Мета: закріпити знання учнів про людські чесноти; формувати навички культурної поведінки, дружніх стосунків між людьми;
розвивати мислення, творчу уяву, вміння аналізувати та робити висновки;
збагачення, уточнення активного словника лексикою, що позначає моральні категорії: добро, зло, щедрість тощо;
виховувати прагнення до самовдосконалення, зрощувати у собі кращі людські якості.
Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань.
Обладнання: мультимедійний екран, дерево «Добра і Зла», пісня Н.Май «Бажаєм щастя і добра», музика Барбарики «Є друзі», звуки природи, кросворд
Хід уроку
I. Загальнокорекційний етап: (Слайд)
1.1. організаційна підготовка учнів до праці
Закінчилась перерва,
Продзвенів чаклун-дзвінок.
А тепер усі швиденько
Налаштуймось на урок.
Дзвоник пролунав, він урок почав.
А іще до нас сонце завітало в клас. (Слайд)
Щоб навчились ми лиш добро творить,
З щирим серденьком у цьому світі жить.
Гра «Шифрувальники» (Слайд):
У – уважними
Р – роботящими
О – організованими
К – кмітливими
- Щоб урок пройшов цікаво, всі беремося до справи.
1.2. Нервово-психічна підготовка учнів до уроку
Гра «Чарівний клубочок» (показує клубочок).
Ви мені нагадаєте, як вас звати і спробуєте презентувати себе. Назвіть своє ім’я і на першу літеру імені підберіть і назвіть рису характеру, яка вам притаманна. Наприклад, я – Людмила, людяна;
От ми з Вами і привіталися в такій цікавій формі. Тепер я знаю не тільки, як вас звуть, а й які ви за характером
1.3. Активізація опорних знань
А тепер згадайте, яким чином героям казок допомагає чарівний клубочок? (Можливі варіанти відповідей: Вказує напрямок, допомагає долати перешкоди)
Подивіться, чарівний клубок привів нас на роздоріжжя, (Слайд) на якому знаходиться камінь з таємним написом.
- Прочитаємо його? (Так)
- Гаразд. (Слайд)
«Прямо підеш – мудрішим станеш,
Ліворуч підеш – себе пізнаєш,
Праворуч підеш – інших зрозумієш».
- Хто вирушає ліворуч, підніміть руку. Чому?
- Хто піде праворуч? Чому?
- Хто обере шлях – прямо? Чому? (Відповіді дітей.)
Але перш ніж продовжувати наш урок далі, прочитаємо напис, захований під каменем:
«Стався до людей так, як ти хочеш , щоб ставилися до тебе».
Дотримуйтеся цього правила, і воно буде нашим девізом завжди. (вчитель розміщує девіз на дошці)
II. Основний етап:
Повідомлення теми та мети уроку.
1. Вправа «Магічний квадрат» (Слайд)
- Прочитайте букви в «магічному квадраті» і складіть з них слово. (Чесноти)
Ми продовжуємо з вами працювати над темою «Людські чесноти»
Давайте пригадаємо, що таке чесноти? (На екрані з'являється після відповідей дітей :
Чесноти – позитивні риси в характері людини.) (Слайд)
2. Асоціативний кущ.
А тепер дізнаємося, чи знаєте ви чесноти.
3. Поділись своїми думками. (Слайд)
- Прочитайте слова й доберіть до них слова протилежні за значеннями.
Працьовитий – лінивий
Чуйний – байдужий
Щедрий – жадібний
Чемний – невихований
Добрий – злий
Скромний – пихатий
- Що називають цими словами? (Риси характеру) (Слайд) физ.хвил
Кінезіологічні вправи (музика Барбарики «Є друзі») (Слайд)
4. Робота з незвичайним деревом. (Слайд)
В нас на дошці незвичайне дерево Добра і Зла. Я буду називати рису характеру, а ви розміщуйте на ньому яблука, відповідно до рис характеру позитивні чи негативні.
- Яка частина дерева вам більше подобається?
- Які риси характеру там написані?
5. Гра «Добре — погано» (Слайд)
Додайте слово: «добре» чи «погано».
- Бути уважним — це...
- Ображати менших — це...
- Допомагати іншій людині — це...
- Дарувати квіти — це...
- Дражнити товаришів — це...
- Займатися спортом — це...
6. Робота над прислів’ями: (Слайд)
Завдання: з’єднати частини прислів’я.
- Як ви їх розумієте?
7. Гра «Приховані слова» (Слайд)
Знайдіть у клітинках кросворда назви людських чеснот
(Доброта, чесність, ввічливість, щедрість, працьовитість)
Фізкульт хвилинка (Слайд)
Н.Май «Бажаєм щастя і добра»
8. Гра «Світлофор» (Слайд)
Приготуйте свої кольорові долоньки.
Якщо людина добра повинна робити те, що я називаю, то ви піднімаєте зелену долоньку, якщо ні – то червону.
(Після кожного твердження поясните, чому ви підняли саме цей світлофор)
Бачу, ви знаєте, що має робити добра людина
9. Складання вірша про те, яким треба бути в житті. (Слайди)
А зараз давайте ми разом, діти, складемо вірш про те, яким треба бути в житті, бо ж всі ми з вами прийшли у цей світ для добра.
Щедро ллє проміння сонце
У твоє й моє ………..(віконце).
Щоб в теплі ми виростали
Й світло людям…….(дарували).
Й де б ми в світі не були,
Щоб завжди любов ……..(несли).
Щастя, радість і тепло,
Щоб чудово всім………( було).
В світ прийшли ми: я і ти –
Для любові й …….(доброти).
Будь привітним і прихильним,
Добрим, лагідним і………..(сильним).
Вчися правдою прожити,
Теплим словом вмій………(зігріти).
Вчись завжди допомагати
І людині………(співчувати).
І старайся так прожити,
Щоб,як сонечко,………(світити).
І в душі завжди неси
Теплий промінь……(доброти)!
10. Гра «Твої міркування» (Слайд)
Доповніть речення своїми міркуваннями. Як ви поставитеся до свого друга, якщо...
• він постійно спізнюється на уроки;
• він не турбується про свою хвору маму;
• він байдужий до своїх оцінок;
• він завжди готовий прийти на допомогу.
ІІІ. Заключний етап:
Релаксація (Слайд)
(легка музика)
– Зупиніть думки – ні про що не думайте.
– Пригадайте улюблене місце, де почуваєте себе спокійними, щасливими. Уявіть, що ви зараз саме там.
– Спробуйте відчути «обійми» вітру, сонячних промінців, пахощі квітів.
– Посміхніться! Сміх – найкращий засіб, аби зняти будь – яке нервове
напруження.
Дякую, вам діти за урок. Ви були, уважні, старанні і тому всі отримують гарні оцінки.
1