Урок для 6 класу:"Самостійні та службові частини мови(повторення). Вигук"

Про матеріал
Урок створено відповідно до чинної програми НУШ з використанням цікавих методів та прийомів навчання. Сподіваюся, цей матеріал буде цікавим та доречним.
Перегляд файлу

Тема: самостійні та службові частини мови. Вигук.(повторення вивченого у початкових класах)

Мета: повторити основні відомості про класифікацію частин мови, їх поділ на самостійні та службові; формувати вміння лаконічно та логічно висловлювати власну думку; розвивати комунікативну функцію учнів, творчу активність,  навичку письма , вміння працювати в колективі; виховувати любов до рідної мови, кінематографу, рідної землі.

Обладнання: мультимедійна дошка, пакунок, мікрофон, стікери

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Слово вчителя.

Доброго дня. Сьогодні ми з вами полинемо в чудову мандрівку до країни Морфології. Ще у початкових класах ви відвідували її, але сьогодні згадаємо про її основних жителів. Цей урок нас відправить до прекрасного світу кінематографу та мультиплікації. Чи усі знають значення цих чудернацьких слів? Так, кінематограф – мистецтво кінозйомки, а мультиплікація – мистецтво створення мультфільмів. У пригоді нам стануть герої міста Стихіїв - Теплика з Плином.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. З’єднай іменники з відповідними дієсловами, виконане завдання перевірте на слайді

 

ХТО? ЩО?

ЩО РОБИТЬ?

Вогонь

Тріщить

Вода

Тане

Лід

Тече

Плин

Гріє

Дамба

Горить

Літак

Тримає

Кохання

Шумить

Теплинка

Летить

Море

Палає

Поліно

Плеще

  1. Лінгвістична гра

Проведемо з вами лінгвістичне день народження. Згадаємо прекрасну гру «Я люблю Україну» і проведемо саме так наше бліц-опитування. За дві хвилини вам потрібно набрати найбільше правильних відповідей передаючи з рук у руки пакунок. За це отримаєте прекрасний бонус – додаткові бали.

  1. Яка наука вивчає частини мови? (морфологія)
  2. Назвіть самостійні частини мови (іменник, прикметник, дієслово, прислівник, числівник, займенник)
  3. До якої частини мови належить слово післязавтра? (прислівник)
  4. Яка частина мови з’єднує слова в реченні або словосполученні?(прийменник)
  5. Назвіть службові частини мови (сполучник, прийменник, частка)
  6. До якої частини мови належить слово мільярдер?(іменник)
  7. Яка частина мови не відноситься ні до службових ні до самостійних?(вигук)
  8. Без нього ви не знаєте в якому році народилися, скільки років живете на світі. А спробуйте без нього купити в крамниці бубликів, цукерок чи ще щось.(Числівник)
  9. Які чудові ми слова: я, ти, ми, ви, він, вона, воно, вони.

Скажіть як звуть нас люди, бо в мові ви без нас нікуди.(Займенник)

  1. Скільки частин мови є в українській мові?(10)
  2. Це слово ні хвилини, Повір, без дії не живе:

Працює, вчить, співає,лине,

Читає, грається, пливе (Дієслово)

  1. Скільки є груп частин мови?(дві(службові та самостійні)+вигук)

ІІІ. Повторення пройденого матеріалу

Так, добре, ви активували свій мозок на повну, давайте тепер згадаємо теоретичний матеріал. Увага на екран.

(Розмова з учнями та аналіз того, що побачили на екрані)

IV. Узагальнення та систематизація повтореного.

Відкрийте підручник (Авраменко О. та Тищенко З.) на ст.75, виконаємо вправу 3 та вправу 7.

V. Підсумок урок.

Метод «Мікрофон»

Сьогодні на уроці ми повторили…

Найцікавіше було….

Мені було складно…

Хочу повторити про…

VI. Самооцінювання учнів за допомогою стікерів.

На початку уроку дітям роздали набір стікерів, у кінці заняття кожен з них наклеює відповідний колір або малюнок у зошит тому, кого вважає за потрібне. Лічимо стікери, оцінюємо діток.

VII. Домашнє завдання.

Вивчити правила параграф 39, текст на фото потрібно переписати, визначити над кожним словом частину мову.

docx
Додано
9 листопада 2023
Переглядів
1993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку