• удосконалювати знання основних правил безпеки поведінки пішоходів на вулиці;
• сприяти усвідомленню важливості дотримання ПДР;
• створити умови для навчання дітей бачити все, що становить небезпеку для життя й здоров'я;
• розвивати вміння контролювати свою поведінку
• виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі.
\
Безпека пішоходів
Мета уроку:
• удосконалювати знання основних правил безпеки поведінки пішоходів на вулиці;
• сприяти усвідомленню важливості дотримання ПДР;
• створити умови для навчання дітей бачити все, що становить небезпеку для життя й здоров'я;
• розвивати вміння контролювати свою поведінку
• виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі.
Обладнання:
таблиці, дорожні знаки, малюнки.
Хід уроку
I Організаційний момент .
Доброго дня! Рада вітати вас.
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав!
Тож і ви часу не гайте,
Працювати поспішайте.
Щоб урок минув не марно
Вам сидіти треба гарно.
Не крутитись на уроках,
Як папуга чи сорока
II Повідомлення теми і мети, постановка навчального завдання.
Всі люди протягом свого життя є пішоходами і пасажирами різного транспорту. Вони є учасниками дорожнього руху. Наша розмова сьогодні буде про безпеку на дорогах, яку мають створити пішохід і пасажир. Зайшовши у транспорт – ми стаємо пасажирами. Вийшли з нього – і є пішоходами. І одні, і другі створюють аварійні ситуації на дорогах і в транспорті, які називаються дорожньо-транспортною пригодою – ДТП.
Дорогами України рухаються різноманітні автомобілі. Налічується їх більше 10 млн. Їдуть вони з великою швидкістю і з невеликими інтервалами та створюють щільні потоки. Під колеса автомобілів на наших дорогах потрапляють дорослі люди та діти. Постраждалі часто нехтують важливими правилами.
І наше завдання сьогодні вивчити Правила дорожнього руху.
III Вивчення нового матеріалу.
На великих дорогах, де рух транспорту інтенсивний, на перехрестях доріг встановлені світлофори, які самі регулюють рух автомобіля і пішоходів. Це ваш помічник, бо завжди підкаже, коли йти, коли зачекати, а коли стояти і не рухатись.
Учениця
Що це стоїть на вулиці
Високе та триоке?
Червоно, жовто, зелено
Моргає у всі боки?
Учень
Це - світлофор, наш добрий друг,
Він про безпеку дбає.
Погляне пильно навкруги
Пускає чи спиняє.
Світлофор
Якщо правила не вчить -
Це є небезпека.
Вас машина зіб`є вмить
Та, що мчить здалеку.
У мене є до вас завдання, розкажіть навіщо мені три кольори та що вони означають.
Учениця 1.( з червоним кружком)
Горить червоний - стань і стій,
Машин, поглянь несеться рій.
Закритий шлях до переходу,
Машин, поглянь несеться рій.
Закритий шлях до переходу,
Не метушись, бо зробиш шкоду.
Учень 2. ( з жовтим кружком)
Жовтий нас застерігає:
Готуйсь, зберись, часу немає,
Чекай сигналу перейти,
Будь уважним дуже ти.
Учень 3.( з зеленим кружком)
Зелений каже: - Не барись,
З духом швидше ти зберись,
Переходь, часу не гай,
Бо чека тебе трамвай,
І машин чекає рій.
Переходь мерщій, не стій.
Повідомлення вчителя
Учитель. Перший вуличний світлофор з'явився у Лондоні 1868 року. Винайшов його англійський інженер Найт.
Перший світлофор був механічним: кольорові сигнали змінював черговий поліцейський, який стояв поруч. Перш ніж увести світлофор у дію, у газетах Лондона були докладно описані правила дорожнього руху, з яких люди дізналися, що означає червоний колір, а що — зелений. Жовтого кольору тоді не було взагалі.
Пізніше до світлофора додали ще й гасовий ліхтар, завдяки якому кольори були помітні й уночі. Але одного разу ліхтар вибухнув, смертельно поранивши поліцейського, що стояв поруч. Після цього випадку світлофор зник із вулиць на цілих 50 років.
Вдруге світлофор з'явився 1914 року в американському місті Клівленді. Цього разу він був уже електричний, але все одно мав лише два кольори — червоний і зелений. Жовтий колір додали лише 1918 року. У нашій країні він з'явився 1924 року.
Діти стоять. Світлофор – із 3 кружечками – посередині. Колір кружечків відповідає кольорам світлофора. Піднятий жовтий кружечок – ходьба уповільнюється, червоний – зупинка,зелений – можна йти далі.
На переході біля світлофору
Правил дотримуйся дуже суворо:
Спочатку ліворуч ти подивись
Немає машин? – То йди, не барись!
Далі йти теж маєш право!
Як машин немає справа!
Тротуари це доріжки,
Ми по них ідемо пішки.
Всі, хто тротуаром ходить,
Звуться просто – пішоходи.
Учитель
Ви вже дізналися, що нашим основним помічником є світлофор. Але на вулицях є ще речі, що допомагають вам правильно поводити себе на вулиці. Отже, які ці речі?
Що за дивний перехід,
На тварину схожий,
Береже людей від бід,
Йде ним перехожий (зебра)
Хто стоїть на мостовій
І лиш руку занесе -
Всі навколо знають: «Стій!» (регулювальник)
Ви всі бачили співробітника ДАІ - інспектор руху, регулювальник. В руках у нього така смугаста паличка. Це жезл.
Юний інспектор 1.
Якщо правила не вчить,
Це є небезпека.
Вас машина зіб’є вмить,
Та, що мчить здалеку.
Юний інспектор 2.
Щоб не трапилось біди,
Шанувати треба знаки.
На-дорозі небезпечно,
То ж обачним будь доречно.
Подивіться уважно на малюнки, уявіть собі, що ви вийшли з автобуса й вам треба перейти вулицю.
- Як ви будете обходити автобус, що стоїть на зупинці - попереду чи позаду?(позаду)
- Як будете обходити трамвай?(попереду)
- Як будете обходити тролейбус?(позаду)
Учитель
Закон вулиць і доріг називається «Правила дорожнього руху». Він дуже суворий і не прощає, якщо пішохід іде вулицею не дотримуючись правил. Закон вулиць і доріг дуже добрий: він оберігає вас від страшного нещастя, береже життя, та він дуже суворий до тих, хто його не виконує. Тому лише постійне виконання правил допомагає переходити вулицю сміливо.
Коли ми сідаємо в транспорт, миз вами стаємо пасажирами. А в пасажирів є свої правила. Зараз ми їх повторимо за допомогою гри «Так або ні»
У транспорті ти повинен:
А щоб дорогу перейти ,-
Є всяк перестороги.
Не можна як завгодно йти
На інший бік дороги.
Підсумок уроку
Ми живемо у суспільстві людському.
Дуже багато є правил у ньому.
Знати правила оці необхідно, друже,
Їх дотримуватися всім важливо дуже.
Дорога дає нам щоденний урок,
Тож пам'ятайте за кожен свій крок,
Азбуку міста вивчайте завжди,
Щоб не траплялось ніколи біди.