19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок "Дитина вдома. Правила безпечної поведінки."

Про матеріал

Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – самоорганізовуватись до планування своїх дій;

загальнокультурна – дотримуватись правил спілкування під час роботи на уроці та норм мовленнєвої культури;

здоров'язберігаюча – формування в учнів бережливого і дбайливого ставлення до власного здоров'я як найвищої цінності; викликати позитивні емоції на уроці;

соціальна – уміння працювати в парах, групах, індивідуально, колективно;

предметних компетентностей:

навчальна:

- ознайомити учнів з небезпеками, які можуть підстерігати їх удома;

розвивальна:

- розвивати логічне мислення;

- розширювати світогляд;

- формувати вміння і навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома за відсутності дорослих;

виховна:

-виховувати у дітей обережність,

- уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ракоца Наталія Дмитрівна

вчитель початкових класів

Тальнівського НВК

«ЗОШ І – ІІІ ст. №1 – гімназія»

Тема. Дитина вдома. Правила безпечної поведінки

Мета: Формування ключових компетентностей:

вміння вчитися – самоорганізовуватись до планування своїх дій;

загальнокультурна – дотримуватись правил спілкування під час роботи на уроці та норм мовленнєвої культури;

здоров’язберігаюча – формування в учнів бережливого і дбайливого ставлення до власного здоров’я як найвищої цінності; викликати позитивні емоції на уроці;

соціальна – уміння працювати в парах, групах, індивідуально, колективно;

предметних компетентностей:

навчальна:

- ознайомити учнів з небезпеками, які можуть підстерігати їх удома;

розвивальна:

- розвивати логічне мислення;

- розширювати світогляд;

- формувати вміння і навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій вдома за відсутності дорослих;

виховна:

-виховувати у дітей обережність,

- уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях. 

 Обладнання: презентація, правила поведінки на уроці, абетка здоров’я.

Хід уроку

І.Організаційний момент

(Урок проходить у колі)

Любі діти, у наш клас

завітали гості нині,

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою щиро.   

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаємо щиро вас,

І запрошуємо  ласкаво

На урок у 2 клас.

1.- А щоб наш урок пройшов не марно, подаруємо один одному усмішку та свої  побажання ( учні ланцюжком передають побажання).

2.- Перш ніж почати урок, пригадаємо правила роботи в класі:

1. Не запізнюйся.

2. Посміхнися.

3. Будь активним.

4. Говори від себе.

5. Я буду поважати думку свого товариша.

6. Правило піднятої руки.

7. Бути доброзичливим.

8. Бути тут і зараз.

3. Абетка здоров’я. (Учні читають ланцюжком)

А – апетит хороший.

Б – блискуче волосся.

В - відпочинок.

Г – гострий зір.

Ґ – ґулі немає.

Д – дихання нормальне.

Е – енергійність.

Є – є багато друзів.

Ж – жвавість.

З – зуби здорові, загартування.

І – інфекції відсутні.

Ї – їжа корисна.

Й – йогурт, йод.

К – квітучість.

Л – лице привітне.

М – м’язи пружні.

Н – настрій бадьорий.

О – охайність.

П – пряма постава, плавання.

Р – рум’янець, режим дня.

С – спорт, сон.

Т – треноване тіло.

У – усмішка.

Ф – фізкультура.

Х –харчування повноцінне.

Ц – цікавість.

Ч – чистота.

Ш – швидкість.

Щ –щеплення.

Ю – юніор.

Я – язик рожевий.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Оголошення теми і мети уроку

Ми сьогодні знову будемо подорожувати країною Здоров’я.

 

 

1.Обєднання в групи:

- «Вогонь»;

- «Струм»;

- «Вода».

2. Вправа «Мікрофон».

- Як ви піклувалися протягом тижня про своє здоров’я?  (Відповіді дітей)

3. Хвилинка роздумів (завдання для груп).

-З поданих варіантів назвіть небезпечні іграшки. Обґрунтуйте свою думку, чому саме ці іграшки небезпечні.

А) хлопавки;

Б) конструктор;

В) лялька;

Г) петарди;

Ґ) вертоліт;

Д) бенгальські вогні.

-З поданих варіантів назвіть небезпечні речовини. Обґрунтуйте свою думку, чому саме ці речовини небезпечні.

А) ртуть;

Б) олія;

В) оцет;

Г) ліки;

Ґ) вода;

Д) фарба.

 -З поданих варіантів назвіть небезпечні прилади. Обґрунтуйте свою думку, чому саме ці прилади небезпечні.

А) газова плита;

Б) праска;

В) телевізор;

Г) радіо;

Ґ) мікрохвильова піч;

Д) комп’ютер.

Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про безпечну поведінку вдома. Дізнаємось, як поводити себе, коли дорослих немає поруч. Які предмети можуть зашкодити вашому здоров’ю.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Всім малятам треба знати:

Щоб не трапилось біди,

Якщо сам ти у квартирі,

Обережним будь завжди…

 

 

Як чудово – вже субота!

А в батьків ще є робота.

Ти один лишився вдома.

Ситуація знайома?

 

 Ти читаєш, чи співаєш.

І нікого не чекаєш.

Раптом дзвоник дзеленчить,

За дверима хтось стоїть.

 

- Як ми будемо поводитися у такій ситуації? (Відповіді дітей. Обговорення ситуації)

- Давайте пригадаємо казкових героїв, хто потрапив у таку ситуацію і що з того вийшло?

Інсценізація казки «Котик і півник»

  Котик: Ти, півнику, сиди на печі,

                   їж смачні калачі,

                 В дім нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.

   Півник: Добре, добре! (Котик іде)

 Лисичка: Ходи, ходи, півнику до мене, у мене золота пшениця, медяна водиця.

 Півник: То-ток, то-ток, не велів коток!

 Лисичка: Насиплю попід вікном золотої пшениці, а сама під кущем сховаюсь.

  Півник: Піду-но я трошки поклюю, нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже.(вхопила Лисичка Півника)

  -  Діти, що ж трапилося з Півником? Чому? Як ви вважаєте?

  • Діти, а півник, який ходив до лісової школи, вчинив зовсім по іншому.

 Лисичка: Ходи, ходи, півнику до мене, у мене золота пшениця, медяна водиця.

 Півник: Ні, Лисичко, не вмовляй , я правила обережності добре знаю. Я ходжу до лісової школи і тітонька Сова мене навчила, як треба поводитися, коли вдома залишаєшся сам. 

  Лисичка: Який розумний півник

  Півник: Тобі , Лисичко, я також раджу ходити до лісової школи...

Розповідь вчителя

Якщо ви залишилися вдома самі ніколи не відкривайте двері незнайомій людині. Навіть, якщо це хтось "знайомий": друг батька, листоноша, міліціонер, тощо. Якщо подзвонили в двері, потрібно переконатися, хто за дверима. Розмовляти з незнайомцями не можна, навіть через двері. Казати, що дорослих немає вдома також не варто. Якщо за дверима вимагають відчинити, треба сказати: «Прийдіть пізніше. Батьки зараз не можуть підійти, або зайняті чи відпочивають.» Після цього потрібно негайно зателефонувати батькам чи сусідам. Якщо незнайомець не пішов, зателефонуйте до міліції – 102. Залишаючись вдома, завжди тримайте двері та кватирки зачинені.

2. Відгадування загадок

Дерев’яні хлопці

Лежать у коробці.

Коли з ними граються,

То вогнем займаються.(Сірники)

 

Все він може спопелити,
Але й може обігріти,
Якщо студить нас зима.
Обережні будьте з ним
І сьогодні, і завжди,
Щоб не трапилось біди. (Вогонь)

 

Скрізь, неначе крокодил,

Встромить ніс – насос.

І якщо почує пил –

Всмокче… ( пилосос)

 

В нашій кухні кілька літ

Він муркоче, наче кіт.

І ховає справжню зиму

За надійними дверима. (Холодильник)

 

Що дім освітлює щоднини,

Без полум’я вечерю зварить.

Працює в електромашинах,

А необачних сильно вдарить? (Струм)

- Яку небезпеку можна очікувати від названих предметів?

Фізкультхвилинка

Не вмикай на кухні газ – РАЗ, 
Не клади в запіч дрова – ДВА, 
В лісі сірників не три – ТРИ, 
Не лишай вогонь в квартирі – ЧОТИРИ, 
Не лягай при свічці спати - П’ЯТЬ, 
Іскра впала на підлогу – погасіть – ШІСТЬ, 
Зачиніть вікно, коли гуркоче грім – СІМ, 
У грозу під деревом не стійте в лісі – ВІСІМ, 
Сірником не забавляйтеся, знічев’я – ДЕВ’ЯТЬ, 
Пам’ятайте всі, про що в лічилці йдеться – ДЕСЯТЬ. 

Розповідь вчителя

    Якщо дорослі чи діти проявлять необачне поводження з вогнем, газовими та електроприладами, пічним опаленням. То може трапитися велика біда.

Причини пожеж майже завжди зв’язані з діяльністю людини і в більшості випадків залежать від того, наскільки точно і акуратно виконує він всі протипожежні правила. Однак необережність в поводженні з вогнем допускають не лише малолітні діти. Візьмемо, наприклад, сірники. Ми давно до них, звикли і вже не думаємо , що вони можуть стати причиною великого нещастя.

Всім необхідно пам’ятати, що користуватися ними неможна там де знаходяться легкогорючі матеріали. Трапляється, що при розпалювані сірника відлітає в сторону запалена голівка, яку не завжди можна помітити. Непогашений сірник теж не слід кидати куди завгодно, насамперед необхідно переконатись в тому, що полум’я згасло і тільки потім покласти в безпечне місце чи попільницю. Пам’ятайте! Сірники – це не іграшка!

Пригоди сірника

(Казка)

Жив-був у коробочці сірничок на ім'я Спалах. «Може, я стану кому-небудь у нагоді», - подумав Спалах і викотився з коробки. По дорозі йому зустрівся Півник. Він вирішив взяти Спалаха з собою в гості до Мурки. Але сірничок згадав знайомий «Тілі - бом» і відмовився йти з Півником.

Потім з сірничком захотіли погратися мишенята біля сухого хмизу. Але вони не вміли обережно поводитися з сірниками, і Спалах не погодився товаришувати з ними.

Нарешті, сірничка знайшов маленький Івасик. Він знав, що сірники - не іграшки, і віддав його мамі. «Дуже добре, - сказала мама, - буде чим розпалити піч».

«Я знадобився!» - вигукнув радісно сірничок і спалахнув. Добре приносити корись!

ІV. Закріплення і узагальнення знань

1. Як треба поводитись, коли все ж таки пожежа сталася у вашому помешканні?

Настанови пожежників:

На роботі мама й тато,
Сірники знайшли малята.
І не знає дітвора,
Чим скінчитись може гра.

 

Заходилися малята
Серед кухні пустувати.
А не зна того малеча:
Газ, вогонь – це небезпечно.


Наказали мама й тато:
«Діти, часто не вмикайте
Праску та магнітофон,
Телевізор та комп’ютер,
Бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить,

А від цього дім згорить.»
 

Чайник без води нагрівся,
Перегрівся, загорівся.
Загорілася плита – 
В нас пожежа, в нас біда.


Наш Андрійко добре знає,
Що пожежа – лихо з лих!
Що вона завжди буває
Навіть з іскорок малих.
А тому він все уміє:
У грозу не пустить «змія»,
І під деревом не стане,
Поки грім не перестане.
Газ і праску не вмикає,
Сірниками не черкає,
До торшера не полізе,
Не чіпає телевізор.
І багато таких «Не»
Він і пальцем не торкне.
Бо малий Андрійко зна,
Що пожежа – річ страшна.

2.Гра «Продовж речення».
Електропраску вмикати не можна, якщо … (вона несправна).

Газову плиту не запалюй без … (дозволу батьків).

Бенгальські вогні у хаті палити … (не можна).

Сірники - …(не іграшка).

 - Пожежа – це явище вкрай небезпечне, вороже всьому живому. Зволікати не можна, адже підрахунок часу іде на секунди. Хто ж допоможе у таку хвилину? 
1 учень:2 учень:
Ой, горить щось! Треба, діти,                       Бачите вогонь і дим – 
До пожежників дзвонити.                              набирайте „101”!

Вивчіть правила пожежні,
Будьте завжди обережні. 
Знає хай дитина кожна:
Жартувать з вогнем не можна.

 

- Як поводитися, якщо трапилася пожежа?

Правила поведінки під час виникнення пожежі 

  •  Якщо виникла пожежа в приміщенні, не треба лякатися і ховатися;
  •  якщо пожежа виникла в домашніх умовах і вогонь неве­ликий, потрібно швидко залити його водою, накрити ков­дрою або засипати піском;
  • якщо в приміщенні з'явилося багато диму, слід проби­ратися до виходу поповзом;
  •  якщо в приміщенні є менші діти, треба негайно вивести їх на вулицю;
  •  не гаючи часу, потрібно повідомити про пожежу когось із сусідів або інших дорослих;
  • якщо під час пожежі поблизу немає нікого з дорослих,дитина повинна сама вміти викликати пожежну команду. Для цього потрібно набрати номер «101» та повідомити міс­це пожежі (назвати своє прізвище, вулицю, номер будинку і квартири або іншого об'єкта).

3. Робота з підручником. Опрацювання статті

- Чи можна користуватися електроприладами без дозволу і нагляду дорослих?

- Чи можна користуватися несправними  електроприладами?

Гроза – це теж електрика. Коли гуркоче грім, вимкніть усі електроприлади, мобільні телефони та зачиніть вікна.

4. Робота в групах

Команда «Вогонь» складає правила поведінки з газовими приладами та вогнем.

Команда «Струм» складає правила користування електроприладами.

Команда «Вода» складає правила поведінки з незнайомими людьми.

V. Підсумок уроку

Вправа «Мікрофон»

- Сьогодні на уроці я дізнався(лася) … .

- Це мені допоможе … .

- Я ніколи не буду … .

На кінець уроку учні один одному дарують комплімент.

 

 

docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку