Урок для 6 класу з теми "Листок"

Про матеріал
Розробка містить план-конспект уроку, допоміжні матеріали та презентацію до уроку
Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом листок акації"Результат пошуку зображень за запитом листок яблоня"Результат пошуку зображень за запитом листок монстера"Результат пошуку зображень за запитом листок каштан"Результат пошуку зображень за запитом листок клен"Результат пошуку зображень за запитом листок дуб" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Урок № 34                                                                        Дата _________

Тема: Листок, його основні функції, види та будова.

Мета

Освітня: вивчити зовнішню та внутрішню будову листка, роздивитися його функції, різновиди, типи жилкування та листкорозміщення, навчитися визначати до якого типу відноситься листок.

Розвиваюча: розвивати уміння аналізувати отриману інформацію, робити висновки, використовувати знання на практиці; формувати навички роботи у групах, сприяти кращій соціальній адаптації учнів.

Виховна: виховувати бережливе ставлення навколишнього середовища, розуміння того, що все створене природою має своє призначення.

 

Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань та засвоєння навичок і умінь)

 

Обладнання: ноутбук, мультимедійна дошка, презентація, таблички з номером групи, картки із хмаринками слів, роздатковий матеріал, таблиці «Тканини рослин» та «Будова листка», роздруковані листи із висловами відомих людей про природу, підручники, робочі листи для нотаток.

 

Міжпредметні зв’язки: українська література.

 

Основні поняття та терміни: листкова пластина, черешок, основа, прилистки, типи жилкування, типи листкорозміщення, листкова мозаїка.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Діти розділені на 5 груп по 5 дітей.

Привітання з класом.

Добрий ранок, діти. Подивіться, яка гарна погода за вікном. Я вам бажаю, щоб у вашому житті побільше було таких чудових днів, як сьогодні. І перш ніж ми перейдемо до нашого уроку, пропоную перевірити, з яким настроєм ви сьогодні прийшли до школи.

Слайд 1

Використання методу «Смайлик» для оптимізації настрою учнів.

Подивіться на дошку. Кожен смайлик відображає ваш настрій. Оберіть той, який найбільше відповідає вашим емоціям.

Діти обирають.

Чудово. Я бачу, що всі ви налаштовані на плідну працю. А також сподіваюся, що настрій ваш покращиться ще більше до кінця нашого уроку.

Слайд 2

Оголошення епіграфу уроку

А епіграфом до нього стане вислів давньогрецького вченого Арістотеля: “Розум полягає не тільки у знанні, але й у вмінні застосувати знання на ділі”. Як ви його розумієте?

Обговорення епіграфу

Молодці. Дійсно, без практики, жодне знання не можна вважати повноцінним. Тож сьогодні ми з вами не лише вивчимо нове, але і будемо застосовувати отриману інформацію на практиці.

 

ІІ. Актуалізація попередніх знань

Експрес-опитування

Але перш за все давайте повторимо той матеріал, який нам для цього знадобиться.

  1. Яка тканина відповідає за захист рослини? (покривна)
  2. Яка підтримує форму? (механічна)
  3. Яка відповідає за фотосинтез? (фото синтезуюча/основна)
  4. А за запасання поживних речовин? (запасаюча)
  5. А яка тканина доставляє поживні речовини у рослину? (провідна)
  6. Які  утворення входять до складу провідної тканини? (судини та ситоподібні трубки)

Молодці!

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Прийом «Хмаринка слів»

Дітей розділено на 5 груп. Кожна група отримує хмаринку слів із закодованим висловом.

Діти, подивіться на парти. Перед вами хмаринки слів. В них закодовано ключик до теми нашого уроку. Я даю вам хвилинку на те, щоб його розшифрувати.

Діти розшифровують хмаринки

Слайд 3, 4, 5,6, 7

1 група – Кленове листя та кава з корицею все що треба для мрії

2 група – шум листя в саду це ознака осені

3 група – як жовте листя до нас повертаються найкращі друзі

4 група – зелене листя шумить на вітру наче дзвіночки

5 група – красуня осінь вдягла сукню із золотого листя

Скажіть, що спільного в цих висловах?

Слайд 8

Правильно. Листя. І саме це стане темою нашого уроку сьогодні. «Листок, його основні функції, види та будова.».

 

 

 

ІV. Засвоєння нових знань

Вправа «Асоціативний кущ»

Отже, ми з вами переходимо безпосередньо до вивчення нашої теми. Давайте подумаємо, які асоціації викликає у нас ця частина рослини?

 

Зелений                                     вегетативний орган

 

 

Фотосинтез                    ЛИСТОК                     осінь

 

 

Хлоропласти                           дерево                           пагін

 

Дійсно. Листя може бути…….(за текстом того що скажуть діти). Молодці.

Але з чого ж складається листок?

 

  1. Зовнішня будова листка

Слайд 9

Перше – це листкова пластина. Вона виконує функцію фотосинтезу, випаровування води та газообміну. Скажіть, а органом якого розмноження може бути листок? (вегетативного). Молодці.

Друге – це черешок. Він виконує опорну і провідну функції. Крім того, орієнтує листок у просторі. А ще вони виконують важливу роль в утворенні явища листкової мозаїки – такого розташування листків на пагоні, коли вони не затіняють один одного. Листки в яких є черешок називають черешковими, а такі, що без них – сидячими.

Третє – основа. Це нижня частина листка, з’єднана із стеблом. Вона може бути майже непомітна або мати вигляд невеликого потовщення.

Нерідко біля основи листка утворюються парні бічні вирости – прилистки. Вони виконують захисну функцію.

А тепер давайте спробуємо визначити, дивлячись на квіти у нашому класі, які ж листки мають рослини, що нас оточують.

Вказувати на квіти в класі, а діти визначають, черешкові вони, сидячі, із прилистками чи ні.

 

  1. Внутрішня будова листка

Ми роздивилися зовнішню будову листка, а зараз перейдемо до внутрішньої.

Ми вже згадали сьогодні тканини які мають рослини, тож давайте роздивимося, як саме вони розташовані у листку. Відкрийте ваші підручники на сторінці 109 малюнок 120.

 

Робота з підручником

Слайд 10

Ззовні листок вкривають клітини покривної тканини – шкірки, що щільно прилягають одна до одної. Вони захищають його від негативного зовнішнього впливу. Вони майже не мають хлоропластів, тому безбарвні і прозорі.

Зверху шкірку вкриває тонкий шар кутикули.

Під шкіркою розміщено стовпчасті клітини. Вони містять найбільше хлоропластів, тому саме тут активно відбувається процес фотосинтезу. Нижче розташовані клітини овальної форми – губчасті клітини – між якими є великі міжклітинники. Вони заповнені водяною парою і повітрям, сполучаються з продихами та забезпечують газообмін.

Листкова пластинка пронизана щільною сіткою провідних пучків – жилок. Вони забезпечують опору та транспорт речовин і складаються із ситоподібних трубок і судин.

 

  1. Типи жилкування у листка

Робота з підручником

Відкрийте будь ласка підручники на сторінці 110. І давайте дізнаємося, які ж типи жилкування існують.

Діти зачитують інформацію із підручника ланцюжком в голос. Складають опорну схему разом із вчителем у робочому листку.

 

 

 

 

Слайд 11

Типи жилкування

 

 

Пірчасте           Пальчасте         Паралельне        Дугове            Вилчасте

Робота в групах

Слайд 12

Подивіться будь ласка на слайд. На ньому зображено різні типи жилкування. Ваше завдання, визначити – під якою цифрою який саме тип. Вам на це 1 хвилина. Час пішов.

Діти визначають у групах тип жилкування

  1. Пальчасте
  2. Вилчасте
  3. Паралельне       
  4. Пірчасте
  5. Дугове

 

  1. Типи листків

Листки бувають прості і складні.

Слайд 13

Прості листки мають черешок і одну листкову пластину, навіть якщо за формою вона дуже посічена.

Складні листки мають декілька листкових пластин, які називають листочками.

Робота в групах

Слайд 14

Перед вами на столах зразки листкових пластин. Ваше завдання – якомога швидше визначити, які ж з них – прості, а які складні. Час пішов (на виконання не більше 2 хвилин).

Групи зачитують свої результати і порівнюють їх. Вчитель оголошує, яка група все зробила вірно.

  1. Складні
  2. Простий
  3. Простий
  4. Простий
  5. Складний
  6. Простий

 

  1. Типи   листкорозміщення

Молодці, але це ще не все.

Окрім того, що листки можуть бути різної складності за будовою, вони ще й розміщені на стеблі неоднаково.

Слайд 15

Листкорозміщення може бути

 

Робота в групах з роздатковим матеріалом

Слайд 16

Візьміть будь ласка на своїх портах листки із зображенням типів листкорозміщення. Завдання груп – якнайшвидше визначити спосіб листкорозташування. Час пішов (2 хвилини).

 

 

 

 

Діти визначаються та порівнюють свої результати із результатами інших груп

  1. Почергове
  2. Супротивне
  3. Почергове
  4. Супротивне
  5. Кільчасте
  6. Почергове

 

V. Фізкультхвилинка

Ми з вами добре попрацювали. Тож зараз пропоную трохи відпочити, і уявити, що ми в Австралії. Відомо, що австралійські племена дуже шанують природу. А тому сьогодні я побуду шаманом, а ви моїми помічниками. Тож – повторюйте за мною.

Вправа «Австралійський дощ»

 

VI. Узагальнення отриманих знань

Гра «Детектив»

Слайд 17

Які ви молодці. А для того, щоб закріпити отримані знання, давайте згадаємо персонажів твору Володимира Рудківського «Джури козака швайки». Юний Грицик та його друг, волхв Санько вирішили приготувати чарівне зілля. Але в них немає назви інгредієнтів, які до нього входять. Лише їх опис.

Ваше завдання за описом знайти, яке ж саме листя шукають наші герої.

Діти за описом шукають потрібне листя

1 група – черешковий листок овальної форми, простий, жилкування пірчасте, листкорозміщення почергове (вишня)

2 група – листок сидячий овальної форми, простий, жилкування дугове, листкорозміщення кільчасте (подорожник)

3 група – листок черешковий, овальний, складний, жилкування пірчасте, листкорозміщення супротивне (акація)

4 група – листок черешковий, простий, листкова пластина має хвилястий край, жилкування пірчасте, листкорозміщеня почергове (дуб)

5 група - листок черешковий, простий, листкова пластина посічена, жилкування пальчасте, листкорозміщеня почергове (клен)

 

VII. Надання домашнього завдання

Слайд 18

§28, стор. 111 відповісти на питання (усно) + мал. 120 підписати

 

 

VIII. Оцінювання учнів

Сьогодні ви всі добре попрацювали, а тому оцінки будуть такі…

На високий рівень - …

На середній рівень - …

 

ІХ. Рефлексія

Прийом «Кулька правди»

Слайд 19

Діти перекидають один одному м’яку кульку і проговорюють, що нового чи цікавого вони дізналися, сподобалося їм чи ні.

Слайд 20

ДЯКУЮ  ЗА  УВАГУ!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Обери свій Смайлик

Номер слайду 2

“Розум полягає не тільки у знанні, але й у вмінні застосувати ці знання на ділі”Аристотель

Номер слайду 3

Група 1 Кленове листя та кава з корицею все що треба для мрії

Номер слайду 4

Група 2 Шум листя в саду це ознака осені

Номер слайду 5

Група 3 Як жовте листя до нас повертаються найкращі друзі

Номер слайду 6

Група 4 Зелене листя шумить на вітру наче дзвіночки

Номер слайду 7

Група 5 Красуня осінь вдягла сукню із золотого листя

Номер слайду 8

Тема уроку. ЛИСТОК, ЙОГО ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ, ВИДИ ТА БУДОВА

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Внутрішня будова листка

Номер слайду 11

Типи жилкування. Пірчасте Пальчасте Паралельне Дугове Вилчасте

Номер слайду 12

Типи жилкування12345

Номер слайду 13

Типи листків

Номер слайду 14

123456

Номер слайду 15

Типи листкорозміщення

Номер слайду 16

123456

Номер слайду 17

Гра “Детектив”вишнядубакаціякленподорожник

Номер слайду 18

Домашнє завдання!!!§28, стор. 111 відповісти на питання (усно) + мал. 120 підписати

Номер слайду 19

Кулька правди. Сьогодні я дізнався…Новим для мене було…Цікавою для мене стала інформація про…Мені сподобалося…Незрозумілим для мене залишилося…

Номер слайду 20

Дякую за увагу!!!

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Дата_____________________

Тема: ______________________________________________

1. Зовнішня будова листка

2. Внутрішня будова листка

                                             1.

                                             2.

                                             3.

                                             4.

                                             5.

                                             6.

                                             7.

 

 

3. Типи жилкування

Типи жилкування

 

 

 

 

 

 

4. Види листків

1.

2.

 

 

 

5. Типи листкорозміщення

Розрізняють

 

 

 

 

Перегляд файлу

 

D:\1 школа\откритий урок\6 клас Листок\зелене листя шумить на вітру наче дзвіночки.png

 

 

D:\1 школа\откритий урок\6 клас Листок\кленове листя та кава з корицею все що треба для мрії.png

 

 

 

D:\1 школа\откритий урок\6 клас Листок\шум листя в саду це ознака осені.png

 

D:\Рабоч стол MCI\Desktop\WordItOut-word-cloud-4053843.png

 

D:\1 школа\откритий урок\6 клас Листок\як жовте листя до нас повертаються найкращі друзі.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 група – черешковий листок овальної форми, простий, жилкування пірчасте, листкорозміщення почергове

 

 

 

 

 

2 група – листок сидячий овальної форми, простий, жилкування дугове, листкорозміщення кільчасте

 

 

 

 

 

3 група – листок черешковий, овальний, складний, жилкування пірчасте, листкорозміщення супротивне

 

 

 

 

4 група – листок черешковий, простий, листкова пластина має хвилястий край, жилкування пірчасте, листкорозміщеня почергове

 

 

 

 

 

5 група - листок черешковий, простий, листкова пластина посічена, жилкування пальчасте, листкорозміщеня почергове

 

zip
Додано
15 березня 2020
Переглядів
1226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку