Урок для 1 класу з теми "Сантиметр - одиниця вимірювання довжини"

Про матеріал
Мета: Математична: сприяти розумінню школярами понять математичного мовлення; ознайомити учнів з одиницею вимірювання сантиметром та сантиметровою лінійкою; учити вимірювати довжини відрізків; Розвивальна: розвивати вміння дотримувати правильної постави під час письма і читання, здатність організовувати своє робоче місце; виконувати розумові операції й практичні дії; працювати самостійно, оцінювати свою роботу; розвивати пізнавальний інтерес; розвивати математичне мовлення, уміння говорити чітко, висловлювати власну думку. Виховна: виховувати інтерес до математики. До підручника Логачевської
Перегляд файлу

КОНСПЕКТ УРОКУ З МАТЕМАТИКИ У  1 КЛАСІ

НА ТЕМУ:

«Сантиметр – одиниця вимірювання довжини.

Порівняння довжин відрізків »

Мета:

 Математична: сприяти розумінню школярами понять математичного мовлення; ознайомити учнів з одиницею вимірювання сантиметром та сантиметровою лінійкою; учити вимірювати довжини відрізків;              

Розвивальна: розвивати вміння дотримувати правильної постави під час письма і читання, здатність організовувати  своє робоче місце; виконувати розумові операції й практичні дії; працювати самостійно, оцінювати свою роботу; розвивати пізнавальний інтерес; розвивати математичне мовлення, уміння говорити чітко, висловлювати власну думку.

Виховна: виховувати інтерес до математики.

Очікувані результати:

Змістова лінія «Геометричні фігури»

-         вимірює довжину відрізка; [1 МАО 4.7]

-         креслить відрізки заданої довжини [1 МАО 4.6]

Обладнання: підручник Логачевська С.П. Математика: підручник  для 1 класу закладів загальної середньої освіти / С.П. Логачевська,             Т.А. Логачевська, О.А.Комар. - Київ : ЛТД Літера, 2018. – 128 с.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення.

Хід уроку

  1.                 Організація класу

-         Добрий день, діти.

І сувора, й солов’їна

Математики країна.

Праця тут іде завзята,

Вмій лиш спритно працювати.

Вмій кмітливо все збагнути,

Першим у відповіді бути.

Вирушаємо у путь –

Нас цікаві речі ждуть!

  1.                 Мотивація навчальної діяльності

               Давайте ми з вами зараз налаштуємось на урок. І пропную таку вправу: «Імпульс потиску» - своїм потиском руки я передаю імпульс гарного настрою. Ваше завдання: отримавши імпульс, передати його іншому.

               А чи знали ви, що для того щоб виміряти довжину якогось із предметів людство придумало інструмент, хто знає що це за інструмент? Відгадайте загадку:

Рівно риску проведи

Та квадратик спробуй

Та у руки ти візьми

Цю струнку особу

Натиск витримає стійко

І звичайно, це …(лінійка)

Сьогодні ми з вами навчимось користуватись цим цікавим інструментом.

  1.                 Актуалізація опорних знань та способів дії

               Відступіть від попередньої роботи 4 клітинки вниз і на 5-й клітинці запишіть каліграфічно вашу улюблену цифру, але пам’ятаємо:

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь!

-         А тепер допоможіть доповнити цифри для будиночку цифри 5

 

 

 

 

 

 

1

 

2

 

3

 

 

 

 

 

  1.                 Вивчення нового матеріалу

- Послухайте цікаву інформацію про міри довжин. Коли мама йде до магазину купувати тканину, то їй її відміряють за допомогою спеціальних довгих лінійок, які називаються метрами. У давні часи однією з найпоширеніших одиниць довжини був лікоть - відстань від ліктя до кінця середнього пальця. Ліктем купці вимірювали довжину тканини, намотуючи її на руку.

- Давайте і ми спробуємо виміряти різні предмети за допомогою різних мірок. Наприклад, виміряйте ліктем ширину вашої парти.  

- Яка довжина парти? (відповіді учнів)

- У класі стоять різні парти? (однакові)

- Цікаво, чому тоді ми отримали різні результати вимірювання?

- Гаразд, виміряйте, будь ласка, довжину підручника за допомогою вказівного пальця. Які ви отримали дані? (відповіді учнів)

- Але ж підручники в нас однакові, чому ж тоді знову різні виміри?

- Чому ми отримали різні відповіді?

- Висновок: Ми не можемо отримати єдині виміри, бо у кожної людини різна довжина пальця та ліктя. Тут нам і знадобиться наша лінієчка, але треба також обов’язково знати як нею користуватись. Розгляньте свої лінієчки, що ви на них бачите? Так, цифри та поділки. Відстань між двома сусідніми цифрами називають сантиметром, уся лінійка розбита на сантиметри. На лінійці, кінець кожного сантиметра позначений рискою, біля якої стоїть цифра.

- Запам’ятайте, що скорочено сантиметри записуються см, ви це бачите у підручнику на с.44.

Снимок экрана (142).png

-         І також найголовнішим при вимірюванні та кресленні є те, що ви повинні прикладати лінійку до початку предмету позначкою з нулем. 1 см – це довжина  двох клітинок.

Давайте розглянемо завдання 1 на цій же сторінці.

Снимок экрана (142).png

-         Яка довжина відрізка АВ? Так 1 см. А відрізка СD? 5 см. Молодці! Тепер спробуємо відтворити їх у зошиті. Кладемо лінійку чітко по лінії зошита, починаємо вести відрізок від 0 до цифри 1. Ставимо точки А і В на відрізку. Те ж саме робимо з іншим відрізком. Гарно впорались.

-         Ми з вами запам’ятали, що 1 см – це довжина двох клітинок, тож тепер усно виконаємо завдання 2.

Снимок экрана (142).png

Яка довжина першого відрізка? Так 8 клітинок, а це 4 см. Довжина другого? 12 клітинок, це 6 см. Довжина останнього? 1 см. Який відрізок найдовший? Який найкоротший?

-         Пропоную вам виміряти предмети які є у вас у пеналі, ручку, гумку, олівець. Пам’ятаємо, що позначку нуль прикладаємо до початку предмета, який ви вимірюєте, запишіть результат вимірювання у зошит.

 Фізкультхвилинка

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4

  1.                 Закріплення знань і способів дії

-                          Зараз поділимось на три команди по 5 чоловік, ваше завдання буде полягати в тому щоб визначити довжину всіх зображених предметів, хто перший впорається, той і переміг.

Завдання для команди 1.

Завдання для команди 2.

Завдання для команди 3.

Снимок экрана (144).png

  1.                 Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності

-       Що потрібно, аби дізнатися, який відрізок або предмет довший або коротший  за інший?

-       Що необхідно для того, аби не припускатися помилок під час вимірювання ?

-       Яку мірку вибрали як єдину?

-       Як треба прикладати лінійку до відрізка?.

-       Сподобався вам урок? Пропоную свою думку висловити, починаючи речення словами «Я знаю, що …», «Я розумію, що …».

-       Що було незрозумілим? Пропоную свою думку висловити, починаючи речення словами «Я відчуваю, що мені потрібно …», «Я намагаюсь…» Молодці. До зустрічі.

 

 

docx
Додав(-ла)
Заіменко Ілона
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 березня
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку