Цей урок учні проведуть, як мандрівку в джунглі направлен виховувати інтерес до занять гімнастикою та бажання самостійно займатися фізичними вправами.
Урок «Мандрівка в джунглі»
Тема: школа культури рухів з елементами акробатики.
Мета уроку: Закріплювати вміння виконувати вправу стійка на лопатках, «міст» із
положення лежачи та перекид вперед;
Розвивати спритність у рухливих та естафетних іграх «Павучки» і
«Вудочка».
Виховувати інтерес до занять гімнастикою та бажання самостійно
займатися фізичними вправами.
Інвентар: гімнастичний мат, кеглі, обручі, скакалка,канат, фізична карта світу, гімнастичні палиці, фотографії тварин, картини джунгів.
Місце проведення: стортивна зала.
Частина уроку |
Зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина уроку (10-12хв) |
1.Шикування, привітання. |
30 с |
|
2. Повідомлення завдань уроку - Сьогодні ми з вами вирушимо в незвичайну мандрівку в джунглі. Джунглі-це густі, вологі непрохідні ліси. Щоб уявити їх краще, пригадайте фільми про Тарзана, Мауглі. Головне-з’ясуємо, які ми сильні, швидкі, спритні витривалі, гнучкі, як уміємо долати труднощі. |
До 30с |
|
|
3. Стройові вправи - перевіримо, чи не зіб’ємося ми зі стежки, чи не заблукаємо під час походу. А для цього повторимо повороти. |
До 1хв |
Команди «Кругом!» «Ліворуч!», «Праворуч!» Стежити за чіткістю виконання. |
|
4. Різновиди ходьби та бігу - Підходимо до літака (ходьба звичайним кроком) |
1 хв |
Фронтально-потоковий метод. Дистанція-2м. |
|
- Злітаємо, набираємо швидкість. (Біг) Біг у повільному напрямку, за сигналом - в колону за направляючим. |
1-2 хв. |
Не зіштовхуватися, не торкатися друг-друга |
|
-Ось ми політаємо над океаном і приземляємось в Амазонії. (Ходьба на носках, потім на п’ятках) |
1-2 хв. |
Стежити за правильною поставою та диханням.
|
|
Подивіться навколо: який густий ліс, гігантські дерева , ребристі корені яких розповзлися навкруги, повалені дерева-це все перешкоди, що заважають нам пройти. (Біг із перешкодами)
|
1-2 хв |
Як перешкоди використовувати гімнастичні палиці та кеглі. |
|
|
-У джунглях багато змій і найбільша в світі з них – анаконда до 11м завдовжки. (Ходьба «змійкою»). -У джунглях дуже багато павуків, комах, жуків. Гра «Павучки»
|
1 хв
2-3хв |
Учні тримають один одного за талію, йдуть між фішками.
Імітуючи павучків, граємо в «салки». |
5. Загально-розвивальні вправи з обручем. -Виходимо на галявину, де розімнемо м’язи шиї, рук, тулуба та ніг, трохи підбадьоримось. Покажемо які високі дерева в джунглях. 1) Піднімання рук вгору, піднімання на носочки. В.п.- о.с. 1 – піднімаємо руки вгору, встати на носки 2 – повернутись у в.п. А тепер як дерева качає вітер. 2)Нахили тулуба в сторони. В.п. – ноги нарізно,руки вгору. 1 – нахилити тулуб вправу сторону 2 – в.п. 3 – 4 – теж саме в ліву сторону. А тепер ми схожі на черепаху. 3) Повороти тулуба. В.п. – ноги нарізно, обруч позаду, руки в сторони. 1 – поворот вправу сторону 2 – в.п. 3 – 4 – теж саме в ліву сторону. А тепер як жук катаємо кульку. 4) Перекати. В.п. – широка стійка,присісти на ліву ногу, обруч попереду на підлозі. 1 – перекат на праву ногу, ліву випрямити в сторону 2 – перекат на ліву ногу, праву випрямити в сторону. А тепер прогулянка на машині. 5) Повзання на сідницях. В.п. – сидячи на підлозі, ноги разом. 1 -8 – рухаємось вперед на сідницях вперед; 1 -8 – рухаємось на сідницях назад. В джунглях багато тигрів, пантер, ягуарів та інших котячих. Покажемо як вони вигинають спинку. 6)Вигинання спини. Вправа «кішка». В.п. – упор на колінах, руки прямі. 1 – підняти голову вгору, прогнути спину; 2 – опустити голову вниз, вигнути спину вгору – видих.
А тепер ми побудимо коброю. Імітуємо як кобра роздуває капюшон. 7) Прогинання з упором на руки. В.п. – лягти на живіт, руки зігнуті на рівні грудей. 1 – випрямити руки, прогнутись, видих; 2 – повернутись у в.п., вдих. Тепер ми покажемо як пролазити із нори. 8) А тепер пролазимо в велики нори. Пролізти в обруч боком. В.п. – о.с., обруч в лівій руці. 1 – переступити лівою ногою в обруч, 2 – присісти, пролізти в обруч вліво. 3 – 4 – теж саме вправу сторону. А тепер підготуємо наші ніжки. 9) Стрибки двома ногами. В.п. – о.с., обруч біля лівої ноги на підлозі. 1 – стрибок двома ногами в обруч та із обруча вліво; 2 – стрибок двома ногами в обруч та із обруча вправо.
|
5-7 хв
10 – 12 разів
10 – 12 разів
10 – 12 разів
10 – 12 разів
3 – 4 рази
10 – 12 разів
10 – 12 разів
10 – 12 разів
16 – 20 разів. |
Перешикуватись трійками Фронтальний метод
Тем повільний, дихання спокійне Потягнутись за руками.
Руки прямі, розтягуємо бокові та межреберні м’язи, випрямляємось на видихі
Ноги від підлоги не піднімати.
Ногу в сторону витягнути до повного випрямлення.
Згинаючи та випрямляючи по черзі ноги передвіщаємось на сідницях.
Темп повільний, опускаючи голову вниз, дістатись підборіддям грудини.
На видиханні шипимо як змія.
Пролазити в обруч присівши, спину тримати прямо.
Руки на поясі, темп спокійний. |
|
Основна частина уроку 20-25 хв
|
1. Акробатичні вправи -Наша стежка простягається через навісний місток. Покажіть, по якому містку ви йтимете. (Вправа «Міст»). |
До 2 хв |
Фронтальний метод Всі виконують вправу на місці |
2. А хто бачив справжній місток покажіть який він. (Стійка «Міст») (Стійка на лопатках) |
2-3 хв
2-3 хв |
Лікті зведені, тіло випрямлене, ноги вертикально. |
|
3. Вправи на рівновагу -Пройти по містку, де у воді алігатори та змії- далі пройти через болото, де ядовиті жаби Ага, по купинах. |
3-4 хв |
Ходьба по канату: прямо- руки в сторони; приставним кроком - руки на поясі; стрибки на двох ногах по купинах. |
|
4. Вправа «Перекид вперед» -У джунглях дуже багато мавп. Вони полюбляють бавитись і перекидатись. Ми спробуємо зробити перекиди, як мавпочки.
-А тепер збираємо свої речі та прибираємо після себе. |
3-5хв |
Поточний метод.
Прибрати мати,обручі. |
|
5. Гра «Вудочка». - Як же опинитися біля річки та не наловити рибки?
|
3-5 хв
|
Учні стають в коло в центрі якого учитель обертає скакалку, всі стрибають, щоб вона їх не торкнулась. |
|
Заключна частина уроку 3-5хв |
1.Ходьба у повільному темпі -Як головний провідник я виведу вас із джунглів, адже завдання своє ми виконали. Ось дорога через гальку. Ви втомилися і тому нам часто доведеться зупинятися, відпочивати. (Рухлива гра на увагу). |
До 2 хв |
Фронтальний метод. Ходьба по килимку з камінцями 1оплеск-ходьба, 2-зупинка, 3-присід. |
2. Шикування в одну ширенгу -Спокійно підходимо до літака, яким дістанемось додому. |
До 30 секунд |
За зростом |
|
3. Підбиття підсумків уроку -Чи сподобалась вам «Мандрівка в джунглі»? які вправи на уроці ви виконували? Яких тваринок ми бачили? |
До 2хв |
Відмітити учнів, які найбільш вправно виконували завдання. |