Урок для 1 класу за освітньою технологією "Росток" - "Рівняння"

Про матеріал

Урок з математики для 1 класу за освітньою технологією "Росток" ( Л.Г. Петерсон, частина 3).

Перегляд файлу

Конспект уроку з математики 1 клас

Тема: Рівняння. Розв’язання  рівнянь виду х+а=б.

Мета: Сформувати уявлення про поняття «рівняння» та «корінь рівняння»;

 Навчити розв’язувати рівняння вказаного типу на основі правила знаходження частинки;

 Закріпити вміння розв’язувати приклади на знаходження невідомого компонента;

 Розвивати вміння розв’язувати задачі на знаходження цілого.

Тип уроку: відкриття нових знань

Хід уроку

    І. Самовизначення до навчальної діяльності.

      Вправа «Рапортичка»

                       Вже закінчилась перерва.

                       І дзвенить для нас дзвінок.

                       Всі зібралися у класі?

     - Так!

                        Починаємо урок!

Усміхніться всім навколо – (СЛАЙД 1)

 Небу, сонцю, квітам, людям,

 І тоді обов'язково

                        День для всіх веселим буде.

- Кому дозволено сісти першим?   ( Дівчаткам)

- Правильно! Спочатку краса, а потім – сила.

ІІ. Актуалізація знань і фіксація труднощів у пробній діяльності.

1.Актуалізація правила знаходження «частинки і цілого».

- А зараз у нас математика самостійно.

- Перше завдання. Перед вами відрізок. Необхідно скласти всі можливі рівності.

( МУЗИКА 30 с)

- На яку дію будуть перші дві рівності? (+)

- А дві останні? (-)

- Перевіряємо ваші результати. (Результати перевіряємо за еталоном.)  ( СЛАЙД 2)

- Піднесіть руку, хто виконав правильно?

- В кого є помилки?

- Хто виконав правильно, поплескайте собі в долоні.

- Яким правилом ви скористались? («Частинки і цілого»).

2. Актуалізація складу чисел 1-9,компонентів дії додавання, обчислення прикладів з «віконцями».

- Давайте згадаємо склад числа, заповніть, будь ласка, пусті віконечка. ( Листочки з «будиночками» в кожної дитини.) ( МУЗИКА 40 с, СЛАЙД 3,4,5 )

- Хто виконав правильно? Хто допустив одну помилку? Дві? Більше?

- Що потрібно зробити, щоб помилки зникли?

- А зараз,  потренуємося в обчисленнях, і я пропоную вам використати прийом «Математика з другом». ( Діти працюють в парах).

- Що особливого в записі цих прикладів? ( СЛАЙД 6).  ( Немає одного компонента)

- Як він позначений? (Віконцем).

-  Вставте число в віконце.

-Хто вже має відповідь?

( Правильні числа на екрані).  (СЛАЙД 6).

- Числа, які ви вставили, розташуйте   в порядку зростання.

( Діти промовляють відповідні числа).

- Хто виконав правильно, скажіть собі «Я – молодець!»

- Що ми можемо сказати про ці числа? (Кожне наступне число більше від попереднього на два).

- Продовжіть , будь ласка,  ряд на два числа. ( СЛАЙД 6)

3. Формування уявлення про поняття «Рівняння» і «корінь рівняння»

- Діти, як на вашу думку, чи зручно кожен раз малювати віконце? (Ні)

- Запропонуйте, будь ласка, свій варіант, що зручно поставити замість віконця?

- Доведіть свою думку.

- Ось чому в математиці прийнято замість «віконця» писати букви латинського алфавіту. Наприклад – «Х». Давайте разом вимовимо «ікс».

- Яка рівність утворилась?

-А чому ми називаємо це рівністю?

- Хто може прочитати?

- Ця рівність має свою назву – рівняння.

- Давайте спробуємо скласти правило. ( Заготовки : рівняння, рівність, невідомий компонент, буква).  ( на слайді 7 і на дошці).

- В записі є знак дорівнює, тому це рівність.

- Скільки компонентів невідомі? (1)

- Буквою якого алфавіту він позначений? (Латинського)

- Прочитайте правило, яке утворилося.

Рівняння – це рівність, в якій один компонент невідомий і позначений буквою латинського алфавіту.   ( СЛАЙД 6 )( ПОВТОРИТИ ДЕКІЛЬКА РАЗІВ).

  • Як ви думаєте, що значить вирішити рівняння?(Знайти невідомий компонент)
  • Вірно, це число називають «коренем рівняння».( Повторити хором).
  • То яка мета і тема нашого уроку? (Розв’язування рівнянь).  СЛАЙД 8.
  • Що ми зараз робили? (Повторювали).
  • Що будемо робити далі? (Вчити нове).

Руханка «Рахунок по три».

4. Пробна дія.

  •  Візьміть карточку, що необхідно зробити? (Розв’язати рівняння)
  • Розв’яжіть це рівняння за 1 хвилину.  ( СЛАЙД 9 ) Час . У кого немає відповіді?
  • Чому ви не змогли виконати завдання?

ІІІ. Фіксація утруднення

  • Що потрібно було зробити ?
  • Чи робили ми таке раніше?

ІV. Проект виходу з утруднення

  • То що ми сьогодні навчимося?
  • Що ми повторювали на початку уроку. Що це за правило? ( Знаходження частини і цілого).
  • Складемо алгоритм розв’язування рівнянь. СЛАЙД 10.

V. Реалізація проекту

  • Давайте потренуємось працювати за алгоритмом.
  • А що нам в цьому допоможе?
  • Правильно, підручник. Відкрийте посібники  на сторінці 44 №3 а, ( вчитель розв’язує коментуючи   ), СЛАЙД 11.
  • №1б, в, розв’яжемо . ( Учні коментують завдання).

     . Первинне закріплення

  • Потренуємося записувати рівняння цифрами і розв’язувати їх. Завдання №4 (1) (коментуємо біля дошки). Для цього використаємо прийом «Математика письмово».
  • Ми попрацювали всі разом, а тепер попрацюємо самостійно № 4 (2, 3)

І. Самостійна робота з взаємоперевіркою

  • Розв’яжіть рівняння.
  • Поміняйтеся зошитами, перевірте. А зараз також є можливість перевірити за еталоном. СЛАЙД 12.
  • В кого є помилки, зробіть висновок.
  • В кого немає помилок, зробіть висновок.

Весела руханка. СЛАЙД 13.

VІІІ. Включення в систему знань і повторень

  • На минулому уроці ми пробували розв’язувати задачі на 2 дії. Пропоную вам повторити.
  • Задача 5. Прочитайте її умову.
  •  А тепер запитання.
  • Про що розповідається в задачі?
  • Які головні слова?
  • Що відомо в задачі?
  • Що потрібно дізнатись?
  • Чи можемо зразу дати відповідь?
  • Що шукаємо спочатку?
  • Що потім?
  • Розв’язуємо задачу фронтально. Перевірте, чи правильно ми розв’язали задачу. СЛАЙД 15.

ІV. Рефлексія

  • Що нового ви дізнались на уроці?
  • Оцініть свою діяльність на сходинках успіху. СЛАЙД 16.
  • Про що це говорить?
  • Що ви сьогодні молодці, і я вам дарую веселу пісеньку. СЛАЙД 17.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 березня 2020
Переглядів
1891
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку