Урок "Для чого ми проводимо досліди"

Про матеріал
Розробка уроку з предмету "Я досліджую світ" для 1 класу НУШ. Тема уроку: Для чого ми проводимо досліди.
Перегляд файлу

Розробка уроку «Я досліджую світ»

Тема: Для чого ми проводимо досліди

Розробила: вчитель початкових класів

Краматорської української гімназіі

Переухенко Вікторія Олександрівна

 

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

Тема : Для чого ми проводимо досліди

Мета: вчити спостерігати за об’єктами навколишнього світу, робити висновки та узагальнення за результатами власних спостережень;

Формувати в учнів вміння дослідницької діяльності;

Ознайомити з можливими способами розвитку в собі вміння дослідника;

Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Галузі: природнича, громадянська та історична, технологічна

  1. Ранкова зустріч.
  1. Привітання
  2. Обмін інформацією
  • У мене в мішечку захований предмет, який збільшує дрібні обєкти.
  •  Задавайте запитання на які я можу відповісти тільки так чи ні і ви дізнаєтесь , що в мішечку.

( лупа )

  • Що можна зробити за допомогою лупи?

(досліджувати дрібні об’єкти. Ручна лупа збільшує предмети удвічі й більше. Коли ми будемо з нею працювати, ми будемо тримати лупу за ручку. Не можна торкатися пальцями скла)

  • А хто може досліджувати?

(дослідники)

  • Чи хотіли б  ви дізнатися, хто такий дослідник?
  • Чи хотіли б ви побути дослідниками?

 

  1. Повідомлення теми уроку.
  • Отже, сьогодні ми з вами будемо досліджувати хто такі дослідники і якими вони повинні бути, будемо проводити досліди, які нам допоможуть більше дізнатись про об’єкти природи

( на дошці термін «Дослідники» . Протягом уроку діти досліджують і заповнюють, хто такі дослідники).

  1. Основна частина

Обєднайтесь у 4 групи за малюнками ( апельсин, лимон, грейпфрут, мандарин)

1. « Ми - вдумливі»

У кожній групі на парті лежать по 2  різні фрукти (апельсини, лимони, мандарини, грепфрути - 1 очищений, 1  - в шкурі)

  • Назвіть, що лежить у вас на тарілках.
  • Як можна назвати одним словом? (фрукти)
  • Що ви про них знаєте?( вони корисні, смачні…)
  • Чим схожі? ( формою, вони цитрусові….)
  • Чим відрізняються? ( кольором, запахом….)
  • Чим вони вкриті? (шкіркою)
  • Чи замислювались, навіщо фруктам шкірка?
  • Чи хотіли б дізнатись?

 

            Виконайте тоді перший дослід «Фрукт, що плаває»

Поміркуйте, що відбудеться з лимоном якщо помістити його у склянку з водою?

Перевірте свої здогадки на досліді.

Що станеться з лимоном у воді , якщо його почистити від шкірки?

Дослід 1

  1. Помістить лимон у воду
  2. Що ви спостерігаєте?

Висновок:  лимон не опустився на дно, а плаває у воді

 

Дослід 2

 

  1. Зробіть припущення, що станеться з очищеним лимоном у воді.
  2. Помістіть очищений лимон у воду
  3. Що ви спостерігаєте ? Чи виправдалися ваші припущення?

Висновок: лимон опустився на дно тому, що м’якуш лимона наповнився водою.

Зовнішня оболонка лимона захищає його від дощу коли він росте. Шкірка -  бар’єр, який оберігає лимон.

 

За допомогою лупи розгляньте шкірку лимона і  шкірку своєї руки.

Чим вони схожі? Чим відрізняються?

  • Як ви думаєте, яке значення шкіри для людини? (шкіра  захищає внутрішні органи)
  • Під час виконання завдання ми думали.
  • Зробіть висновок:

Дослідник це людина -вдумлива

 

2.«Ми – комунікабельні»

Один учень із групи вибирає з мішечка картинку, діти в групі задають запитання, щоб дізнатися що намальовано. Відповідати можна «так» чи «ні».

  • Щоб дізнатися який малюнок був намальований , що ви робили? (ставили запитання, спілкувалися)
  • Зробіть висновок:

Дослідник- комунікабельний.

3. «Ми – кмітливі»

Проблемне питання:

-Чи завжди наші очі дають нам правдиву інформацію?

Робота в парах.

Роздивіться малюнок. Чи рівні горизонтальні смужки на малюнку? Перевірте за допомогою лінійки

Зробіть висновок: не завжди наші очі дають нам правдиву інформацію, треба все перевіряти й додумуватися.

Отже дослідники – кмітливі.

4.« Ми – допитливі»

Зараз ми дізнаємось, ще про одну якість дослідника.

 Дослід 1.

Висловте припущення, які з  предметів буде притягувати магніт( ложка, олівець ,скріпки, ключ, кнопки, бумага, цвяхи, ластик, гудзики)

Проведіть досліди й перевірте свої припущення.

Назвіть предмети, які притягував магніт.

З чого вони зроблені?

Зробіть висновок: металеві предмети мають магнітні властивості.

Дослід 2.

Давайте перевіримо, чи може магніт притягнути металеві  предмети крізь папір, крупу, воду та стінки стаканчика? Висловіть припущення. Вам цікаво про це дізнатися?

  1. Спробуйте витягнути магнітом скріпку з пластикового стаканчика з водою.
  2. Спробуйте витягнути магнітом скріпку з крупи (манки)
  3. Спробуйте  притягнути скріпку магнітом через аркуш паперу.
  • Чи справдилися ваші припущення?
  • Зробіть висновок:

Магніт може діяти скрізь деякі предмети та воду.

Чи цікаво вам було про це дізнаватися ?

Отже, дослідники – допитливі.

 

5.«Ми – винахідливі»

Придумайте, як можна нестандартним, незвичним способом використати знайомі предмети (аркуш паперу, ручка, скріпка, пластикова пляшка)

Розкажіть  про свої винахіди.

Зробимо висновок:

дослідники – винахідливі.

- Так якими якостями має володіти дослідник?

-  За допомогою чого досліджують обєкти природи?

(Природу досліджують за допомогою дослідів)

6. Гра «Природа - мудрий винахідник»

- Як ви думаєте, хто є наймудрішим винахідником?(вислухати вислови дітей)

Першість серед всіх винахідників віддають природі. Існує така наука біоніка – яка використовує в техніці знання про живі організми. Вчені спостерігають за рослинами і тваринами і розмірковують, як можна використати ці пристосування  в техніці.

Завдання:

Розгляньте малюнки, встановіть відповідність між винаходами та живими організмами (комар – шприц, кульбабка – парашут, птах – літак, бабка – вертоліт)

-Як кожний винахід полегшив життя людей?

Чого тільки не вигадували люди, щоб зробити своє життя зручнішим та комфортнішим. А вам відомо, як виникла зубна щітка? Велосипед?

 

7. Стародавні винаходи

Слайд (стародавня зубна щітка, велосипед)

Пробатьком сучасних зубних щіток уважається китайський імператор. Щетина китайських зубних щіток була зроблена з волосся, що росте на зашийку дикого кабана, а ручки були або з дерева, або з кісті тварин.

А велосипед – був пристрій із двома колесами, але тільки без педалей. Рама була дерев’яною.

 

8. Винаходи сьогодення

  • Як ви вважаєте, чи можна бути винахідником в наш час? Чи все вже на світі винайдено?

Винахіди сьогодення: енергоощадні лампи,  зубна щітка сьогодні може бути на батарейках, на основі велосипеда, був винайдений мотоцикл.

А самі останні винаходи сьогодення – це мобільний звязок і інтернет.

Процес винахідства триває, тому в нас ще багато можливостей для пошуку ідей.

9. Винаходи дітей

- Хто на вашу думку може стати винахідником?

Не лише дорослі придумують нові винаходи. Винахідниками можуть стати і діти.

 ( Відео. Винаходи дітей)

17 січня відзначається день винахідника.

10. Креативне винахідництво (Технологія)

- Я вам пропоную стати винахідниками. Сьогодні на уроці ми досліджували властивості магніта, давайте застосуємо ці знання в практичній діяльності.

(кожна група робить поробку, застосовуючи властивості магніта)

Групи демонструють свої поробки.

- Ми застосували свої знання на практиці, отже стали винахідниками!

10.Підведення підсумків

1. Рефлексія. Продовжіть речення:

  • Сьогодні на уроці мене зацікавив дослід з ….
  • Завдяки досліду я зрозумів……
  • Сьогодні на уроці я був…….
  • Я сьогодні прийду додому і…..
  • Під час уроку у мене виникло питання….

- Чи сподобалось вам бути дослідниками?

За вашу плідну роботу ви отримуєте сертифікат дослідника.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лисицька Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 березня 2020
Переглядів
4649
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку