Урок "Дизайн середовища. Дизайн інтер’єрів. Ковальське мистецтво. Ескіз віконної або дверної решітки "

Про матеріал
Конспект уроку образотворчого мистецтва у 7 класі з теми "Дизайн середовища. Дизайн інтер’єрів. Ковальське мистецтво. Ескіз віконної або дверної решітки ".Презентацію додано окремо
Перегляд файлу

Олефіренко Н.Г.,

учитель мистецтва

Абазівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Урок образотворчого мистецтва у 7 класі

Тема: Дизайн  середовища. Дизайн інтер’єрів.  Ковальське мистецтво. Ескіз віконної або дверної  решітки

Мета: формувати поняття про ковальське мистецтво, розширювати естетичний досвід учнів; стимулювати здатність учнів до художньо-творчого самовираження; розвивати уміння сприймати, розуміти твори мистецтва, інтерпретувати їх художньо-образний зміст; виховувати естетичний смак.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: мультимедійна презентація,

Хід уроку

І. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

  1.  Дидактична гра «Мистецьке лото»

СЛАЙД 2

Завдання: поєднати картки (мистецьке  поняття із його визначенням)

Дизайн – це творча діяльність, що полягає в проектуванні навколишнього середовища, в створенні зручних і красивих речей.

Інтер'є́р - жа́нр образотворчого мистецтва із зображенням всього розмаїття внутрішніх помешкань людей.

Дизайн інтер'єру (інтер'єрний дизайн) — галузь дизайну, спрямована на інтер'єр приміщень з метою забезпечення зручності  і естетичної взаємодії середовища з людьми. 

Дизайнер – це людина, яка займається художньо-технічною діяльністю в рамках будь-якого виду дизайну.

III. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

Сьогодні ми познайомимось із давнім народним промислом - ковальством, яке сьогодні по праву називають ковальським мистецтвом. А також спробуємо дати відповідь на питання,  чому ковальське мистецтво набуває популярності сьогодні.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Сприймання творів мистецтва
    1. Розповідь учителя

СЛАЙД 3

Ковальство — обробка металів способом гарячого кування.

Ковальське мистецтво має давні витоки. На території України сформувалося ще у давньоруський період. Відтоді  майже в кожному селі були розташовані, як правило на околиці, кузні. Кузня на селі звичайно була місцем зібрання чоловіків, своєрідним клубом.

СЛАЙД 4

Традиційний інструмент коваля складався з великих молотів та малих молотків, обценьків, рубил, пробійників та ін.

СЛАЙД 5

Процес кування відбувався так: коваль розігрівав до червоного кольору шматок металу в горні, де горіло деревне вугілля (горіння підсилювалося роздмухуванням полум'я за допомогою міхів), далі брав кліщами залізо, клав його на кувадло та бив по ньому молотом, падаючи предметові потрібної форми. Часто ковалеві допомагав помічник — звичайно підліток, що виконував обов'язки молотобійця. Викувавши річ, її кидали у корито з водою для загартування.

Ковалі здавна виготовляли зброю та різноманітні речі господарського призначення (сокири, ножі, молотки, лопати, сапи, лемеші, цвяхи, замки, клямки, залізні ворота й огорожі, стремена тощо). Важливими видами ковальства були підковка коней, а також оковка возів і особливо натягування залізних шин на колеса.

Селяни з великою пошаною і водночас із певною упередженістю ставилися до ковалів як до чарівників-добродіїв, що володіють складним і таємничим мистецтвом перетворення металу на ті чи інші речі. В них бачили захисників від нечистої сили, "ковалів людської долі".

б) Гра «Незакінчене речення»

Народна шана праці коваля відобразилась у народних прислів’ях. Давайте згадаємо їх.

  •              Куй залізо, поки гаряче.
  •              У коваля руки чорні, та хліб білий.
  •              Не молот кує залізо, а коваль, що молотом б'є.
  •              Кому бог розуму не дав, того коваль не прикує.
  •              Усяк чоловік свого щастя коваль.

в) Розповідь учителя з елементами бесіди

Про поширеність  та важливість ковальського промислу говорить величезна кількість східно-слов'янських прізвищ, які утворилися від цього виду діяльності: Кузнецов, Коваль, Коваленко, Кузнеченкова, Ковальчуки тощо.

СЛАЙД 6

В сучасних центрах народних промислів, що пов’язані з художньою обробкою металу, бережно зберігаються та удосконалюються традиційні форми і прийоми, котрі застосовувалися в далекому минулому.

  •       Де зараз використовуються ковані вироби?
  •       Якими якостями повинен володіти сучасний коваль?

Ковані вироби прикрашають двори, сади і будинки справжніх поціновувачів мистецтва, грації, краси і сталості, адже вироби з металу, при належному догляді, - це вироби на століття!

СЛАЙД 7

Чари перетворення, в руках майстра, шматка заліза в шедевр ковальського ремесла - це неймовірна праця і талант, - це креативні та творчі підходи, найнеймовірніші рішення .

СЛАЙД 8

Використання в якості елементів ландшафтного дизайну кованих виробів – неймовірно популярне рішення серед власників заміських будинків.

Елементи художнього кування - перила, ліжка, ворота, світильники, мангали -  додадуть вашому дому унікальної та самобутньої атмосфери. Подивіться на фотографії , хіба це не диво?

СЛАЙДИ 9-10

Вражає різноманітність візерунків та орнаментальних композицій на решітках для воріт, парканів. Ці вироби називають металевим мереживом. Розгляньте  уважно зразки металевих виробів майстрів – ковалів. Зверніть увагу на  композицію кожного виробу, чергування елементів, їх пластичне чи геометричне трактування візерунка.

  • Як утворюються ажурні вироби з металу?
  1. Практична діяльність учнів

а) Інструктаж «Етапи виконання роботи»

Ескізи металевого мережива малюють художники, побудову композиції та виражальні засоби металевих витворів вивчають дизайнери. Лише після цього коваль починає працювати над втіленням творчого задуму.

Сьогодні ми будемо створювати ескіз віконної або дверної решітки.

СЛАЙД 11

  • Яке їх функціональне призначення?

Етапи виконання роботи:

  • Уявіть майбутній виріб.
  • Продумайте  розташування основних елементів.
  • Зобразіть задумане (матеріали за вибором учня: простий олівець, ручки, фломастери).
  • Пам’ятайте: необхідно, щоб вироби  були доречними  і добре вписувалися в простір інтер’єру.

б) Самостійна робота учнів

 VІІ. Підсумок уроку

  • То чому ковальське мистецтво набуває популярності сьогодні?

СЛАЙД 12

Ковальство – то справжня магія, і тільки талановитий та працьовитий коваль може виготовити унікальні шедеври, які чудово доповнять ваш дім чи квартиру.

До хорошого коваля, як і раніше, приїдуть здалеку.  Як  і раніше, яким би не був технологічним сучасний світ, ковальська справа та художня ковка завжди будуть популярними і затребуваними.

https://traditions.in.ua/remesla/1549-kovalstvo

http://etnography.national.org.ua/mynuvshyna/r04.html

 

docx
Додано
31 липня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку