Тема: самостійні та службові частини мови. Вигук.(повторення вивченого у початкових класах)
Мета: повторити основні відомості про класифікацію частин мови, їх поділ на самостійні та службові; формувати вміння лаконічно та логічно висловлювати власну думку; розвивати комунікативну функцію учнів, творчу активність, навичку письма , вміння працювати в колективі; виховувати любов до рідної мови, кінематографу, рідної землі.
Обладнання: мультимедійна дошка, пакунок, мікрофон, стікери
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Слово вчителя.
Доброго дня. Сьогодні ми з вами полинемо в чудову мандрівку до країни Морфології. Ще у початкових класах ви відвідували її, але сьогодні згадаємо про її основних жителів. Цей урок нас відправить до прекрасного світу кінематографу та мультиплікації. Чи усі знають значення цих чудернацьких слів? Так, кінематограф – мистецтво кінозйомки, а мультиплікація – мистецтво створення мультфільмів. У пригоді нам стануть герої міста Стихіїв - Теплика з Плином.
ІІ. Актуалізація опорних знань
ХТО? ЩО? |
ЩО РОБИТЬ? |
Вогонь |
Тріщить |
Вода |
Тане |
Лід |
Тече |
Плин |
Гріє |
Дамба |
Горить |
Літак |
Тримає |
Кохання |
Шумить |
Теплинка |
Летить |
Море |
Палає |
Поліно |
Плеще |
Проведемо з вами лінгвістичне день народження. Згадаємо прекрасну гру «Я люблю Україну» і проведемо саме так наше бліц-опитування. За дві хвилини вам потрібно набрати найбільше правильних відповідей передаючи з рук у руки пакунок. За це отримаєте прекрасний бонус – додаткові бали.
Скажіть як звуть нас люди, бо в мові ви без нас нікуди.(Займенник)
Працює, вчить, співає,лине,
Читає, грається, пливе (Дієслово)
ІІІ. Повторення пройденого матеріалу
Так, добре, ви активували свій мозок на повну, давайте тепер згадаємо теоретичний матеріал. Увага на екран.
(Розмова з учнями та аналіз того, що побачили на екрані)
IV. Узагальнення та систематизація повтореного.
Відкрийте підручник (Авраменко О. та Тищенко З.) на ст.75, виконаємо вправу 3 та вправу 7.
V. Підсумок урок.
Метод «Мікрофон»
Сьогодні на уроці ми повторили…
Найцікавіше було….
Мені було складно…
Хочу повторити про…
VI. Самооцінювання учнів за допомогою стікерів.
На початку уроку дітям роздали набір стікерів, у кінці заняття кожен з них наклеює відповідний колір або малюнок у зошит тому, кого вважає за потрібне. Лічимо стікери, оцінюємо діток.
VII. Домашнє завдання.
Вивчити правила параграф 39, текст на фото потрібно переписати, визначити над кожним словом частину мову.