В проведені спортивної години використано загальнорозвиваючі вправи, які сприяють зміцненню здоров*я, розвитку фізичних якостей учнів. Такі вправи мотивують вихованців до збереження свого здоров"я.Учні завжди краще працють,коли допомагають казковим героям. Проведення таких годин в ГПД,а також прогулянок на свіжому повітрі дуже потрібні дітям. Адже учні початкових класів у силу вікових особливостей потребують підвищеної фізичної активності, щоб зняти втому після уроків.
Розробка спортивної години в ГПД
Автор: вчитель початкових класів Воронова Л.В.
За допомогою загальнорозвиваючих вправ досягаєм зміцнення організму
Мета заняття: удосконалювати техніку виконання загально розвивальних та ігрових вправ. Розвивати швидкість, спритність, гнучкість. Виховувати стійкий інтерес до постійних занять фізкультурою, бережне ставлення до власного здоров΄я, почуття задоволення від активного відпочинку. Сприяти вихованню почуття колективізму, ціннісного ставлення до живої природи.
Форма заняття: спортивна година
Педагогічні прийоми: стимулюючі
Обладнання: ракетки, тенісні м’ячі, обручі.
Хід заняття
Вже закінчились уроки,
Буде в нас спочинок.
Працювали ми нівроку,
Й на перепочинок
Вийшов дружно увесь клас,
Бо спортивні ігри в нас.
(«Влітає» сорока – дівчинка одягнена в костюм птаха. Вона пізніше разом з дітьми виконує вправи. )
Сорока:
Скре-ке-ке,скре-ке-ке!
Я сорока-скрекотуха.
По лісу швидко я стрибала,
Всі новини позбирала.
Скре-ке-ке, скре-ке-ке!
Чи ви чули ось таке:
Стались в лісі в нас дива,
Плаче мудрая сова –
Із птахами їй біда.
Розлінувалися птахи –
Перестали махать крильми,
Лежать собі, цвіркочуть,
Літать зовсім не хочуть.
А без них буде біда,
Лісу зеленого Сові шкода.
Нападуть же шкідники –
Зостануться лиш гілки.
Допоможіть же , дітвора,
Скажіть птахам –
Фізкульт – ура!
Вихователь:
Допоможем, дітлахи,
Мудрій тітоньці Сові.
Діти:
Ми веселі дітлахи,
З спортом ми завжди на «ти»!
Бо це істина відома,
Мусить знать її ворона,
Сойка, галка і синиця,
Лінуватись не годиться!
І великому, й малому –
Не зашкодить спорт нікому.
І сьогодні, й повсякдень
Буде в птахів – спортивний день!
Комплекс загальнорозвивальних вправ
«З життя птахів»
(використання аудіозапису звуків природи, пташиного співу під час виконання комплексу загальнорозвивальних вправ.)
В.П. – основна стійка.
1 – праву руку вгору;
2 – ліву руку вгору;
3 – підвестись навшпиньки, руки вгору, руки в сторони, потягнутись;
4 – В.П.
В.П.-ноги на ширині пліч, руки перед грудьми, долоні стулені разом;
1-7 – хвилеподібні рухи вправо, вліво руками , нахили тулуба вправо-вліво – «повзе гусінь, червячок»;
8 – В.П.
В.П.-ноги на ширині пліч, руки в замок позаду тулуба;
1 – нахил вперед, руки підняті;
2 – вихідне положення.
В.П.- колінно – ліктьовий упор;
1-3 – повзання вперед;
4 – колінно – ліктьовий упор;
5 – вигнути спину;
6 – прогнути спину;
7-8 – те саме.
8-16 – у зворотному напрямку.
В.П. – руки до плечей;
1-2 – два стрибки на правій нозі;
3-4 – два стрибки на лівій нозі;
5 – чотири стрибки на двох ногах.
В.П. – руки на поясі.
1 – підняти підборіддя, вдих;
2 – опустити підборіддя на груди, видих.
Вихователь: досить вправами займатись,
Вже пора нам і погратись.
(група лічилкою ділиться на дві команди: «Веселі синички» і «Невгамовні дятли» всім гравцям вішаються емблеми команд )
Пташина естафета
«Гусячим» кроком пройти відстань від старту до фінішу і в зворотньому напрямку.
Гравці беруть у праву руку ракетки, на які кладуть тенісний м’ячик. (Це буде пташине «яйце»). Тоді біжать до фінішу і назад, утримуючи м’яч на ракетці. Біжучи, вони пролазять через обруч. Все це потрібно повторити і на зворотньому шляху.
Попереду кожної команди на відстані 10 м малюємо один за одним три кола. Головним гравцям даємо по 3 кубики. За сигналом керівника гравці вибігають наперед, розкладають у кожне коло по одному предмету. Вертаючись, підбігають до наступних гравців своїх команд, легенько ляскають їх по долоні, а самі стають позаду своєї колони. Чергові гравці після дотику долоні стрімко біжать уперед, збирають кубики і повертаються до своїх команд, передаючи предмети третім (по черзі) гравцям. У такому порядку гра триває, доки всі учні не візьмуть участі в естафеті. На перше місце виходить команда, гравці якої раніше від інших закінчили перебіжки.
Правила гри.
Примітка: по закінченню естафети відзначити команду – переможця.
Вихователь: В естафеті веселились,
Всі сміялись і шуміли.
Нас чекає знову гра.
Всі готові, дітвора?
Ну, ставаймо
І птахам допомагаймо.
Гра «Мисливці та качки»
Одна з команд — “качки” — стає всередину великого, заздалегідь окресленого кола, друга—”мисливці”—зовні кола. Мисливці прагнуть влучити волейбольним м’ячем у качок. Качки, яких торкнувся м’яч, вибувають з гри. Ролі міняються, коли мисливці влучать у всіх качок. Виграє команда, яка за меншу кількість часу виб’є всіх качок.
Вказівки до гри:
а) Качки можуть бігати тільки в колі, а мисливці можуть бити в качок тільки з свого місця;
б) Слід звернути увагу гравців на те, що мисливцям вигідно перекидати (пасувати) м’яч один одному й бити ним у качок лише тоді, коли ті стоять близько від гравця з м’ячем;
в) Можна виграш підрахувати не за часом, а за кількістю ударів м’ячем по качках, причому пас не вважається ударом.
3.Підведення підсумків:
Визначити активніших, спритніших, похвалити за вміння товаришувати, допомагати.
Сорока:
Здивувалися птахи,
Що зі спортом дружать дітлахи.
Крильцями затріпотіли,
Політати захотіли.
Стало соромно птахам,
Заздрять вони дітлахам.
Почали собі стрибать,
Щебетать і промовлять:
Спорт велику силу має –
Він здоров΄я прибавляє.
Зрозуміє навіть пень:
У птахів – спортивний день.
І мені вже теж пора,
Все, бувайте, дітвора.