Розробка уроку для 6 класу за темою: " Статеве розмноження. Будова і різноманітність квіток" має багато різноманітних вправ таких як анаграми, цифровий диктант, складання схеми, які допоможуть дітям засвоїти наданний вчителем навчальний матеріал. Урок інтегрований. Має багато цікавого матеріалу.
Статеве розмноження. Будова і різноманітність квіток.
Лабораторна робота №9 “Будова і різноманітність квіток.”
Мета: Сформувати у учнів поняття про квітку як генеративний орган рослини, що є відозміненим пагоном, розкрити біологічне значення ії головних частин, виявити подібність у будові квіток різних рослин; Удосконавлювати вміння і навички роботи з лабораторними приладами, підручником, формувати висновки, узагальнення; розвивати вміння логічно мислити; виховувати зацікавленість до біології як наукі, уважність, спостережливість, допитливість.
Структура уроку.
А) Скласти схему будови пагону?
Б) Скласти схему відозмін пагону?
Відозмінений пагон |
Особливості будови |
Причини відозмін |
Кореневище |
|
|
Бульба |
|
|
Цибулина |
|
|
В) Скласти схему функцій частин пагону?
Функції стебла |
Функції листка |
Функції бруньки |
Код:
Запитання.
Завдання
Розв’яжіть анаграми:
К А В Т И К (квітка)
П Г А Н І (пагін)
(формується мета, цілі, які повинні досягти учні під час уроку.)
Учитель роздає учням жетони різних кольорів ( по 5 штук – червоних, жовтих, синіх, зелених, за якими вони об’єднуються у группи.)
Завдання
1 група:Вивчіть будову квітки. Що таке пелюстки, чашолистики, тичинка, маточка
2 група: Вивчіть будову квітки. Що таке квітконіжка, квітколоже?
3 група: З’ясуйте значення квітки для покритонасінних рослин.
4 група: Розглянте різноманітіні квіткі. З’ясуйте причини різноманітності квіток.
Виконання лабораторної работи № 9.
Тема: “Будова і різноманітність квіток.”
Мета: ознайомитися з будовою і різноманітністю квіток, їх значенням у житті рослин.
Висновок:
Дайте відповіді на питання6
На цьому єтапі учні з’ясовують біологічне значення квіткі як генеративного органу рослин. Учитель корегує думки учнів, виправляє помилкові уявлення.
Школярі самостійно формують узагальнюючий висновок:
Квітка – вкорочений видозмінений пагін, що забеспечує насіннєве розмноження.
КОМУНАЛЬНІЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ
“НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС №138
“ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД 1 СТУПЕНЯ – ГІМНАЗІЯ”
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Відкритий урок за темой:
“ Статеве розмноження. Будова і різноманітність квіток.
Лабораторна робота №9 “Будова і різноманітність квіток.”
(психолого-педагогічний семінар)
Вчитель біології
Самойленко О.Г.
Дніпропетровськ
2011 р.
Казка про фотосинтез
Полохіна Ольга Владиславівна, середня загальноосвітня школа № 12 з профільними класами, м. Жовті Води
Дивовижний секрет
Ти, напевно, помічав, що все у світі рухається. Не лише літаки і автомобілі, а й маленькі часточки, з яких складається все навкруги, навіть ти і я. Такі складові вчені називають речовинами. Вони, неначе будівельний матеріал, складають наше тіло, допомагають працювати нашому мозку, а м’язам – рухатися. Речовини потрапляють до нас протягом усього життя – ось чому ми ростемо, стаємо розумними та сильними.
А чи знаєш, звідки беруться ці речовини? Я повідаю тобі один дивовижний секрет, а ти можеш розповідати його друзям! Послухай про казкову мандрівку сонячного проміння.
Велике гаряче сонечко лагідно зігріває нашу планету, на якій ростуть зелені рослини, живуть різні тварини і ми – люди. Всім нам потрібна їжа – для того щоб рости, розвиватися, набувати досвіду.
Сонечко дарує нашій маленькій планеті Земля багато свого тепла. Зелені рослини навчилися ловити промінці сонечка: для цього вони мають багато зелених сачків – хлоропластів. Спіймавши сонячні золоті промінчики, хлоропласти складають з їх допомогою їжу для всіх живих істот – складні органічні речовини.
Згадали про речовини! Це ж вони надходять до нас з їжею, допомагають рости, рухатися. Так сонячне проміння мандрує з великого космосу через зелені рослини до нас з вами! Восени, коли сонячним промінчикам потрібно більше часу, щоб долетіти до нашої чудової планети, відбуваються неймовірні перетворення: зелене листячко поступово змінює колір на жовтий або червоний. Майже усі рослини повільно засинають і вкривають землю теплою ковдрою пожовклого листя. Комахам та іншим мешканцям ґрунту буде де зимувати. Речовини, які утворилися навесні та влітку, поступово потрапляють до матінки Землі у ґрунт. Пухнастим снігом прикриє зима всіх мешканців сонного царства, а навесні сонечко знову надішле тепло, потягнуть коріння рослин речовини з ґрунту, розпустить гілочки зелене листя і знову розпочнеться робота в зелених «фабриках».
Згадайте, що було у вас на сніданок, і ви зрозумієте – рослини обов’язково завітали до нашого організму зі своїми дивовижними речовинами, які утворили сонячні промінці! Ростіть здоровими, мої розумні сонячні читачі, та пам’ятайте: все у світі рухається і ви дуже швидко станете дорослими!