Урок математики за підручником О. Гісь, І. Філяк «Математика» 2 клас (Слайд 1)
Тема. Сполучний закон додавання і його суть. Застосування переставного і сполучного законів додавання чисел. Розв’язування складених задач.
Ключові компетентності: уміння робити припущення, досліджувати істинність твердження, визначення алгоритму дій, залучення учнів до роботи в групі, виховання толерантності.
Предметні компетентності: формування поняття про сполучний закон додавання, розуміння його використання для обчислення виразів зручним способом, використання переставного і сполучного законів додавання для обчислення виразів; ознайомлення з алгоритмом розв’язування задачі на знаходження третього числа за сумою двох перших.
Очікувані результати: розуміє, де потрібно застосовувати сполучний закон додавання, використовує його для зручності додавання, визначає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на конкретне запитання, знаходить суттєві дані для виконання завдання.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Слайд 2)
Щиросердно привітаєм
в цьому класі нас усіх.
В парах гарно покружляєм,
Не шкодуєм ніг своїх.
Три плескання, три притопи,
Присідання і підскок.
Посміхнулись, привітались
І почнемо наш урок.
Міркуємо – швидко !
Відповідаємо - правильно !
Лічимо – точно !
Пишемо – гарно !
- Який у вас настрій? Зобразіть його на обличчі.
- Усміхніться самі до себе, усміхніться до мене,поділіться гарним настроєм з друзями.
Якщо хочеш, щоб життя тобі посміхнулося,
Спочатку сам посміхнися життю!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
*Знайти суму чисел 7 і 6;
*Знайти різницю чисел 14 і 8;
*Знайти різницю чисел 16 і 7;
*Суму чисел 5 і 3 збільшити на 4;
*Різницю чисел 11 і 5 збільшити на 9.
(Відповідь: 13, 6, 9, 12, 15)
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 25)
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Це - сполучний закон додавання. Ми можемо по-різному сполучати доданки, а відповідь все одно виходить однакова.
(Слайд 28)
(Слайд 29-30)
5 + 9 + 1 = 5 + (9 + 1) = 5 + 10 = 15
3 + 3 + 7 = 3 + (3 + 7) = 3 + 10 = 13
5 + 5 + 8 = 10 + 8 = 18
7 + 2 + 8 = 7 + (2 + 8) = 7 + 10 = 17
4 + 6 + 9 = 10 + 9 = 19
7+ 20 + 30 = 7 + (20 + 30) = 7 + 50 = 57
3)Обчисли вирази, використовуючи переставний та сполучний
закони додавання. ( с. 122, завдання 3) Робота в парах. (Слайд 31-32)
Зразок
8 + 20 + 2 = 20 + 8 + 2 = 20 + (8 + 2) = 20 + 10 = 30
1 + 30 + 9 = 30 + (9 + 1) = 30 + 10 = 40
40 + 7 + 20 = (40 + 20) + 7 = 60 + 7 = 67
10 + 8 + 60 = (60 + 10) + 8 = 70 + 8 = 78
7 + 90 + 3 = 90 + (7 + 3) = 90 + 10 = 100
v. Фізкультхвилинка. (Слайд 33)
Робота в групах( с.122, завдання 4) ( І група-задача 1, ІІ група-задача 2)
Скорочений запис задачі (Слайд 34)
З Харкова — 40 школярів
Із Запоріжжя — 30 школярів
З Донецька — 6 школярів
Всього — ?
Розв’язання(Слайд 35)
40 + 30 + 6 = 70 + 6 = 76 (ш.)
Відповідь: 76 школярів завітали до Львова на Різдво.
Скорочений запис задачі (Слайд 34)
Львів’ян — 6 людей
Киян — 20 людей
Одеситів — 4 людей
Всього — ?
Розв’язання (Слайд 35)
6 + 20 + 4 = 20 + (6 + 4) = 30 (л.)
Відповідь: 30 людей з різних міст України зустрілися в Києві біля різдвяної ялинки .
Восени — 6 листів
Взимку — 4 листи
Навесні — ?, на 3 листи менше
Розв’язання (Слайд 37)
1) 6 + 4 = 10 (л.) — листів отримала разом восени і взимку
2) 10 — 3 = 7 (л.)
Відповідь: 7 листів отримала Світланка навесні.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 38)
Самооцінювання. (Слайд 39)
Домашнє завдання: с.123, № 6, 7.