Урок для 6 класу: "Статеве розмноження. Будова і різноманітність квіток."

Про матеріал

Розробка уроку для 6 класу за темою: " Статеве розмноження. Будова і різноманітність квіток" має багато різноманітних вправ таких як анаграми, цифровий диктант, складання схеми, які допоможуть дітям засвоїти наданний вчителем навчальний матеріал. Урок інтегрований. Має багато цікавого матеріалу.

Перегляд файлу

Статеве розмноження. Будова і різноманітність квіток.

Лабораторна робота №9 “Будова і різноманітність квіток.”

 

     Мета: Сформувати у учнів поняття про квітку як генеративний орган рослини, що є відозміненим пагоном, розкрити біологічне значення ії головних частин, виявити подібність у будові квіток різних рослин; Удосконавлювати вміння і навички роботи з лабораторними приладами, підручником, формувати висновки, узагальнення; розвивати вміння логічно мислити; виховувати зацікавленість до біології як наукі, уважність, спостережливість, допитливість.

 

     Структура уроку.

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Фронтальна бесіда

 

  • Що таке пагін)
  • Чому в природі існують видозмінені пагони?
  • Що називають коренем рослин?
  • Розкрийте функцію кореня?
  • Які органи квіткових рослин називають вегетативними? Генеративними?
  • Яким чином розмножуються покритонасінні рослини?

 

  1. Індивідуальне завдання:

 

 А) Скласти схему будови пагону?

Б) Скласти схему відозмін пагону?

 

Відозмінений пагон

Особливості будови

Причини відозмін

Кореневище

 

 

Бульба

 

 

Цибулина

 

 

 

В) Скласти схему функцій  частин пагону?

 

Функції стебла

Функції листка

Функції бруньки

 

 

  1. Цифровий діктант:

 

Код:

  1. Сітчасте жилкування.
  2. Дугове жилкування.
  3. Пластинка листка.
  4. Основа листка.
  5. Сидячі листки.
  6. Черешкові листки.
  7. Зубчасті листки.
  8. Жилки.
  9. Цілокраї листки.
  10. Зелене забарвлення.
  11. Основою черешка або пластинки.

 

Запитання.

  1. Як називається основна частина листка? (3)
  2. Що забеспечує постачання листками поживних речовин? (8)
  3. Як називаються листки, які мають краї без зубців? (9)
  4. Як називаються листки, що мають черешок? (6)
  5. Як називаються безчерешкові листки? (5)
  6. Яке забарвлення листків? (10)
  7. Чим прикріплюються до стебла сидячі листки? (11)
  8. Які листки у дуба? (6)
  9. Яке жилкування листків подорожника? (2)
  10.  Яке жилкування мають листки дуба? (1)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети уроку.

 

Завдання

     Розв’яжіть анаграми:

 

К А В Т И К          (квітка)

П Г А Н І               (пагін)

 

  • До якого царства ми віднесемо ці терміни?
  • Навіщо треба знати про будову квітки?

(формується мета, цілі, які повинні досягти учні під час уроку.)

 

  1. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

 

Учитель роздає учням жетони різних кольорів ( по 5 штук – червоних, жовтих, синіх, зелених, за якими вони об’єднуються у группи.)

 

Завдання

 

1 група:Вивчіть будову квітки. Що таке пелюстки, чашолистики, тичинка, маточка

 

2 група: Вивчіть будову квітки. Що таке квітконіжка, квітколоже?

 

3 група: З’ясуйте значення квітки для покритонасінних рослин.

4 група: Розглянте різноманітіні квіткі. З’ясуйте причини різноманітності квіток.

 

 

 

  1. Закріплення нового матеріалу.

 

Виконання лабораторної работи № 9.

Тема: “Будова і різноманітність квіток.”

Мета: ознайомитися з будовою і різноманітністю квіток, їх значенням у житті рослин.

Висновок:

Дайте відповіді на питання6

  • Чому квітка є відозміненим пагоном?
  • Чому квіткі різноманітні
  •  Про що це свідчить?

 

  1. Підсумки уроку.

На цьому єтапі учні з’ясовують біологічне значення квіткі як генеративного органу рослин. Учитель корегує думки учнів, виправляє помилкові уявлення.

Школярі самостійно формують узагальнюючий висновок:

 

Квітка – вкорочений видозмінений пагін, що забеспечує насіннєве розмноження.

 

  1. Домашне завдання: п. 27 підручника
  1. Вивчити відповідний п. підручника.
  2. Відповісти на запитання: Яскраві , великі поодинокі квітки, які мають сильний запах, а також нектар, приваблюють комах для запилення, після чого утворюється плід. А як запилюються дрібні, неяскраві квітки, які не пахнуть і не мають нектару?
  3. За бажанням:
  • підібрати легенди про квіти;
  • намалювати квітку і скласти про неї казку, історію або свою легенду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОМУНАЛЬНІЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ

“НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №138
“ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД 1 СТУПЕНЯ – ГІМНАЗІЯ”

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок  за темой:

Статеве розмноження. Будова і різноманітність квіток.

Лабораторна робота №9 “Будова і різноманітність квіток.”

 

(психолого-педагогічний семінар)

 

 

 

 Вчитель  біології

Самойленко О.Г.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  Дніпропетровськ

2011 р.

 

 

 

Казка про фотосинтез

Полохіна Ольга Владиславівна, середня загальноосвітня школа № 12 з профільними класами, м. Жовті Води

 

Дивовижний секрет

 

Ти, напевно, помічав, що все у світі рухається. Не лише літаки і автомобілі, а й маленькі часточки, з яких складається все навкруги, навіть ти і я. Такі складові вчені називають речовинами. Вони, неначе будівельний матеріал, складають наше тіло, допомагають працювати нашому мозку, а м’язам – рухатися. Речовини потрапляють до нас протягом усього життя – ось чому ми ростемо, стаємо розумними та сильними.

А чи знаєш, звідки беруться ці речовини? Я повідаю тобі один дивовижний секрет, а ти можеш розповідати його друзям! Послухай про казкову мандрівку сонячного проміння.

Велике гаряче сонечко лагідно зігріває нашу планету, на якій ростуть зелені рослини, живуть різні тварини і ми – люди. Всім нам потрібна їжа – для того щоб рости, розвиватися, набувати досвіду.

Сонечко дарує нашій маленькій планеті Земля багато свого тепла. Зелені рослини навчилися ловити промінці сонечка: для цього вони мають багато зелених сачків – хлоропластів. Спіймавши сонячні золоті промінчики, хлоропласти складають з їх допомогою їжу для всіх живих істот – складні органічні речовини.

Згадали про речовини! Це ж вони надходять до нас з їжею, допомагають рости, рухатися. Так сонячне проміння мандрує з великого космосу через зелені рослини до нас з вами! Восени, коли сонячним промінчикам потрібно більше часу, щоб долетіти до нашої чудової планети, відбуваються неймовірні перетворення: зелене листячко поступово змінює колір на жовтий або червоний. Майже усі рослини повільно засинають і вкривають землю теплою ковдрою пожовклого листя. Комахам та іншим мешканцям ґрунту буде де зимувати. Речовини, які утворилися навесні та влітку, поступово потрапляють до матінки Землі у ґрунт. Пухнастим снігом прикриє зима всіх мешканців сонного царства, а навесні сонечко знову надішле тепло, потягнуть коріння рослин речовини з ґрунту, розпустить гілочки зелене листя і знову розпочнеться робота в зелених «фабриках».

Згадайте, що було у вас на сніданок, і ви зрозумієте – рослини обов’язково завітали до нашого організму зі своїми дивовижними речовинами, які утворили сонячні промінці! Ростіть здоровими, мої розумні сонячні читачі, та пам’ятайте: все у світі рухається і ви дуже швидко станете дорослими!

doc
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку