Урок дизайну і технологій у 3 класі "Світ невидимий. День-ніч".

Про матеріал
Урок дизайну і технологій в 3 класі на тему "Світ невидимий. День-ніч" за посібником Л.Роговської "Маленький трудівничок"
Перегляд файлу

Тема.      Світ невидимий .        День-ніч.

Очікувані  результати навчання  здобувачів освіти :

працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії;

організовує робоче місце; виготовляє поетапно виріб за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно або спільно з по-окремим розподілом частин роботи;

розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх;

обробляє деталі виробу за потреби;  удосконалює технологію виготовлення виробу за потреби.

Мета:  цілісний розвиток особистості дитини засобами предметноперетворювальної діяльності, формування ключових та проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем, культурного й національного самовираження.

Обладнання для учнів:  альбом-посібник  Дизайн і технології «Маленький трудівничок» 3 клас, Л.Роговська,  червоний  кольоровий  папір ,   клей ПВА,  фломастери, шматочок поролону, ножиці .

 

 

Хід уроку:

І. Організаційна частина.

  1. Привітання.

Дзвоник всім нам дав наказ -

До роботи швидше, клас!

Попрацюємо старанно,

Щоб сказати у кінці,

Що у нашім дружнім класі

Діти, просто, молодці!

  1. Перевірка готовності до уроку.
  2. Упорядкування робочого місця.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

1.Вступна бесіда.

Інтерактивна вправа

Молодці!  А зараз заплющіть оченята та послухайте мелодію.

(звучить космічна, загадкова мелодія)

- Що ви уявляли?  (щось загадкове…)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Отже, сьогодні під час уроку  ми здійснимо подорож в те місце, яке залишається загадкою для багатьох дослідників – у космос. Дізнаємося як відбувається зміна дня і ночі. І виготовимо об’ємну аплікацію “День і ніч” за зразком. Нехай ця подорож принесе вам багато нових знань та приємних несподіванок. (слайд 1)

ІV. Вивчення нового матеріалу

 1. Бесіда.

- І сьогодні ви будете не учнями, а справжніми астронавтами.

- А хто ж такі астронавти? (Це люди, які вивчають космос)

- Отже, ми - астронавти, як і наш відомий земляк, перший українець, який  побував у космосі.

-Хто знає,  про кого йде мова? (Леонід Каденюк) (слайд 2 )

- Але варто знати, що Леонід Каденюк не лише бував у космосі, а ще й, як справжній астронавт, працював у лабораторіях, проводив досліди та наукові експерименти.

- Я пропоную перевірити, чи зможемо ми з вами стати справжніми астронавтами та дослідниками. Уявімо себе в лабораторії. Але для того, щоб виконати завдання з космічного центру, потрібно пригадати ті знання, які є у вас про нашу планету. Готові? Отже, розпочинаємо.

2. Практичні досліди.

– Ось сьогодні ми спробуємо відповісти на одвічне питання: Чому буває день і ніч? Дослідимо і встановимо причини зміни дня і ночі. Спробуємо дати наукове обґрунтування цієї проблеми. (слайд 3)

– Та спочатку я хочу запитати вас:

1. Що дає світло і тепло Землі? (Сонце)

2. А чи однакова воно освітлює і дає тепло Землі?

3. Як сонячні промені падають на поверхню Землі? (Прямолінійно)

4. Чи можуть сонячні промені пройти крізь непрозорий предмет або обігнути його? (Ні)

5. Що утворюється, коли на шляху променів трапляється непрозорий предмет? (То від цього предмета утворюється тінь. Це тому, що сонячні промені не можуть пройти крізь цей предмет або обігнути його. Місце за ним не освітлюється. Сонячне світло попадає на непрозоре тіло.)

– Ось, подивіться, якщо ми умовно візьмемо лампу і на шляху світла поставимо яблуко, що утвориться? (Показую дослід з яблуком (непрозоре тіло кулястої форми, утворюється тінь)).

– А що вам нагадує дзиґа? (Обертання Землі навколо своєї осі)

– А як це може бути пов’язане із зміною дня і ночі, ви зараз побачите.

Ми живемо на планеті Земля. Вона схожа на кулю  і рухається навколо Сонця, в космічному просторі, яке дає нам світло і тепло. У нас є уявне сонечко і глобус. Ми живемо в Україні. Сонце світить на цю половину глобуса — тут день. А тут, де сонце не дістає — ніч. Земля крутиться і там де був день, настає ніч, а там де була ніч — настає день. І з тими знаннями, які ви щойно отримали, ми можемо відправлятися в космос.

3.  Перегляд відео.

- То ж сідаймо у зореліт, ми вирушаємо у захопливу подорож до зірок.

   Перегляд   відео «Чому відбувається зміна дня і ночі - навчальне відео для дітей  ». Обговорення  побаченого та почутого. (слайд 4)

https://www.youtube.com/watch?v=I_JPO-QsJ2Q

- Діти, а як ви думаєте, що потрібно для того, щоб стати астронавтом? (слайд 5).

      Так, астронавти дуже розумні і працьовиті. А ще вони дуже дисципліновані і виконують все за правилами. Отож на уроці ми будемо працювати теж за правилами: уважно слухати всі вказівки вчителя, працювати тихо, не заважати один одному, якщо потрібна допомога, піднімаємо руку. А за вашою роботою , мої маленькі астронавти, будуть спостерігати наші гості і в кінці уроку, той, хто буде дотримуватися всіх правил та виготовить свою аплікацію, отримає значок-емблему справжнього  астронавта.

V. Виконання практичної роботи.

         Сьогодні ми будемо виготовляти  аплікацію «День-ніч» за зразком. ( слайд 6). Послідовність виконання   зображено на ст.67 альбома-посібника, а  деталі аплікації   потрібно вирізати на ст.63 та наклеїти на основу, вирізавши її зі ст. 65. (слайди 7-8).

1.  Перегляд та аналіз готового виробу

2. Інструктаж з ТБ при  роботі з ножицями та клеєм

 3.    Руханка

Рухлива гра “День і ніч”(слайд 9)

https://www.youtube.com/watch?v=Y8pbzgi6D5s&ab_channel=ArtWayMusic

4.    Продовження виконання практичної роботи

VI.  Демонстрація виробів

VII. Рефлексія

  1. Сьогодні я дізнався/лася …
  1. На уроці я навчився /лася…
  1. Мені було важко …
  1. Мені було незрозуміло …
  1. Тепер я знаю, що …
  1. Мене здивувало …
  1. Я б хотів/ла  дізнатися, чому …

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Криндисарук Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Якушева Наталя Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Рязанова Жанна Геннадіївна
    Гарна розробка! Дякую за підібраний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого 2022
Переглядів
3793
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку