими, допоможуть з’ясувати загадки.

Загадки:

Хто загадку відгадає,

Зразу руку підіймає. (Показує, як саме.)

 

Знає його кожен

вчитель і школяр

Вчитись допоможе

Рідний наш …Буквар

 

Саме так! Букварик — найперша і найголовніша книжка в житті кожної людини. Бо саме з неї починається чарівне диво — навчання.

 

Нас навчає рахувати

числа, кола і квадрати;                                                                                         

скільки виросло тюльпанів,

скільки в хлопчиків веснянок,

а в дівчаток бантиків —

скаже... Математика

 

Досліди, експерименти,

Пори року, інструменти

Всі ці терміни як слід,

Вивчиш у підручнику…Я досліджую світ

 

VІІІ. 7 зупинка – «Мрійлива»

 

Рефлексія.

- Отже, я сподіваюсь, що ви зрозуміли, що таке НУШ. Ми повинні працювати разом, групами, колективно, допомагати один одному і звичайно висловлювати свою думку. Тому ми одна сім’я, де в нас є маленькі квіточки, які потрібно поливати, доглядати їх, дарувати їм своє тепло і любов.

 

Вчителька: 

    У багатьох країнах метелик дотепер є символом кохання, щастя і благополуччя. Вони символізують все краще в житті людини. Згідно з древньою легендою - метелики передають наші бажання небесам, і якщо нашептати метелику своє бажання і потім випустити його, то воно неодмінно збудеться. У кожної групи на парті лежить метелик, по черзі кожен візьме свого метелика й скаже свою мрію про навчання, Україну й все те про, що мріє. Ми випустимо наших метеликів (прикрасимо куточок) й сподіватимемось, що це все здійсниться.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
8 липня 2019
Переглядів
170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку