Урок "Додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через десяток."

Про матеріал
Тип уроку: урок-зустріч. Мета : закріпити вміння учнів розв’язувати приклади на додавання та віднімання без переходу через десяток; розвивати мислення, навички додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією, вміння розв’язувати задачі та порівнювати вирази; розвивати творчу уяву, пам’ять, логічне мислення; виховувати аку¬ратність, працьовитість, вміння працювати у групі.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через десяток.

Тип уроку: урок-зустріч.

М ета :  закріпити вміння учнів розв’язувати приклади на додавання та віднімання без переходу через десяток; розвивати мислення, навички додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією, вміння розв’язувати задачі та порівнювати вирази; розвивати творчу уяву, пам’ять, логічне мислення; виховувати аку­ратність, працьовитість, вміння працювати у групі.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація.

 

І. Організація класу до уроку

- Продзвенів дзвінок веселий. Починаємо урок.

-Усміхнена людина – це здоров’я половина. А щоб добре працювати треба гарний настрій мати.

-Поверніться до гостей, посміхніться, привітайтесь ( “Добрий день!”)

- Сідайте.

-Встало сонечко давно, зазирнуло у вікно. На урок час поспішати, математику вивчати.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

- Наш урок я пропоную розпочати з перегляду відеоматеріалу, музичної композиції видатного композитора Антоніо Вівальді                                              

( 1 слайд – композиція музична )

- Які почуття у вас викликало побачене на відео?

- Чи хочете ви уже приходу теплої весни?

( 2 слайд – гілочка з бруньками)

- Ось у нас гілочка з бруньками. Вона також чекає весни теплої, щоб розпустити свої квіти. Вісниками весни є первоцвіти, які завітали до нас на урок з цікавими завданнями, щоб переконатися чи вмієте ви додавати і віднімати, порівнювати числа та вирази, розв’язувати задачі і чи знаєте геометричні фігури.                         ( 3 слайд )                                        

-Тема нашого уроку: “Додавання і віднімання чисел у межах 100 без переходу через десяток”

ІІІ. Актуалізація отриманих знань

- Своєю працею на уроці, позитивними емоціями, взаємною підтримкою та доброзичливістю ми розтопимо зимові сніги, щоб прискорити прихід весни. А щоб нам було тепло та затишно нас буде зігрівати сонечко своїми промінчиками.

- Скажіть, будь-ласка, а промінь можна виміряти, як геометричну фігуру?  (ні)

-  Доведіть  (промінь – це частина прямої лінії, яка має початок, але не має кінця)

1. Графічний диктант

- Діти, а щоб тепла весна прийшла до нас швидше, давайте складемо мапу.

- Для цього відкрийте свої робочі зошити.

- Скільки клітинок відступаємо від попередньої роботи ? (чотири )

- Порахували, взяли олівці, поставили крапку.

- Приготувалися, починаємо: 3 клітинки праворуч, 1кл.вниз, 1кл.праворуч, 2кл.вниз, 1кл.ліворуч, 1кл.вниз, 1кл.ліворуч, 2кл.вниз, 1кл.праворуч, 1кл.вгору, 1кл.праворуч, 2кл.вниз, 1кл.ліворуч, 1кл.вниз, 1кл.ліворуч, 2кл.вниз, 1кл.ліворуч, 2кл.вгору, 1кл.ліворуч, 1кл.вгору, 1кл.ліворуч, 2кл.вгору, 1кл.праворуч, 1кл.вниз, 1кл.праворуч, 2кл.вгору, 1кл.ліворуч, 1кл.вгору,  1кл.ліворуч, 2кл.вгору, 1кл.праворуч, 1кл.вгору.

- Взаємоперевірка.                                                                                                                                                                                                                                                                              (4 слайд-квітка-перевірка)    

- Подивіться на фігуру, яка повинна була вийти у вашого сусіда. Я хочу бачити, чи справились ви із завданням.

- За те, що ви правильно склали мапу, сонечко вам дарує першу літеру.

- Яка літера? ( еМ ). -В якій геометричній фігурі вона знаходиться? (чотирикутник, квадрат)

- Першу літеру ви вже заробили.

2. Математична розминка. Гра “Так” чи “Ні”

- Діти послухайте вірш і скажіть про яку квітку йде мова.                                       

 ( 5 слайд-пролісок )

-Я перша квіточка весни, я пролісковий цвіт.

-Я пережив зимові сни, і знов з’явивсь на світ.

- Що це за квітка?  (пролісок)

 -Пролісок дає вам завдання, а ви уважно слухайте і сигналізуйте своїми фішками.

- 9 – найбільше одноцифрове число.  (так)

- У трикутника 4 сторони.  (ні - 3)

- Шоб число зменшити на декілька одиниць потрібно виконати дію додавання. (ні, віднімання)

- 99 – найбільше двоцифрове число.  (так)

- Числа при додаванні називають зменшуване, від’ємник, різниця (ні, І доданок,  І1 доданок, сума)

- Лінія, у якої є початок і кінець називається відрізок  (так)

- Після неділі наступає вівторок  (ні)                                                                        

   - Молодці, за те що ви справились із завданням пролісок дарує вам, яку літеру? (О).

 - А в якій геометричній фігурі вона знаходиться (круг)

 

3. Каліграфічна хвилинка                                                                                                           ( 6 слайд-крокус)

                    -Гарно, тепло у садку, Снігу вже немає.

Із-під листя у кутку крокус виглядає.

-Діти, щоб запам’ятати сьогоднішній день крокус пропонує вам каліграфічну хвилинку.

- Який сьогодні день тижня?  (четвер)

- А число  (12)

( 7 слайд –12)

-Запишіть число 12 каліграфічно, а наступні числа у рядку збільшіть на 1 і запишіть каліграфічно у зошиті.

- Скільки клітинок відступаємо?   (одну)

-Перевіримо .                                                                                                                    

  ( 8 слайд – перевірка 12 13 14 15 16 17 18 19 20)

-Числа якого десятку ви записали? ( числа другого десятка )

-За те що ви каліграфічно написали, крокус вам дарує літеру.

- Яку літеру? ( еЛ)                                                                                                          

– В якій геометричній фігурі?  (чотирикутник, прямокутник)

 

4. Математичний диктант

-Діти послухайте загадку, і відгадайте, що це за квітка.                                                  

    ( 9 слайд-тюльпан)

  -Я жовтий є і полум’яний,

  І наче яблуко, рум’яний

  В саду я квітну навесні

  Яке ж ім’я дали мені?   (Тюльпан)

 -Тюльпан пропонує вам математичний диктант.                                                                     - Вам треба написати лише відповідь.

-Відступаємо одну клітинку. Слухайте уважно і записуйте.

- Запишіть число у якому 1 десяток 7 одиниць

- запишіть число у якому 3 десятки 4 одиниці

- запишіть число у якому 2 десятки

- запишіть число наступне до 14

- запишіть число попереднє до 26

- запишіть число на 1 більше ніж 70

- запишіть число на 1 менше ніж 83

-Перевірте, чи правильно ви записали.                                                                                                                     ( 10 слайд - перевірка)

17     34    20    15     25     71    82

-Тюльпан дарує вам літеру, за це завдання.                                                                               -Яка літера?  (О).                                                                                                                                    - А в якій геометричній фігурі?  (шестикутник).                                                                    – Доведіть, що це шестикутник.  (це шестикутник, тому що у нього 6 кутів,       6 сторін і 6 вершин)

 

5. Робота в групах                                                                                                                       ( 11 слайд-ряст)

-Квітне ліс пахучим рястом

Пишно-пишно, рясно-рясно.

Ряст серйозна квітка дуже

Логіку розвити зможе.

-Квітка ряст поділила клас на два ряди і дає такі завдання.                                             

 ( 12слайд)

-І-перший ряд – У вас на партах лежать карточки, вам потрібно порівняти вираз і число і записати у зошит.(60+10   40, 50+4   87, 20   25-5, 18   13-1)                                                                                                                                                                                         (13слайд)

-ІІ-другий ряд. - Вам завдання таке, квітка-ряст розгубила знаки “+” та “-”.                             

-Поставте їх на свої місця. (30  7=37, 50  10=40, 16  2=18, 75  5= 70)

-Коментовано біля дошки і теж будете записувати у зошит.

 ( діти пишуть у зошит).

-Перевіряємо.                                                                                                                                ( 14слайд-перевірка 30+7=37……)

-Тепер перевіримо І-ий ряд.                                                                                               

 -Така в них була карточка                                                                                                            ( 15слайд  60+10    40….)                                                                                                             –Будь ласка, хто перший відповідає? (учні відповідають)

-Ви всі справились із завданнями і квітка – ряст дарує вам літеру.

- Яку?  (Де).                                                                                                                           

- А в якій геометричній фігурі?  (трикутник)

-Доведіть, що це трикутник? (трикутник має 3 сторони, 3 кути і 3 вершини)

 

(16 слайд) ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

6. Вправи з Lego                                                                                                         

   ( 17слайд - підсніжник)                                                                                                                 -Діти, а хто знає, що це за квітка?  (підсніжник)

  -Підсніжник маленький, в зелених листочках

  Такий чепурненький, він сонечка хоче                                                                                                                                     

                     І приклади різні він нам приносить.                                                                                                                               

-А приніс він вам завдання з цеглинками lego.                                                            (18слайд)

-1. завдання: - Поставити числа у порядку зростання.

(19слайд-перевірка)                                                                                                        (20слайд)                                                                                                                                             

-2. завдання:  - Поставити числа у порядку спадання.                                              (21слайд-перевірка)

(22слайд) 

-3. Завдання: -З’єднай вираз з правильною відповіддю.

 (23слайд-перевірка)                                                                                                       (24слайд)

-4. Завдання: -З’єднай вираз з правильною відповіддю.

 (25слайд-перевірка)                                                                                                 

 (26слайд)

-5.-Завдання: -Обчисли вираз і підніми потрібну цеглину.

(слайди 27, 28, 29, 30, 31, 32) 

-Підсніжник за ваші старання дарує вам  літеру.

- Що це за літера? ( Це).                                                                                                                                – А фігура яка? (п’ятикутник)                                                                                           

7. Робота над задачею

-Яке ж завдання для вас приготувала остання квітка.                                                                        -Вам цікаво?  (так)                                                                                                             (33слайд)

-Ось нарциси стали в ряд.

Певно, вийшли на парад?

Напарфумлені, біленькі,

У листочках зелененьких.

Ви до купочки зберіться

  І в задачі розберіться.

- Що це за квіти?  (нарциси)

- А яке завдання для вас підготували?  (задача)                                                                           - Зараз ми побачимо чи впізнаєте ви задачу?

-1. – У лісі ростуть пухнасті ялинки і високі сосни.                                                                        - Це задача? (ні, це речення)                                                                                                                                      - Чому це не задача? (тому, що немає числових даних)

=2.- На гілці сиділо 15горобчиків. Кількох налякав Мурчик. Скільки горобчиків сиділо на гілці? (це не задача, тому що одне числове дане)

-3.- У саду розцвіло12 тюльпанів і 7 нарцисів. Скільки всього квітів розцвіло у саду? (це задача, тому що тут два числових даних і запитання)                                                                                                                                           ( 34слайд- задача)                                                                                                                        -Давайте повторимо з чого складається задача? (умова, запитання, розвязання, відповідь)                                                                                                                                                               

-На дошці схована правильна умова, тобто короткий запис, давайте знайдемо.

(1.- 12    7    19 -це не буде умова, тому що тут немає питання).                                                  (2.- ?      7      ? -не умова, бо одне числове дане і два питання).                                                               (3.- 12    7     ?  -це    буде умова, тому що тут два числових даних і питання).                 

-Запишіть умову в зошити.  (учні записують 12  7  ?)                                                                                        - Хто накреслить схему до задачі? (учень креслить на дошці)                                                                 - Скільки розцвіло тюльпанів?                                                                                                                  -Скільки розцвіло нарцисів?                                                                                                              -Яку  дію будете виконувати, щоб відповісти на питання задачі? (дію додавання)                                                                                                                                                    -А чому додавання?  (тому, що було питання, скільки всього?)                                                  - Як розв’яжемо задачу? (до числа 12 додати 7 буде 19).                                                                                                                                                                      

-Нарциси вам дарують останню літеру.

- Яку?  ).                                                                                                                                                              -А в якій геометричній фігурі? (ромб)

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія

-Що за слово утворилося?  (М О Л О Д Ц І) 

- Хто молодці? (ми)

-А чому молодці? (тому що ми гарно працювали)

-Отже, продовжіть речення що я знаю

знаю: - як називаються геометричні фігури;

     - з чого складається задача;

    - як називаються числа при додаванні та відніманні)

- А я вмію, що ви вмієте

 

(Я вмію: - додавати числа;

      - віднімати числа;

     - розв’язувати задачі;

     - порівнювати числа)

 

- Своєю працею та гарними емоціями ми запросили теплу весну. І ось погляньте що сталося з нашою гілочкою

( 35слайд- відео)

- Що ж сталося з гілочкою? (вона розквітла)

-За те що ви були такі молодці я і сонечко даруємо вам частинки сонечка

-Я вам дякую за урок

-Урок закінчено. Встали, повернулися до гостей і сказали До побачення

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

1

Номер слайду 2

2

Номер слайду 3

Додавання та віднімання чисел у межах 100 без переходу через десяток(урок-зустріч)3

Номер слайду 4

4

Номер слайду 5

5

Номер слайду 6

6

Номер слайду 7

7

Номер слайду 8

8

Номер слайду 9

9

Номер слайду 10

10

Номер слайду 11

11

Номер слайду 12

12

Номер слайду 13

13

Номер слайду 14

14

Номер слайду 15

15

Номер слайду 16

16

Номер слайду 17

17

Номер слайду 18

Постав числа в порядку зростання.60903070401018

Номер слайду 19

Перевірка:19

Номер слайду 20

Постав числа в порядку спадання.2368104555620

Номер слайду 21

Перевірка:21

Номер слайду 22

З’єднай вираз з правильною відповіддю12+330+860+138156122

Номер слайду 23

Перевірка:23

Номер слайду 24

З’єднай вираз з правильною відповіддю25-517-214-113201524

Номер слайду 25

Перевірка:25

Номер слайду 26

Обчисли вираз і підніми потрібну цеглинку26

Номер слайду 27

18 + 1 =1810171315191927

Номер слайду 28

19 – 1 =1810171315161828

Номер слайду 29

14 + 3 =2010171311121729

Номер слайду 30

11 + 5=1816171413101630

Номер слайду 31

30 + 6 =1963173629403631

Номер слайду 32

24 - 4 =1961282420402032

Номер слайду 33

33

Номер слайду 34

У саду розцвіло 12 тюльпанів і 7 нарцисів. Скільки всього квітів розцвіло у саду?34

Номер слайду 35

35

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Неня Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 березня 2020
Переглядів
6945
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку