Цей конспект уроку можна використовувати як на уроці природознавства, так і на уроці я досліджую світ
Тема: Здоров’я – найважливіший скарб людини
Мета: поглибити знання учнів про найважливіший скарб людини – здоров’я; розширити уявлення про здоровий спосіб життя, про особисте ставлення до власного здоров’я; сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров'я; розвивати навички піклування про здоров’я; виховувати бажання
бути здоровими.
Обладнання: таблиці, лего, лего «6 цеглинок», картки з прислів’ями, запис на дошці для опитування, куб Блума.
Хід уроку
І. Організація класу
Ранкове привітання
коло, візьмемося за руки і привітаємось один з одним та побажаємо щось хороше.
(Привітання учнів)
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
ми будемо виконувати різні цікаві завдання, та розширимо свої
знання про здоров’я та способи його покращення і збереження.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
А щоб легше вам відповісти на запитання, проведемо інтерактивну вправу
асоціативний кущ.
3.1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
( стан, настрій, розвиток, радість, життя, і т.д.)
Вчитель. Здоров’я – це стан людини, при якому вона почувається добре, не хворіє, та нічого в неї не болить.
3.2. Проблемне запитання
Вчитель З кожним роком все більше людей обирає здоровий спосіб життя, спрямовує свої зусилля на збереження і зміцнення свого здоров’я. Адже здоров’я – безцінний скарб, його не можна купити ні за які кошти. Його потрібно берегти щохвилини. Здорова людина може жити щасливо, працювати, радіти життю, творити добро, дбати про родину, свій рід, неньку Україну.
Вчитель. Не можна переїдати і голодувати. Їжу треба приймати в невеликій кількості і повільно. Обов’язково треба вживати супи, борщі, каші, м’ясо, рибу, овочі і фрукти. Крім того треба щодня вживати часник, цибулю, зелень, щоб не тільки поповнити організм вітамінами, але захистити себе від різних хвороб та бактерій. Булочок і солодощів треба вживати менше, щоб потім наше тіло не набуло форми булочки. Їсти треба за столом, сидячи, повільно, ретельно пережовуючи їжу, не поспішаючи. То ж не треба намагатися уминати все в такій кількості — це до добра не приведе. В усьому треба мати міру, тоді й здоров’я буде.
Вчитель. Як ви вважаєте чи має значення для здоров’я чистота?
Саме пряме значення для здоров’я людини має чистота, зокрема чистота рук, бо на них найбільше накопичується всіляких бактерій, мікробів, вірусів. І якщо не мити рук, то ціла армія цих паразитів потрапить до вашого шлунку і буде жити там, підриваючи ваше здоров’я, руйнуючи ваш організм. А ще треба слідкувати за чистотою посуду, з якого ви їсте, за чистотою столу, треба обов’язково мити овочі і фрукти перед їх вживанням. Треба дотримуватись правил особистої гігієни, користуватися індивідуальним рушником, гребінцем, ножицями, обрізати і чистити нігті. Про це треба весь час пам’ятати.
3.3. Вправа «Опитування»
(Заздалегідь на дошці підготовлений запис (питання) з обраними кольорами цеглинок, вчитель називає по черзі записи, учні піднімають цеглинки, учитель рахує кількість, що підняли, та фіксує її записом навпроти кожного питання).
1 питання: Хто з учнів нашого класу займається спортом? Якщо такі є, то підніміть цеглинку блакитного кольору; (вчитель рахує, та фіксує запис).
2 питання: Хто з учнів нашого класу щодня вживає фрукти та кисломолочні
продукти? Якщо такі є, то підніміть цеглинку оранжевого кольору; (вчитель рахує, та фіксує запис).
3 питання: Хто з учнів нашого класу щодня здійснює прогулянку на свіжому
повітрі? Якщо такі є, то підніміть цеглинку червоного кольору; (вчитель рахує, та фіксує запис).
спортом? (10).
3.4. Математичний прийом
(19).
3.5. Фізкультхвилинка.
Ми перевірили поставу і звели лопатки.
(Стати рівно,розвести плечі і звести лопатки).
Ми походимо на носочках, а потім - на п’ятках.
(Ходьба на носках, а потім на п’ятках).
М’яко йдемо, як лисенята, як ведмедик косолапий.
(Ходьба на носках,ходьба на зовнішньому боці стопи).
І як зайчик куцохвостий, і зубастий сірий вовк.
(Стрибки на носках,біг на носках, широкими кроками).
Ось скрутився у клубочок їжачок, бо він змерз.
(Присід згрупувавшись).
Промінчик їжачка торкнувся, і солодко він потягнувся.
(Стати,піднятись на носки,вдихнути, потягнутись,стати на
всю ступню, опустити руки, видихнути).
ІV. Закріплення вивченого матеріалу
4.1. Гра «Склади прислів’я»
(скласти прислів’я та пояснити його значення)
В здоровому тілі — здоровий дух.
Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду.
Доки здоров'я служить, то людина не тужить.
Здоров'я більше варте, як багатство.
Здоров'я за гроші не купиш.
4.2. Гра «Погано» «Добре»
(застосовуючи лего 6 цеглинок червоного та зеленого кольорів, по принципу сигнальних карток)
твердження, що це добре, то піднімаєте цеглинку зеленого кольору, а
якщо твердження – погано, то піднімаєте червоного кольору цеглинку.
Добре:
Погано:
4.3. Вправа «Коло ідей»
Робота в групах (використовуючи лего, скласти та презентувати ідеї для покращення та збереження здоров’я).
4.4. Презентація робіт кожної групи.
V. Підсумок уроку.
5.1. Вправа «куб Блума»
– Діти, попрацюймо за кубом Блума, і перше питання звучить так:
2 питання «Запропонуй»
Пам’ятайте діти:
не дозволяти мати собі шкідливих звичок.
Вправа «Рефлексія»
Продовжити речення.
«На уроці…»
«Я навчився(лася)…»
«Я запам’ятав(ла)…»
«Мені було цікаво…»