Урок «Дмитро Павличко. «Де найкраще місце на землі». Підсумок за темою»

Про матеріал

Урок узагальнення і систематизації знань має на меті закріпити знання, отримані в процесі вивчення розділу, поповнити їх додатковими відомостями; розвивати вміння порівнювати, зіставляти художній зміст творів, аналізувати та синтезувати отримані знання; виховувати почуття патріотизму, бажання захищати рідну землю і примножувати її багатства

Перегляд файлу

Тема. Дмитро Павличко. «Де найкраще місце на землі». Підсумок за темою.

Мета: закріпити знання, отримані в процесі вивчення розділу, поповнити їх додатковими відомостями; розвивати вміння порівнювати, зіставляти художній зміст творів, аналізувати та синтезувати отримані знання; виховувати почуття патріотизму, бажання захищати рідну землю і примножувати її багатства

Обладнання: карта України, дитячі малюнки, індивідуальні картки

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань

 

Хід уроку

 

І Організаційний момент

Знову день почався, діти!

Всі зібрались на урок –

Отже, час нам поспішати –

Вже покликав нас дзвінок.

Сьогодні заняття незвичайне,

Бо буде для повчальне.

ІІ Актуалізація знань, умінь та навичок учнів

- Я бажаю вам хорошого настрою на весь урок, щоб вам легко і успішно працювалося. А працювати будемо дружно, згуртовано, допомагати один одному. Почнемо ми наш урок з мовленнєвої розминки

  1.                     Мовленнєва розминка

а) Вправи на розширення кута зору

  • Дивлячись на крапочку, читаємо цілі слова

                                    КРА  .     Й

                                МО        .     ВА

                            ЗЕМ           .        ЛЯ

                         КРА               .          ЇНА

                     ДОМІ                .             ВКА

                   НАЙКРА             .                  ЩА

                 БАТЬКІВ               .                ЩИНА

б) Робота над чистомовкою

На-на-на – рідна (сторона).

Ай-ай-ай – наш рідний (край).

Жу-жу-жу – землю (бережу).

Емо-емо-емо – в Україні (живемо).

  1.                     Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
  • Яку назву має розділ, вивчений нами?
  • На які теми поділений?
  • Про що дізналися з творів другої теми?
  • Що значить любити свою Батьківщину?

ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми закінчуємо вивчення творів за темою «Добридень тобі, Україно моя!» І нам потрібно дати відповідь на питання «Де найкраще місце на землі?»
  • До нас завітав незвичайний гість. Давайте його привітаємо.

Інценізація вірша

Разом з вітром журавель

Із чужих летів земель.

Вітер дуже дивувався:

«Нащо ти летів, старався?

Чим так вабить ця земля?» –

Запитав у журавля.

«Тут мене ростила мати,

Тут навчився я літати,

Тут зів’ю гніздо і я,

Батьківщина тут моя»

IV Робота над віршем Д. Павличка «Де найкраще місце на землі»

  • Давайте запитаємо у автора вірша «Де найкраще місце на землі?»
  1.                     Читання вірша вчителем
  • Назвіть дійових осіб вірша
  1.                     Читання вірша учнями мовчки
  2.                     Робота над аналізом вірша
  • Про що автор запитував сонце?
  • Прочитайте питальні речення з відповідною інтонацією.
  • Прочитайте відповідь сонця.
  • З якою інтонацією слід читати ці слова?
  • Знайдіть і прочитайте спонукальні речення.
  1.                     Читання вірша за особами
  • У яких словах висловлено головну думку вірша?

V Фізкультхвилинка

Станьте, діти, усміхніться,

Землі рідній поклоніться.

І до сонця дотягніться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте,  два присядьте

І за парти тихо сядьте.

 

VI Узагальнення і систематизація знань

  1.                     Вікторина « З якого твору»
  • «Гей, у лузі червона калина похилилася …» 

(В. Скуратівський «Калина»)

  • «Буду я природі вірним другом» (С. Жупанин «Йтиму садом…»)
  • «Це домівка твоя і школа» (А.Костецькмй «Батьківщина»)
  • «Жили поляни родинами і мали своїх князів» (Н.Забіла «Древній Київ»)
  • «Це на згадку про твоє добре серце» (Г.Денченко «Калинка»)
  • «Лежить ясний, як сонечко, і ніби промовляє…» (Т.Коломієць «Хліб»)
  • «Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини» (М.Чернявський «Рідний край»)
  1.                     Гра «Лото». Робота в групах

(На одному аркуші подано прізвище, ім’я, по-батькові письменника. На другому назва твору, на третьому – фрагмент цього твору. Завдання для гравців: вибрати із загальної кількості карток ті, що стосуються одного автора)

  1.                     Конкурс «Намалюй Батьківщину»
  • У кожної людини є свій рідний куточок у великій державі. Усі такі маленькі куточки складаються у велику країну – Україну. Це  і є наша рідна Батьківщина.  Вам вдома потрібно було намалювати «свою батьківщину». Розкажіть, що ви намалювали. (Діти виходять до дошки і коментують свої роботи)

1 учень. «Моя Батьківщина – це хата й калина,

що виросла біля вікна»

2 учень. «Моя Батьківщина – це мама і тато,

 і друзі мої, їх так у мене багато»

3 учень. «Батьківщина моя – це предків земля»

4 учень. «Батьківщина моя – це небо і зорі,

пшениченька на мирній полі»

5 учень. «Моя батьківщина – це гори і долини,

широкий степ і полонини»

VIІ Підсумок уроку

Гра «Продовж речення»

  • Я можу пояснити, що таке Батьківщина…
  • На уроці мені найбільше сподобалося…
  • Мені цікаво було дізнатися…
  • Я вчився …
  • Я дізнався…
  • Мені б хотілося ще…

VIIІ Домашнє завдання

Вивчити вірш напам’ять «Найкраще місце на землі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1748
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку