Тема уроку:Диво,створене О.Гріном
Мета уроку:підвести підсумки вивченого , розвивати уміння аналізувати художні образи,навички виразного читання ,усного мовлення,інсценування;розвивати творче мислення,творчу уяву;виховувати почуття доброти, віри в прекрасну мрію.
Обладнання: тексти,презентація, ілюстрації,малюнки,листівки учнів до повісті.
Епіграф:
У кожного своя історія кохання.
Кохання може все і все здолає.
Шекспір
Вступ
Доброго дня всім!Ми раді вітати всіх у цей чудовий ранок. А вас, семикласники,запрошую до спілкування.У кожного з вас свої емоції,посміхніться,не хвилюйтесь.
Я хочу бачити вас наполегливими , зосередженими,активними. Намалюйте смайлик настрою.
Запис теми і епіграфу.
Слайд 1,2:О.Грін створив,пурпурове диво.Пурпурові вітрила стали символом романтичної мрії.Ось ми і прочитали цю повість.Сьогодні ми проведемо підсумок і зробимо певні висновки після уявної подорожі сторінками чудової книги.Ви сьогодні здивуєтесь , як багато знаєте і вмієте.Водночас доведемо, що ми вміємо формувати власну думку,бути творчим.
Слайд 3:Буктрейлер
На продуктивну працю нас налаштовує відео(фрагмент)хочу, щоб ви повірили,що ця мила книга про кохання,віру,силу надії:
Адже сьогодні ми з вами будемо шукати відповідь на одну дуже складне питання – романтика і кохання.
Слайд 4,5:Які асоціації виникають у вас щодо такого почуття як кохання?/ працюємо в парах,завдання виконуємо письмо на картках; інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»/.
Підсумок:Довели,що все хороше починається з любові.
Слайд 6:В наш час так важко зберегти віру в чудо,романтику ,у стосунках.Чи варто все ж таки читати книги?Особливо казку!Перед вами «Дерево мудрості»(аналітик і мотиватор учениця)
Багато критиків вважали,що книга далека від сучасності.Звертаю увагу на цитату Гріна «А хіба «Пурпурові вітрила» не сучасна річ».Чи були ви уважні?/Знаходить особливого той, хто вірить в романтиці?/
Слайд 7:Думка Гріна завжди,прагнула до прекрасної країни,де щасливі люди творять справжні чудеса.І в Грінландії майорить прапор пурпурових вітрил.Чи це, дійсно, так?/Запропонуємо до слова автора повісті.Вигадані герої від першої особи розповідають про своє життя.Вправа «Сповідь героя»
Слайд 8:Знаємо,що Пурпурові вітрила – це символ романтичної мрії.У казці мрії збуваються.У кожного з вас є заповітна мрія, яка з кожним днем наближається(на картині з корабликом учні пишуть свою мрію;учні з творчої групи читають есе про свої Пурпурові вітрила).Дякую,ви довели,що вірити у власні сили.
Слайд 9:Кохання – це вічна і особлива тема.Прокоментувати 2-3 крилатих висловів мудрих людей (Данте,Шекспіра,Т.Шевченка)
Кохання відкрило сенс життя для багатьох.Для вас юних, особлива потреба в цій темі,коли ви осмислюєте світ і себе (учениця 9-го класу читає свій власний вірш про кохання)
Слайд 10:Музична зупинка, музичний твір «Ринок любові» на акордеоні виконує учениця.
Слайд 11,12:Ми всі трішки поети.Складаємо п’ятирядковий (сенкан) і шестирядковий(твір за метафорою/вірші).Учні роблять власний вибір.
Слайд 13:Кохання може зробити справжні дива. Що допомогло героям досягти щастя? Інтерактивна вправа «Обери позицію».
Слайд 14,15:Літературне лото.Інтерактивна вправа «Впізнай героя за цитатою»(на столах листівки і картки, працюємо письмо в парах.Прокоментувати цитати Лонгрена.
Слайд 16:Дайте відповідь Ассоль.А що для вас означає слова «вміти любити»?/запис у зошит-головне зробити правильний вибір, бути рішучим/
Слайд 17:Ассоль і Грей – романтики назавжди в душі.Пригадайте історію кохання героїв – від мрії до справжнього кохання /творча група створили власні вірші за опорними словами/.
Давайте підтримуємо цих героїв (учні коментують свої думки в лепбуках).
Слайд 18,19:Ассоль – моральний ідеал. Найбільше вразила тим,що вміла чекати , бо вірила,надіялась, і дочекалась…
Егль пророкує казку маленькій дівчинці , яка вразила його щирістю.
Слайд 20:Театральна зупинка(діалог Ассоль і Егля , мелодекламація «Пророкування Егля»
Слайд 21,22:Грей втілив мрію Ассоль.»Зроби чудеса,якщо ти спроможний».
Слайд 23:Пурпуровий відблиск вітрил назавжди залишиться в серці героїв(учениця читає власний вірш «Кораблі»)
Слайд 24:Кораблі з пурпуровими вітрилами приходять до кожного /пісня «Червоні вітрила»/
Слайд 25:Підсумок.Дочекайтесь своїх Пурпурових вітрил в реальному житті.Хлопцям бажаю знайти свій ідеал , а дівчатам реального принца, який зробить вас щасливим.
Слайд 26,27:Рефлексія:
Що найбільше сподобалось на уроці…
Які завдання ви виконували…
Що дав вам урок для життя…
/Гра «Пурпурові вітрила»/
Слайд 28:Домашнє завдання
1.Взяти інтерв’ю у батьків ,що для них означають слова «вміти любити»
2.Передбачення
Якою буде подальша доля героїв твору?