Урок до тижня безпеки "Безпека пішоходів"

Про матеріал

• удосконалювати знання основних правил безпеки поведінки пішоходів на вулиці;

• сприяти усвідомленню важливості дотримання ПДР;

• створити умови для навчання дітей бачити все, що становить небезпеку для життя й здоров'я;

• розвивати вміння контролювати свою поведінку

• виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

\

 

 

 

Безпека пішоходів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку:

 • удосконалювати знання основних правил безпеки поведінки пішоходів на вулиці;

 • сприяти усвідомленню важливості дотримання ПДР;

 • створити умови для навчання дітей бачити все, що становить небезпеку для життя й здоров'я;

 • розвивати вміння контролювати свою поведінку

• виховувати культуру поведінки на вулиці, дорозі.

 Обладнання:

 таблиці, дорожні знаки, малюнки.

 Хід уроку

I  Організаційний момент .

 Доброго дня! Рада вітати вас. 

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав!

Тож і ви часу не гайте,

Працювати поспішайте.

Щоб урок минув не марно

Вам сидіти треба гарно.

Не крутитись на уроках,

Як папуга чи сорока

II Повідомлення теми і мети, постановка навчального завдання.

 Всі люди протягом свого життя є пішоходами і пасажирами різного транспорту. Вони є учасниками дорожнього руху. Наша розмова сьогодні буде про безпеку на дорогах, яку мають створити пішохід і пасажир. Зайшовши у транспорт – ми стаємо пасажирами. Вийшли з нього – і є пішоходами. І одні, і другі створюють аварійні ситуації на дорогах і в транспорті, які називаються дорожньо-транспортною пригодою – ДТП.

 Дорогами України рухаються різноманітні автомобілі. Налічується їх більше 10 млн. Їдуть вони з великою швидкістю і з невеликими інтервалами та створюють щільні потоки. Під колеса автомобілів на наших дорогах потрапляють дорослі люди та діти. Постраждалі часто нехтують важливими правилами.

 І наше завдання сьогодні вивчити Правила дорожнього руху.

III Вивчення нового матеріалу.

  1.  Світлофор, його сигнали.

На великих дорогах, де рух транспорту інтенсивний, на перехрестях доріг встановлені світлофори, які самі регулюють рух автомобіля і пішоходів. Це ваш помічник, бо завжди підкаже, коли йти, коли зачекати, а коли стояти і не рухатись.

 

 

Учениця

Що це стоїть на вулиці

Високе та триоке?

Червоно, жовто, зелено

Моргає у всі боки?

 

Учень

Це - світлофор, наш добрий друг,

Він про безпеку дбає.

Погляне пильно навкруги

Пускає чи спиняє.

Світлофор

Якщо правила не вчить -

Це є небезпека.

Вас машина зіб`є  вмить

Та, що мчить здалеку.

У мене є до вас завдання, розкажіть навіщо мені три кольори та що вони означають.

Учениця 1.( з червоним кружком)

Горить червоний - стань і стій,

Машин, поглянь несеться рій.

Закритий шлях до переходу,

Машин, поглянь несеться рій.

Закритий шлях до переходу,

Не метушись, бо зробиш шкоду.

Учень 2. ( з жовтим кружком)

Жовтий нас застерігає:

Готуйсь, зберись, часу немає,

Чекай сигналу перейти,

Будь уважним дуже ти.

Учень 3.( з зеленим кружком)

Зелений каже: - Не барись,

З духом швидше ти зберись,

Переходь, часу не гай,

Бо чека тебе трамвай,

І машин чекає рій.

Переходь мерщій, не стій.

 

Повідомлення вчителя

Учитель. Перший вуличний світлофор з'явився у Лондоні 1868 року. Винайшов його англійський інженер Найт.

Перший світлофор був механічним: кольорові сигнали змінював черговий поліцейський, який стояв поруч. Перш ніж увести світ­лофор у дію, у газетах Лондона були докладно описані правила до­рожнього руху, з яких люди дізналися, що означає червоний колір, а що — зелений. Жовтого кольору тоді не було взагалі.

Пізніше до світлофора додали ще й гасовий ліхтар, завдяки яко­му кольори були помітні й уночі. Але одного разу ліхтар вибухнув, смертельно поранивши поліцейського, що стояв поруч. Після цього випадку світлофор зник із вулиць на цілих 50 років.

Вдруге світлофор з'явився 1914 року в американському місті Клівленді. Цього разу він був уже електричний, але все одно мав ли­ше два кольори — червоний і зелений. Жовтий колір додали лише 1918 року. У нашій країні він з'явився 1924 року.

  • Яке призначення світлофора в наш час?

 

  1. Рухлива гра «СВІТЛОФОР»

 Діти стоять. Світлофор – із 3 кружечками – посередині. Колір кружечків відповідає кольорам світлофора.  Піднятий жовтий кружечок – ходьба уповільнюється, червоний – зупинка,зелений – можна йти далі.

 На переході біля світлофору

 Правил дотримуйся дуже суворо:

 Спочатку ліворуч ти подивись

 Немає машин? – То йди, не барись!

 Далі йти теж маєш право!

 Як машин немає справа!

 Тротуари це доріжки,

 Ми по них ідемо пішки.

 Всі, хто тротуаром ходить,

 Звуться просто – пішоходи.

 

Учитель

Ви вже дізналися, що нашим основним помічником є світлофор. Але на вулицях є ще речі, що допомагають вам правильно поводити себе на вулиці. Отже, які ці речі?

Що за дивний перехід,

На тварину схожий,

Береже людей від бід,

Йде ним перехожий (зебра)

 

Хто стоїть на мостовій

І лиш руку занесе -

Всі навколо знають: «Стій!» (регулювальник)

Ви всі бачили співробітника ДАІ - інспектор руху, регулювальник. В руках у нього така смугаста паличка. Це жезл.


Юний інспектор 1.

Якщо правила не вчить,

Це є небезпека.

Вас машина зіб’є вмить,

Та, що мчить здалеку.

Юний інспектор 2.

Щоб не трапилось біди,

Шанувати треба знаки.

На-дорозі небезпечно,

То ж обачним будь доречно.

Подивіться уважно на малюнки, уявіть собі, що ви вийшли з автобуса й вам треба перейти вулицю.

- Як ви будете обходити автобус, що стоїть на зупинці - попереду чи позаду?(позаду)

- Як будете обходити трамвай?(попереду)

- Як будете обходити тролейбус?(позаду)

Учитель

Закон вулиць і доріг називається «Правила дорожнього руху». Він дуже суворий і не прощає, якщо пішохід іде вулицею не дотримуючись правил. Закон вулиць і доріг дуже добрий: він оберігає вас від страшного нещастя, береже життя, та він дуже суворий до тих, хто його не виконує. Тому лише постійне виконання правил допомагає переходити вулицю сміливо.

Коли ми сідаємо в транспорт, миз вами стаємо пасажирами. А в пасажирів є свої правила. Зараз ми їх повторимо за допомогою гри «Так або ні»

У транспорті ти повинен:

  1. Розштовхувати всіх, щоб швидше увійти чи вийти;
  2. Поступитися місцем старшим;
  3. Триматися за поручні;
  4. Голосно розмовляти та сміятися;
  5. Пропустити поперед себе пасажирів з дітьми;
  6. Кидати сміття на підлогу;
  7. Трамвай треба обходити попереду, а автобус і тролейбус - позаду.

А щоб дорогу перейти ,-

Є всяк перестороги.

Не можна як завгодно йти

На інший бік дороги. 

Підсумок уроку

  • Які бувають світлофори?
  • Яку особливість мають сучасні транспортні світлофори?
  • Де найчастіше стоїть регулювальник?
  • Яку роботу він виконує?
  • Що допомагає йому зупинити машини чи пішоходів?

Ми живемо у суспільстві людському.

Дуже багато є правил у ньому.

Знати правила оці необхідно, друже,

Їх дотримуватися всім важливо дуже.

Дорога дає нам щоденний урок,

Тож пам'ятайте за кожен свій крок,

Азбуку міста вивчайте завжди,

Щоб не траплялось ніколи біди.

 

 

docx
Додав(-ла)
Даценко Оксана
Додано
2 жовтня 2019
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку