Урок математики у 2 класі Сполучний закон додавання і його суть. Застосування переставного і сполучного законів додавання чисел. Розв’язування складених задач.

Про матеріал
Очікувані результати: розуміє, де потрібно застосовувати сполучний закон додавання, використовує його для зручності додавання, визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання, знаходить суттєві дані для виконання завдання.
Перегляд файлу

   Урок математики за підручником О. Гісь, І. Філяк «Математика» 2 клас (Слайд 1)

Тема.   Сполучний закон додавання і його суть. Застосування переставного і сполучного законів додавання чисел. Розв’язування складених задач.

 

Ключові компетентності: уміння робити припущення, досліджувати істинність твердження, визначення алгоритму дій, залучення учнів до роботи в групі, виховання толерантності.

Предметні компетентності: формування поняття про сполучний закон додавання, розуміння його використання для обчислення виразів зручним способом, використання переставного і сполучного законів додавання для обчислення виразів; ознайомлення з алгоритмом розв’язування задачі на знаходження третього числа за сумою двох перших.

Очікувані результати: розуміє, де потрібно застосовувати сполучний закон додавання, використовує його для зручності додавання, визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання, знаходить суттєві дані для виконання завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент. (Слайд 2)

Щиросердно привітаєм

в цьому класі нас усіх.

 В парах гарно покружляєм,

 Не шкодуєм ніг своїх.

 Три плескання, три притопи,

 Присідання і підскок.

 Посміхнулись, привітались

  І почнемо наш урок.

  1.     Девіз уроку.  (Слайд 3)

Міркуємо – швидко !

Відповідаємо - правильно !

Лічимо – точно !

Пишемо – гарно !

  1. Емоційне налаштування на урок. (Слайд 4)

- Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі.

- Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене,поділіться гарним настроєм з друзями.

  • Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у вас усіх до кінця уроку. Тому зараз ми прочитаємо гасло нашого уроку:

 Якщо хочеш, щоб життя тобі посміхнулося,

 Спочатку сам посміхнися життю!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.     Усні обчислення (Слайд 5-20)

  1. Математичний диктант. (Слайд 21-22)

*Знайти суму чисел 7 і 6;

*Знайти різницю чисел 14 і 8;

*Знайти різницю чисел 16 і 7;

*Суму чисел 5 і 3 збільшити на 4;

*Різницю чисел 11 і 5 збільшити на 9.

(Відповідь: 13, 6, 9, 12, 15)

  1. Каліграфічна хвилинка. (Слайд 23-24)
  • Яке число заховалося у словах: сім’я, відвага,стовбур, сорока, родина, трикутник? (7, 2, 100,40, 1,3)
  • Запишіть каліграфічно ці числа.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 25)

  •                   Тема нашого уроку « Сполучний закон додавання і його суть.  Застосування переставного і сполучного законів додавання чисел. Розв’язування складених задач».

 

VІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.     Робота з підручником.  (с. 121-123) (Слайд 26)
  1.     Пояснення нової теми. Колективна робота. ( с. 121, завдання 1) (Слайд 27)

C:\Users\Admin\Desktop\СПОЛУЧНИЙ ЗАКОН ДОДАВАННЯ\002.png

Це - сполучний  закон  додавання.  Ми  можемо  по-різному  сполучати  доданки, а  відповідь  все одно виходить  однакова.

C:\Users\Admin\Desktop\СПОЛУЧНИЙ ЗАКОН ДОДАВАННЯ\003.png (Слайд 28)

  1. Додайте зручним способом. Колективна робота. ( с. 121, завдання 2)

  (Слайд 29-30)

 

5 + 9 + 1 = 5 + (9 + 1) = 5 + 10 = 15

3 + 3 + 7 = 3 + (3 + 7) = 3 + 10 = 13

5 + 5 + 8 = 10 + 8 = 18

7 + 2 + 8 = 7 + (2 + 8) = 7 + 10 = 17

4 + 6 + 9 = 10 + 9 = 19

7+ 20 + 30 = 7 + (20 + 30) = 7 + 50 = 57

 

3)Обчисли вирази, використовуючи переставний та сполучний

закони додавання. ( с. 122, завдання 3)  Робота в парах. (Слайд 31-32)

Зразок

8 + 20 + 2 = 20 + 8 + 2 = 20 + (8 + 2) = 20 + 10 = 30

1 + 30 + 9 = 30 + (9 + 1) = 30 + 10 = 40

40 + 7 + 20 = (40 + 20) + 7 = 60 + 7 = 67

10 + 8 + 60 = (60 + 10) + 8 = 70 + 8 = 78

     7 + 90 + 3 = 90 + (7 + 3) = 90 + 10 = 100

   v. Фізкультхвилинка. (Слайд 33)

  1. Розв’яжіть задачі, виконуючи обчислення найзручнішим способом.

 Робота в групах( с.122, завдання 4) ( І група-задача 1,  ІІ група-задача 2)

Скорочений запис задачі   (Слайд 34)

З Харкова — 40 школярів

Із Запоріжжя — 30 школярів

З Донецька — 6 школярів

Всього — ?

Розв’язання(Слайд 35)

40 + 30 + 6 = 70 + 6 = 76 (ш.)

Відповідь: 76 школярів завітали до Львова на Різдво.

 

Скорочений запис задачі   (Слайд 34)

Львів’ян — 6 людей

Киян — 20 людей

Одеситів  — 4 людей

Всього — ?

 

Розв’язання (Слайд 35)

6 + 20 + 4 = 20 + (6 + 4) = 30 (л.)

Відповідь: 30 людей з різних міст України зустрілися в Києві біля різдвяної ялинки .

 

  1.  Розв’яжіть задачу. ( с.122, завдання 5) Самостійна робота. (Слайд 36)

 

Восени — 6 листів

Взимку — 4 листи

Навесні — ?, на 3 листи менше

 

Розв’язання (Слайд 37)

1) 6 + 4 = 10 (л.) — листів отримала разом восени і взимку

2) 10 — 3 = 7 (л.)

Відповідь: 7 листів отримала Світланка навесні.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 38)

  1.     Гра «Незакінчене речення» 
  •         Сьогодні я дізнався/дізналася…
  •         На уроці мені сподобалось…
  •         Мені було важко…
  •         Я зрозумів/зрозуміла…
  •         Я навчився/навчилася…
  •         Тепер я зможу… 

Самооцінювання. (Слайд 39)

 

 

 

 

C:\Users\Admin\Desktop\Facebook1кл\САМОЦІНЮВАННЯ\12.jpg

 

Домашнє завдання: с.123, № 6, 7.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 січня 2022
Переглядів
1731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку